Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
przełączanie napędów super selekt
Autor Wiadomość
Bushey 
Mitsumaniak


Auto: Pajero II 3.0 V6 auto 1991
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 129
Skąd: UK
Wysłany: 05-01-2011, 19:31   

rico.1 napisał/a:
w anglikach jest odwrotnie


Protestuje: to w europejskich jest odwrotnie :)

Auta skontstruowane w Jap maja drazek napedu po prawej lewarka biegow czyli przy lewej nodze kierowcy. Tak samo w Ang gdzie auta te nie sa produkowane ale sprowadzane przez dilerów. Stad czesto japonskie opisy np. bezpiecznikow.
Co ciekawe w tym samym modelu wypuszczonym na rynek europejski mimo kierownicy z lewej uklad drazkow pozostaje ten sam.
 
 
dudik 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 D 1995r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 7
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 16-01-2011, 18:22   

Witam terenowców!
Mam problem z przełączaniem napędów w moim Mitsubishi (Pajero II rocznik 95). Kupiłem go dopiero kilka dni temu i stan jest taki:
kiedy jadę na 2H na ideogramie mostów nie palą się żadne kontrolki poza migającym pomarańczowym kwadracikiem pod przednimi kołami, kiedy przełożę na 4H zapalają się zielone kontrolki przedniego napędu oraz ten migający na pomarańczowo kwadracik pod nim (tylne koła nadal są "ciemne"). Po przesunięciu dźwigni reduktora dalej w przód na 4HLc kwadracik przestaje mrugać i świeci na stałe a tylnych kół na wyświetlaczu nie ma nadal. Pozycji N i 4LLC nie udało mi się znaleźć. Poradźcie coś bo umieszczałem ten post już na 3 forach i zero odpowiedzi. To moja pierwsza prawdziwa terenówa i chciałbym z niej w pełni korzystać. Pozdrawiam!
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 16-01-2011, 18:32   

posprawdzaj sobie kolego żarówki bo to moze być cały problem w twoim sprzęcie
 
 
dudik 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 D 1995r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 7
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 16-01-2011, 18:40   

dzięki kolego, przejrzę żarówki. Pozycję N i 4LLc znalazłem (dzięki temu forum). Wkurzający jest ten mrugający, nawet przy jeździe na 2H, pomarańczowy kwadracik. Trudno się jeździ, kiedy ciągle coś Cię ostrzega na kokpicie. Boję się, że może to oznaczać jakąś awarię i że np. blokada tego mechanizmu działa przez cały czas co może spowodować poważniejsze komplikacje (czyt. koszty) :)
 
 
Bushey 
Mitsumaniak


Auto: Pajero II 3.0 V6 auto 1991
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 129
Skąd: UK
Wysłany: 16-01-2011, 19:22   

Sprawdz skrecajac kola na maks na jakims nieutwardzonym placu czy czasem blokada przodu jest wylaczona. Jesli tak to czujniczek sie zawiesil co sie czasem dzieje.
 
 
dudik 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 D 1995r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 7
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 16-01-2011, 19:33   

Dziękuję. Jeszcze jedno pytanie, jak dostać się do tych kontrolek podświetlających napęd? Nie chciałbym czegoś wyłamać... :?
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 16-01-2011, 19:36   

http://www.maddox.pl/superselect.html
tak to powinno działać
na pierwszej stronie forum masz temat żarówek
więcej czytania mniej pisania :wink:
 
 
Bushey 
Mitsumaniak


Auto: Pajero II 3.0 V6 auto 1991
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 129
Skąd: UK
Wysłany: 16-01-2011, 19:39   

Wymianę żarówek opisałem w tym wątku: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=59953
Ostatnio zmieniony przez Bushey 16-01-2011, 21:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dudik 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 D 1995r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 7
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 16-01-2011, 20:43   

Dzięki wielkie za odpowiedzi (wreszcie jakieś aktywne forum!) :D
 
 
Aussie 
Mitsumaniak


Auto: Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.
Kraj/Country: Australia
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 92
Skąd: Białystok/Gold Coast
Wysłany: 17-01-2011, 03:01   

Kolego miałem podobny problem. Tylko ja się zorientowałem po występujących naprężeniach. U mnie kontrolki żyją swoim życiem więc za radą kolegów pojechałem na stację podniosłem cały samochód i sprawdziłem na jakim ustawieniu lewarka które koła pracują. Okazało się że jest jak powinno być z tym że cofając z 4h na 2h muszę lekko do tyłu podjechać. Jakbyś miał włączyny 4HLC to na asfalcie np. przy parkowaniu na skręconych kołach będziesz miał mocne naprężenia. Po prostu auto ci się zatrzyma. Wtedy wiesz że masz aktywne 4HLC. Jak włączysz natomiast 4LLC to różnica (do HLC) polega na tym że auto będzie bardzo wolno jechać przy wyższych obrotach (inne przełożenie). Najgorzej jest odróżnić czy jedziesz na 2H czy 4H. Dyferencjał działa więc nie ma naprężeń. Ja poznaje po tym że przy wyższej prędkości np. 70km/h i więcej jest delikatnie głośniejszy i ciężej go rozpędzić powyżej 80 - 100 km/h. Ale i tak najlepiej zrobić lampki bo bez tego to jak we mgle :mrgreen: Poniżej link do mojego wątku:http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
_________________
Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.; Bullbar Xrox, 2in lift, Snorkel, UHF, Namiot na dachu
 
 
dudik 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 D 1995r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 7
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 17-01-2011, 15:34   

Dziękuję Ci kolego za wyczerpujące wyjaśnienia! Muszę się "wgryźć" w temat bo dotychczas nie jeździłem takimi autami a jak widzę nie jest to takie proste (kiedy się nie ma doświadczenia). Wpierw, zgodnie z radami kolegów i twoją, zrobię porządek z kontrolkami a potem zacznę zgłębiać temat napędów. Pozdrawiam!
 
 
Aussie 
Mitsumaniak


Auto: Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.
Kraj/Country: Australia
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 92
Skąd: Białystok/Gold Coast
Wysłany: 18-01-2011, 02:47   

Spoko ja swego miśka mam zaledwie od trzech miesięcy i to też mój pierwszy łazik:D W każdym razie jest tego trochę.... do opanowania:D
_________________
Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.; Bullbar Xrox, 2in lift, Snorkel, UHF, Namiot na dachu
 
 
5eba 
Forumowicz


Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 483
Skąd: Złotów
Wysłany: 18-01-2011, 19:25   

dudik napisał/a:
Dziękuję Ci kolego za wyczerpujące wyjaśnienia! Muszę się "wgryźć" w temat bo dotychczas nie jeździłem takimi autami a jak widzę nie jest to takie proste (kiedy się nie ma doświadczenia). Wpierw, zgodnie z radami kolegów i twoją, zrobię porządek z kontrolkami a potem zacznę zgłębiać temat napędów. Pozdrawiam!


Witam kolege z sasiedniego miasteczka :) Wg mnie masz spalone zarowki od tylnych "kol" a mrugajacy kwadrat to problem z czujnikiem.

Auto kupiles do jezdzenia po szosie czy w teren tez chcesz jechac?? :) Jesli to drugie Cie interesuje to wal na PW bo zakladamy klub w sobote i kazdy nowy czlonek mile widziany :)
_________________
Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N

Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID
 
 
hajmanek 
Forumowicz

Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 252
Skąd: gogle
Wysłany: 18-01-2011, 19:37   

A jaka okalica w Wielkopolsce, ze tak zapytam?
 
 
5eba 
Forumowicz


Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 483
Skąd: Złotów
Wysłany: 18-01-2011, 20:46   

hajmanek napisał/a:
A jaka okalica w Wielkopolsce, ze tak zapytam?


Sama gora - polnoc wielkopolski
_________________
Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N

Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.