Strata mocy przez upały |
Autor |
Wiadomość |
Luk
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 1733 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-07-2010, 18:09
|
|
|
Pinio1969, co do wstecznego, to nie zgłaszałem na przeglądzie, bo nie uważam tego za problem. Występuje tak rzadko, że przyjąłem to za konstrukcję skrzyni, a nie usterkę.
Jeżeli chodzi o klimatyzację, to parę razy (ze 3 na 20 miesięcy użytkowania) odczułem spadek mocy, ale tylko przy chęci dynamicznego ruszenia z miejsca, w jeździe jeszcze nigdy nie zauważyłem. Podobnie jak i nie zauważyłem załączania się klimy na pasku spalania... Nie wiem, może ma znaczenie, że nie ustawiam temperatury niższej niż 20-22 st., ale z drugiej strony to chyba sprężarka albo chodzi albo nie. |
|
|
|
 |
Pinio1969
Forumowicz

Auto: Lancer SB 1,8 INVITE 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2009 Posty: 60 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 20-07-2010, 18:49
|
|
|
Cytat: | ... ale z drugiej strony to chyba sprężarka albo chodzi albo nie. |
no niby tak dzięki za info |
_________________ If you know your enemy and know yourself, your victory not stand in doubt |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 20-07-2010, 21:10
|
|
|
Luk napisał/a: | ale z drugiej strony to chyba sprężarka albo chodzi albo nie | Przy takiej patelni mam wrażenie że zapitala non stop, np na światłach. |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
Pinio1969
Forumowicz

Auto: Lancer SB 1,8 INVITE 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2009 Posty: 60 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 20-07-2010, 21:52
|
|
|
Tak sobie pomyślałem, że aby uniknąc tych strat mocy związanych z upałami, przy wyprzedzaniu, aby się nie zdziwić nagle , że brak przyśpiechy, może wyłączyć przed wyprzedzaniem klime ))))?? |
_________________ If you know your enemy and know yourself, your victory not stand in doubt |
|
|
|
 |
mkrawcz1
Mitsumaniak 01975/KMM

Auto: CY3A/CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 257 Skąd: Wa-wa Wilanów
|
Wysłany: 20-07-2010, 22:04
|
|
|
Od czasów Nubiry czasem tak robię (TDCi dawał radę) |
_________________ Mitsubishi Outlander II INSTYLE 2.0 DiD 4x4 (2016-)
Mitsubishi Lancer INTENSE sedan 1,8 MIVEC (2009-) |
|
|
|
 |
Pinio1969
Forumowicz

Auto: Lancer SB 1,8 INVITE 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2009 Posty: 60 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 20-07-2010, 22:34
|
|
|
mkrawcz1 napisał/a: | Od czasów Nubiry czasem tak robię (TDCi dawał radę) |
Ale ja żartowałem . Bosze to jeszcze może radio podgłośnić ??
Pozdrawiam |
_________________ If you know your enemy and know yourself, your victory not stand in doubt |
|
|
|
 |
mkrawcz1
Mitsumaniak 01975/KMM

Auto: CY3A/CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 257 Skąd: Wa-wa Wilanów
|
Wysłany: 21-07-2010, 08:53
|
|
|
A ja nie |
_________________ Mitsubishi Outlander II INSTYLE 2.0 DiD 4x4 (2016-)
Mitsubishi Lancer INTENSE sedan 1,8 MIVEC (2009-) |
|
|
|
 |
Bastek77 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-07-2010, 11:06
|
|
|
Ja w 1.5l. czasem wyłączam klimę przed wyprzedzaniem, ale to tylko 109km, a nie 145? |
|
|
|
 |
gzesiolek
Forumowicz

Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2698 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-07-2010, 11:15
|
|
|
I mam wrazenie ze w 1,5 jak masz powyzej pewnej ilosci obrotow na budziku to sie sprezarka nie zalacza... bo nieraz tak jest ze jade na klimie ustawionej na 22-23'C w srodku przyjmemny chlodek... sprezarka sie co powien czas zalacza... wtedy wyprzedzam/przyspieszam krecac silnik na minute powyzej 4,5k rpm i nagle z nawiewu bucha mi ciepelkiem, tak na chwile... tak jakby przez ta minute sprezarka sie nie zalaczala... ale to moze jakis inny powod...
Tak czy siak 1,5 traci jakies 10% z "buta" przy zalaczonej sprezarce... przy normalnej jezdzie nie do odczucia, ale przy depnieciu z miejsca czuc, ze jakos jakby wolniej sie zbiera czy nawet wdrapuje sie na wyzsze obroty...
No ale to 109KM a nie 143KM... (choc z drugiej strony w przeliczeniu KM na cm3 1,5 jest mniej wysilony niz 1,8, wiec dodatkowe obciazenie moze byc dla tego drugiego wyrazniej odczuwalne przy maksymalnym depnieciu... tzn. maksmyalne ciagniecie przy wylaczonej klimie bedzie wyrazniej odczuwalne jako lepsze niz przy wlaczonej... jesli wiecie o co mi chodzi, bo zakrecilem...) |
_________________ Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015

 |
|
|
|
 |
Bastek77 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-07-2010, 11:21
|
|
|
Dokładnie spadek mocy jest odczuwalny w 1.5l. ale jak na taki mały silniczek daje radę:)
No i te spalanie na klimie, jest bardzo rozsądne:) co do głośnego załączania sprężarki, czasem trochę głośniej stuknie, ale ten typ tak ma(podobno mercedesowska konstrukcja). |
|
|
|
 |
mkrawcz1
Mitsumaniak 01975/KMM

Auto: CY3A/CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 257 Skąd: Wa-wa Wilanów
|
Wysłany: 21-07-2010, 13:27
|
|
|
gzesiolek napisał/a: | choc z drugiej strony w przeliczeniu KM na cm3 1,5 jest mniej wysilony niz 1,8, wiec dodatkowe obciazenie moze byc dla tego drugiego wyrazniej odczuwalne przy maksymalnym depnieciu... tzn. maksmyalne ciagniecie przy wylaczonej klimie bedzie wyrazniej odczuwalne jako lepsze niz przy wlaczonej... |
Dokładnie o tym mówię - podczas próby ostrego przyspieszania |
_________________ Mitsubishi Outlander II INSTYLE 2.0 DiD 4x4 (2016-)
Mitsubishi Lancer INTENSE sedan 1,8 MIVEC (2009-) |
|
|
|
 |
DjQuest
Mitsumaniak

Auto: Lancer SD 1,5 Invite Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 188 Skąd: Miasto Kraków
|
Wysłany: 21-07-2010, 19:29
|
|
|
Z klimatyzacja nie mam problemów, jak na spokojną moją jazdę ,ale zapytam o pewien szczegół może zauważyliście.Obieg powietrza wewnętrzny i zewnętrzny załączany lewym kóleczkiem.W poprzednich moich autkach tak zawsze było,ze po przełączenie tej funkcji podczas jazdy było zdecydowanie czuć różnicę w temperaturze nawiewu z tendencją oczywiście do chłodniejszego powietrza.W Lancerku brak takiej różnicy, oczywiście przy zamkniętym obiegu wewnętrznym po pewnym czasie można w środku odczuć brak tlenu . |
_________________ Kluczem sukcesu jest zaangażowanie emocjonalne |
|
|
|
 |
Bastek77 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-07-2010, 21:15
|
|
|
na zamkniętym obiegu jest jakby chłodniej:) |
|
|
|
 |
Realista
Forumowicz Realista

Auto: Lancer Sportback 2.0 Diesel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 87 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 21-07-2010, 23:20
|
|
|
A w moim SB 2.0 DID:
- załącznie się sprężarki jak u kolegów powyżej. Na postoju wyraźnie słychać, aż za głośno. W trakcie jazdy nie.
- klima nie ma żadnego wpływu na przyspiesznie czy nagły brak mocy przy wyprzedzaniu. Niezależnie od warunków zbiera się bez zarzutu. Może po prostu te 140 KM wystarcza z zapasem na dodatkowe obciążenia silnika podczas takich upałów. A i momentu nie brakuje. |
_________________ Realista
 |
|
|
|
 |
gzesiolek
Forumowicz

Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2698 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-07-2010, 23:59
|
|
|
DjQuest napisał/a: | W poprzednich moich autkach tak zawsze było,ze po przełączenie tej funkcji podczas jazdy było zdecydowanie czuć różnicę w temperaturze nawiewu z tendencją oczywiście do chłodniejszego powietrza.W Lancerku brak takiej różnicy, oczywiście przy zamkniętym obiegu wewnętrznym po pewnym czasie można w środku odczuć brak tlenu . |
Jak masz ukrop to przy zamknietym obiegu schladza sie szybciej, ale jak juz dmucha chlodnym do juz nienagrzanego to nie czuc roznicy... |
_________________ Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015

 |
|
|
|
 |
|