Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Na co zwrócić uwagę przy odbiorze samochodu z salonu
Autor Wiadomość
lichy 
Mitsumaniak


Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 298
Skąd: Gliwice
Wysłany: 26-07-2011, 11:29   

jac napisał/a:
Jako ze plyn chlodniczy wbrew ogolnie przyjetym pogladom nie jest przepompowywany caly czas to i calosc powtarza sie cyklicznie. (...)
...znalazlem moduł po prawej stronie silnika z ktorego wychodzily i kabelki i wezyki (nie mam pojecia do tej pory zo to jest..)

Jakoś nie chce mi się wierzyć w to, że pompa chlodziwa jest włączana cyklicznie. Nie spotkalem się jeszcze z takim rozwiązaniem.
Pompa powinna dzialać non-stop i gonić płyn w "małym obiegu" (blok + głowica + nagrzewnica), po nagrzaniu sie płynu otwiera się termostat i wlącza się "duży obieg" (blok + głowica + nagrzewnica + chłodnica), przy dzialającym dużym obiegu kiedy płyn w chłodnicy bardziej się nagrzeje wlącza się dodatkowo wentylator chłodnicy.
Wentylator chlodnicy wlącza się dodatkowo za każdym razem, kiedy wlącza się sprężarka klimatyzacji żeby wymusić przepływ powietrza przez skraplacz. Towarzyszy temu dość głośny trzask włączającego się sprzęgła sprężarki.
Ciekaw jestem, co to za dziwny modul znalazłeś pod maską, może jakieś zdjęcie pokażesz.
Spróbuj zaobserwować te zjawiska przy wyłączonej klimie.
_________________
lichy :clown: Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 135 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 93 kkm
Honda HR-V e:HEV Advance '2025 (Crystal Black Pearl) 1.9 kkm
 
 
jac 
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 & Triumph Ameri
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 299
Skąd: Gdynia
Wysłany: 26-07-2011, 18:38   

lichy napisał/a:
Pompa powinna dzialać non-stop i gonić płyn w "małym obiegu" (blok + głowica + nagrzewnica), po nagrzaniu sie płynu otwiera się termostat i wlącza się "duży obieg" (blok + głowica + nagrzewnica + chłodnica)


bardzo mozliwe ze tak jak piszesz w tym tzw malym obiegu przy otwartym korku chlodnicy plyn nie jest przepompowywany a po tym magicznym pstryknieciu o ktorym pislalem widzimy przeplywajace chlodziwo w chlodnicy.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 26-07-2011, 18:56   

Otwartym korku chłodnicy czy zbiornika wyrównawczego? Jak termostat jest zamknięty przez chłodnice nie przepływa płyn...
 
 
jac 
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 & Triumph Ameri
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 299
Skąd: Gdynia
Wysłany: 26-07-2011, 21:28   

krzychu napisał/a:
Otwartym korku chłodnicy czy zbiornika wyrównawczego? Jak termostat jest zamknięty przez chłodnice nie przepływa płyn...


otwartym korku chlodnicy, wiem ze jak jest zamkniety to nie przelywa ......
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 01-08-2011, 09:06   

skadam napisał/a:
Na co mam zwrócić uwagę przy odbiorze (oprócz lakieru)
Oprócz wyglądu lakieru warto poprosić jeszcze o zmierzenie jego grubości na wszystkich elementach. Od czasu zakupu Outlandera robię to za każdym razem przy zakupie i innych też zachęcam.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
megas1 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 76
Skąd: google
Wysłany: 01-08-2011, 13:01   

Kiedyś czytałem orzeczenie sądu w USA (a więc inny system prawa inne przepisy i warunki). Facet zażądał odszkodowania za to że, zamówił czarne Porshe a firma dostarczyła mu czarne ale.... przy okazji stłuczki wyszło że samochód przed sprzedażą miał inny kolor. Salon zamiast zamówić czarny samochód przemalował inny samochód na czarno (o identycznej specyfikacji), który nie chciał się widocznie sprzedać. Salon bronił się tym że klient chciał czarny to dostał czarny. Sąd jednak przyznał odszkodowanie bo czarny w oryginale z fabryki a czarny przemalowany (no i "ruszany" -bo przecież musieli go rozmontować do malowania) to nie to samo.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 01-08-2011, 13:42   

U mnie nie chodziło o zmianę koloru - wręcz przeciwnie dołożono starań aby był taki sam. Każdy dealer ma obecnie miernik, więc przed odbiorem proszę o zmierzenie grubości na każdym elemencie. Dealer wie co sprzedał, a ja wiem co kupiłem. Nie ma później wątpliwości rozstrzyganych na drodze sądowej.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.