Podczas pracy na biegu jałowym rośnie temperatura |
Autor |
Wiadomość |
Olivia
Forumowicz Pod nickiem
Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 28 Mar 2009 Posty: 1297 Skąd: Cisów
|
Wysłany: 03-10-2011, 16:20
|
|
|
Dziękuje.
Coś spróbuję. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Ale chyba profilaktycznie wymienię sobie termostat.
Jeżeli chodzi o wskazówke i wzrost temperatury płynu to czujnik jest na 90% dobry. Sprawdziłam go podmieniając na używany ze szrotu z autami japońskimi. Tam tez padło stwierdzenie że może zegary są popsute. Ale w to aż nie chce mi się wierzyć.
Ponadto, dzisiaj postałam troszkę w korkach. Nie jakiś wielkich. Ale te 2 - 3 cykle trzeba było postać przy temp. otoczenia ok. +25 st. C. Wskazówka od temperatury stała tak jak zwykle, czyli 85 st. C. Zobaczymy co będzie się działo jutro. |
_________________ Niebiańska robota |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-10-2011, 22:27
|
|
|
Olivia napisał/a: | Ale chyba profilaktycznie wymienię sobie termostat | Tak zrób. Olivia napisał/a: | Tam tez padło stwierdzenie że może zegary są popsute | Nie wierzę. Olivia napisał/a: | Ponadto, dzisiaj postałam troszkę w korkach. Nie jakiś wielkich. Ale te 2 - 3 cykle trzeba było postać przy temp. otoczenia ok. +25 st. C. Wskazówka od temperatury stała tak jak zwykle, czyli 85 st. C. Zobaczymy co będzie się działo jutro | Termostat się zacina. |
|
|
|
 |
krzypolo
Mitsumaniak

Auto: plymouth laser,Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lip 2006 Posty: 958 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 03-10-2011, 22:43
|
|
|
a wody w układzie nie ubywa ? jest jeszcze kwestia pompy wodu na wolnych obrotach nie wydala pompowac zodpowiednia siła .... ja niedawno miałem problem grzania , wywalało mi wode podzczas jazdy zbiorniczkiem wyrównawczym i okazało się ze to uszczelka pod głowica ........ |
_________________
 |
|
|
|
 |
Olivia
Forumowicz Pod nickiem
Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 28 Mar 2009 Posty: 1297 Skąd: Cisów
|
Wysłany: 04-10-2011, 15:42
|
|
|
Wieści z dnia dzisiejszego :
Termostat wymieniony. Zakupiony został za 61 zł firmy Tama Enterprises Co. Ltd.
Termostat został założony. Nowy jak i stary mają taką samą temperaturę otwarcia + 82 st. C.
Po założeniu standardowe grzanie auta na jałowym biegu przy ok. 2 tyś. obr/min. I niestety dzieje się tak samo, czyli wentylator włącza się po przekroczeniu pionu wskazówki temperatury. Zakładając że pion to jest 90 st. C wentylator włącza się przy około 95 max. 105 st. C.
Nie wyrzuca mi płynu chłodniczego podczas jazdy. Płyn wymieniałam w tam tym roku. W okolicach lipca - sierpnia. Od tam tego czasu płynu ciut ubyło. Ale to standard. Może znikło ze 150 ml.
Dzisiaj również pojeździłam po mieście. Nie stałam w korkach. Ale przy temp. ok. 25 auto na starym termostacie trzymało te 80 - 85 st. C. Wentylator też raczej się nie włącza. To się czuje i widzi nawet na obrotomierzu. Temperatura dopiero rośnie gdy auto postoji troszkę 5 minut na 2 tyś. obr.
A pompa wody ma aż tak duży wpływ na obieg chłodniczy ?
Może macie jakieś inne pomysły co z moim autem się z dnia na dzień stało złego ? |
_________________ Niebiańska robota |
|
|
|
 |
Maxkr
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 06-10-2011, 08:00
|
|
|
Hej Olivia,
stawiam na pompe wody, gdy stoisz na postoju silnik ma niskie obroty i pompa wody robi zbyt niskie cisnienie w ukladnie chlodzenia.
Zrob taki test,gdy zauwazysz ze temperatura na niskich obrotach wzrasta,dodaj gazu tak na okolo 3-4tys na biegu jalowym - wystarczy jedna minuta, jezeli temperatura spadnie bedzie wszystko jasne |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 06-10-2011, 13:30
|
|
|
Mam dla Ciebie złą wiadomość...
Z tym samym problemem borykam się w swojej Cari. Problem jest taki, że wiatraki załączają się za późno. Sprawdziłem to za pomocą evoscana i wiatraki załączają się przy jakiś 103 stopniach pokazywanych na czujniku.
I tutaj problem leży w sterowaniu wiatrakiem przez ECU. Z tego co czytałem na forum Volvo z tym samym problemem przyczyna leży albo w przekaźniku wentylatora lub w połączeniu w puszcze przekaźnikowej pod maską. Jeśli okaże się, że to nie przekaźnik to winą obarcza się słaby kontakt na nóżce przekaźnika. W momencie gdy podawany jest sygnał do załączenia wentylatora sygnał jest za słaby by załączyć przekaźnik i odpalić wiatrak. W momencie wystąpienia wyższej temperatury ECU podaje mocniejszy sygnał na przekaźnik wentylatora chłodnicy jak i wentylatora klimatyzacji. Wtedy załączają się oba.
Jak narazie nie znalazłem sposobu na rozebranie skrzynki z przekaźnikami, więc w momencie gdy wskazówka się wychyla załączam klimatyzację co powoduje obniżenie temperatury.
Jeśli uda mi się znaleźć rozwiązanie na pewno się z Tobą podzielę!! |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Olivia
Forumowicz Pod nickiem
Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 28 Mar 2009 Posty: 1297 Skąd: Cisów
|
Wysłany: 07-10-2011, 21:25
|
|
|
Nt. pompy wody jest tak :
Gdy kupowałam to auto sprzedający, mój bliski znajomy wymieniał rozrząd. Problem w tym że bez pompy wody. Rozrząd wymieniany był w 2007. Więc kolejna wymiana powinna nastąpić w połowie 2012 (ale ten czas szybko leci!). I wtedy wymieniłabym komplet. Test przeprowadzę Ale temp. spada gdy załączają się wiatraki.
Nt. przekaźnika i ECU :
Gdzie ten przekaźnik wentylatora (zapewne gdzieś blisko wentylatora)?
Z ECU mam już inny problem. Również pisałam o tym tutaj na forum. Jest to problem z immobiliserem i odpalaniem. Więc czy nowe "wgranie" programu mogłoby usunąć ten problem ?
Ostatnio byłam u elektryka (jutro znów podjadę) i on mierzył czy przekaźnik w skrzynce podaje prąd na wentylator. I niby wszystko OK. Ale wtedy jeszcze myślałam że wentylator w ogóle się nie włącza.
W sumie to o czym piszesz docencik87 podobne jest do moich problemów z autem. Wygląda to jakby wentylator się faktycznie za późno włączał.
Ale może to też wina sugestii ? Sama nie wiem
Będę bardzo wdzięczna za pamięć
Aha, ja nie mam klimatyzacji.
Bardzo dziękuje za odpowiedzi. |
_________________ Niebiańska robota |
|
|
|
 |
Maxkr
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 09-10-2011, 10:35
|
|
|
docencik87 - "Z tym samym problemem borykam się w swojej Cari. Problem jest taki, że wiatraki załączają się za późno. Sprawdziłem to za pomocą evoscana i wiatraki załączają się przy jakiś 103 stopniach pokazywanych na czujniku"
Temperatura 103st gdzie dokładnie została zmierzona? na jakim czujniku? chodziło Ci o włącznik wentylatorów?
Bo jeżeli tak to pomiar jest wiarygodny.
W innym przpadku..wartość którą wskazuje wskaznik temp na desce rodzielczej,jest mało wiarygodna... jest to jedynie poglądowe wskazanie temperatury.
Kolejna sprawa, nie wiem dokładnie jak jest w tym układzie chłodzenia umieszczony włącznik wentylatorów względem czujnika ktory wskazuje temp na desce rozdzielczej.
Zakladam że wskaznik temp jest w głowicy a włacznik wentylatorów w chłodnicy.
Mialem taki przypadek w passacie : czujnik wskazujacy temp na desce rozdzielczej byl umieszczony w głowicy,natomiast włacznik wentylatorow w chłodznicy (była duza odległosc miedzy nimi) plyn najpierw przepływał przez glowice - zdązył się tam bardzo nagrzać(wskaznik na desce wariował a wentylatory stały) i zanim ten gorący płyn dotarł do czujnika w chłodnicy i wentylatory zaczeły chłodzic - plyn gotował.
Powód mojej usterki była zepsuta pompa wody ,dawała zbyt małe ciśnienie,termostat za wolno się otwierał ,następstwem była pęknieta glowica.
Olivia warto to sprawdzić... może akurat masz podobny problem
Cisów Świetokrzyskie ? |
|
|
|
 |
Olivia
Forumowicz Pod nickiem
Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 28 Mar 2009 Posty: 1297 Skąd: Cisów
|
Wysłany: 09-10-2011, 12:22
|
|
|
Czujnik pokazujący temperaturę jest umieszczony w odległości ok. 5cm od termostatu. Niestety nie wiem gdzie jest umieszczony włącznik wentylatora. Ale sądze że gdzieś w chłodnicy.
Tak, Cisów. Z tym że tam się wychowywałam. Urodziałam się traszkę dalej na północny - wschód Ale od dłuższego czasu mieszkam w okolicach Wrocławia. |
_________________ Niebiańska robota |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 09-10-2011, 13:22
|
|
|
Temperatura została zmierzona przez program Evoscan i kabel vag-kkl. Czyli wiem jaką temperaturę odbiera ECU.
Czujnik od ECU znajduje się przy czujniku od deski rozdzielczej. Załączenie wentylatora jest przez ECU. Nie ma czujnika w chłodnicy!! |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Olivia
Forumowicz Pod nickiem
Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 28 Mar 2009 Posty: 1297 Skąd: Cisów
|
Wysłany: 11-10-2011, 21:00
|
|
|
docencik87, byłam u elektryka. Facet dość fachowy. Ale nie poradził na mój problem. Zmierzył amperomierzem (?) napięcie na akumulatorze, skrzynce przekaźników i powiedział że od tej strony wszystko jest OK. A dlaczego tak się dzieje że wiatrak włącza się później tego sam nie wie.
Czy jest jakiś sposób aby sprawdzić czy przekaźnik wentylatora jest dobry (tzn. czy wina leży po jego stronie czy po stronie przekaźników w skrzynce) ? I gdzie on dokładnie się znajduje ?
Dzwoniłam do ASO. Pan poradził zanim odda się samochód do nich (aby nie narażać się na koszta) zlać stary płyn i odkamienić chłodnicę. Ale nie sądze aby chłodnica zakamieniła się nagle ? Dopiero później oddać auto do nich. Koszt samej diagnostyki to 180zł brutto. Troszkę dużo. A boję się że mogą nie poradzić sobie z problemem .... |
_________________ Niebiańska robota |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 11-10-2011, 21:50
|
|
|
Może łatwiej będzie odnaleźć przewód sterujący przekaźnikiem chłodnicy idący z kompa do skrzynki z przekaźnikami i sprawdzić przy jakiej temperaturze silnika pojawia się w nim impuls załączający przekaźnik. Jeśli impuls pojawi się równie późno to problem musi być wcześniej, może w samym kompie co wydaje mi się bardziej prawdopodobne. Ponieważ sygnał sterujący przekaźnikiem, czy to podczas włączenia samego wentylatora chłodnicy czy włączenia razem z wentylatorem klimy, jest taki sam. |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12-10-2011, 12:52
|
|
|
Olivia napisał/a: | Zmierzył amperomierzem (?) napięcie na akumulatorze, skrzynce przekaźników i powiedział że od tej strony wszystko jest OK. A dlaczego tak się dzieje że wiatrak włącza się później tego sam nie wie. |
Wszystko było ok, ponieważ przekaźnik jest sterowany masą. Napięcie na przekaźniku jest tam zawsze...
plecho1 napisał/a: | Ponieważ sygnał sterujący przekaźnikiem, czy to podczas włączenia samego wentylatora chłodnicy czy włączenia razem z wentylatorem klimy, jest taki sam. |
Niekoniecznie...na forum Volvo v40 http://www.v40.pl/viewtop...7ed14250b13afcf można poczytać jak udało się naprawić tą przypadłość... |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 12-10-2011, 15:40
|
|
|
Impuls masy jest taki sam ale wydaje mi się, bo nie wiem na pewno, że w sterowniku silnika dla bezpieczeństwa są dwa obwody podające impuls masy na przekaźnik wentylatora. Jeden przy niższej temperaturze i drugi przy tej większej. Zawsze działa ten który załącza przy niższej temperaturze przez co może się uszkodzić - stracić styk, mogła przepalić się jakaś ścieżka lub przyczyną jest zimny lut.
Na początku prześledził bym całą drogę przewodu od kompa do przekaźnika i sprawdził bym czy bezpośrednio z kompa wychodzi ten impuls przy niższej temperaturze. Jeśli wychodzi to problem jest po drodze od kompa do przekaźnika a jeśli impuls nie wychodzi to jest problem z kompem. |
|
|
|
 |
Olivia
Forumowicz Pod nickiem
Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 28 Mar 2009 Posty: 1297 Skąd: Cisów
|
Wysłany: 12-10-2011, 17:53
|
|
|
Wszystko fajnie. Ale ja nie znam się na elektryce ani nie mam odpowiednich przyrządów. Więc pozostaje mi jedynie elektryk. A tutaj jest tego typu problem że nie każdy chce się brać za tego typu pracę.
Chociaż bardzo dziękuje za pomoc
Coś czuje że skończy się tak jak miało to miejsce w moim pierwszym aucie jakim był Polonez. Gdzie wentylator włączało się ręcznie na tablicy przyrządów. Spowodowane było tym że nikt nie był w stanie określić dlaczego wiatrak się nie załącza pomimo że wszystko działało prawidłowo ... oprócz włączającego się w odpowiednim czasie wiatraka. |
_________________ Niebiańska robota |
|
|
|
 |
|