[II 2.0 DID] Rozładowany akumulator |
Autor |
Wiadomość |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 19-01-2011, 10:16
|
|
|
U mnie tylko ledy świecą się i tylko z przodu (philips). Do zmierzchu tylko one są włączone póżniej automat sam przełącza na światła do jazdy miejskiej |
_________________
 |
|
|
|
 |
joachim69
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2, M3 E36 Estoril
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sty 2011 Posty: 245 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-01-2011, 10:20
|
|
|
trzeba włączyć tryb skandynawski i wtedy na auto w ciągu dnia nie pali się dół deski a dopiero po zapadnięciu zmroku się zapala radio klima itd a światła działają cały czas |
_________________
 |
|
|
|
 |
13zbyszek13
Forumowicz

Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Lis 2009 Posty: 2450 Skąd: PL
|
Wysłany: 19-01-2011, 11:27
|
|
|
lexus napisał/a: | U mnie tylko ledy świecą się i tylko z przodu (philips). Do zmierzchu tylko one są włączone póżniej automat sam przełącza na światła do jazdy miejskiej |
Dokładnie tak jest
W dzień tylko świeca LEDy / z przodu / a po zmierzchu,w tunelu automat przełącza na klasyczne światła mijania |
_________________ MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 |
|
|
|
 |
Muciek
Mitsumaniak Amnetyst Black
Auto: O2 FL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Paź 2010 Posty: 896 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 19-01-2011, 20:38
|
|
|
13zbyszek13 napisał/a: | Muciek napisał/a: | W Polsce system auto bez świateł LED do jazdy dziennej jest bez sensu, bo i tak 24h/7 trzeba jeździć z włączonymi światłami, a na AUTO w dzień zapalają się same postojówki (chyba, że się mylę bo w innych markach tak jest.). |
Ale ja posiadam światła LED do jazdy dziennej. |
Wiem, dlatego zaznaczyłem, że BEZ ŚWIATEŁ LED |
|
|
|
 |
jmpdesign
Mitsumaniak
Auto: Outlander II 2.0 DID 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2010 Posty: 35 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-10-2011, 19:37
|
|
|
janekzpolic napisał/a: | (...) ja mam tak że po wyłączeniu zapłonu światła gasną i jedynie sobie mogę follow me home cyknąć przełącznikiem od kierunków a teraz jest jakaś nowość? |
A jak się włącza to "follow me home" (coming home) przełącznikiem od kierunkowskazów?
Czy funkcja wymaga aktywowania w sterowniku świateł? |
|
|
|
 |
kaammyyk
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Wrz 2009 Posty: 67 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 28-10-2012, 15:48
|
|
|
No i stało się . Dzisiaj rano chciałem odpalic outka a tu problem nie chce w ogóle zakręcić.
Wszystko wskazuje na aku . Samochód kupiony niedawno i nie wiem ile stary akumulator ma latek. Ale stwierdziłem jeszcze jeden objaw - na wyświetlaczu pojawiła się także informacja ASC Off - service required . Czy to może mieć związek z brakiem prądu ? Wcześniej nigdy taka informacja nie pojawiła się. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 28-10-2012, 19:15
|
|
|
Jak najbardziej może być to spowodowane rozładowaniem akumulatora. Na początek naładuj go ponownie, przeczyść klemy, przesmaruj wazeliną.
U mnie miałem podobną sytuację, gdy po zmianie sprzęgła nie dokręcono nakrętki mocującej masę. Wszystkie kontrolki się świeciły, a odpalić nie chciał i wyświetlał ASC Off. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 28-10-2012, 19:33
|
|
|
kaammyyk napisał/a: | No i stało się . Dzisiaj rano chciałem odpalic outka a tu problem nie chce w ogóle zakręcić.
Wszystko wskazuje na aku . Samochód kupiony niedawno i nie wiem ile stary akumulator ma latek. Ale stwierdziłem jeszcze jeden objaw - na wyświetlaczu pojawiła się także informacja ASC Off - service required . Czy to może mieć związek z brakiem prądu ? Wcześniej nigdy taka informacja nie pojawiła się. | Kup nowy i tyle. Ladowanie zdechlego nic nie da na dluzsza mete. Tez mi wyskoczylo ASC Off i wszystkie kontrolki migaly. Tudor Excide robi bardzo dobre akumulatory. Model 100Ah pasuje idealnie do OII. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 29-10-2012, 07:30
|
|
|
mitsu00, Na pewno nowy będzie lepszy, ale nie zawsze rozładowanie aku oznacza konieczność zakupu nowego U mnie wystarczyło dokręcić nakrętkę mocującą przewód masy Powodem rozładowania może być przecież usterka alternatora, regulatora napięcia, poluzowany pasek wielorowkowy, itd... Oczywiście może być też zwarcie płyt aku czy zużyty - ale wymienić aku zawsze zdąży. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 29-10-2012, 08:06
|
|
|
rezon napisał/a: | mitsu00, Na pewno nowy będzie lepszy, ale nie zawsze rozładowanie aku oznacza konieczność zakupu nowego U mnie wystarczyło dokręcić nakrętkę mocującą przewód masy Powodem rozładowania może być przecież usterka alternatora, regulatora napięcia, poluzowany pasek wielorowkowy, itd... Oczywiście może być też zwarcie płyt aku czy zużyty - ale wymienić aku zawsze zdąży. | Rezon, i tak i nie: akku nie jest urzadzeniem niesmiertelnym i w aucie 5- letnim lub starszym, powinno sie myslec o wymianie na nowy. Stary i doladowywany nie bedzie trzymal napiecia zbyt dobrze, a wlasnie mocny kop w dizlu przy rozruchu zwlaszcza zima to podstawa. Stad sugestia wymiany na nowy:-) |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 29-10-2012, 13:20
|
|
|
mitsu00, mnie nie musisz przekonywać do tego, że nowy aku jest lepszy od 5-cio letniego. Przecież potwierdziłem, że nowy jest lepszy. Ale zanim ktoś poleci do sklepu kupować aku moim zdaniem warto wykluczyć inne przyczyny jego rozładowania. U mnie też chcieli wymieniać akumulator, jak nie chciał kręcić, a wystarczyło nakrętkę dokręcić na przewodzie Kupić nowy akumulator zawsze zdąży, nie musi się martwić, że mu zabraknie nie te czasy
Teść ma 8 letniego focusa z ori akumulatorem i jeszcze mu trzyma nawet zimą. Mało jeździ, stoi w garażu. W Outku przejeździł 4 lata bez większych problemów. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 29-10-2012, 14:00
|
|
|
Akumulator można przetestować. Jest taka procedura (można sobie poszukać). Ładujemy na max-a i po chyba 4h mierzymy napięcie... Po odczycie można sporo wyrokować na temat zużycia akumulatora. Na pewno jeśli po tych 4h od naładowania jest poniżej 12V to trzeba kupić nowy. Jeśli jest ponad 12,5V to warto pierwsze sprawdzić samochód (napięcie ładowania, pobór prądu przez samochód). |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 29-10-2012, 17:01
|
|
|
krzychu napisał/a: | Akumulator można przetestować. Jest taka procedura (można sobie poszukać). Ładujemy na max-a i po chyba 4h mierzymy napięcie... Po odczycie można sporo wyrokować na temat zużycia akumulatora. Na pewno jeśli po tych 4h od naładowania jest poniżej 12V to trzeba kupić nowy. Jeśli jest ponad 12,5V to warto pierwsze sprawdzić samochód (napięcie ładowania, pobór prądu przez samochód). | Moj jak nagle zdechl po 4 latach, to zadna reanimacja w postaci ladowania CTEK:iem mu nie pomogla. Wogole nie trzymal napiecia i poszedl na szrot. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 29-10-2012, 17:09
|
|
|
mitsu00 no takie objawy ma zwarta cela. Po załadowaniu i odczekaniu kilku godzin napięcie będzie około 11V wtedy 100% szrot i pewność, że to akumulator.
Często w sklepach z akumulatorami mają miernik napięcia pod obciążeniem wtedy od razu napięcie spada (nie trzeba czekać). |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 29-10-2012, 17:14
|
|
|
krzychu napisał/a: | mitsu00 no takie objawy ma zwarta cela. | mojej żonie padł na skrzyżowaniu odcinając zasilanie wszystkiego. Nie wyświetlał nic, nie dawał oznak życia. Przy ładowaniu niemal od razu "gotował" się. Tu jednak wyświetla ASC-Off itd. więc raczej nie będzie to zwarta cela, ale po naładowaniu wszystko wyjdzie. Można jeszcze podjechać do jakiegoś mechanika na test obciążeniowy aku. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
|