Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Kapitalny remont silnika i dalej klepie
Autor Wiadomość
Szary 
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.8 GDI 99r.Comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 52
Skąd: Lublin
Wysłany: 02-03-2011, 21:11   

No to w takim razie moja jedna i druga teoria legła w gruzach :P teraz to dopiero będę myślał :P mam tylko nadzieje, że to nie te popychacze :twisted:

Po władowaniu 4 tysi w silnik jak to będą te popychacze to puszcze na luzie do rzeki :P

Pozdro :mrgreen:
 
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 02-03-2011, 21:51   

Szary napisał/a:
to puszcze na luzie do rzeki :P


Nie no nie przesadzaj :D jak masz ją topić to daj znać to przyjadę po nią :D jakoś się dogadamy :P
 
 
 
Szary 
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.8 GDI 99r.Comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 52
Skąd: Lublin
Wysłany: 17-03-2012, 20:13   

A czy przyczyna tego stukotu może być dziurawy kolektor wydechowy? Raz na jakiś czas jak odpalam silnik na zimnym to na ssaniu jak silnik pracuję na 2 tys. obrotów słychać tak jak by jakieś popierdywanie :P po czym silnik zchodzi z obrotów i zaczyna się stukot/cykanie nie wiem jak to nazwać. Słuchałem silnik stetoskopem diagnostycznym i ten dźwięk najgłośniej słychać na obudowie kolektora i na samej rurce kolektora wydechowego.
 
 
 
parys2007 
Forumowicz


Auto: Carisma 1,8GDI 125KM.po lifcie
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 38
Skąd: rotterdam
Wysłany: 18-03-2012, 17:05   

miałem taki przypadek w audi a6 coś stukało w silniku a mechanicy mieli tyle pomysłów ze mnie głowa rozbolała nadeszła pora wymiany rozrządu więc wymieniłem był tam napinacz działający na tej samej zasadzie co w carismie po wymianie silnik pracuje jak nowy żadnych stuków nie słychać a przy każdej wymianie rozrządu powinno się go wymieniać.
 
 
 
Szary 
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.8 GDI 99r.Comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 52
Skąd: Lublin
Wysłany: 19-03-2012, 10:31   

Wiem właśnie, że powinno się go wymienić przy wymianie rozrządu, ale ze względów finansowych nie wymieniłem go a mechanik stwierdził, że jest w porządku. Słuchałem stetoskopem obudowę rozrządu tam gdzie jest napinacz i te stukanie nie pochodzi z stamtąd. Ale właśnie na osłonie kolektora wydechowego najgłośniej go słychać. Zdejmę obudowę i posłucham sam kolektor.
 
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 19-03-2012, 11:46   

Ja bym sprawdził kolektor skoro wyszło to z osłuchiwania stetoskopem. Nie wiem jak tam jest z dostępem ale jakby tam zajrzeć i zobaczyć czy nie widać delikatnego okopcenia z pod kolektora to byś miał już jakieś podejrzenie. A nawet na zimnym go uruchomić i wziąć włożyć rękę i zobaczyć czy gdzieś nie dmucha. Ale tylko na zimnym coby się nie poparzyć. Jeszcze mi na myśl przyszły wtryskiwacze ale skoro twierdzisz że na osłonie kolektora słychać najbardziej to nie będę się wywodził na temat wtryskiwaczy.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Szary 
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.8 GDI 99r.Comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 52
Skąd: Lublin
Wysłany: 19-03-2012, 12:12   

Osłucham jeszcze dokładnie ten kolektor bez osłony i zdejmę osłonę z rozrządu i tez obadam. Chociaż ten dźwięk słychać ewidentnie z dołu silnika a panewki były wymieniane. Wcześniej było napisane, że w napinaczu hydraulicznym nie ma co stukać, ale ja czytałem, że napinacz hydrauliczny jak jest wykończony też może powodować dieslowski klekot. A u mnie jest tak, że po odpaleniu nie raz w ogóle tego nie słychać a jak zejdzie ssanie to zaczyna stukać ale jest to inny dźwięk niż popychacze bo nie jest metaliczny taki jak przed wymianą. :P

A z drugiej strony czy wtryski mogą tak głośno pracować?

Ten dźwięk uzależniony jest od temperatury otoczenia jak jest np. po wyżej 20 stopni na dworze to nie raz znika a jak jest chłodniej to bardziej go słychać. Może ma to wpływ ze zmianą objętości kolektora wydechowego podczas zmiany temperatur. A kolektor był już kiedyś spawany.

Kiedyś byłem na giełdzie samochodowej i facet miał do sprzedania miśka tylko, że z tego przed liftem i też GDI i silnik chodził jak marzenie. Kiedyś słuchałem cari po lifcie tylko, że z 2003 roku i tez silnik pracował idealnie nie było żadnego stukotu. Czy może być tak, że te silniki GDI po 2000 roku w górę sa jakieś lepsze? a maja nie 125 tylko z 122 km.
 
 
 
tomicarisma 
Forumowicz


Auto: CARISMA 1,6 '96 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 192
Skąd: Lublin
Wysłany: 19-03-2012, 12:14   

Szary napisał/a:
Po władowaniu 4 tysi w silnik
O nie! 4 kawałki wpakowałeś w tę naprawę? Masakra. Przecież za 300-500zł masz drugi silnik. Wymiana 200zł.
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 19-03-2012, 12:18   

tomicarisma, ale nieraz jest tak że po zakupie musisz jeszcze zrobić remont bo sprzedający nie powie ci wszystkiego na jego temat. Dlatego jakSzary, chce jeździć pewnym autem to wolał dołożyć do swojego silnika. Ale sam fakt tych czterech tysięcy to trochę powala z nóg.

[ Dodano: 19-03-2012, 12:21 ]
Szary napisał/a:
A z drugiej strony czy wtryski mogą tak głośno pracować?

Miałem wcześniej ibizę na pełnym wtrysku i powiem ci że było je słychać.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Szary 
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.8 GDI 99r.Comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 52
Skąd: Lublin
Wysłany: 19-03-2012, 12:22   

No niestety. Głupi byłem, że nie kupiłem od razu drugiego. Ale mechanik powiedział mi, że jak ten się zrobi to przynajmniej będę wiedział na czym jeżdżę a jak kupie inny to nie mam pewności, że np. po tysiącu km w tym nowym się szklanki nie odezwą. A jeżeli to naprawdę jest wina kolektora wydechowego to jak bym wsadził drugi silnik to ten dźwięk i tak by pozostał.

Napiszę jak już obadam sprawę na razie czekam aż cari wyjdzie od lakiernika.

Pzdr. :)
 
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 19-03-2012, 12:27   

Szary napisał/a:
A kolektor był już kiedyś spawany.

A może wystarczy wymienić sam kolektor skoro był spawany. Może na spawie gdzieś zaczęło dmuchać. Przejrzyj go dobrze zanim wydasz następną kasę na co innego.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 19-03-2012, 12:33   

Było na forum. Moj silnik tez mial wymianiane popychacze przez poprzedniego właściciela i stuka i będzie stukac trzeba sie przyzwyczaić.
Ten typ tak ma i to wszystko. walczyło wiele osob z tym i nikt nie wygrał przez wiele lat.
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
Szary 
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.8 GDI 99r.Comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 52
Skąd: Lublin
Wysłany: 19-03-2012, 12:37   

Nom. Przepatrzę go dobrze. Ale słyszałem, że ciężko jest kupić niedziurawy używany kolektor :P

A może to po prostu wtryski tak pracują a ja szukam dziury w całym :shock:

Ale to nic :) mam juz mała obsesje na tym punkcie i w końcu dojdę co to jest :mrgreen:
 
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 19-03-2012, 12:40   

A może być tak faktycznie jak napisał kolega Morfi, i trzeba do tego po prostu przywyknąć.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Szary 
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.8 GDI 99r.Comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 52
Skąd: Lublin
Wysłany: 19-03-2012, 12:40   

Morfi tylko dlaczego jedne silniki GDI stukają a inne nie?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.