Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A] - czujnik odpowiadający za włączenie wentylatora
Autor Wiadomość
cleoSS 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubischi Colt 1.8 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 53
Skąd: Raniżów
Wysłany: 21-02-2011, 17:35   

Ja mialme podobnie w Gti i mi sie zawiesil termostat koszt nowego 30zl wymiana samemu z wymiana calego plynu do 30 min :mrgreen:
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-02-2011, 08:05   

Czy może ktoś mi podać taki super dokładny opis wymiany termostatu, ale taki na maksa łopatologiczny.

Doczytałem jeszcze coś takiego na forum że nawet na zamkniętym termostacie powinno iść powietrze do nagrzewnicy w kabinie, czy to prawda??
Termostat i tak wymienię, ale jeśli to prawda z tą nagrzewnicą to wskazywało by to na to że pompa padła.

Czy da się jakoś wykluczyć to że pompa padła??
_________________

Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!!
 
 
 
ryba_84 
Forumowicz
ryba_84


Auto: colt 91' 1.8 Gti już 2.0Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 111
Skąd: Lublin
Wysłany: 22-02-2011, 20:10   

Jak termostat się nie otworzy to i tak masz ogrzewanie parownika i wnętrza auta. Objawy jakby płynu było za mało ale skoro ściskałeś węża do chłodnicy i był twardy to płyn był. Obstawiam pompę wody, jedyne co mi przychodzi do głowy to niech pochodzi trochę żeby był ciepły zdejmij przewód z chłodnicy i odpal na 5 sekund silnik, powinno wężem wychlapać sporo płynu tak z litr na pewno (tyko nie wiem czy się uda bo musiałby być otwarty wtedy termostat)...możesz sprawdzić to na wężu od parownika zamiast od chłodnicy. Kolega w Audi TT tak miał ze mu odpadł cały wirnik od pompy wody ale to się nie zdarza przecież w Mitsu :)

[ Dodano: 22-02-2011, 20:18 ]
bo rozumiem że ładowanie aku masz...czyli pasek się nie urwał
_________________

 
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 22-02-2011, 21:52   

tttwm napisał/a:
Czy może ktoś mi podać taki super dokładny opis wymiany termostatu, ale taki na maksa łopatologiczny.

Chyba nie ma nic prostszego do wymiany w samochodzie i jedyną trudnością jest upuszczenie wody z układu:] Jako, że ostatnio to robiłem to Ci pokrótce opiszę:
zlewasz wodę z układu (możesz chyba z samego bloku choć ja robiłem później płukankę więc wylałem całość). Ściągasz sobie rurę powietrza z przepływomierzem i część puchy z filtrem powietrza żeby ułatwić dostęp, bierzesz klucz nasadowy chyba 12 i odkręcasz dwie śruby trzymające obudowę termostatu, ściągasz obudowę, wyjmujesz wariata, wkładasz nowego pamiętając by ten mały latający zaworek (jiggle valve) znalazł się na znaczniku (centralnie na górze), czyścisz powierzchnię obudowy papierkiem ściernym, możesz nałożyć trochę silikonu wysokotemperaturowego i skręcasz wszystko z powrotem uzupełniając na koniec płyn w układzie :-) ot cała filozofia:P
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
ryba_84 
Forumowicz
ryba_84


Auto: colt 91' 1.8 Gti już 2.0Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 111
Skąd: Lublin
Wysłany: 24-02-2011, 14:46   

idas napisał/a:
Chyba nie ma nic prostszego do wymiany w samochodzie i jedyną trudnością jest upuszczenie wody z układu

Nie wymieniałeś w Alfie 156 1,9 jtd :) a i cena zaskakuje bo 250zl :)
_________________

 
 
 
buczek83 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CJ0
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 3
Skąd: Włocławek
Wysłany: 04-04-2011, 16:32   

Panie kolego jak się skończyła Pańska przygoda z temperaturą?
Mnie to wygląda na zapowietrzony mały obieg chłodzenia (nagrzewnica i parownik) i dodatkowo uszkodzony czujnik od wentylatora chłodnicy.
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-04-2011, 08:17   

buczek83 napisał/a:
Panie kolego jak się skończyła Pańska przygoda z temperaturą?
Mnie to wygląda na zapowietrzony mały obieg chłodzenia (nagrzewnica i parownik) i dodatkowo uszkodzony czujnik od wentylatora chłodnicy.


Tym razem nie będzie happy endu.
Moja diagnoza to uszkodzona pompa wody, dopiero przy 4-5 tyś zaczyna pompowanie. Koszty wymiany pompy + wymiany wszystkiego co związane z rozrządem to ok 700-800 zł (niestety tak się cenią Warszawskie warsztaty). Jako że samochód się kilkukrotnie przegrzał to możliwe jest też uszkodzenie uszczelki pod głowicą (koszt nieznany, ale nie mały jak sądzę). Samochodem planowałem jazdę do jesieni, z racji na jego dosyć złą kondycję, najprawdopodobniej zimy by nie "przeżył". Z tego powodu z wielką przykrością muszę stwierdzić że się go pozbywam. Co daję radę to wyjmuję, a reszta niestety na żyletki).

Dla przyszłych pokoleń jeżeli ktoś by chciał poczytać co z tą temperaturą u mnie się działo to wszystko jest tutaj: http://forum.mitsumaniaki...=6661&start=135
_________________

Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.