Przybywa oleju |
Autor |
Wiadomość |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 02-05-2011, 12:22
|
|
|
Jackie napisał/a: | Ale lipa to chyba nie jest, kwestia świadomości zakupu - dobry sprzedawca powinien poinformować PRZED zakupem o specyfice eksploatacji |
Niestety jest to lipa i to wielkiego kalibru. Z punktu widzenia inżynierskiego , konstrukcyjnego i eksploatacji . Jeżeli w normalnych warunkach eksploatacyjnych , dochodzi do "dopełniania" miski olejowej paliwem , to .... przepraszam ale nawet za moich czasów gdyby ktoś coś takiego zaprojektował na pracy przejściowej i wciskał profesorowi że to normalne , i taka "specyfika" eksploatacji silnika, wyleciał by za drzwi razem z tym pomysłem i indeksem.
Ale tu .. w końcu japońska technologia i myśl techniczna. |
|
|
|
 |
Jackie
Mitsumaniak Dealer Mitsumaniak

Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 3600 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 02-05-2011, 12:42
|
|
|
PiotrKw napisał/a: | Ale tu .. w końcu japońska technologia i myśl techniczna. | To nie jest japońska myśl techniczna a technologia wypalania każdego filtra DPF typu zamkniętego. Stosowana równocześnie dla marek japońskich, europejskich czy koreańskich. Ba, Japończycy kompletnie nie rozumieją potrzeby DPF i najchętniej by go zwyczajnie nie montowali ale Ekoterroryści UE zmusili wszystkich producentów do monatżu tego badziewia, ot i tyle.
Pozdrawiam |
_________________ Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/ |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 02-05-2011, 16:56
|
|
|
Jackie napisał/a: | Niestety, wypalanie DPF proceduralnie zwiększa dawkę ON w komorze spalania i zdarza się, że trafia on do miski olejowej. Samo w sobie niespecjalnie groźne ale kontrolować trzeba. DPF nie ma innej możliwości na wypalenie, niestety... | może w Mitsu nie ma innej możliwości wypalenia, ale w grupie VW przy jeździe w trasach wypalanie PDF za pomocą dodatkowej dawki ON praktycznie nie występuje - wystarczy sama jazda z nieco większą prędkością do wypalenia sadzy. W mieście rozumiem - czasami nawet wypalanie to może być za mało i bez ingerencji serwisu się nie obędzie, ale przy 90% tras? |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Jackie
Mitsumaniak Dealer Mitsumaniak

Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 3600 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 02-05-2011, 16:58
|
|
|
rezon napisał/a: | , ale w grupie VW przy jeździe w trasach wypalanie PDF za pomocą dodatkowej dawki ON praktycznie nie występuje - wystarczy sama jazda z nieco większą prędkością do wypalenia sadzy. |
Nie wystarczy. Nie w przypadku filtra typu zamkniętego. Filtry otwarte (stosowane w silnikach VAG czyli choćby u Ciebie) zostały "zamordowane" przez Euro 5.
Pozdrawiam |
_________________ Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/ |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 02-05-2011, 21:28
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | Tak właśnie działa DPF, że jak nie przepali ON to dostaje się nadmiar do silnika. Przez to trzeba nie raz częściej wymieniać olej w silniku. |
A opóźnienie kąta wyprzedzenia wtrysku nic tu nie pomoże? Podanie jedynie większej dawki paliwa powinno objawić się wzrostem obrotów silnika. Tu musi ponadto dochodzić przy tym zwiększeniu dawki do przyspieszenia kąta wtrysku bo to jak mi się wydaje jest jedyną przyczyną przelewania niespalonego ON do miski olejowej silnika...to również będzie tłumaczyć pojawiające się od czasu do czasu stuki w silniku- za wczesny zapłon.
No chyba że inna opcja...zakładając że chwilowo dajemy więcej paliwa aby wypaliło rurę i samochód nie wyrwał nagle z kopyta to należało by przy tym opóźnić zapłon aby moc spadła a cały ogień szedł nie na tłoki a w rurę ...jak ten układ takiego opóźniania szwankuję to może to jest przyczyną zalewania silnika paliwem. Może warto sprawdzić ustawienie parametrów silnika...i zastosować na próbę "nie fabryczne". Tylko jak autko jest na gwarancji to kicha, a serwis na to nie pójdzie twierdząc że wszystko jest przecież ok. |
|
|
|
 |
hajmanek
Forumowicz
Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 252 Skąd: gogle
|
Wysłany: 02-05-2011, 22:16
|
|
|
Jackie napisał/a: | hajmanek napisał/a: | ktorego mozna przslowiowo naprawic przy pomocy kilku kluczy na poboczu drogi |
To se ne wrati....
Ale lipa to chyba nie jest, kwestia świadomości zakupu - dobry sprzedawca powinien poinformować PRZED zakupem o specyfice eksploatacji (dlatego ja sprzedaję coraz mniej dieseli ) ot i cała bajka
Pozdrawiam |
No i tu wlasnie zaczyna sie rozmijac idea prawdziwego auta 4x4. Po co mi na pustyni lub w tajdze auto, w ktorym gdy sie cos posuje to musze walic do serwisu AA do mnie dotrze gdy do najblizszej ludzkiej osady i jakiejkolwiek drogi bedzie 500km? Wcale sie nie dziwie ze ludzie trzymaja starsze 4x4 a ich ceny w porownaniu z autami cywilnymi sa zawyzone |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 02-05-2011, 22:46
|
|
|
hajmanek napisał/a: |
No i tu wlasnie zaczyna sie rozmijac idea prawdziwego auta 4x4. Po co mi na pustyni lub w tajdze auto, w ktorym gdy sie cos posuje to musze walic do serwisu AA do mnie dotrze gdy do najblizszej ludzkiej osady i jakiejkolwiek drogi bedzie 500km? Wcale sie nie dziwie ze ludzie trzymaja starsze 4x4 a ich ceny w porownaniu z autami cywilnymi sa zawyzone |
Nie bardzo rozumiem Twoje uprzedzenie do nowszych aut i jak domniemam do zastosowanej w nich elektroniki. Tego nie trzeba się bać. Układy zastosowane w samochodach mają jedynie za zadnie utrzymywać optymalne parametry pracy auta w zależności warunków które są odczytywane z czujników. Jeżeli wszystko jest ok wówczas nic nie ma prawa się stać. Jeżeli parametry jednak odbiegają od założonych wartości a sterownik nie daje sobie rady wówczas przejdzie do pracy w trybie serwisowym czy też awaryjnym i dalej będziesz jechał. Problem pojawia się wtedy gdy ktoś nie potrafi namierzyć usterki, a z reguły szuka się jej po stronie mechanicznej bo dla większości mechaników jest to najprostsze a do samej elektroniki nie bardzo wiedzą jak się zbliżyć albo się jej po prostu boją...Może się jednak zdarzyć że zamiast ściągać głowicę silnika bo niby poszła uszczelka wystarczy wymienić np diodę w układzie i silnik będzie pracował jak nowy. Trzeba iść z przyszłością ... |
|
|
|
 |
hajmanek
Forumowicz
Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 252 Skąd: gogle
|
Wysłany: 03-05-2011, 00:00
|
|
|
Wcale nie jestem uprzedzony do nowych aut, ja wrecz kocham nowosci i elektronike. Ale w pewnych okolicznosciach jest ona zbedna, niepotrzebna oraz bardzo awaryjna. Po co sobie komplikowac zycie, im cos jest prostsze tym bardziej niezawodne, i nie jest to bynajmniej tylko i wylacznie moja opinia. I jeszcze jedno, jesli silnik przejdzie w tryb awaryjny a ty bedziesz mial naprawde daleko do najblizszej ludzkiej osady to co zrobisz, zadzwonisz po AA? Ja bym rozbil oboz i poczekal na cos takiego jak ten gosc w tym filmie
http://www.youtube.com/watch?v=Ey-dsvSFqtw
Milego ogladania i jazdy w glebokim blocie |
|
|
|
 |
roman
Forumowicz
Auto: PAJERO IV 3.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2007 Posty: 84 Skąd: ŚLĄSKIE
|
Wysłany: 03-05-2011, 10:57
|
|
|
Odnośnie elektroniki, sam jestem z branży IT i oczywiście jestem za, ale zaprojektowane układy muszą po prostu działać dobrze. W przypadku Pajero mam np. wątpliwości do działania ASC, cholera nie da się z tym włączyć szybko do ruchu jeśl na drodze znajdzie choć troszkę piasku lub jest wilgotno. Elektronika odetnie napęd, a czas bezwładności układu jest zbyt długi (tzn. po puszczeniu pedału jeszcze jakąś 1 s jesteśmy bez napędu). Mam już nawyk wyłączania ASC gdy włączam się do ruchu, ale to chyba nie o to chodzi (to jest po prostu moim zdaniem źle zaprojektowane).
Tak samo uważam jest z DFP, co kogo obchodzi przepis ekologiczny, jeśli nowy samochód za ponad 200 tys. wymaga serwisu co 10/15 tys. to chyba jakieś nieporozumienie.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 03-05-2011, 11:47
|
|
|
Z przybywaniem oleju zadziałałbym inaczej .
Jeżeli po wymianie w ASO np. po 4 tyś km przybyło oleju, to jadę do ASO i proszę o wymianę z powrotem na olej a nie mieszankę olejowo -paliwową. I g... mnie obchodzi jak mam jeżdzić czy powoli czy szybko i o której godzinie. I po takiej 10 czy w przypadku np. Polski 100-nej wymianie gwarancyjnej, może ktos poszedłby po rozum do głowy. ( ale chyba to tylko moje życzenia ) |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 03-05-2011, 21:41
|
|
|
PiotrKw napisał/a: | Z przybywaniem oleju zadziałałbym inaczej .
Jeżeli po wymianie w ASO np. po 4 tyś km przybyło oleju, to jadę do ASO i proszę o wymianę z powrotem na olej a nie mieszankę olejowo -paliwową. I g... mnie obchodzi jak mam jeżdzić czy powoli czy szybko i o której godzinie. I po takiej 10 czy w przypadku np. Polski 100-nej wymianie gwarancyjnej, może ktos poszedłby po rozum do głowy. ( ale chyba to tylko moje życzenia ) |
Ja też się z tym zgadzam...Przy obecnym stanie właściciel ma niewiele do zrobienia stwierdza usterkę i ASO ma obowiązek ją usunąć. Dalsza eksploatacja z nieprawidłowym poziomem oleju może być odebrana jako rażące zaniedbanie właściciela pojazdu. Trzeba to zgłosić i niech to usuną nie ważne co jest tego przyczyną bo jak silnik będzie miał za duży poziom oleju to w końcu uszczelnienia odmówią posłuszeństwa i z silnika zacznie się lać jak ze starego jelcza.
No jednak przegapiłem...
dreamjkd napisał/a: | Poza tym wyciek z pogranicza silnik-skrzynia, awaria wyświetlacza radia - komunikat audio communication error - gra ale nie wyswietla, no i coś okropnie stuka w komorze silnika zwłaszcza na wybojach - czy to jakieś blachy czy mocowanie ??? HELP |
wyciek już jest...trochę za szybko chyba że do tego poziomu oleju dochodzą jeszcze przedmuchy to miało prawo wywalić uszczelniacz.
Moze Kolega miał pecha i dostał auto z wadliwie złożonym silnikiem? Nieprawidłowe zapiercieniowanie tłoków wiele by tu tłumaczyło...choć przy tak znanym koncernie wydaje się to mało prawdopodobne |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 03-05-2011, 23:00
|
|
|
To nie jet traktowane jako usterka, po drugie jest kontrolka stanu oleju i jeśli pokaże ponad stan to ma obowiązek zgłosić się na przegląd. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Jackie
Mitsumaniak Dealer Mitsumaniak

Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 3600 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 04-05-2011, 10:02
|
|
|
hajmanek napisał/a: | Po co mi na pustyni lub w tajdze auto, w ktorym gdy sie cos posuje to musze walic do serwisu |
Eeee... a jak często jeździsz w takich warunkach?
Żarcik oczywiście ale obrazuje też podejście producenta do towaru. W 99,9% użytkownicy Pajero, Patrola, Dyskoteki etc nie zapuszczają się w teren poważniejszy niż leśne dukty po roztopach ew. jakaś pojeżdżawka ale też bez hadrcoru, więc tworzenie auta dedykowanego do przepraw mija się z celem bo nabywców byłoby słownie kilku. Dlatego powstają samochody takie jak Pajero - porządne auto rodzinne z dobrymi mechanizmami ale do jazdy na co dzień. Innym tematem jest to, że akurat Miśka stosunkowo tanio można przygotować do poważnego terenu
Pozdrawiam |
_________________ Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/ |
|
|
|
 |
Herkules13 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-05-2011, 15:54
|
|
|
A czy usunięcie filtra DPF nie załatwi sprawy podnoszenia się poziomu oleju ? |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-05-2011, 16:03
|
|
|
Herkules13 napisał/a: | A czy usunięcie filtra DPF nie załatwi sprawy podnoszenia się poziomu oleju ? |
powinno zalatwic bo nie ma co sie wypalac przez co nie dostaje wiekszej dawki paliwa |
|
|
|
 |
|