Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Galantowe przygody Arturro-86
Autor Wiadomość
Xsystoff 
Mitsumaniak
user

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 708
Skąd: Szczecin
Wysłany: 01-10-2011, 20:27   

Ooo widze, ze kolega tez biega :) Ja z powodu biegania chyba nastepne auto wezme kombiacza, jest 10x wygodniej przy glupiej zmianie butow czy rozciaganiu.


Co do prowadzenia, to niestety chyba wszystkie sedany maja zdecydowanie za miekki tyl, zawieszenie musi miec zapas skoku jak wrzucisz 3 osoby na tyl i bagaz. Sproboj twarszy zawias dac na cale auto.
_________________
Renault Espace IV ph2`08
Renault Laguna II ph1`03
 
 
wookash83 
Mitsumaniak

Auto: MOC :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 826
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 02-10-2011, 21:50   

Arturro-86 wiedziałem że Galant trafi do dobrego Mitsumaniaka ;) , trochę się pozmieniało przez ten czas, fajny opis..
_________________
http://forum.mitsumaniaki...5ed3c5d40658efa
 
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 03-10-2011, 00:07   

Arturro-86, należy się RB za roczne czekanie na ten temat :P
Wiosną zamierzam zabrać się za tuleje z tyłu i sam jestem ciekawy jak to u mnie pójdzie.

Arturro-86 napisał/a:
Bo teraz nie wiem, czy szukać powiedzmy "seryjnych sprężyn", czy nastawiać się, że po kilkunastu tysiącach km te "seryjne" i tak się poddadzą :?:

Skoro masz LPG zastanów się nad czymś mocniejszym.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 03-10-2011, 09:12   

Arturro-86, gratki auta. Widze troche wymieniasz ale za to bedziesz sie dlugo cieszyc bezproblemowa jazda.

fj_mike napisał/a:
Skoro masz LPG zastanów się nad czymś mocniejszym.


Oryginalne sprezyny w kombi sporo znosza (dlatego ze byly Nivo amortyzatory).
Jak nie byly katowane ciezarami to jeszcze posluza, nawet z lpg.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Arturro-86 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 97' + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 473
Skąd: Tychy
Wysłany: 03-10-2011, 22:38   

KaWu napisał/a:
Arturro-86, gratki auta. Widze troche wymieniasz ale za to bedziesz sie dlugo cieszyc bezproblemowa jazda.

No trochę tego bylo, ale jak popatrzyć na innych mitsumaniaków to ja prawie nic przy tym aucie nie robie... no ale coś za coś - moje auto nie wygląda tak jak Bartkowe, albo Robertowe 8)

KaWu napisał/a:
fj_mike napisał/a:
Skoro masz LPG zastanów się nad czymś mocniejszym.


Oryginalne sprezyny w kombi sporo znosza (dlatego ze byly Nivo amortyzatory).
Jak nie byly katowane ciezarami to jeszcze posluza, nawet z lpg.

A sprężyny z kombiaka da się dać do sedana na tył :?: Nie będzie to jak wóz drabiniasty wyglądało :?: :roll:

fj_mike napisał/a:
Arturro-86, należy się RB za roczne czekanie na ten temat :P

:twisted: Pokaż mi to w regulaminie :biggrin: Ale przyznaję - długo to trwało :rolleyes:
 
 
 
Jogurt 
Mitsumaniak


Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 2554
Skąd: Tychy
Wysłany: 03-10-2011, 23:15   

Arturro-86 napisał/a:
moje auto nie wygląda tak jak Bartkowe, albo Robertowe
nie bądź taki skromny, Gal się zacnie prezentuje na żywo, zaryzykuję nawet stwierdzeniem że się świeci jak psu ... no te ...
_________________
CA0
Galant II
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-10-2011, 07:36   

Arturro-86 napisał/a:
A sprężyny z kombiaka da się dać do sedana na tył
Nie
Jogurt napisał/a:
zaryzykuję nawet stwierdzeniem że się świeci jak psu ... no te ...
buty :?:

:lol:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Arturro-86 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 97' + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 473
Skąd: Tychy
Wysłany: 11-10-2011, 22:02   

Wczoraj (10.10.2011) miśkowi stuknął roczek u nas :wink:
Zawiózł mnie bez przeszkód do Krakowa, wróciłem też bez problemów :mrgreen:
W ciągu roku nie zrobiłem za dużo km, bo raptem 11 tys... ale to się zmieni, teraz zapowiada się kilka dłuższych wyjazdów :twisted:
Póki co rozglądam się za tymi sprężynami i nie znalazłem Eibachów, ani H&R, ale znalazłem coś takiego:
SPORTOWE SPRĘŻYNY PRZEDNIE -40MM GALANT 95- :roll:
Nie wiem, jakiej to jakości, cena jest dość dobra :roll:

Jeszcze to mnie ciekawi... Za 400 stówki miałbym komplet sprężyn H&R (z których 2 są mi kompletnie niepotrzebne :? )... ale używanych :| Twardy orzech do zgryzienia - można się nadziać na bubla :-X

Tak z bieżących spraw to już się rozglądam za olejem (Valvoline MaxLife 5W40), bo zbliża się 10 tys km. od wymiany) i filtrami :p
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 10-12-2011, 22:08   

Jak tam wozidełko się sprawuje :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Arturro-86 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 97' + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 473
Skąd: Tychy
Wysłany: 11-12-2011, 11:06   

robertdg napisał/a:
Jak tam wozidełko się sprawuje :?:

A nawet, nawet sobie jakoś daje radę...
Jakiś miesiąc temu założony "zimowy zestaw" (ale fotek wolę nie dawać, bo pękniecie ze śmiechu jak zobaczycie Galanta na 14" ) 8)

Muszę przyznać, że amorków jeszcze nie wymieniłem, bo długo się rozglądałem za sprężynami i nic konkretnego nie znalazłem... a od czasu jak zmieniłem opony na zimowe czuję poprawę w prowadzeniu samochodu. Ciekawe tylko na jak długo :rolleyes:

Miśkowi śmignęło też 195000km, myślę, że za niedługo przebiję 2 setki, więc się pochwale pewnie fotką :p

Jakoś w październiku jeszcze wymieniłem żarówki H7 z przodu na Tungsram Megalight Ultra +90% (wcześniej miałem tez Tungsram, ale Sportlight +50%). I pomimo tego, że to mocne żarówki, ja dalej nie jestem zadowolony ze światła jakie misiek przed siebie rzuca :|
Sądzę, że to wina innego "diagnosty", który mi te światła tak ustawił, że de facto swiecą w asfalt (pojechałem je ustawić po tym, jak przeszczepiałem odbłyśnik do nowej obudowy) :evil:

Przy 194957km - wymieniony olej i filtr oleju :p Valvoline MaxLife 5W40 (tak jak poprzednio), ale filtr tym razem próbuję Knechta - dużo pozytywnych opinii na temat tej firmy słyszałem :twisted:

Plany na najbliższą przyszłość - zdiagnozować sondę lambda... KaWu napisał mi pod które kabelki się podpiąć, także znajdę trochę wolnego czasu i to spróbuję posprawdzać - bo martwi mnie moje spalanie... 12 litrów po mieście to tak przy spokojnej jeździe, na trasie 10 litrów - i to bez specjalnego szaleństwa... :cry:

Aha... byłbym zapomniał - 25 listopada misiek był na badaniu technicznym... przeszedł bez problemu (może my mamy takich "lewych diagnostów"), chociaż ja tam nie widziałem, żeby go wyrzuciło z rolek...
Sprawa o tyle "śmieszna" co i żałosna, że jadąc na SKP, badanie techniczne zrobili mi w 5 minut :doubt: Nie sprawdzali emisji ani nawet wysokości świateł :x
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 11-12-2011, 14:30   

Arturro-86 napisał/a:
Plany na najbliższą przyszłość - zdiagnozować sondę lambda... KaWu napisał mi pod które kabelki się podpiąć, także znajdę trochę wolnego czasu i to spróbuję posprawdzać - bo martwi mnie moje spalanie... 12 litrów po mieście to tak przy spokojnej jeździe, na trasie 10 litrów - i to bez specjalnego szaleństwa... :cry:
Niska temperatura, słaba jakość gazu, jakiś dodatkowy bagaż w aucie :?: Może po prostu zbyt delikatnie jeździsz ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Arturro-86 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 97' + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 473
Skąd: Tychy
Wysłany: 11-12-2011, 14:45   

robertdg napisał/a:
Arturro-86 napisał/a:
Plany na najbliższą przyszłość - zdiagnozować sondę lambda... KaWu napisał mi pod które kabelki się podpiąć, także znajdę trochę wolnego czasu i to spróbuję posprawdzać - bo martwi mnie moje spalanie... 12 litrów po mieście to tak przy spokojnej jeździe, na trasie 10 litrów - i to bez specjalnego szaleństwa... :cry:
Niska temperatura, słaba jakość gazu, jakiś dodatkowy bagaż w aucie :?: Może po prostu zbyt delikatnie jeździsz ;-)


Raczej do specjalnie spokojnych kierowców nie należę... te 10 litrów to takie minimum :x
A wogóle ciekawi mnie też taka sprawa, że czasem (przede wszystkich kiedy jest chłodniej) Galant odczuwalnie lepiej się zbiera niż przy wyższej temperaturze zewnętrznej... czy może to być spowodowane niedomaganiem, albo zanieczyszczeniem jakiegoś czujnika temperatury :?: :wink:
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 11-12-2011, 15:15   

Niska temperatura = gęstsze powietrze = lepsza dynamika ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
pitbu77 
Mitsumaniak
Made in Poland


Auto: Galant EA5W '98 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 728
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 11-12-2011, 19:19   

Arturro-86 napisał/a:
Jeszcze to mnie ciekawi...

No to TO zmieniło już właściciela... Do mnie pasują P&P bo mam NIVO. A tak btw to ciekawi mnie jaka jest różnica między kombi a sedanem. Już dawno nie jechałem Galem sedanem i nie mam punktu odniesienia. Teoretycznie zawias ten sam, różnica tak jak piszecie w sprężynach i amortyzatorach. Chyba będę musiał się karnąć jakimś czarnym sedanem ;)
Tak też się zastanawiam czy rozpórka kielichów tylnych w sedanie mocno poprawi prowadzenie czy tylko trochę.
A tego, jak będą zużywać się elementy zawieszenia nikt nie jest w stanie do końca przewidzieć, dlatego też patrząc na konstrukcję zawieszenia w Galach (a tak skromnie pisząc robiłem z zawieszeń pracę dyplomową) sądzę, że winę ponoszą elementy, które pracują i się zużywają bo nie sądzę aby producent zaprojektował "zawiasowy" bubel. Dokładając do tego stan naszych dróg zalecane przez producenta serwisy zawieszenia można o :bootyshake: rozbić i niestety wymieniać, regenerować dużo wcześniej.
No to tyle wywodu :)
_________________
ラリードライバーは、横にそれをします - Rally drivers do it sideways :D
"Nie ucz świni śpiewać bo stracisz czas i zdenerwujesz świnię"
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 11-12-2011, 19:36   

pitbu77 napisał/a:
Tak też się zastanawiam czy rozpórka kielichów tylnych w sedanie mocno poprawi prowadzenie czy tylko trochę.
W sedanie już jest rozpórka tylna, w sensie wykonana fabrycznie połaczeniem konstrukcyjnym tylnej pólki z mocowaniem tylnej klapy :P
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.