Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
poszła Uszczelka lub głowica
Autor Wiadomość
Mighn 
Mitsumaniak

Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 270
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-08-2010, 21:58   

Jutro sprawdzę czy jest dojście do koła - i tak najpierw muszę nakładkę kupić nową, bo 19 made in china przegrała z miśkiem :/ szkoda że nie mam dostępu do klucza pneumatycznego - to by nieco poprawiło szanse :P ale niestety jak zwykle remont odbywa się na ulicy przed domem :D
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 04-08-2010, 22:00   

Mighn napisał/a:
dostępu do klucza pneumatycznego - to by nieco poprawiło szanse
to na pewno, ale żeby pneumatem podejść, to chłodnica by przeszkadzała...
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
Mighn 
Mitsumaniak

Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 270
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-08-2010, 19:06   

Już nie :P - chłodnica jest wymontowana :D została tylko chłodziarka oleju i rurka od wspomagania, ale ona nie przeszkadza

Ok- na 99% to tylko uszczelka (zmasakrowana aż w 2 miejscach) jutro głowiczka idzie na sprawdzenie szczelności i planowanie, potem troszkę ręcznej obróbki - bo widzę że się jej przyda małe wygłaskanie tu i ówdzie.. a potem składanie autka...

Teraz jeszcze jedno: jak radzicie pozbyć się szczątków uszczelki nieomal zintegrowanych z blokiem silnika??
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 05-08-2010, 20:37   

Ja byc moze niedostatecznie wyczyscilem i zastosowalem stare sruby. Efekt - po zlozeniu wyciek plynu z pod uszczelki. Lepiej wyczysc na lusterko, poswiec 2h wiecej abys pozniej nie mial problemu i chyba nowe sruby beda niezbedne
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 05-08-2010, 21:09   

Mighn napisał/a:
jak radzicie pozbyć się szczątków uszczelki nieomal zintegrowanych z blokiem silnika??
Wydaję mi się, że rozpuszczalnik, szmatka i docieranie :)
Druga sprawa, zmień szpilki głowicy na nowe.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Mighn 
Mitsumaniak

Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 270
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-08-2010, 11:26   

Powiedzcie mi jak stopniujecie dokręcanie głowicy? - najpierw tylko dokręcacie śruby a potem od razu do końca (tzn z zalecanym momentem) czy też na kilka razy (np 25nm...60nm...90nm...)?
I na ile dokręcacie końcowo, bo w instrukcji mam 115-125 Nm
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 07-08-2010, 12:17   

Jak nie jest dokręcana na kąty to właśnie tak 3 lub 4 etapy oczywiście właściwą kolejnością za każdym razem dochodząc do górnej granicy momentu z manuala. Dodatkowo jeszcze dociągam głowicę po kilkuset km - środkowe śruby zawsze o klika stopni się dokręcą.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
AndrzejM22 
Forumowicz


Auto: Pajero II 2,5 TD Krótkie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 124
Skąd: Ełk -u okolice. :)
Wysłany: 07-08-2010, 23:22   

W Pajero 2,5 Diesel dokręca się w trzech etapach

Etap 1 : 55Nm – 65Nm
Etap 2 : 85Nm – 95Nm
Etap 3 :115Nm – 125 Nm
_________________
Pajero 2,5 TD 33" Baja Claw TTC mosty 5.285 +jakiś lift + jakaś winda.
Pajero 3.5 V6 cywilne
 
 
Mighn 
Mitsumaniak

Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 270
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-08-2010, 21:15   

O - dzięki, dokładnie tego mi było trzeba

PS.:

Kolejne probley

- udało się odkręcić śrubę mocującą dolne koło pasowe (metoda "na rozrusznik" - czyli zapieramy klucz o ramę i na dajemy strzała z rozrusznika) ale pojawił się koleny kłopot - koło pasowe za nic nie chce zejśc - zakleszczone na amen, a anie w pobliskich sklepach ani u pobliskiego mechanika żadnych ściągaczy do tego nie ma... (ciii - nie pytajcie co to za mechanik - tłumiki spawa świetnie...) - ma ktoś jakiś patent na to?

- czy radzicie wtryski i świece wkręcać "na sucho" czy na smar miedziany ładować?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.