[3.2 DID] Deaktywacja/ likwidacja DPF |
Autor |
Wiadomość |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 14-10-2013, 21:35
|
|
|
Niedawno słyszałem o firmie czyszczącej za około 1000zł filtry cząstek stałych. Po takiej operacji są jak nowe i żaden kumaty diagnosta nie będzie robił problemów przy przeglądzie technicznym. |
|
|
|
 |
ombre
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2014 Posty: 1 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 02-01-2014, 10:18
|
|
|
Ja tez interesowałem się usunięciem problemu. W samochodzie mam przebieg na liczniku prawie 200k. Jeżeli chodzi o to czyszczenie to jest to spora lipa. Mój znajomy czyścił filtr w mercedesie Sprinterze. Później okazało się, że zamiast czyszczenia ma inny wkład ceramiczny założony. Później miał spore problemy.
Ja waham się co do usunięcia. Emulator jest drogi 2999zł. Słyszałem, że w Bielsku-Białej jest firma, która wycina filtr i usuwa go programowo w cenie około 2000zł. Czy ktoś może podzielić się opinią na ten temat? |
|
|
|
 |
Jaco84
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero V80
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2013 Posty: 18 Skąd: Bielsko
|
Wysłany: 29-10-2014, 11:04
|
|
|
Ja też chciałem usunąć dpf. Niestety w P4 nie jest to takie proste.
W tym modelu zastosowano jak się dowiedziałem krzyżowe checki które utrudniają całą sprawę.
Tak jak pisali poprzednicy komputer sprawdza różnicę ciśnień na wlocie i wylocie dpf'a + temperaturę.
Dodatkowo zastosowano 2 liczniki, jeden który nalicza regenerację na podstawie odczytów z czujników i drugi gdzie dodatkowo komputer sam oblicza cykl przeprowadzenia regeneracji filtra niezależnie od odczytów z czujników.
Jedyny sensowny sposób na jego usunięcie to zmiana wsadu ecu tak aby nie widział filtra, nie wykonywał żadnych pomiarów oraz nie przeprowadzał regeneracji.
U mnie po usunięciu filtra i teoretycznej modyfikacji softu pojawiły się problemy. Oleju zaczęło przybywać a na sam koniec skończyło się to check engin'em i trybem serwisowym.
Po 3 miesiącach prób usunięcia problemu i kolejnych modyfikacjach wsadu uznałem że to mija się z celem. Kupiłem zamiennik dpf za 900zł pojechałem do ASO gdzie wgrano mi ostatnią i najbardziej aktualną wersję oprogramowania sterownika silnika. Po tym z diagnostą wybraliśmy się na jazdę testową z podpiętym komputerem gdzie wszystkie parametry wyszły książkowo.
Jeżeli Kreator Mocy poradził sobie ze wsadem denso to wyrazy uznania.
Stosowanie emulatora moim zdaniem mija się z celem. One tylko podają niezmiennie optymalne wartości z czujników(które emulują) tak że komputer widzi wycięty wkład tak jakby tam był nie mniej jednak i tak w końcu zacznie regenerować filtr którego nie ma bo komputer sam nalicza poziom sadzy.
A co do wsadu po japońsku to musiał chyba być ktoś wyjątkowo obeznany w temacie że wysuną taką teorię. Z tego co wiem to sterowniki są programowane binarnie językiem niskiego poziomu a zapisanie kodu w innym formacie niż 0,1 nie jest możliwe.
Jak ktoś chce usuwać dpf to niech się zgłosi do firmy która z powodzeniem już dokonała modyfikacji wsadu np. do kreatora mocy skoro faktycznie rozgryźli temat choć czy przy koszcie dpf 900zł warto? Na to sobie każdy sam musi odpowiedzieć. |
|
|
|
 |
Macieksns
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2014 Posty: 10 Skąd: Góry
|
Wysłany: 28-11-2014, 14:42
|
|
|
Ten DPF to w istocie problematyczny.
Mi tematu NIE OFGARNĄŁ Gcs i po poszukiwaniach trafiłem do ŁG Autoserwis przy ul. Półłanki w Krakowie.
Auto pozostało na 4 dni i dało się ...ale sami stwierdzili że jedno z trudniejszych wyzwań.
Do auta został napisany "od podstaw" specjalny program - co jest ciekawe że tzw. "gotowiec" którym sie posługiwali się do tej pory wcale sie w moim Pajero nie sprawdził - błędy, kontrolka ASC itp itp.
Spokojnie zatem i bez cech reklamy moge polecić ten serwis wszystkim którzy Kraków maja gdzieś w zasięgu |
_________________ Cenię skromnych fachowców w każdej dziedzinie |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-12-2014, 14:51
|
|
|
I tu należy zadać sobie pytanie - czy warto wydać 1000+ zł na likwidację DPFa, który w samochodzie być musi ze względu na normę emisji spalin i homologację czy może przy okazji błędu podjechać do ASO lub kogokolwiek innego kto ma MUT 3 żeby za 2-3 stówki wypalić DPF i po kłopocie? |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
ruks
Forumowicz

Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 255 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11-03-2016, 16:14
|
|
|
Czy jeżeli po włączeniu zapłonu nie zaświeca się kontrolka ze zdjęcia to oznacza że nie mam DPF mimo że posiadam rocznik 2009 i w dowodzie rejestracyjnym podane jest że mam 200KM A może ktoś poprzedni właściciel wyciął już DPF, jak to sprawdzić czy jest czy go nie ma?
 |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 11-03-2016, 17:01
|
|
|
ruks napisał/a: | A może ktoś poprzedni właściciel wyciął już DPF, jak to sprawdzić czy jest czy go nie ma? |
Zajrzeć pod auto. |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
ruks
Forumowicz

Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 255 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11-03-2016, 18:08
|
|
|
Georg napisał/a: | ruks napisał/a: | A może ktoś poprzedni właściciel wyciął już DPF, jak to sprawdzić czy jest czy go nie ma? |
Zajrzeć pod auto. |
Czyżby to to?
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 11-03-2016, 19:37
|
|
|
tak |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
ruks
Forumowicz

Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 255 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-03-2016, 10:03
|
|
|
U mnie tamte rejony wyglądają jak na zdjęciu czyli wnioskuję że DPF'a brak mimo że to wersja 200KM
 |
|
|
|
 |
dohap
Nowy Forumowicz
Auto: pajero iv
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2016 Posty: 1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-03-2016, 18:51
|
|
|
Witam wszystkich i włączę się do dyskusji.
Faktem jest że pajero jest niechętnie widziane w zakładach wycinających dpf, wynika to prawdopodobnie z braku wiedzy i softu do tego silnika.
Od strony praktycznej - 70 tys km temu, czyli jakieś 3-4 lata, dokonałem omawianej zmiany. Jako pierwszy w Polsce, i jak widzę do tej pory tylko jeden z kilku właścicieli Paj IV.
Emulatory z B-B to niestety ściema, miały być sprawdzone, okazało się że to dopiero prototyp. Wielkich problemów finalnie jednak nie było, robił to Kuba z Promotora Mocy z Wołomina (kto ma subaru albo lancera ten zna), który również zajął się komputerem i wszystkim wokoło.
Wszystko chodzi, wszystko działa, nie ma żadnych problemów. Co ważne check engine został zachowany i wyrzuca wtedy, kiedy powinien (np fatalne paliwo).
Po hamowaniu wyszło 200 koni i 460Nm.
Reasumując - to przypadek weryfikujący, który ze specjalistów zna się na silnikach a który tylko na obsłudze palnika.
Po zabiegu spaliny powinny nadal być w normie.
Co do wypalania w serwisie - pamiętajmy, że każde wypalenie to tak naprawdę cykl przelewania bogatszej mieszanki, jeśli serwisant przerwie proces (tym samym komputer zacznie go od początku) albo nie wie jak go przeprowadzić, ryzyko jest spore. TVN Turbo pokazywał przypadek miłego pana, któremu ASO Audi stopiło tłoki. |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 18-03-2016, 09:59
|
|
|
W większości krajów EU na stacjach kontroli pojazdów sprawdzają nie tylko fizyczną obecność filtra DPF/FAP, ale także badają spaliny na zawartość cząstek stałych.
U nas, takie procedury wprowadzi ustawa, którą szykuje Ministerstwo Środowiska. Świadkiem koronnym zgodności układu wydechowego z homologacją i normą EURO-4 będzie numer VIN.
Hubeeert napisał/a: | I tu należy zadać sobie pytanie - czy warto wydać 1000+ zł na likwidację DPFa, który w samochodzie być musi ze względu na normę emisji spalin i homologację czy może przy okazji błędu podjechać do ASO lub kogokolwiek innego kto ma MUT 3 żeby za 2-3 stówki wypalić DPF i po kłopocie? |
Zgodnie z sugestią Hubeeerta - nie warto. |
|
|
|
 |
wojciechjerzy
Nowy Forumowicz
Auto: pajero IV 3.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2015 Posty: 13 Skąd: Jarocin
|
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 02-01-2017, 14:24
|
|
|
wojciechjerzy napisał/a: | (...) jakby wytrzymał 1 rok to można co roku zmieniać.. |
Powinien wytrzymać - decydują: reżym procedury wypalania, stosowany olej (popiół) i kondycja silnika (przedmuchy). |
|
|
|
 |
wojciechjerzy
Nowy Forumowicz
Auto: pajero IV 3.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2015 Posty: 13 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 02-01-2017, 19:58
|
|
|
Spróbuję założyć takie cudo i dam znać jak się spisuję. Fingers crossed |
|
|
|
 |
|