Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.0 DID] Rozładowany akumulator
Autor Wiadomość
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 19-01-2011, 10:16   

U mnie tylko ledy świecą się i tylko z przodu (philips). Do zmierzchu tylko one są włączone póżniej automat sam przełącza na światła do jazdy miejskiej
_________________

 
 
joachim69 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.2, M3 E36 Estoril
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 245
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-01-2011, 10:20   

trzeba włączyć tryb skandynawski i wtedy na auto w ciągu dnia nie pali się dół deski a dopiero po zapadnięciu zmroku się zapala radio klima itd a światła działają cały czas
_________________

 
 
13zbyszek13 
Forumowicz


Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 2450
Skąd: PL
Wysłany: 19-01-2011, 11:27   

lexus napisał/a:
U mnie tylko ledy świecą się i tylko z przodu (philips). Do zmierzchu tylko one są włączone póżniej automat sam przełącza na światła do jazdy miejskiej


Dokładnie tak jest
W dzień tylko świeca LEDy / z przodu / a po zmierzchu,w tunelu automat przełącza na klasyczne światła mijania
_________________
MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 
 
Muciek 
Mitsumaniak
Amnetyst Black

Auto: O2 FL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 896
Skąd: Gdynia
Wysłany: 19-01-2011, 20:38   

13zbyszek13 napisał/a:
Muciek napisał/a:
W Polsce system auto bez świateł LED do jazdy dziennej jest bez sensu, bo i tak 24h/7 trzeba jeździć z włączonymi światłami, a na AUTO w dzień zapalają się same postojówki (chyba, że się mylę bo w innych markach tak jest.).


Ale ja posiadam światła LED do jazdy dziennej. :lol:


Wiem, dlatego zaznaczyłem, że BEZ ŚWIATEŁ LED :)
 
 
 
jmpdesign 
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0 DID 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 35
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-10-2011, 19:37   

janekzpolic napisał/a:
(...) ja mam tak że po wyłączeniu zapłonu światła gasną i jedynie sobie mogę follow me home cyknąć przełącznikiem od kierunków a teraz jest jakaś nowość?


A jak się włącza to "follow me home" (coming home) przełącznikiem od kierunkowskazów?
Czy funkcja wymaga aktywowania w sterowniku świateł?
 
 
kaammyyk 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 67
Skąd: Gdynia
Wysłany: 28-10-2012, 15:48   

No i stało się . :( Dzisiaj rano chciałem odpalic outka a tu problem nie chce w ogóle zakręcić.
Wszystko wskazuje na aku . Samochód kupiony niedawno i nie wiem ile stary akumulator ma latek. Ale stwierdziłem jeszcze jeden objaw - na wyświetlaczu pojawiła się także informacja ASC Off - service required . Czy to może mieć związek z brakiem prądu ? Wcześniej nigdy taka informacja nie pojawiła się. :evil:
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 28-10-2012, 19:15   

Jak najbardziej może być to spowodowane rozładowaniem akumulatora. Na początek naładuj go ponownie, przeczyść klemy, przesmaruj wazeliną.
U mnie miałem podobną sytuację, gdy po zmianie sprzęgła nie dokręcono nakrętki mocującej masę. Wszystkie kontrolki się świeciły, a odpalić nie chciał i wyświetlał ASC Off.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 28-10-2012, 19:33   

kaammyyk napisał/a:
No i stało się . :( Dzisiaj rano chciałem odpalic outka a tu problem nie chce w ogóle zakręcić.
Wszystko wskazuje na aku . Samochód kupiony niedawno i nie wiem ile stary akumulator ma latek. Ale stwierdziłem jeszcze jeden objaw - na wyświetlaczu pojawiła się także informacja ASC Off - service required . Czy to może mieć związek z brakiem prądu ? Wcześniej nigdy taka informacja nie pojawiła się. :evil:
Kup nowy i tyle. Ladowanie zdechlego nic nie da na dluzsza mete. Tez mi wyskoczylo ASC Off i wszystkie kontrolki migaly. Tudor Excide robi bardzo dobre akumulatory. Model 100Ah pasuje idealnie do OII.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 29-10-2012, 07:30   

mitsu00, Na pewno nowy będzie lepszy, ale nie zawsze rozładowanie aku oznacza konieczność zakupu nowego ;) U mnie wystarczyło dokręcić nakrętkę mocującą przewód masy :) Powodem rozładowania może być przecież usterka alternatora, regulatora napięcia, poluzowany pasek wielorowkowy, itd... Oczywiście może być też zwarcie płyt aku czy zużyty - ale wymienić aku zawsze zdąży.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 29-10-2012, 08:06   

rezon napisał/a:
mitsu00, Na pewno nowy będzie lepszy, ale nie zawsze rozładowanie aku oznacza konieczność zakupu nowego ;) U mnie wystarczyło dokręcić nakrętkę mocującą przewód masy :) Powodem rozładowania może być przecież usterka alternatora, regulatora napięcia, poluzowany pasek wielorowkowy, itd... Oczywiście może być też zwarcie płyt aku czy zużyty - ale wymienić aku zawsze zdąży.
Rezon, i tak i nie: akku nie jest urzadzeniem niesmiertelnym i w aucie 5- letnim lub starszym, powinno sie myslec o wymianie na nowy. Stary i doladowywany nie bedzie trzymal napiecia zbyt dobrze, a wlasnie mocny kop w dizlu przy rozruchu zwlaszcza zima to podstawa. Stad sugestia wymiany na nowy:-)
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 29-10-2012, 13:20   

mitsu00, mnie nie musisz przekonywać do tego, że nowy aku jest lepszy od 5-cio letniego. Przecież potwierdziłem, że nowy jest lepszy. Ale zanim ktoś poleci do sklepu kupować aku moim zdaniem warto wykluczyć inne przyczyny jego rozładowania. U mnie też chcieli wymieniać akumulator, jak nie chciał kręcić, a wystarczyło nakrętkę dokręcić na przewodzie :) Kupić nowy akumulator zawsze zdąży, nie musi się martwić, że mu zabraknie ;) nie te czasy ;)
Teść ma 8 letniego focusa z ori akumulatorem i jeszcze mu trzyma nawet zimą. Mało jeździ, stoi w garażu. W Outku przejeździł 4 lata bez większych problemów.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 29-10-2012, 14:00   

Akumulator można przetestować. Jest taka procedura (można sobie poszukać). Ładujemy na max-a i po chyba 4h mierzymy napięcie... Po odczycie można sporo wyrokować na temat zużycia akumulatora. Na pewno jeśli po tych 4h od naładowania jest poniżej 12V to trzeba kupić nowy. Jeśli jest ponad 12,5V to warto pierwsze sprawdzić samochód (napięcie ładowania, pobór prądu przez samochód).
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 29-10-2012, 17:01   

krzychu napisał/a:
Akumulator można przetestować. Jest taka procedura (można sobie poszukać). Ładujemy na max-a i po chyba 4h mierzymy napięcie... Po odczycie można sporo wyrokować na temat zużycia akumulatora. Na pewno jeśli po tych 4h od naładowania jest poniżej 12V to trzeba kupić nowy. Jeśli jest ponad 12,5V to warto pierwsze sprawdzić samochód (napięcie ładowania, pobór prądu przez samochód).
Moj jak nagle zdechl po 4 latach, to zadna reanimacja w postaci ladowania CTEK:iem mu nie pomogla. Wogole nie trzymal napiecia i poszedl na szrot.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 29-10-2012, 17:09   

mitsu00 no takie objawy ma zwarta cela. Po załadowaniu i odczekaniu kilku godzin napięcie będzie około 11V wtedy 100% szrot i pewność, że to akumulator.

Często w sklepach z akumulatorami mają miernik napięcia pod obciążeniem wtedy od razu napięcie spada (nie trzeba czekać).
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 29-10-2012, 17:14   

krzychu napisał/a:
mitsu00 no takie objawy ma zwarta cela.
mojej żonie padł na skrzyżowaniu odcinając zasilanie wszystkiego. Nie wyświetlał nic, nie dawał oznak życia. Przy ładowaniu niemal od razu "gotował" się. Tu jednak wyświetla ASC-Off itd. więc raczej nie będzie to zwarta cela, ale po naładowaniu wszystko wyjdzie. Można jeszcze podjechać do jakiegoś mechanika na test obciążeniowy aku.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.