Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] Eclipse 1G - reanimacja
Autor Wiadomość
matunio20 
Forumowicz


Auto: Hyundai Lantra 1.8 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 1329
Skąd: Zamość
Wysłany: 21-01-2011, 17:18   

chwila, chwila, ja rozbierałem stary silnik, i to są wałki napędzane przez pasek rozrządu? ale chyba ten krótki o ile dobrze pamiętam...
_________________
http://forum.mitsumaniaki...p=818325#818325

komentować lendrynę! :D

Barwy narodowe :D
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 21-01-2011, 19:01   

jeden wałek napędzany pośrednio przez zębatkę pompy oleju (koło pompy napędzane z paska rozrządu) drugi pasek napędzany własnym paskiem zębatym bezpośrednio z koła zębatego na wale, przecież napisałem w poście wcześniej link!!!:

http://www.vfaq.com/mods/timingbelt-1G.html

i jest tam ta fotka:
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
matunio20 
Forumowicz


Auto: Hyundai Lantra 1.8 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 1329
Skąd: Zamość
Wysłany: 21-01-2011, 20:38   

w takim razie dołączam fotki mojego obecnego silnika który mam założony w aucie:




wszystko przy motorze robił mi mechanik, więc nie wiem co do czego i od czego :D
_________________
http://forum.mitsumaniaki...p=818325#818325

komentować lendrynę! :D

Barwy narodowe :D
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 21-01-2011, 20:41   

Wałki balansowe są obecne :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
matunio20 
Forumowicz


Auto: Hyundai Lantra 1.8 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 1329
Skąd: Zamość
Wysłany: 21-01-2011, 21:06   

dzięki. a możliwe żeby coś było z nimi nie tak skoro przed wypadkiem nie trzęsło a zaraz po wypadku już tak??

A i czy mógł się przestawić rozrząd w momencie uderzenia? skrzynia automat, uderzenie z wciśniętym pedałem hamulca, czyli skrzynia rozłączona.
_________________
http://forum.mitsumaniaki...p=818325#818325

komentować lendrynę! :D

Barwy narodowe :D
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 22-01-2011, 02:28   

dyskusja trwa długo... sprawdź ten rozrząd, to nie jest dużo roboty a już widzę po fotce nr 2 że źle się zabieraliście za napinanie paska rozrządu, wkleiłem 2x instrukcje jak to ma być po kolei... chyba, że powodem nie jest brak wyważenia tylko nierówna praca samego silnika, nagranie koło rury i silnika w czasie pracy rozwieje wątpliwości najprawdopodobniej w tym przypadku
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
matunio20 
Forumowicz


Auto: Hyundai Lantra 1.8 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 1329
Skąd: Zamość
Wysłany: 22-01-2011, 15:43   

zapomniałem że mam film jak pracował 15 minut po wsadzeniu go w budę :

http://www.youtube.com/watch?v=YPaSSJ6JvdI jest pod maską jak i przy wydechu.

[ Dodano: 22-01-2011, 15:44 ]
a to na trochę wyższych obrotach:

http://www.youtube.com/wa...feature=related
_________________
http://forum.mitsumaniaki...p=818325#818325

komentować lendrynę! :D

Barwy narodowe :D
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 22-01-2011, 16:39   

za wysokie obroty źle ustawiony zapłon, prawdopodobna nieszczelność, poza tym pracuje równo

ale nie chodziło mi o filmik jak pracował wcześniej tylko jak pracuje teraz kiedy trzęsie się buda, nagraj film tak jak wcześniejsze bo dobra jakość, tylko za dużo gadania i nic nie słychać silnika...
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
matunio20 
Forumowicz


Auto: Hyundai Lantra 1.8 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 1329
Skąd: Zamość
Wysłany: 23-01-2011, 10:48   

Witam, zaraz idę nagrywać filmik, co nagrać? jak chodzi na zimnym pod masą i przy wydechu? dodam że na zimnym zaraz po odpaleniu najprawdopodobniej nie będzie trząść autem, bo będzie miał obroty w okolicach 1500-1600 obr/min. gdy spadnie do około 800, wtedy zaczyna trząść.

A co do tamtego filmu, było to nagrywane max 2 minuty po zapaleniu silnika, kiedy chodził jeszcze na wyższych obrotach.

I dlaczego ten silnik tak ma ze na początku ma tak wysokie obroty a potem spada?? czy to ssanie?

i jak nieszczelność?
_________________
http://forum.mitsumaniaki...p=818325#818325

komentować lendrynę! :D

Barwy narodowe :D
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 23-01-2011, 19:58   

Nagraj na zimnym i na rozgrzanym i przy silniku i przy wydechu.

Ssanie realizowane jest na 3 sposoby:

1. Zawór FIAV w przepustnicy, reaguje jak termostat, ogrzewany jest płynem z układu chłodzenia
2. Silniczek krokowy sterowany przez ECU m.in. na podstawie czujnika temp. silnika
3. Zawór termiczny na termostacie podłączony do przepustnicy (wąż ciśnienia i podciśnienia, steruje również zaworem recyrkulacji spalin - EGR, na zimnym silniku zasila powietrzem, przy temp 60°C zamyka się powodując otwieranie EGR przy podciśnieniu w kolektorze ssącym).

Dla 4G63 obroty na ssaniu mogą wynosić nawet 2,5tyś. przy -30°C.
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
matunio20 
Forumowicz


Auto: Hyundai Lantra 1.8 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 1329
Skąd: Zamość
Wysłany: 23-01-2011, 21:02   

no dzisiaj przy obrotach około 1700, ale nagrałem film tylko na zimnym, bo nigdzie nie jeździłem, a szkoda mi paliwa żeby chodził na zimnym na ssaniu żeby się rozgrzał, dużo pali wtedy, film wrzucę jutro, bo dzisiaj mi zamula neta.

[ Dodano: 23-01-2011, 21:05 ]
a o jaką nieszczelność Ci chodziło kolego?
Ostatnio zmieniony przez matunio20 24-01-2011, 10:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 23-01-2011, 22:06   

Na wolnych obrotach przy dużym podciśnieniu kolektora łatwo ujawniają się nieszczelności pomiędzy zaworami, a przepustnicą czyli podciśnienia przepustnicy, wyjścia do wspomagania hamulców czy reg. ciśnienia paliwa na listwie czy przy quadringach wtryskiwaczy benzynowych, uszczelki EGR i tak dalej i tak dalej co powoduje nierówną pracę na wolnych, ale nie wpływa tak na pracę pod WOT.

Szkoda Ci paliwa? Rozumiem, bo szkoda wydać 5zł żeby zdiagnozować problem z silnikiem. Po cholerę :D Przepraszam, że o to poprosiłem, powinienem być jednak jasnowidzem żeby nie zmuszać was do wydatków. Dobrze, że internet już nie jest na modem/za minuty. W takim razie wymieniaj w ciemno pół osprzętu silnika z ECU włącznie z nadzieją, że będzie dobrze :D Ja już w temacie widzę nie potrzebny jestem. Pozdrawiam
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
matunio20 
Forumowicz


Auto: Hyundai Lantra 1.8 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 1329
Skąd: Zamość
Wysłany: 24-01-2011, 10:08   

http://www.youtube.com/watch?v=EafBM3UwlF4 tylko nie wiem skąd taki dziwny szum na filmie, normalnie tego nie ma...

jak napisałem, nagram na ciepło jak będę gdzieś jechał, a na razie mam inne auto, które mniej pali i nim śmigam.

[ Dodano: 24-01-2011, 10:10 ]
dodam że dźwięk przy wydechu może się troszeczkę różnic bo mam pustą puszkę po kacie.

[ Dodano: 24-01-2011, 10:50 ]
nieszczelność między zaworami, czyi wychodziło by na to ze uszczelniacze zaworowe, ale wtedy pił by olej, a nic nie łyka...

[ Dodano: 24-01-2011, 11:02 ]
a możę uszczelka miedzy kolektorem a głowicą?
_________________
http://forum.mitsumaniaki...p=818325#818325

komentować lendrynę! :D

Barwy narodowe :D
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 24-01-2011, 18:09   

matunio20 napisał/a:
nieszczelność między zaworami, czyi wychodziło by na to ze uszczelniacze zaworowe, ale wtedy pił by olej, a nic nie łyka...

Zenek_bb napisał/a:
[...]ujawniają się nieszczelności pomiędzy zaworami, a przepustnicą[...]


Jak przeczytasz uważnie, zrozumiesz. Mówię o szczelności układu-przestrzeni gdzie występuje różnica ciśnień kolektor-atmosfera. Konkretniej ciągnie się ona od cylindra do przepustnicy. Chodzi o to, że cylinder "ssie" powietrze i to jest początek, przepustnica zamyka całą przestrzeń i to jest koniec. Wszystko co pomiędzy, wszystkie uszczelki/uszczelniania zostają poddane działaniu różnicy ciśnień bezwzględnych wynoszących około 70kPa skierowanym do kolektora (ciśnienie kolektora 30kPa, atmosferyczne 100kPa) lub jak kto woli względnego -70kPa względem atmosfery. Uszczelniacze zaworowe również znajdują się w zakresie działania różnicy ciśnień, lecz światło przestrzeni (luz trzonka do prowadnicy) jest na tyle małe że nawet przy ściągniętych uszczelniaczach nie wpłynęło by tyle na spadek podciśnienia co na spalanie oleju jak mówisz. Za to nieszczelność uszczelki kolektora ssącego itd. spowoduje już widoczne problemy, a ich charakterystyka będzie zależeć od miejsca nieszczelności.
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
matunio20 
Forumowicz


Auto: Hyundai Lantra 1.8 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 1329
Skąd: Zamość
Wysłany: 24-01-2011, 20:07   

eeehh, wezmę się za uszczelkę jak będzie cieplej, bo teraz zimnawo a nie mam garażu żeby się tym bawić. Czy ta uszczelka może mieć wpływ na słabsze przyśpieszenie? film z przyśpieszenia znajduje się w moich innych filmach na YT. a co do filmu, czy coś "słyszysz"?
_________________
http://forum.mitsumaniaki...p=818325#818325

komentować lendrynę! :D

Barwy narodowe :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.