 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[1G 90-94] Eclipse 1G - reanimacja |
Autor |
Wiadomość |
matunio20
Forumowicz

Auto: Hyundai Lantra 1.8 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 1329 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 21-01-2011, 17:18
|
|
|
chwila, chwila, ja rozbierałem stary silnik, i to są wałki napędzane przez pasek rozrządu? ale chyba ten krótki o ile dobrze pamiętam... |
_________________ http://forum.mitsumaniaki...p=818325#818325
komentować lendrynę!
Barwy narodowe
 |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 21-01-2011, 19:01
|
|
|
jeden wałek napędzany pośrednio przez zębatkę pompy oleju (koło pompy napędzane z paska rozrządu) drugi pasek napędzany własnym paskiem zębatym bezpośrednio z koła zębatego na wale, przecież napisałem w poście wcześniej link!!!:
http://www.vfaq.com/mods/timingbelt-1G.html
i jest tam ta fotka:
 |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
matunio20
Forumowicz

Auto: Hyundai Lantra 1.8 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 1329 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 21-01-2011, 20:38
|
|
|
w takim razie dołączam fotki mojego obecnego silnika który mam założony w aucie:
wszystko przy motorze robił mi mechanik, więc nie wiem co do czego i od czego |
_________________ http://forum.mitsumaniaki...p=818325#818325
komentować lendrynę!
Barwy narodowe
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 21-01-2011, 20:41
|
|
|
Wałki balansowe są obecne |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
matunio20
Forumowicz

Auto: Hyundai Lantra 1.8 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 1329 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 21-01-2011, 21:06
|
|
|
dzięki. a możliwe żeby coś było z nimi nie tak skoro przed wypadkiem nie trzęsło a zaraz po wypadku już tak??
A i czy mógł się przestawić rozrząd w momencie uderzenia? skrzynia automat, uderzenie z wciśniętym pedałem hamulca, czyli skrzynia rozłączona. |
_________________ http://forum.mitsumaniaki...p=818325#818325
komentować lendrynę!
Barwy narodowe
 |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22-01-2011, 02:28
|
|
|
dyskusja trwa długo... sprawdź ten rozrząd, to nie jest dużo roboty a już widzę po fotce nr 2 że źle się zabieraliście za napinanie paska rozrządu, wkleiłem 2x instrukcje jak to ma być po kolei... chyba, że powodem nie jest brak wyważenia tylko nierówna praca samego silnika, nagranie koło rury i silnika w czasie pracy rozwieje wątpliwości najprawdopodobniej w tym przypadku |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
matunio20
Forumowicz

Auto: Hyundai Lantra 1.8 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 1329 Skąd: Zamość
|
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22-01-2011, 16:39
|
|
|
za wysokie obroty źle ustawiony zapłon, prawdopodobna nieszczelność, poza tym pracuje równo
ale nie chodziło mi o filmik jak pracował wcześniej tylko jak pracuje teraz kiedy trzęsie się buda, nagraj film tak jak wcześniejsze bo dobra jakość, tylko za dużo gadania i nic nie słychać silnika... |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
matunio20
Forumowicz

Auto: Hyundai Lantra 1.8 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 1329 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 23-01-2011, 10:48
|
|
|
Witam, zaraz idę nagrywać filmik, co nagrać? jak chodzi na zimnym pod masą i przy wydechu? dodam że na zimnym zaraz po odpaleniu najprawdopodobniej nie będzie trząść autem, bo będzie miał obroty w okolicach 1500-1600 obr/min. gdy spadnie do około 800, wtedy zaczyna trząść.
A co do tamtego filmu, było to nagrywane max 2 minuty po zapaleniu silnika, kiedy chodził jeszcze na wyższych obrotach.
I dlaczego ten silnik tak ma ze na początku ma tak wysokie obroty a potem spada?? czy to ssanie?
i jak nieszczelność? |
_________________ http://forum.mitsumaniaki...p=818325#818325
komentować lendrynę!
Barwy narodowe
 |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 23-01-2011, 19:58
|
|
|
Nagraj na zimnym i na rozgrzanym i przy silniku i przy wydechu.
Ssanie realizowane jest na 3 sposoby:
1. Zawór FIAV w przepustnicy, reaguje jak termostat, ogrzewany jest płynem z układu chłodzenia
2. Silniczek krokowy sterowany przez ECU m.in. na podstawie czujnika temp. silnika
3. Zawór termiczny na termostacie podłączony do przepustnicy (wąż ciśnienia i podciśnienia, steruje również zaworem recyrkulacji spalin - EGR, na zimnym silniku zasila powietrzem, przy temp 60°C zamyka się powodując otwieranie EGR przy podciśnieniu w kolektorze ssącym).
Dla 4G63 obroty na ssaniu mogą wynosić nawet 2,5tyś. przy -30°C. |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
matunio20
Forumowicz

Auto: Hyundai Lantra 1.8 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 1329 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 23-01-2011, 21:02
|
|
|
no dzisiaj przy obrotach około 1700, ale nagrałem film tylko na zimnym, bo nigdzie nie jeździłem, a szkoda mi paliwa żeby chodził na zimnym na ssaniu żeby się rozgrzał, dużo pali wtedy, film wrzucę jutro, bo dzisiaj mi zamula neta.
[ Dodano: 23-01-2011, 21:05 ]
a o jaką nieszczelność Ci chodziło kolego? |
Ostatnio zmieniony przez matunio20 24-01-2011, 10:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 23-01-2011, 22:06
|
|
|
Na wolnych obrotach przy dużym podciśnieniu kolektora łatwo ujawniają się nieszczelności pomiędzy zaworami, a przepustnicą czyli podciśnienia przepustnicy, wyjścia do wspomagania hamulców czy reg. ciśnienia paliwa na listwie czy przy quadringach wtryskiwaczy benzynowych, uszczelki EGR i tak dalej i tak dalej co powoduje nierówną pracę na wolnych, ale nie wpływa tak na pracę pod WOT.
Szkoda Ci paliwa? Rozumiem, bo szkoda wydać 5zł żeby zdiagnozować problem z silnikiem. Po cholerę Przepraszam, że o to poprosiłem, powinienem być jednak jasnowidzem żeby nie zmuszać was do wydatków. Dobrze, że internet już nie jest na modem/za minuty. W takim razie wymieniaj w ciemno pół osprzętu silnika z ECU włącznie z nadzieją, że będzie dobrze Ja już w temacie widzę nie potrzebny jestem. Pozdrawiam |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
matunio20
Forumowicz

Auto: Hyundai Lantra 1.8 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 1329 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 24-01-2011, 10:08
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=EafBM3UwlF4 tylko nie wiem skąd taki dziwny szum na filmie, normalnie tego nie ma...
jak napisałem, nagram na ciepło jak będę gdzieś jechał, a na razie mam inne auto, które mniej pali i nim śmigam.
[ Dodano: 24-01-2011, 10:10 ]
dodam że dźwięk przy wydechu może się troszeczkę różnic bo mam pustą puszkę po kacie.
[ Dodano: 24-01-2011, 10:50 ]
nieszczelność między zaworami, czyi wychodziło by na to ze uszczelniacze zaworowe, ale wtedy pił by olej, a nic nie łyka...
[ Dodano: 24-01-2011, 11:02 ]
a możę uszczelka miedzy kolektorem a głowicą? |
_________________ http://forum.mitsumaniaki...p=818325#818325
komentować lendrynę!
Barwy narodowe
 |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 24-01-2011, 18:09
|
|
|
matunio20 napisał/a: | nieszczelność między zaworami, czyi wychodziło by na to ze uszczelniacze zaworowe, ale wtedy pił by olej, a nic nie łyka... |
Zenek_bb napisał/a: | [...]ujawniają się nieszczelności pomiędzy zaworami, a przepustnicą[...] |
Jak przeczytasz uważnie, zrozumiesz. Mówię o szczelności układu-przestrzeni gdzie występuje różnica ciśnień kolektor-atmosfera. Konkretniej ciągnie się ona od cylindra do przepustnicy. Chodzi o to, że cylinder "ssie" powietrze i to jest początek, przepustnica zamyka całą przestrzeń i to jest koniec. Wszystko co pomiędzy, wszystkie uszczelki/uszczelniania zostają poddane działaniu różnicy ciśnień bezwzględnych wynoszących około 70kPa skierowanym do kolektora (ciśnienie kolektora 30kPa, atmosferyczne 100kPa) lub jak kto woli względnego -70kPa względem atmosfery. Uszczelniacze zaworowe również znajdują się w zakresie działania różnicy ciśnień, lecz światło przestrzeni (luz trzonka do prowadnicy) jest na tyle małe że nawet przy ściągniętych uszczelniaczach nie wpłynęło by tyle na spadek podciśnienia co na spalanie oleju jak mówisz. Za to nieszczelność uszczelki kolektora ssącego itd. spowoduje już widoczne problemy, a ich charakterystyka będzie zależeć od miejsca nieszczelności. |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
matunio20
Forumowicz

Auto: Hyundai Lantra 1.8 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 1329 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 24-01-2011, 20:07
|
|
|
eeehh, wezmę się za uszczelkę jak będzie cieplej, bo teraz zimnawo a nie mam garażu żeby się tym bawić. Czy ta uszczelka może mieć wpływ na słabsze przyśpieszenie? film z przyśpieszenia znajduje się w moich innych filmach na YT. a co do filmu, czy coś "słyszysz"? |
_________________ http://forum.mitsumaniaki...p=818325#818325
komentować lendrynę!
Barwy narodowe
 |
|
|
|
 |
|
|