Na co zwrócić uwagę przy odbiorze samochodu z salonu |
Autor |
Wiadomość |
lichy
Mitsumaniak

Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 298 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 26-07-2011, 11:29
|
|
|
jac napisał/a: | Jako ze plyn chlodniczy wbrew ogolnie przyjetym pogladom nie jest przepompowywany caly czas to i calosc powtarza sie cyklicznie. (...)
...znalazlem moduł po prawej stronie silnika z ktorego wychodzily i kabelki i wezyki (nie mam pojecia do tej pory zo to jest..) |
Jakoś nie chce mi się wierzyć w to, że pompa chlodziwa jest włączana cyklicznie. Nie spotkalem się jeszcze z takim rozwiązaniem.
Pompa powinna dzialać non-stop i gonić płyn w "małym obiegu" (blok + głowica + nagrzewnica), po nagrzaniu sie płynu otwiera się termostat i wlącza się "duży obieg" (blok + głowica + nagrzewnica + chłodnica), przy dzialającym dużym obiegu kiedy płyn w chłodnicy bardziej się nagrzeje wlącza się dodatkowo wentylator chłodnicy.
Wentylator chlodnicy wlącza się dodatkowo za każdym razem, kiedy wlącza się sprężarka klimatyzacji żeby wymusić przepływ powietrza przez skraplacz. Towarzyszy temu dość głośny trzask włączającego się sprzęgła sprężarki.
Ciekaw jestem, co to za dziwny modul znalazłeś pod maską, może jakieś zdjęcie pokażesz.
Spróbuj zaobserwować te zjawiska przy wyłączonej klimie. |
_________________ lichy Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 135 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 93 kkm
Honda HR-V e:HEV Advance '2025 (Crystal Black Pearl) 1.9 kkm |
|
|
|
 |
jac
Mitsumaniak
Auto: Lancer 1.8 & Triumph Ameri
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 299 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26-07-2011, 18:38
|
|
|
lichy napisał/a: | Pompa powinna dzialać non-stop i gonić płyn w "małym obiegu" (blok + głowica + nagrzewnica), po nagrzaniu sie płynu otwiera się termostat i wlącza się "duży obieg" (blok + głowica + nagrzewnica + chłodnica) |
bardzo mozliwe ze tak jak piszesz w tym tzw malym obiegu przy otwartym korku chlodnicy plyn nie jest przepompowywany a po tym magicznym pstryknieciu o ktorym pislalem widzimy przeplywajace chlodziwo w chlodnicy. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 26-07-2011, 18:56
|
|
|
Otwartym korku chłodnicy czy zbiornika wyrównawczego? Jak termostat jest zamknięty przez chłodnice nie przepływa płyn... |
|
|
|
 |
jac
Mitsumaniak
Auto: Lancer 1.8 & Triumph Ameri
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 299 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26-07-2011, 21:28
|
|
|
krzychu napisał/a: | Otwartym korku chłodnicy czy zbiornika wyrównawczego? Jak termostat jest zamknięty przez chłodnice nie przepływa płyn... |
otwartym korku chlodnicy, wiem ze jak jest zamkniety to nie przelywa ...... |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 01-08-2011, 09:06
|
|
|
skadam napisał/a: | Na co mam zwrócić uwagę przy odbiorze (oprócz lakieru) | Oprócz wyglądu lakieru warto poprosić jeszcze o zmierzenie jego grubości na wszystkich elementach. Od czasu zakupu Outlandera robię to za każdym razem przy zakupie i innych też zachęcam. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
megas1
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 76 Skąd: google
|
Wysłany: 01-08-2011, 13:01
|
|
|
Kiedyś czytałem orzeczenie sądu w USA (a więc inny system prawa inne przepisy i warunki). Facet zażądał odszkodowania za to że, zamówił czarne Porshe a firma dostarczyła mu czarne ale.... przy okazji stłuczki wyszło że samochód przed sprzedażą miał inny kolor. Salon zamiast zamówić czarny samochód przemalował inny samochód na czarno (o identycznej specyfikacji), który nie chciał się widocznie sprzedać. Salon bronił się tym że klient chciał czarny to dostał czarny. Sąd jednak przyznał odszkodowanie bo czarny w oryginale z fabryki a czarny przemalowany (no i "ruszany" -bo przecież musieli go rozmontować do malowania) to nie to samo. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 01-08-2011, 13:42
|
|
|
U mnie nie chodziło o zmianę koloru - wręcz przeciwnie dołożono starań aby był taki sam. Każdy dealer ma obecnie miernik, więc przed odbiorem proszę o zmierzenie grubości na każdym elemencie. Dealer wie co sprzedał, a ja wiem co kupiłem. Nie ma później wątpliwości rozstrzyganych na drodze sądowej. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
|