Kapitalny remont silnika i dalej klepie |
Autor |
Wiadomość |
Szary
Forumowicz
Auto: Carisma II 1.8 GDI 99r.Comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 52 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 02-03-2011, 21:11
|
|
|
No to w takim razie moja jedna i druga teoria legła w gruzach teraz to dopiero będę myślał mam tylko nadzieje, że to nie te popychacze
Po władowaniu 4 tysi w silnik jak to będą te popychacze to puszcze na luzie do rzeki
Pozdro |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 02-03-2011, 21:51
|
|
|
Szary napisał/a: | to puszcze na luzie do rzeki |
Nie no nie przesadzaj jak masz ją topić to daj znać to przyjadę po nią jakoś się dogadamy |
|
|
|
 |
Szary
Forumowicz
Auto: Carisma II 1.8 GDI 99r.Comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 52 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 17-03-2012, 20:13
|
|
|
A czy przyczyna tego stukotu może być dziurawy kolektor wydechowy? Raz na jakiś czas jak odpalam silnik na zimnym to na ssaniu jak silnik pracuję na 2 tys. obrotów słychać tak jak by jakieś popierdywanie po czym silnik zchodzi z obrotów i zaczyna się stukot/cykanie nie wiem jak to nazwać. Słuchałem silnik stetoskopem diagnostycznym i ten dźwięk najgłośniej słychać na obudowie kolektora i na samej rurce kolektora wydechowego. |
|
|
|
 |
parys2007
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8GDI 125KM.po lifcie
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lut 2012 Posty: 38 Skąd: rotterdam
|
Wysłany: 18-03-2012, 17:05
|
|
|
miałem taki przypadek w audi a6 coś stukało w silniku a mechanicy mieli tyle pomysłów ze mnie głowa rozbolała nadeszła pora wymiany rozrządu więc wymieniłem był tam napinacz działający na tej samej zasadzie co w carismie po wymianie silnik pracuje jak nowy żadnych stuków nie słychać a przy każdej wymianie rozrządu powinno się go wymieniać. |
|
|
|
 |
Szary
Forumowicz
Auto: Carisma II 1.8 GDI 99r.Comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 52 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 19-03-2012, 10:31
|
|
|
Wiem właśnie, że powinno się go wymienić przy wymianie rozrządu, ale ze względów finansowych nie wymieniłem go a mechanik stwierdził, że jest w porządku. Słuchałem stetoskopem obudowę rozrządu tam gdzie jest napinacz i te stukanie nie pochodzi z stamtąd. Ale właśnie na osłonie kolektora wydechowego najgłośniej go słychać. Zdejmę obudowę i posłucham sam kolektor. |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 19-03-2012, 11:46
|
|
|
Ja bym sprawdził kolektor skoro wyszło to z osłuchiwania stetoskopem. Nie wiem jak tam jest z dostępem ale jakby tam zajrzeć i zobaczyć czy nie widać delikatnego okopcenia z pod kolektora to byś miał już jakieś podejrzenie. A nawet na zimnym go uruchomić i wziąć włożyć rękę i zobaczyć czy gdzieś nie dmucha. Ale tylko na zimnym coby się nie poparzyć. Jeszcze mi na myśl przyszły wtryskiwacze ale skoro twierdzisz że na osłonie kolektora słychać najbardziej to nie będę się wywodził na temat wtryskiwaczy. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
Szary
Forumowicz
Auto: Carisma II 1.8 GDI 99r.Comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 52 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 19-03-2012, 12:12
|
|
|
Osłucham jeszcze dokładnie ten kolektor bez osłony i zdejmę osłonę z rozrządu i tez obadam. Chociaż ten dźwięk słychać ewidentnie z dołu silnika a panewki były wymieniane. Wcześniej było napisane, że w napinaczu hydraulicznym nie ma co stukać, ale ja czytałem, że napinacz hydrauliczny jak jest wykończony też może powodować dieslowski klekot. A u mnie jest tak, że po odpaleniu nie raz w ogóle tego nie słychać a jak zejdzie ssanie to zaczyna stukać ale jest to inny dźwięk niż popychacze bo nie jest metaliczny taki jak przed wymianą.
A z drugiej strony czy wtryski mogą tak głośno pracować?
Ten dźwięk uzależniony jest od temperatury otoczenia jak jest np. po wyżej 20 stopni na dworze to nie raz znika a jak jest chłodniej to bardziej go słychać. Może ma to wpływ ze zmianą objętości kolektora wydechowego podczas zmiany temperatur. A kolektor był już kiedyś spawany.
Kiedyś byłem na giełdzie samochodowej i facet miał do sprzedania miśka tylko, że z tego przed liftem i też GDI i silnik chodził jak marzenie. Kiedyś słuchałem cari po lifcie tylko, że z 2003 roku i tez silnik pracował idealnie nie było żadnego stukotu. Czy może być tak, że te silniki GDI po 2000 roku w górę sa jakieś lepsze? a maja nie 125 tylko z 122 km. |
|
|
|
 |
tomicarisma
Forumowicz

Auto: CARISMA 1,6 '96 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Posty: 192 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 19-03-2012, 12:14
|
|
|
Szary napisał/a: | Po władowaniu 4 tysi w silnik | O nie! 4 kawałki wpakowałeś w tę naprawę? Masakra. Przecież za 300-500zł masz drugi silnik. Wymiana 200zł. |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 19-03-2012, 12:18
|
|
|
tomicarisma, ale nieraz jest tak że po zakupie musisz jeszcze zrobić remont bo sprzedający nie powie ci wszystkiego na jego temat. Dlatego jakSzary, chce jeździć pewnym autem to wolał dołożyć do swojego silnika. Ale sam fakt tych czterech tysięcy to trochę powala z nóg.
[ Dodano: 19-03-2012, 12:21 ]
Szary napisał/a: | A z drugiej strony czy wtryski mogą tak głośno pracować? |
Miałem wcześniej ibizę na pełnym wtrysku i powiem ci że było je słychać. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
Szary
Forumowicz
Auto: Carisma II 1.8 GDI 99r.Comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 52 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 19-03-2012, 12:22
|
|
|
No niestety. Głupi byłem, że nie kupiłem od razu drugiego. Ale mechanik powiedział mi, że jak ten się zrobi to przynajmniej będę wiedział na czym jeżdżę a jak kupie inny to nie mam pewności, że np. po tysiącu km w tym nowym się szklanki nie odezwą. A jeżeli to naprawdę jest wina kolektora wydechowego to jak bym wsadził drugi silnik to ten dźwięk i tak by pozostał.
Napiszę jak już obadam sprawę na razie czekam aż cari wyjdzie od lakiernika.
Pzdr. |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 19-03-2012, 12:33
|
|
|
Było na forum. Moj silnik tez mial wymianiane popychacze przez poprzedniego właściciela i stuka i będzie stukac trzeba sie przyzwyczaić.
Ten typ tak ma i to wszystko. walczyło wiele osob z tym i nikt nie wygrał przez wiele lat. |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
Szary
Forumowicz
Auto: Carisma II 1.8 GDI 99r.Comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 52 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 19-03-2012, 12:37
|
|
|
Nom. Przepatrzę go dobrze. Ale słyszałem, że ciężko jest kupić niedziurawy używany kolektor
A może to po prostu wtryski tak pracują a ja szukam dziury w całym
Ale to nic mam juz mała obsesje na tym punkcie i w końcu dojdę co to jest |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
Szary
Forumowicz
Auto: Carisma II 1.8 GDI 99r.Comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 52 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 19-03-2012, 12:40
|
|
|
Morfi tylko dlaczego jedne silniki GDI stukają a inne nie? |
|
|
|
 |
|