[EA2A/W 2.0] Silnik gaśnie zaraz po uruchomieniu. |
Autor |
Wiadomość |
kurak80
Forumowicz
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 106 Skąd: Strzegom
|
Wysłany: 22-11-2010, 23:06
|
|
|
Skorzystałem z funkcji SZUKAJ i wyczytałem ze prawidłowa oporność czujnika powinna wynosić na zimnym silniku od 2,1 do 2,7 kohm a na gorącym 0,26 -0,36 kohm.....zakładam że podane wartości odnoszą się zarówno do silnika 2,0 jak i 2,5?.....tak dla pewności jeszzce zapytam bo nie mogłem sie dokopać informacji......czujnik temp jest umieszczony z prawej strony silnika (jak otwieram maske)....taka złota nakrętka tak?....zakładam że pod nim jest czujnik od wskaźnika na desce?? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 22-11-2010, 23:46
|
|
|
kurak80 napisał/a: | prawidłowa oporność czujnika powinna wynosić na zimnym silniku od 2,1 do 2,7 kohm a na gorącym 0,26 -0,36 kohm.....zakładam że podane wartości odnoszą się zarówno do silnika 2,0 jak i 2,5? | Tak jest. |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 23-11-2010, 11:17
|
|
|
kurak80 napisał/a: | zakładam że pod nim jest czujnik od wskaźnika na desce?? |
Do czujnika na deskę dochodzi jeden przewód.
Do czujnika dla ECU idą dwa. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
kurak80
Forumowicz
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 106 Skąd: Strzegom
|
Wysłany: 25-11-2010, 21:27
|
|
|
Dziś chciałem się pobawić omomierzem i zbadać rezystencje czujnika temperatury silnika...okazało się że widoczny jest u mnie czujnik ale tylko ten od deski.....wg manula jest on właśnie tam gdzie ten od deski...lub w w bezspośrednim jego połóżeniu.....z tym ze ja go za nic nie mogę zobczyć!....czy trzeba wjechać na kanał lub coś wymontować z silnika żeby sie do niego dobrać?....bardzo proszę jesli to możliwe czy ktoś mógłbym konkretnie okreslić gdzie on sie znajduje? moze jakies foto?...bo te z manuala są mało dla mnie czytelne i wychodzi że ten od deski jest tym którego szukam... |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 26-11-2010, 07:56
|
|
|
kurak80, jeżeli już znalazłeś to ten drugi czujnik jest troszkę głębiej w stronę grodzi. Na nim biegną kable WN i go troszkę zakrywają. Dojście paskudne
Inaczej też. Wiązka z przewodami z czujnika który jest prowadzona dalej z wiązką czujnika którego szukasz |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
kurak80
Forumowicz
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 106 Skąd: Strzegom
|
Wysłany: 26-11-2010, 19:47
|
|
|
Czujnik znaleziony....i to tyle dobrego:) bo nie mogę sie dobrac do niego omomierzem tak żeby się w niego wpiać...i chyba będe musiał wymontowywać coś z pod maski ....czy może jest jakiś sposób do zmierzenia rezystencji bez wykręcania podzespołów?? |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 26-11-2010, 20:22
|
|
|
kurak80, zrób jakąś prowizorkę
Załóż tam jakieś przewody, skręć - coś tak jakby przedłużenie |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
kurak80
Forumowicz
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 106 Skąd: Strzegom
|
Wysłany: 27-11-2010, 00:25
|
|
|
heheheh prozwizorke powiadasz.....zobaczymy....zajmę sie tym w poniedziałek....ale moze lepiej podpiąć po propstu miśka pod kompa i zobaczymy co się okaże?....no bo jeśli czujnik padł komp powinien pokazać ? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 27-11-2010, 09:34
|
|
|
kurak80 napisał/a: | no bo jeśli czujnik padł komp powinien pokazać ? | A świeci się CE? Bo jak nie to komp chyba nic nie pokaże. |
|
|
|
 |
kurak80
Forumowicz
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 106 Skąd: Strzegom
|
Wysłany: 27-11-2010, 13:13
|
|
|
Chodzi Ci o Check Engine tak?......tak swieci sie jak odpalam... |
|
|
|
 |
misiu-bisi
Forumowicz
Auto: galant EAXX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Wrz 2010 Posty: 86 Skąd: Banino
|
Wysłany: 27-11-2010, 15:48
|
|
|
dołączę do tematu ale ja mam inny problem-misiek niegdy nie odpalał rano od "pierwszego" zawsze za 2-gim razem. Dzisiaj temp spadłą do -2 i w ogóle nie mogłem go odpalić-rzęziłem go z 6 razy-zero odzewu nawet na 1 gar nie próbował złapać, w końcu z oporem zaskoczył-rozumiem takie rzeczy w dieslu-ale benzyna bez lpg-co bedzie jak przyjdzie -20??? błędów nie mam , nowe cewki i świece+kable co może być przyczyną-może ktoś tak też miał-od czego zacząć szukanie?? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 27-11-2010, 18:19
|
|
|
kurak80 napisał/a: | Chodzi Ci o Check Engine tak?......tak swieci sie jak odpalam... | Tak. Świeci się jak odpalasz, a potem gaśnie, czy jak? |
|
|
|
 |
kurak80
Forumowicz
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 106 Skąd: Strzegom
|
Wysłany: 27-11-2010, 20:11
|
|
|
świeci sie i gaśnie....więc jest ok
[ Dodano: 30-11-2010, 20:51 ]
Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące mierzenia rezystencji czujnika temp silnika....czy jak dokonuje pomiarów na zimnym i ciepłym silniku...ma on pracować czy przekrecić stacyjkę w położenie ON?
[ Dodano: 30-12-2010, 12:28 ]
No i okazało się że moim problemem z przygasaniem silnika po uruchomieniu jest coś z instalacją gazową ....jak przejade na gazie jakiś odcinek i ponownie uruchamiam silnik powiedzmy po okresie do 4h mam właśnie takie objawy....a jak pojeżdzę na benzynie wszystko jest w porządku...pali bez zastrzeżeń... |
|
|
|
 |
Tomii
Mitsumaniak
Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała
|
|
|
|
 |
karczadrian
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant EA2A 4G63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2013 Posty: 18 Skąd: Bielawa
|
Wysłany: 20-11-2013, 18:43
|
|
|
Witam,
mój problem polega na tym, że silnik jak jest zimny gaśnie za raz po uruchomieniu. Wymieniłem silnik krokowy, czujnik temperatury, świece zapłonowe, sondy lambda działają poprawnie (tzn. przed katalizatorem ma delikatnie mniejsze wartości niż ta za katalizatorem)... Nie mam pomysłów co dalej z tym robić |
|
|
|
 |
|