poszła Uszczelka lub głowica |
Autor |
Wiadomość |
Mighn
Mitsumaniak
Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 270 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-08-2010, 21:58
|
|
|
Jutro sprawdzę czy jest dojście do koła - i tak najpierw muszę nakładkę kupić nową, bo 19 made in china przegrała z miśkiem :/ szkoda że nie mam dostępu do klucza pneumatycznego - to by nieco poprawiło szanse ale niestety jak zwykle remont odbywa się na ulicy przed domem |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 04-08-2010, 22:00
|
|
|
Mighn napisał/a: | dostępu do klucza pneumatycznego - to by nieco poprawiło szanse | to na pewno, ale żeby pneumatem podejść, to chłodnica by przeszkadzała... |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
Mighn
Mitsumaniak
Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 270 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-08-2010, 19:06
|
|
|
Już nie - chłodnica jest wymontowana została tylko chłodziarka oleju i rurka od wspomagania, ale ona nie przeszkadza
Ok- na 99% to tylko uszczelka (zmasakrowana aż w 2 miejscach) jutro głowiczka idzie na sprawdzenie szczelności i planowanie, potem troszkę ręcznej obróbki - bo widzę że się jej przyda małe wygłaskanie tu i ówdzie.. a potem składanie autka...
Teraz jeszcze jedno: jak radzicie pozbyć się szczątków uszczelki nieomal zintegrowanych z blokiem silnika?? |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 05-08-2010, 20:37
|
|
|
Ja byc moze niedostatecznie wyczyscilem i zastosowalem stare sruby. Efekt - po zlozeniu wyciek plynu z pod uszczelki. Lepiej wyczysc na lusterko, poswiec 2h wiecej abys pozniej nie mial problemu i chyba nowe sruby beda niezbedne |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 05-08-2010, 21:09
|
|
|
Mighn napisał/a: | jak radzicie pozbyć się szczątków uszczelki nieomal zintegrowanych z blokiem silnika?? | Wydaję mi się, że rozpuszczalnik, szmatka i docieranie
Druga sprawa, zmień szpilki głowicy na nowe. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Mighn
Mitsumaniak
Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 270 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-08-2010, 11:26
|
|
|
Powiedzcie mi jak stopniujecie dokręcanie głowicy? - najpierw tylko dokręcacie śruby a potem od razu do końca (tzn z zalecanym momentem) czy też na kilka razy (np 25nm...60nm...90nm...)?
I na ile dokręcacie końcowo, bo w instrukcji mam 115-125 Nm |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 07-08-2010, 12:17
|
|
|
Jak nie jest dokręcana na kąty to właśnie tak 3 lub 4 etapy oczywiście właściwą kolejnością za każdym razem dochodząc do górnej granicy momentu z manuala. Dodatkowo jeszcze dociągam głowicę po kilkuset km - środkowe śruby zawsze o klika stopni się dokręcą. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
AndrzejM22
Forumowicz

Auto: Pajero II 2,5 TD Krótkie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Lut 2010 Posty: 124 Skąd: Ełk -u okolice. :)
|
Wysłany: 07-08-2010, 23:22
|
|
|
W Pajero 2,5 Diesel dokręca się w trzech etapach
Etap 1 : 55Nm – 65Nm
Etap 2 : 85Nm – 95Nm
Etap 3 :115Nm – 125 Nm |
_________________ Pajero 2,5 TD 33" Baja Claw TTC mosty 5.285 +jakiś lift + jakaś winda.
Pajero 3.5 V6 cywilne |
|
|
|
 |
Mighn
Mitsumaniak
Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 270 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-08-2010, 21:15
|
|
|
O - dzięki, dokładnie tego mi było trzeba
PS.:
Kolejne probley
- udało się odkręcić śrubę mocującą dolne koło pasowe (metoda "na rozrusznik" - czyli zapieramy klucz o ramę i na dajemy strzała z rozrusznika) ale pojawił się koleny kłopot - koło pasowe za nic nie chce zejśc - zakleszczone na amen, a anie w pobliskich sklepach ani u pobliskiego mechanika żadnych ściągaczy do tego nie ma... (ciii - nie pytajcie co to za mechanik - tłumiki spawa świetnie...) - ma ktoś jakiś patent na to?
- czy radzicie wtryski i świece wkręcać "na sucho" czy na smar miedziany ładować? |
|
|
|
 |
|