Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Strata mocy przez upały
Autor Wiadomość
Luk 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-07-2010, 18:09   

Pinio1969, co do wstecznego, to nie zgłaszałem na przeglądzie, bo nie uważam tego za problem. Występuje tak rzadko, że przyjąłem to za konstrukcję skrzyni, a nie usterkę.

Jeżeli chodzi o klimatyzację, to parę razy (ze 3 na 20 miesięcy użytkowania) odczułem spadek mocy, ale tylko przy chęci dynamicznego ruszenia z miejsca, w jeździe jeszcze nigdy nie zauważyłem. Podobnie jak i nie zauważyłem załączania się klimy na pasku spalania... Nie wiem, może ma znaczenie, że nie ustawiam temperatury niższej niż 20-22 st., ale z drugiej strony to chyba sprężarka albo chodzi albo nie.
 
 
Pinio1969 
Forumowicz


Auto: Lancer SB 1,8 INVITE 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 60
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 20-07-2010, 18:49   

Cytat:
... ale z drugiej strony to chyba sprężarka albo chodzi albo nie.


no niby tak ;) dzięki za info
_________________
If you know your enemy and know yourself, your victory not stand in doubt
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 20-07-2010, 21:10   

Luk napisał/a:
ale z drugiej strony to chyba sprężarka albo chodzi albo nie
Przy takiej patelni mam wrażenie że zapitala non stop, np na światłach.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
Pinio1969 
Forumowicz


Auto: Lancer SB 1,8 INVITE 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 60
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 20-07-2010, 21:52   

Tak sobie pomyślałem, że aby uniknąc tych strat mocy związanych z upałami, przy wyprzedzaniu, aby się nie zdziwić nagle , że brak przyśpiechy, może wyłączyć przed wyprzedzaniem klime ;) ))))??
_________________
If you know your enemy and know yourself, your victory not stand in doubt
 
 
mkrawcz1 
Mitsumaniak
01975/KMM


Auto: CY3A/CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 257
Skąd: Wa-wa Wilanów
Wysłany: 20-07-2010, 22:04   

Od czasów Nubiry czasem tak robię (TDCi dawał radę) :-)
_________________
Mitsubishi Outlander II INSTYLE 2.0 DiD 4x4 (2016-)
Mitsubishi Lancer INTENSE sedan 1,8 MIVEC (2009-)
 
 
Pinio1969 
Forumowicz


Auto: Lancer SB 1,8 INVITE 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 60
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 20-07-2010, 22:34   

mkrawcz1 napisał/a:
Od czasów Nubiry czasem tak robię (TDCi dawał radę) :-)


Ale ja żartowałem ;) . Bosze to jeszcze może radio podgłośnić ;) ??

Pozdrawiam
_________________
If you know your enemy and know yourself, your victory not stand in doubt
 
 
mkrawcz1 
Mitsumaniak
01975/KMM


Auto: CY3A/CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 257
Skąd: Wa-wa Wilanów
Wysłany: 21-07-2010, 08:53   

A ja nie :-)
_________________
Mitsubishi Outlander II INSTYLE 2.0 DiD 4x4 (2016-)
Mitsubishi Lancer INTENSE sedan 1,8 MIVEC (2009-)
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 21-07-2010, 11:06   

Ja w 1.5l. czasem wyłączam klimę przed wyprzedzaniem, ale to tylko 109km, a nie 145?
 
 
gzesiolek 
Forumowicz


Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2698
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-07-2010, 11:15   

I mam wrazenie ze w 1,5 jak masz powyzej pewnej ilosci obrotow na budziku to sie sprezarka nie zalacza... bo nieraz tak jest ze jade na klimie ustawionej na 22-23'C w srodku przyjmemny chlodek... sprezarka sie co powien czas zalacza... wtedy wyprzedzam/przyspieszam krecac silnik na minute powyzej 4,5k rpm i nagle z nawiewu bucha mi ciepelkiem, tak na chwile... tak jakby przez ta minute sprezarka sie nie zalaczala... ale to moze jakis inny powod...
Tak czy siak 1,5 traci jakies 10% z "buta" przy zalaczonej sprezarce... przy normalnej jezdzie nie do odczucia, ale przy depnieciu z miejsca czuc, ze jakos jakby wolniej sie zbiera czy nawet wdrapuje sie na wyzsze obroty...
No ale to 109KM a nie 143KM... (choc z drugiej strony w przeliczeniu KM na cm3 1,5 jest mniej wysilony niz 1,8, wiec dodatkowe obciazenie moze byc dla tego drugiego wyrazniej odczuwalne przy maksymalnym depnieciu... tzn. maksmyalne ciagniecie przy wylaczonej klimie bedzie wyrazniej odczuwalne jako lepsze niz przy wlaczonej... jesli wiecie o co mi chodzi, bo zakrecilem...)
_________________
Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015


 
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 21-07-2010, 11:21   

Dokładnie spadek mocy jest odczuwalny w 1.5l. ale jak na taki mały silniczek daje radę:)
No i te spalanie na klimie, jest bardzo rozsądne:) co do głośnego załączania sprężarki, czasem trochę głośniej stuknie, ale ten typ tak ma(podobno mercedesowska konstrukcja).
 
 
mkrawcz1 
Mitsumaniak
01975/KMM


Auto: CY3A/CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 257
Skąd: Wa-wa Wilanów
Wysłany: 21-07-2010, 13:27   

gzesiolek napisał/a:
choc z drugiej strony w przeliczeniu KM na cm3 1,5 jest mniej wysilony niz 1,8, wiec dodatkowe obciazenie moze byc dla tego drugiego wyrazniej odczuwalne przy maksymalnym depnieciu... tzn. maksmyalne ciagniecie przy wylaczonej klimie bedzie wyrazniej odczuwalne jako lepsze niz przy wlaczonej...


Dokładnie o tym mówię - podczas próby ostrego przyspieszania :)
_________________
Mitsubishi Outlander II INSTYLE 2.0 DiD 4x4 (2016-)
Mitsubishi Lancer INTENSE sedan 1,8 MIVEC (2009-)
 
 
DjQuest 
Mitsumaniak


Auto: Lancer SD 1,5 Invite Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 188
Skąd: Miasto Kraków
Wysłany: 21-07-2010, 19:29   

Z klimatyzacja nie mam problemów, jak na spokojną moją jazdę :) ,ale zapytam o pewien szczegół może zauważyliście.Obieg powietrza wewnętrzny i zewnętrzny załączany lewym kóleczkiem.W poprzednich moich autkach tak zawsze było,ze po przełączenie tej funkcji podczas jazdy było zdecydowanie czuć różnicę w temperaturze nawiewu z tendencją oczywiście do chłodniejszego powietrza.W Lancerku brak takiej różnicy, oczywiście przy zamkniętym obiegu wewnętrznym po pewnym czasie można w środku odczuć brak tlenu :) .
_________________
Kluczem sukcesu jest zaangażowanie emocjonalne :)
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 21-07-2010, 21:15   

na zamkniętym obiegu jest jakby chłodniej:)
 
 
Realista 
Forumowicz
Realista


Auto: Lancer Sportback 2.0 Diesel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 87
Skąd: Chorzów
Wysłany: 21-07-2010, 23:20   

A w moim SB 2.0 DID:
- załącznie się sprężarki jak u kolegów powyżej. Na postoju wyraźnie słychać, aż za głośno. W trakcie jazdy nie.
- klima nie ma żadnego wpływu na przyspiesznie czy nagły brak mocy przy wyprzedzaniu. Niezależnie od warunków zbiera się bez zarzutu. Może po prostu te 140 KM wystarcza z zapasem na dodatkowe obciążenia silnika podczas takich upałów. A i momentu nie brakuje.
_________________
Realista
 
 
gzesiolek 
Forumowicz


Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2698
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-07-2010, 23:59   

DjQuest napisał/a:
W poprzednich moich autkach tak zawsze było,ze po przełączenie tej funkcji podczas jazdy było zdecydowanie czuć różnicę w temperaturze nawiewu z tendencją oczywiście do chłodniejszego powietrza.W Lancerku brak takiej różnicy, oczywiście przy zamkniętym obiegu wewnętrznym po pewnym czasie można w środku odczuć brak tlenu .


Jak masz ukrop to przy zamknietym obiegu schladza sie szybciej, ale jak juz dmucha chlodnym do juz nienagrzanego to nie czuc roznicy...
_________________
Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015


 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.