Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Deaktywacja/ likwidacja DPF
Autor Wiadomość
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-10-2013, 21:35   

Niedawno słyszałem o firmie czyszczącej za około 1000zł filtry cząstek stałych. Po takiej operacji są jak nowe i żaden kumaty diagnosta nie będzie robił problemów przy przeglądzie technicznym.
 
 
ombre 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 1
Skąd: z daleka
Wysłany: 02-01-2014, 10:18   

Ja tez interesowałem się usunięciem problemu. W samochodzie mam przebieg na liczniku prawie 200k. Jeżeli chodzi o to czyszczenie to jest to spora lipa. Mój znajomy czyścił filtr w mercedesie Sprinterze. Później okazało się, że zamiast czyszczenia ma inny wkład ceramiczny założony. Później miał spore problemy.

Ja waham się co do usunięcia. Emulator jest drogi 2999zł. Słyszałem, że w Bielsku-Białej jest firma, która wycina filtr i usuwa go programowo w cenie około 2000zł. Czy ktoś może podzielić się opinią na ten temat?
 
 
Jaco84 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero V80
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2013
Posty: 18
Skąd: Bielsko
Wysłany: 29-10-2014, 11:04   

Ja też chciałem usunąć dpf. Niestety w P4 nie jest to takie proste.
W tym modelu zastosowano jak się dowiedziałem krzyżowe checki które utrudniają całą sprawę.
Tak jak pisali poprzednicy komputer sprawdza różnicę ciśnień na wlocie i wylocie dpf'a + temperaturę.
Dodatkowo zastosowano 2 liczniki, jeden który nalicza regenerację na podstawie odczytów z czujników i drugi gdzie dodatkowo komputer sam oblicza cykl przeprowadzenia regeneracji filtra niezależnie od odczytów z czujników.
Jedyny sensowny sposób na jego usunięcie to zmiana wsadu ecu tak aby nie widział filtra, nie wykonywał żadnych pomiarów oraz nie przeprowadzał regeneracji.
U mnie po usunięciu filtra i teoretycznej modyfikacji softu pojawiły się problemy. Oleju zaczęło przybywać a na sam koniec skończyło się to check engin'em i trybem serwisowym.
Po 3 miesiącach prób usunięcia problemu i kolejnych modyfikacjach wsadu uznałem że to mija się z celem. Kupiłem zamiennik dpf za 900zł pojechałem do ASO gdzie wgrano mi ostatnią i najbardziej aktualną wersję oprogramowania sterownika silnika. Po tym z diagnostą wybraliśmy się na jazdę testową z podpiętym komputerem gdzie wszystkie parametry wyszły książkowo.
Jeżeli Kreator Mocy poradził sobie ze wsadem denso to wyrazy uznania.
Stosowanie emulatora moim zdaniem mija się z celem. One tylko podają niezmiennie optymalne wartości z czujników(które emulują) tak że komputer widzi wycięty wkład tak jakby tam był nie mniej jednak i tak w końcu zacznie regenerować filtr którego nie ma bo komputer sam nalicza poziom sadzy.
A co do wsadu po japońsku to musiał chyba być ktoś wyjątkowo obeznany w temacie że wysuną taką teorię. Z tego co wiem to sterowniki są programowane binarnie językiem niskiego poziomu a zapisanie kodu w innym formacie niż 0,1 nie jest możliwe.
Jak ktoś chce usuwać dpf to niech się zgłosi do firmy która z powodzeniem już dokonała modyfikacji wsadu np. do kreatora mocy skoro faktycznie rozgryźli temat choć czy przy koszcie dpf 900zł warto? Na to sobie każdy sam musi odpowiedzieć.
 
 
Macieksns 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 10
Skąd: Góry
Wysłany: 28-11-2014, 14:42   

Ten DPF to w istocie problematyczny.
Mi tematu NIE OFGARNĄŁ Gcs i po poszukiwaniach trafiłem do ŁG Autoserwis przy ul. Półłanki w Krakowie.
Auto pozostało na 4 dni i dało się ...ale sami stwierdzili że jedno z trudniejszych wyzwań.
Do auta został napisany "od podstaw" specjalny program - co jest ciekawe że tzw. "gotowiec" którym sie posługiwali się do tej pory wcale sie w moim Pajero nie sprawdził - błędy, kontrolka ASC itp itp.
Spokojnie zatem i bez cech reklamy moge polecić ten serwis wszystkim którzy Kraków maja gdzieś w zasięgu
_________________
Cenię skromnych fachowców w każdej dziedzinie
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-12-2014, 14:51   

I tu należy zadać sobie pytanie - czy warto wydać 1000+ zł na likwidację DPFa, który w samochodzie być musi ze względu na normę emisji spalin i homologację czy może przy okazji błędu podjechać do ASO lub kogokolwiek innego kto ma MUT 3 żeby za 2-3 stówki wypalić DPF i po kłopocie?
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
ruks 
Forumowicz


Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 255
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-03-2016, 16:14   

Czy jeżeli po włączeniu zapłonu nie zaświeca się kontrolka ze zdjęcia to oznacza że nie mam DPF mimo że posiadam rocznik 2009 i w dowodzie rejestracyjnym podane jest że mam 200KM A może ktoś poprzedni właściciel wyciął już DPF, jak to sprawdzić czy jest czy go nie ma?
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 11-03-2016, 17:01   

ruks napisał/a:
A może ktoś poprzedni właściciel wyciął już DPF, jak to sprawdzić czy jest czy go nie ma?

Zajrzeć pod auto. :wink:
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
ruks 
Forumowicz


Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 255
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-03-2016, 18:08   

Georg napisał/a:
ruks napisał/a:
A może ktoś poprzedni właściciel wyciął już DPF, jak to sprawdzić czy jest czy go nie ma?

Zajrzeć pod auto. :wink:


Czyżby to to?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 11-03-2016, 19:37   

tak
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
ruks 
Forumowicz


Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 255
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-03-2016, 10:03   

U mnie tamte rejony wyglądają jak na zdjęciu czyli wnioskuję że DPF'a brak mimo że to wersja 200KM
 
 
dohap 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero iv
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2016
Posty: 1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-03-2016, 18:51   

Witam wszystkich i włączę się do dyskusji.
Faktem jest że pajero jest niechętnie widziane w zakładach wycinających dpf, wynika to prawdopodobnie z braku wiedzy i softu do tego silnika.
Od strony praktycznej - 70 tys km temu, czyli jakieś 3-4 lata, dokonałem omawianej zmiany. Jako pierwszy w Polsce, i jak widzę do tej pory tylko jeden z kilku właścicieli Paj IV.
Emulatory z B-B to niestety ściema, miały być sprawdzone, okazało się że to dopiero prototyp. Wielkich problemów finalnie jednak nie było, robił to Kuba z Promotora Mocy z Wołomina (kto ma subaru albo lancera ten zna), który również zajął się komputerem i wszystkim wokoło.
Wszystko chodzi, wszystko działa, nie ma żadnych problemów. Co ważne check engine został zachowany i wyrzuca wtedy, kiedy powinien (np fatalne paliwo).
Po hamowaniu wyszło 200 koni i 460Nm.

Reasumując - to przypadek weryfikujący, który ze specjalistów zna się na silnikach a który tylko na obsłudze palnika.

Po zabiegu spaliny powinny nadal być w normie.

Co do wypalania w serwisie - pamiętajmy, że każde wypalenie to tak naprawdę cykl przelewania bogatszej mieszanki, jeśli serwisant przerwie proces (tym samym komputer zacznie go od początku) albo nie wie jak go przeprowadzić, ryzyko jest spore. TVN Turbo pokazywał przypadek miłego pana, któremu ASO Audi stopiło tłoki.
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 18-03-2016, 09:59   

W większości krajów EU na stacjach kontroli pojazdów sprawdzają nie tylko fizyczną obecność filtra DPF/FAP, ale także badają spaliny na zawartość cząstek stałych.
U nas, takie procedury wprowadzi ustawa, którą szykuje Ministerstwo Środowiska. Świadkiem koronnym zgodności układu wydechowego z homologacją i normą EURO-4 będzie numer VIN.

Hubeeert napisał/a:
I tu należy zadać sobie pytanie - czy warto wydać 1000+ zł na likwidację DPFa, który w samochodzie być musi ze względu na normę emisji spalin i homologację czy może przy okazji błędu podjechać do ASO lub kogokolwiek innego kto ma MUT 3 żeby za 2-3 stówki wypalić DPF i po kłopocie?

Zgodnie z sugestią Hubeeerta - nie warto. 8)
 
 
wojciechjerzy 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero IV 3.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 13
Skąd: Jarocin
Wysłany: 02-01-2017, 13:19   

Koledzy czy ktoś z Was ma doświadczenia z nie oryginalnymi filtrami dpf polskich producentów?
Oferty na allegro:
http://allegro.pl/kataliz...5169266142.html
http://allegro.pl/mitsubi...6662637089.html

Cena niezła, jakby wytrzymał 1 rok to można co roku zmieniać.. :)
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 02-01-2017, 14:24   

wojciechjerzy napisał/a:
(...) jakby wytrzymał 1 rok to można co roku zmieniać.. :)

Powinien wytrzymać :wink: - decydują: reżym procedury wypalania, stosowany olej (popiół) i kondycja silnika (przedmuchy).
 
 
wojciechjerzy 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero IV 3.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 13
Skąd: Jarocin
Wysłany: 02-01-2017, 19:58   

Spróbuję założyć takie cudo i dam znać jak się spisuję. Fingers crossed :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.