Wymiana drążków kierowniczych |
Autor |
Wiadomość |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-09-2010, 08:42
|
|
|
Krzyzak, z ciekawości zapytam, ile zajęła Ci operacja wyciągięcia i włożenia magla, łacznie z pełnym jego ozbrojeniem, uzupełnianiem układu kierowniczego i zrobieniem wstepnie zbieznosci |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-09-2010, 08:46
|
|
|
robiłem to popołudniu z przerwami na różne inne kwestie
wstępna zbieżność polegała na tym, że zmierzyłem odległości przed i po montażu między przekładnią a końcówką i na nowych ustawiłem to samo
liczę, że ok. 2 godzin - wtedy to jednak była zupełnie inna sprawa, wymiana drążków była tylko uzupełnieniem; tak naprawdę wtedy zmieniałem przekładnię
edit - wyjaśnienie - za pierwszym razem odkręcałem drążek na aucie i cała operacja trwała grubo ponad 2 godziny - dojście do niego było tak fatalne, że następnym razem zdecydowałem się właśnie na demontaż całości - tym bardziej, że właśnie tą całość chciałem zmienić
może z pomocą tego specjalnego narzędzia odkręca się łatwiej - niestety nie miałem okazji korzystać |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 09-09-2010, 10:00
|
|
|
robertdg napisał/a: | Hugo, nie kazdy ma zdolności cyrkowe | Nie są w tym przypadku potrzebne. Sposób jak każdy inny. Krzyzak napisał/a: | ja to robiłem to wyciągałem całą przekładnię kierowniczą | O jeszcze lepiej |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 09-09-2010, 22:04
|
|
|
polecam zaopatrzyć sie w taki klucz roboty przy wymianie 2 drażków max 30 min
 |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 09-09-2010, 23:34
|
|
|
deejay, podaj namiary na ten klucz. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-09-2010, 07:00
|
|
|
deejay a jak potem zaginasz blaszki zabezpieczające? też jakimś łomikiem i młotkiem od strony końcówki?
klucz podobny widziałem na Allegro, jednak jego jednorazowe użycie wykluczyło kupno |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10-09-2010, 10:03
|
|
|
klucz dostepny np. w Inter Carsie i na Allegro , koszt takiego klucza ok 250 zł zależy z jakiego zródła w przypadku mojego fachu rzecz niezbędna
Krzyżak co do blaszek to dorobiłem sobie taki specjalny "zaginacz " dzieki któremu mam łatwe dojście i bez problemu je zabezpieczam |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 10-09-2010, 10:36
|
|
|
Ja odkręcałem "żabką" hydrauliczną Blaszki zaginałem młotkiem i śrubokrętem. |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 30-09-2010, 17:33
|
|
|
A co powiecie na drążki/końcówki firmy OYODO?
(pytam bo różnice w cenach są dość spore:
drążki:
555-82zł/szt.
Oyodo:40zł/szt
końcówki:
555-58zł
Oyodo25zł/szt.
co prawda na A. znalazłem 555 za 35zł:
http://allegro.pl/koncowk...231854151.html) |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
kurak80
Forumowicz
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 106 Skąd: Strzegom
|
Wysłany: 05-10-2010, 19:23
|
|
|
Mam luz na prawym drążku kierowniczym ( mechanik okreslił go jako "drążek kulisty skretny przy maglownicy" )...moje pytanie jest takie... czy mogę wymienić tylko ten czy musze wymieniać oba na raz i czy jesli wymienię jeden będe musiał ustawić zbieżność? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 05-10-2010, 19:25
|
|
|
kurak80, możesz wymienić jeden i musisz ustawiac zbieżniość |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 05-10-2010, 20:06
|
|
|
ja mam ten sam problem...prawy prosty(wahacz), lewy drążek i prawa końcówka....wymieniam wszystkie bo później i tak trzeba ustawiać zbieżność a nie wiadomo kiedy "pójdą" kolejne elementy...przynajmniej będę miał spokój. |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 05-10-2010, 22:48
|
|
|
m6riano napisał/a: | wymieniam wszystkie bo później i tak trzeba ustawiać zbieżność a nie wiadomo kiedy "pójdą" kolejne elementy...przynajmniej będę miał spokój. |
Najlepsze rozwiązanie. Tym bardziej że robocizna i ustawienie zbieżności nie jest tanie. |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 06-10-2010, 07:00
|
|
|
robocizna "u mnie" to akurat kwestia "flaszki" ale geometria to już 120 zł |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
ziutoon
Forumowicz
Auto: Galant EA5W 2.5 SE KOMBI 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 111 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 22-06-2011, 11:26
|
|
|
Witam,
Mam takie pytanie może ktoś z was sie orientuje. Jaką średniće mają drążki w miejscu gdzie nakręca sie końcówki drązków?
U mnie wychodzi około 14 mm a zakupione podobno do Galanta mają średnice 12 mm.
Muszę zwrócić zakup i zamówic nowe a czas goni.
pomóżcie. |
_________________ Colt CAO 1.3 Sprzedany
Peugeot 406 Sprzedany
Galant Kombi EA5W 2.5 V6 Kombi - zezłomowany
Citroen C4 Grand Picasso |
|
|
|
 |
|