Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyjazd Galantem do Niemiec
Autor Wiadomość
Manuela 
Mitsumaniak
Blue Gwiazdeczka


Auto: Space Star 1,9 DID JAM '02
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 02 Gru 2009
Posty: 699
Skąd: Warszawa - Grochów
Wysłany: 24-05-2011, 16:38   

drtymf napisał/a:
do 2-3 tyg zdaje się dostajesz naklejkę.Kolor zależy od rocznika i spełnianej normy emisji spalin.


Ja pojechałam na stację Dekry na al. Prymasa 10-lecia (przy Toyocie) nie dość że miałam od ręki, to pan się kropnał i dał mi zieloną 8) Jakiś rok temu kosztowało mnie to niespełna stówkę
_________________

 
 
 
Derpin
[Usunięty]

Wysłany: 24-05-2011, 17:02   

ja mam zwykła końcówkę na stałe zamontowaną pod klapką, więc u mnie odpada jakieś wkręcanie przejściówek ciekawe co by było gdybym chciał zatankować na takiej stacji z innym wtykiem :D

w hamburgu (tam gdzie jeżdżę najczęściej) całe szczęście jest stacja z moją wtyczką i ładnie się tankuje, a zbiornik mam na tyle duży że starcza na przejechanie tych 400 km ze spokojem, tylko litr gazu 79centów w Niemczech jak ostatnio tankowałem... :roll:

co do no limitu na autostradach to rzeczywiście na niektórych odcinkach istnieje i możesz wtedy lecieć ile dusza zapragnie, ale pamiętaj że wtedy nawet gdy wleci w Ciebie auto zmieniające pas z prawego na lewy, a Ty lecisz ponad te 130 to z automatu jesteś winny... coś takiego że możesz lecieć i nawet 300 ale jeżeli Twoje auto będzie brało udział w karambolu albo wypadku to ważnym czynnikiem przy określaniu winy jest też prędkość....

a co do naklejek to słyszałem że można kupić o obojętnie jakiego dealera autek podobno.. nie wiem nie sprawdzałem...
 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 24-05-2011, 18:25   

Derpin napisał/a:
ja mam zwykła końcówkę na stałe zamontowaną pod klapką, więc u mnie odpada jakieś wkręcanie przejściówek ciekawe co by było gdybym chciał zatankować na takiej stacji z innym wtykiem :D

No, ale ta "zwykła końcówka" ma w środku dziurkę z gwintem, w którą wkręcasz przejściówkę...
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 24-05-2011, 18:32   

No dobra..a co jak wjedziesz bez....?mandat?
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
Derpin
[Usunięty]

Wysłany: 24-05-2011, 19:34   

kuzi napisał/a:

No, ale ta "zwykła końcówka" ma w środku dziurkę z gwintem, w którą wkręcasz przejściówkę...


nawet nie wiedziałem :D :P :oops: aż zaraz pójdę się poprzyglądać ;)
 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 24-05-2011, 19:48   

Derpin, człowiek całe życie się uczy :)
 
 
Adam P. 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 3
Skąd: Chorzów
Wysłany: 24-05-2011, 20:14   

m6riano napisał/a:
No dobra..a co jak wjedziesz bez....?mandat?


Mandat od 40 do 60 euro.

Nalepka (Feinstaubplakette) w Dekrze na terenie Niemiec: dowod rejestracyjny + 5 euro + 10 minut. W wybranej stacji mozna sie umawiac on-line.
Ale lepiej wczesniej sprawdzic, jaka nalepka sie nalezy, bo do Berlina obowiazuja tylko ZIELONE.

AP.
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 24-05-2011, 21:42   

Derpin napisał/a:
kuzi napisał/a:

No, ale ta "zwykła końcówka" ma w środku dziurkę z gwintem, w którą wkręcasz przejściówkę...


nawet nie wiedziałem :D :P :oops: aż zaraz pójdę się poprzyglądać ;)


jakbyś miał gaz w zderzaku, to właśnie w ten gwint wkręca się czarna, plastikowa zaślepka
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
davyjohn 
Mitsumaniak

Auto: Grandis DiD i E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 174
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24-05-2011, 22:39   

Derpin, ja mam podobnie jak Ty - po otwarciu klapki wkręcasz najpierw "naszą" końcówkę a potem w nią "niemiecką".

Co do tych końcówek - to zamiast bawić się w kupowanie na allegro i przesyłki można przedzwonić do gazownika i zapytać - w Szczecinie większość monterów ma w sprzedaży te przejściówki.

Co do stacji w Niemczech - najlepiej wrzucić sobie w nawigację POI LPG i sprawa będzie załatwiona. I rzadko znajdziesz oznaczenie CNG - prędzej ERDGAS - i tego unikaj, bo ciśnienie jest ładowane 10x tyle co LPG :) Acha - LPG oznaczają jako AUTOGAS. W samym Berlinie jest sporo stacji z LPG różnych marek, nawet tych w PL nieznanych.

Tankowanie samodzielne - dla bezpieczeństwa warto założyć rękawiczkę. Pistolet nakręcasz na "niemiecką" końcówkę, następnie dociskasz dźwignię (taką samą jak w pistolecie do Pb/ON) i dopiero zestaw jest podłączony. Reszta jak w PL - czas reakcji na rozpoczęcie tankowania jest jakieś 3-5 sekund, więc jak już wciśniesz przycisk tankowania to trzymaj cały czas - ja za pierwszym razem myślałem że coś nie tak robię i puściłem w momencie jak w końcu wystartowało tankowanie. Wtedy trzeba iść zapłacić te kilka centów żeby odblokować i zresetować dystrybutor ;)

Umweltzone: tak jak napisał Adam P. - najlepiej załatwić to na miejscu, w PL kosztuje to sporo drożej. Ja swego czasu w Berlinie byłem dobre 5 razy bez nalepki i nikt mnie nie złapał - ale to było w godzinach nocnych, kiedy TUV i stacje z nalepkami były nieczynne (niektóre stacje benzynowe też mają nalepki ale nie pamiętam teraz które).

Acha - pamiętaj o przestrzeganiu wszelakich znaków nakazu i zakazu, włącznie z parkowaniem. Szkoda kasy na kary i mandaty ;)
_________________
Mitsubishi Grandis - DID
Mitsubishi Galant EA5W - 2.5 V6 163KM + LPG - cywil
Toyota Celica VI gen (AT200) - 1.8 115KM automat - cywil w służbie rajdowej - obecnie emerytura :)
Mitsubishi Galant E88A - 2.5 V6 170KM 4x4 - w ciągłym przygotowaniu ale już startuje
www.ak.szczecin.pl
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza
 
 
 
Derpin
[Usunięty]

Wysłany: 24-05-2011, 23:11   

tomek84, davyjohn, no właśnie ja pod klapką nie mam zaworku w który wkręca się odpowiednią przejściówkę, tylko mój gazownik zmieścił całą końcówkę pod klapką bez kręcenia jakiś przejściówek.

tak jak na fotce:


ale dzięki za info, jak napisał Kuzi człowiek całe życie się uczy :)
 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 24-05-2011, 23:44   

No dokładnie... też tak mam. ;)

W miejsce, w które wkręcasz plastikową zaślepkę do wlewu gazu wkręcasz gniazdo (przejściówkę) na Niemcy i fru... można "lecieć" na gazie przez naszych zachodnich sąsiadów. ;)
 
 
davyjohn 
Mitsumaniak

Auto: Grandis DiD i E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 174
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25-05-2011, 00:11   

Derpin, a tam nie za ciasno jak chcesz lać Pb?
_________________
Mitsubishi Grandis - DID
Mitsubishi Galant EA5W - 2.5 V6 163KM + LPG - cywil
Toyota Celica VI gen (AT200) - 1.8 115KM automat - cywil w służbie rajdowej - obecnie emerytura :)
Mitsubishi Galant E88A - 2.5 V6 170KM 4x4 - w ciągłym przygotowaniu ale już startuje
www.ak.szczecin.pl
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza
 
 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 25-05-2011, 00:13   

Też tak mam i powiem z doświadczenia, że nie ma żadnego problemu.
 
 
Derpin
[Usunięty]

Wysłany: 25-05-2011, 01:28   

davyjohn, tak jak pisze Kuzi no problemo, dodatkowo nie muszę latać z tą przejściówką przy każdym tankowaniu tylko otwieram klapkę i obsługa na stacji już wie co ma z tym zrobić :P chociaż czasem mimo otwartej klapki szukają pod zderzakiem albo gdzieś na zderzaku bo nie zauważą ;) :P
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 25-05-2011, 07:12   

Załatw sobie przejściwkę, przynajmniej tą typu bagnet, bo różnie to na stacjach w Niemczech bywa. Oni nie mają jakiegoś jednolitego systemu nalewaków.
A o pożyczeniu przejściówki na stacji to zapomnij. Nasi rodacy już zadbali tak o opinię, że w B i NL zadna stacja już nie użycza końcówek.
Przynajmniej tak to zapamiętałem z czasu gdy miałem Rovera 400 lata temu.
Przejściówkę dostarczy ci każdy monter lpg.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.