Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana drążków kierowniczych
Autor Wiadomość
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-09-2010, 08:42   

Krzyzak, z ciekawości zapytam, ile zajęła Ci operacja wyciągięcia i włożenia magla, łacznie z pełnym jego ozbrojeniem, uzupełnianiem układu kierowniczego i zrobieniem wstepnie zbieznosci :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-09-2010, 08:46   

robiłem to popołudniu z przerwami na różne inne kwestie
wstępna zbieżność polegała na tym, że zmierzyłem odległości przed i po montażu między przekładnią a końcówką i na nowych ustawiłem to samo
liczę, że ok. 2 godzin - wtedy to jednak była zupełnie inna sprawa, wymiana drążków była tylko uzupełnieniem; tak naprawdę wtedy zmieniałem przekładnię

edit - wyjaśnienie - za pierwszym razem odkręcałem drążek na aucie i cała operacja trwała grubo ponad 2 godziny - dojście do niego było tak fatalne, że następnym razem zdecydowałem się właśnie na demontaż całości - tym bardziej, że właśnie tą całość chciałem zmienić

może z pomocą tego specjalnego narzędzia odkręca się łatwiej - niestety nie miałem okazji korzystać
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 09-09-2010, 10:00   

robertdg napisał/a:
Hugo, nie kazdy ma zdolności cyrkowe
Nie są w tym przypadku potrzebne. Sposób jak każdy inny.
Krzyzak napisał/a:
ja to robiłem to wyciągałem całą przekładnię kierowniczą
O jeszcze lepiej :D
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-09-2010, 22:04   

polecam zaopatrzyć sie w taki klucz :D roboty przy wymianie 2 drażków max 30 min :)

 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 09-09-2010, 23:34   

deejay, podaj namiary na ten klucz.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-09-2010, 07:00   

deejay a jak potem zaginasz blaszki zabezpieczające? też jakimś łomikiem i młotkiem od strony końcówki?
klucz podobny widziałem na Allegro, jednak jego jednorazowe użycie wykluczyło kupno :)
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10-09-2010, 10:03   

klucz dostepny np. w Inter Carsie i na Allegro , koszt takiego klucza ok 250 zł zależy z jakiego zródła :wink: w przypadku mojego fachu rzecz niezbędna :wink:
Krzyżak co do blaszek to dorobiłem sobie taki specjalny "zaginacz " dzieki któremu mam łatwe dojście i bez problemu je zabezpieczam :)
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 10-09-2010, 10:36   

Ja odkręcałem "żabką" hydrauliczną :) Blaszki zaginałem młotkiem i śrubokrętem.
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 30-09-2010, 17:33   

A co powiecie na drążki/końcówki firmy OYODO?
(pytam bo różnice w cenach są dość spore:
drążki:
555-82zł/szt.
Oyodo:40zł/szt
końcówki:
555-58zł
Oyodo25zł/szt.
co prawda na A. znalazłem 555 za 35zł:
http://allegro.pl/koncowk...231854151.html)
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
kurak80 
Forumowicz

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 106
Skąd: Strzegom
Wysłany: 05-10-2010, 19:23   

Mam luz na prawym drążku kierowniczym ( mechanik okreslił go jako "drążek kulisty skretny przy maglownicy" :) )...moje pytanie jest takie... czy mogę wymienić tylko ten czy musze wymieniać oba na raz i czy jesli wymienię jeden będe musiał ustawić zbieżność?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 05-10-2010, 19:25   

kurak80, możesz wymienić jeden i musisz ustawiac zbieżniość
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 05-10-2010, 20:06   

ja mam ten sam problem...prawy prosty(wahacz), lewy drążek i prawa końcówka....wymieniam wszystkie bo później i tak trzeba ustawiać zbieżność a nie wiadomo kiedy "pójdą" kolejne elementy...przynajmniej będę miał spokój.
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 05-10-2010, 22:48   

m6riano napisał/a:
wymieniam wszystkie bo później i tak trzeba ustawiać zbieżność a nie wiadomo kiedy "pójdą" kolejne elementy...przynajmniej będę miał spokój.


Najlepsze rozwiązanie. Tym bardziej że robocizna i ustawienie zbieżności nie jest tanie.
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 06-10-2010, 07:00   

robocizna "u mnie" to akurat kwestia "flaszki" ale geometria to już 120 zł
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
ziutoon 
Forumowicz

Auto: Galant EA5W 2.5 SE KOMBI 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 111
Skąd: warszawa
Wysłany: 22-06-2011, 11:26   

Witam,
Mam takie pytanie może ktoś z was sie orientuje. Jaką średniće mają drążki w miejscu gdzie nakręca sie końcówki drązków?

U mnie wychodzi około 14 mm a zakupione podobno do Galanta mają średnice 12 mm.

Muszę zwrócić zakup i zamówic nowe a czas goni.

pomóżcie.
_________________
Colt CAO 1.3 Sprzedany
Peugeot 406 Sprzedany
Galant Kombi EA5W 2.5 V6 Kombi - zezłomowany :(
Citroen C4 Grand Picasso
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.