[2.8 TD] Uszczelka - spalanie |
Autor |
Wiadomość |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 20-02-2011, 18:50
|
|
|
zapłonu nie wykluczam, chociaż pewnie sprawdzał go kilka razy
[ Dodano: 20-02-2011, 18:57 ]
możliwe ,że po wymianie na dużo grubszą lub dużo cieńszą potrzebna jest korekta |
|
|
|
 |
hajmanek
Forumowicz
Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 252 Skąd: gogle
|
Wysłany: 20-02-2011, 19:07
|
|
|
Przy zdejmowaniu glowicy w tych modelach nie trzeba sciagac lancucha i jezeli nie sciagniemy z lancucha kola zebatego od walka rozrzadu to teoretycznie z zaplonem nic nie powinno sie stac, ale tak jak pisales przy roznych grubosciach uszczelek powinno sie sprawdzic kat wtrysku na pompie, bo moze ulec zmianie |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 20-02-2011, 19:10
|
|
|
lukas 78 napisał/a: |
w trakcie remontu głowica zostanie zbyt mocno splanowana. Żeby uniknąć zderzenia zaworów z tłokami, stosuje się specjalne, grubsze (nawet do 3 mm) uszczelki"
|
Jak się mocno planuje głowice, to obniża się gniazda zaworów.
[ Dodano: 20-02-2011, 19:14 ]
hajmanek napisał/a: | Bardzo dobrze wiem co zrobil Faraonix, znam temat i sam mam podobnie pomimo tego ze zalozylem najciensza uszczelke. Tak jak pisalem przyzyna moze tkwic w ustawieniach zaplonu. Teoretycznie nic sie nie zmienilo ale warto to sprawdzic |
|
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 20-02-2011, 19:25
|
|
|
W wolnej chwili sprobuje pokrecic pompa, niestety jak zwykle tak na pale, zaznacze punkt jaki mam teraz i przekrece troche i zobacze. Moze bedzie lepiej, jak nie to wroce do starego ustawienia. Mam kupe dlubania przy autku tylko czasu brak.
A tak wogole to dojzalem w instrukcji czego wczesniej nie zauwazylem ze miejsce przy polaczeniu bloku i czesci aluminiowej na ktorej lezy uszczelka nalezy posmarowac uszczelniaczem. Wczesniej tego nie robilem. Tym razem cala uszczelke z 2 stron, glowice i blok smarowalem uszczlniaczem i zero przecieku. Moze i uszczelniacz takze odrobine pogrubia uszczelke. |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 20-02-2011, 19:41
|
|
|
spróbować nie zaszkodzi
tym bardziej ,że z tego co kojarzę oprócz grubej uszczelki dawałeś jeszcze klej |
|
|
|
 |
hajmanek
Forumowicz
Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 252 Skąd: gogle
|
Wysłany: 20-02-2011, 19:43
|
|
|
Ja tam wole zrobic to na przyzadach, kup sobie czujnik i sam sprwadz albo jak masz gdzie to pozycz od kogos kto ma |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 20-02-2011, 19:45
|
|
|
Nie mam gdzie sprawdzic, a jaki czujnik jest potrzebny do tego ? Cena tego powala ?
Ten - klej uszczelniacz podobno nigdy nie zasycha, to nie jak silikon. Konsystencje mial takiej galaretki. Swietnie sie klei na palcach. Po szorowaniu rąk zalozylem gumowe rekawiczki. |
Ostatnio zmieniony przez Faraonix 20-02-2011, 19:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
hajmanek
Forumowicz
Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 252 Skąd: gogle
|
Wysłany: 20-02-2011, 19:48
|
|
|
Zwykly czujnik zegarowy z przedluzka, w tym tygodniu bede szukal gdzie kupic albo wypozyczyc. Jak znajde to dam ci znac
[ Dodano: 20-02-2011, 18:52 ]
Wg specyfikacji mitsu kod przedluzki to MH063302. Do tego trzeba zwykly mikromierz zegarowy |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 20-02-2011, 19:52
|
|
|
w vw tdi miałbyś łatwiej
początek wtrysku widzisz w vagu na laptopie
z drugiej strony co ja bym dał za to żeby w moim miśku fabrycznie siedział taki AFN
miśkowe td też ładnie mruczą
to jednak spalanie i moc nie są ich najlepszą stroną |
|
|
|
 |
hajmanek
Forumowicz
Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 252 Skąd: gogle
|
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 20-02-2011, 20:39
|
|
|
na razie mozesz spróbować tak jak pisałeś
zaznacz sobie punkty początkowe i próbuj w jedną lub drugą stronę
jesli nic nie zmieni zawsze mozesz wrócić do wczesniejszych ustawień
ostatnio miałem sharana w tdi w którym ktoś przestawił rozrząd i koło pompy przesuniete bylo na pasku o jeden ząb
objawy silnik kiepsko palił , trochę dymił i nie miał mocy
po prawidłowym ustawieniu pompy silnik odżył
wczesniej słyszlna była" twarda "praca
po korekcji jak nowy
u siebie może też zauważyłeś -usłyszałeś zmianę w pracy motoru
jesli tak związane moze to być z początkiem wtrysku i ustawieniem pompy |
|
|
|
 |
hajmanek
Forumowicz
Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 252 Skąd: gogle
|
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 20-02-2011, 23:21
|
|
|
U mechanika jakakolwiek regulacja to minimum 100 euro. W serwisie pewnie drozej. Na poczatku sprobuje recznej regulacji, a jak co to pomysle o czyms lepszym
a to nadaje sie do czegos ? |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 20-02-2011, 23:42
|
|
|
Faraonix napisał/a: | a to nadaje sie do czegos ? |
Jak najbardziej, a z pewnoscią przyda się nie raz i nie tylko do Miśka |
|
|
|
 |
hajmanek
Forumowicz
Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 252 Skąd: gogle
|
Wysłany: 20-02-2011, 23:47
|
|
|
Faraonix napisał/a: | U mechanika jakakolwiek regulacja to minimum 100 euro. W serwisie pewnie drozej. Na poczatku sprobuje recznej regulacji, a jak co to pomysle o czyms lepszym
a to nadaje sie do czegos ? |
Mozesz sobie dokupic magnetyczna podstawke do czujnika i np sprawdzic czy nie ma bicia na tarczach albo jakims innym ustrojstwie, albo pomodz jakiemus mitsumaniakowi ustawic kat zaplonu za przyslowiowa flaszke i zagryche |
|
|
|
 |
|