przełączanie napędów super selekt |
Autor |
Wiadomość |
Bushey
Mitsumaniak

Auto: Pajero II 3.0 V6 auto 1991
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Kwi 2010 Posty: 129 Skąd: UK
|
Wysłany: 05-01-2011, 19:31
|
|
|
rico.1 napisał/a: | w anglikach jest odwrotnie |
Protestuje: to w europejskich jest odwrotnie
Auta skontstruowane w Jap maja drazek napedu po prawej lewarka biegow czyli przy lewej nodze kierowcy. Tak samo w Ang gdzie auta te nie sa produkowane ale sprowadzane przez dilerów. Stad czesto japonskie opisy np. bezpiecznikow.
Co ciekawe w tym samym modelu wypuszczonym na rynek europejski mimo kierownicy z lewej uklad drazkow pozostaje ten sam. |
|
|
|
 |
dudik
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 D 1995r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2011 Posty: 7 Skąd: Jastrowie
|
Wysłany: 16-01-2011, 18:22
|
|
|
Witam terenowców!
Mam problem z przełączaniem napędów w moim Mitsubishi (Pajero II rocznik 95). Kupiłem go dopiero kilka dni temu i stan jest taki:
kiedy jadę na 2H na ideogramie mostów nie palą się żadne kontrolki poza migającym pomarańczowym kwadracikiem pod przednimi kołami, kiedy przełożę na 4H zapalają się zielone kontrolki przedniego napędu oraz ten migający na pomarańczowo kwadracik pod nim (tylne koła nadal są "ciemne"). Po przesunięciu dźwigni reduktora dalej w przód na 4HLc kwadracik przestaje mrugać i świeci na stałe a tylnych kół na wyświetlaczu nie ma nadal. Pozycji N i 4LLC nie udało mi się znaleźć. Poradźcie coś bo umieszczałem ten post już na 3 forach i zero odpowiedzi. To moja pierwsza prawdziwa terenówa i chciałbym z niej w pełni korzystać. Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 16-01-2011, 18:32
|
|
|
posprawdzaj sobie kolego żarówki bo to moze być cały problem w twoim sprzęcie |
|
|
|
 |
dudik
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 D 1995r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2011 Posty: 7 Skąd: Jastrowie
|
Wysłany: 16-01-2011, 18:40
|
|
|
dzięki kolego, przejrzę żarówki. Pozycję N i 4LLc znalazłem (dzięki temu forum). Wkurzający jest ten mrugający, nawet przy jeździe na 2H, pomarańczowy kwadracik. Trudno się jeździ, kiedy ciągle coś Cię ostrzega na kokpicie. Boję się, że może to oznaczać jakąś awarię i że np. blokada tego mechanizmu działa przez cały czas co może spowodować poważniejsze komplikacje (czyt. koszty) |
|
|
|
 |
Bushey
Mitsumaniak

Auto: Pajero II 3.0 V6 auto 1991
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Kwi 2010 Posty: 129 Skąd: UK
|
Wysłany: 16-01-2011, 19:22
|
|
|
Sprawdz skrecajac kola na maks na jakims nieutwardzonym placu czy czasem blokada przodu jest wylaczona. Jesli tak to czujniczek sie zawiesil co sie czasem dzieje. |
|
|
|
 |
dudik
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 D 1995r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2011 Posty: 7 Skąd: Jastrowie
|
Wysłany: 16-01-2011, 19:33
|
|
|
Dziękuję. Jeszcze jedno pytanie, jak dostać się do tych kontrolek podświetlających napęd? Nie chciałbym czegoś wyłamać... |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
|
|
|
 |
Bushey
Mitsumaniak

Auto: Pajero II 3.0 V6 auto 1991
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Kwi 2010 Posty: 129 Skąd: UK
|
|
|
|
 |
dudik
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 D 1995r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2011 Posty: 7 Skąd: Jastrowie
|
Wysłany: 16-01-2011, 20:43
|
|
|
Dzięki wielkie za odpowiedzi (wreszcie jakieś aktywne forum!) |
|
|
|
 |
Aussie
Mitsumaniak

Auto: Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.
Kraj/Country: Australia
Dołączył: 26 Gru 2010 Posty: 92 Skąd: Białystok/Gold Coast
|
Wysłany: 17-01-2011, 03:01
|
|
|
Kolego miałem podobny problem. Tylko ja się zorientowałem po występujących naprężeniach. U mnie kontrolki żyją swoim życiem więc za radą kolegów pojechałem na stację podniosłem cały samochód i sprawdziłem na jakim ustawieniu lewarka które koła pracują. Okazało się że jest jak powinno być z tym że cofając z 4h na 2h muszę lekko do tyłu podjechać. Jakbyś miał włączyny 4HLC to na asfalcie np. przy parkowaniu na skręconych kołach będziesz miał mocne naprężenia. Po prostu auto ci się zatrzyma. Wtedy wiesz że masz aktywne 4HLC. Jak włączysz natomiast 4LLC to różnica (do HLC) polega na tym że auto będzie bardzo wolno jechać przy wyższych obrotach (inne przełożenie). Najgorzej jest odróżnić czy jedziesz na 2H czy 4H. Dyferencjał działa więc nie ma naprężeń. Ja poznaje po tym że przy wyższej prędkości np. 70km/h i więcej jest delikatnie głośniejszy i ciężej go rozpędzić powyżej 80 - 100 km/h. Ale i tak najlepiej zrobić lampki bo bez tego to jak we mgle Poniżej link do mojego wątku:http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0 |
_________________ Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.; Bullbar Xrox, 2in lift, Snorkel, UHF, Namiot na dachu
 |
|
|
|
 |
dudik
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 D 1995r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2011 Posty: 7 Skąd: Jastrowie
|
Wysłany: 17-01-2011, 15:34
|
|
|
Dziękuję Ci kolego za wyczerpujące wyjaśnienia! Muszę się "wgryźć" w temat bo dotychczas nie jeździłem takimi autami a jak widzę nie jest to takie proste (kiedy się nie ma doświadczenia). Wpierw, zgodnie z radami kolegów i twoją, zrobię porządek z kontrolkami a potem zacznę zgłębiać temat napędów. Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
Aussie
Mitsumaniak

Auto: Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.
Kraj/Country: Australia
Dołączył: 26 Gru 2010 Posty: 92 Skąd: Białystok/Gold Coast
|
Wysłany: 18-01-2011, 02:47
|
|
|
Spoko ja swego miśka mam zaledwie od trzech miesięcy i to też mój pierwszy łazik:D W każdym razie jest tego trochę.... do opanowania:D |
_________________ Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.; Bullbar Xrox, 2in lift, Snorkel, UHF, Namiot na dachu
 |
|
|
|
 |
5eba
Forumowicz

Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lip 2008 Posty: 483 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 18-01-2011, 19:25
|
|
|
dudik napisał/a: | Dziękuję Ci kolego za wyczerpujące wyjaśnienia! Muszę się "wgryźć" w temat bo dotychczas nie jeździłem takimi autami a jak widzę nie jest to takie proste (kiedy się nie ma doświadczenia). Wpierw, zgodnie z radami kolegów i twoją, zrobię porządek z kontrolkami a potem zacznę zgłębiać temat napędów. Pozdrawiam! |
Witam kolege z sasiedniego miasteczka Wg mnie masz spalone zarowki od tylnych "kol" a mrugajacy kwadrat to problem z czujnikiem.
Auto kupiles do jezdzenia po szosie czy w teren tez chcesz jechac?? Jesli to drugie Cie interesuje to wal na PW bo zakladamy klub w sobote i kazdy nowy czlonek mile widziany |
_________________ Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N
Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID |
|
|
|
 |
hajmanek
Forumowicz
Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 252 Skąd: gogle
|
Wysłany: 18-01-2011, 19:37
|
|
|
A jaka okalica w Wielkopolsce, ze tak zapytam? |
|
|
|
 |
5eba
Forumowicz

Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lip 2008 Posty: 483 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 18-01-2011, 20:46
|
|
|
hajmanek napisał/a: | A jaka okalica w Wielkopolsce, ze tak zapytam? |
Sama gora - polnoc wielkopolski |
_________________ Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N
Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID |
|
|
|
 |
|