Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Szarpie podczas dodawania gazu
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-10-2011, 22:01   

ALEX-77 napisał/a:
Ten objaw miałem jeszcze przed wymianą tarcz i klocków
Nie o to pytałem.
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 04-10-2011, 22:04   

tomek84 napisał/a:

meydey000 napisał/a:
wymiana świec, przewodów


niekoniecznie
jeśli auto chodzi płynnie to po co wymieniac

po to:
miałem taki przypadek kolega kupił nieporozumienie zwane punto II i se stwierdził, że skoro nie przerywa i ładnie odpala to po co wymieniać świece... jak przyszła pora wymiany świec wynikająca z objawów to trzeba było zdjąć głowicę bo 2 z 4 nie dały się wykręcić...
 
 
ALEX-77 
Forumowicz
Czarny Żarłacz E98


Auto: Avance 2.5 V6 01'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 488
Skąd: Zabrze
Wysłany: 04-10-2011, 23:05   

kurcze ja tam mechanikiem nie jestem ale świece to raczej nie będą bo: autko pali od klucza czy zimne czy rozgrzane ładnie schodzi z obrotów ,obroty nie falują ,nie przerywa itp... no ale dla pewności sprawdzę te świece i przewody ,najwyżej pózniej będęgłowił się dalej co to moze być.
 
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 04-10-2011, 23:51   

podepnę się pod temat, szarpania nie mam, ale ostatnio zauważyłem problem z hamowaniem, u mnie wygląda to tak: zazwyczaj jak się wlekę w jakimś korku na 2 biegu lub czasami na 1 (wtedy to jeszcze bardziej czuć) trzymam auto na równych obrotach, jedzie płynnie i nagle bez zmiany położenia pedału gazu auto zaczyna hamować tak jakbym ten gaz puścił. Podejrzewam, że kolega ALEX-77, ma to samo, tzn hamowanie nie jest silniejsze niż normalnie, tyko że nie jesteś na to przygotowany i wydaje Ci się, że ktoś wdepnął pedał hamulca-lecisz w kierownice. Świece i kable wymieniałem 6tyś km temu więc to raczej nie ich wina, podejrzewam aparat zapłonowy lub coś z przypustnicą-tą czyściłem przy okazji wymiany świec, ale nie rozbierałem jej na czynniki pierwsze.
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
marianoooo 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5 '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 130
Skąd: koszalin
Wysłany: 19-11-2011, 19:12   

U mnie podobny problem jak u autora postu. Szarpanie występuje podczas gwałtownego przyspieszania (powyżej 2tys obr) oraz przy puszczeniu gazu, wydaje mi się też, że nie osiąga pełnej mocy. Samochód zasilany LPG, a objawy występują zarówno na benzynie i gazie. Problem występował w zasadzie od samego kupna samochodu (czasem bardziej odczuwalne czasem mniej). Autem przejechałem już jakieś 2 tys km i przez ten czas wymieniłem w zasadzie większość układu zapłonowego: świece champion, kable NGK, kopułka z palcem rozdzielacza i nawet uszczelki pod pokrywami zaworów bo trochę oleju w gniazdach było- większość części oczywiście od Japaneze. ECU żadnych błędów nie wyświetla choć w pamięci są 11(sonda lambda) i 12(przepływomierz). Ma ktoś może jakiś pomysł co w tym przypadku może dolegać?
 
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-11-2011, 21:16   

marianoooo napisał/a:
U mnie podobny problem jak u autora postu. Szarpanie występuje podczas gwałtownego przyspieszania (powyżej 2tys obr) oraz przy puszczeniu gazu, wydaje mi się też, że nie osiąga pełnej mocy. Samochód zasilany LPG, a objawy występują zarówno na benzynie i gazie. Problem występował w zasadzie od samego kupna samochodu (czasem bardziej odczuwalne czasem mniej). Autem przejechałem już jakieś 2 tys km i przez ten czas wymieniłem w zasadzie większość układu zapłonowego: świece champion, kable NGK, kopułka z palcem rozdzielacza i nawet uszczelki pod pokrywami zaworów bo trochę oleju w gniazdach było- większość części oczywiście od Japaneze. ECU żadnych błędów nie wyświetla choć w pamięci są 11(sonda lambda) i 12(przepływomierz). Ma ktoś może jakiś pomysł co w tym przypadku może dolegać?

Sprawdź jeszcze TPS czy płynnie zmienia rezystancję czy są jakieś "dziury". Czasem "ząb czasu" nadgryza blaszki i nie przewodzą już prądu w niektórych miejscach.

[ Dodano: 19-11-2011, 21:17 ]
sveno napisał/a:
podepnę się pod temat, szarpania nie mam, ale ostatnio zauważyłem problem z hamowaniem, u mnie wygląda to tak: zazwyczaj jak się wlekę w jakimś korku na 2 biegu lub czasami na 1 (wtedy to jeszcze bardziej czuć) trzymam auto na równych obrotach, jedzie płynnie i nagle bez zmiany położenia pedału gazu auto zaczyna hamować tak jakbym ten gaz puścił. Podejrzewam, że kolega ALEX-77, ma to samo, tzn hamowanie nie jest silniejsze niż normalnie, tyko że nie jesteś na to przygotowany i wydaje Ci się, że ktoś wdepnął pedał hamulca-lecisz w kierownice. Świece i kable wymieniałem 6tyś km temu więc to raczej nie ich wina, podejrzewam aparat zapłonowy lub coś z przypustnicą-tą czyściłem przy okazji wymiany świec, ale nie rozbierałem jej na czynniki pierwsze.

Też tak mam i wydaje mi się, że "tak ma być". Nauczyłem się z tym żyć :biggrin:
 
 
marianoooo 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5 '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 130
Skąd: koszalin
Wysłany: 20-11-2011, 13:45   

TPS na szczęście działa prawidłowo, ale jak już grzebałem to zdemontowałem przepustnicę i gruntownie ją przeczyściłem oraz kolektor ssący (tyle co udało się sięgnąć palcem :mrgreen: ). Szarpanie prawie całkowicie ustąpiło i jeszcze obroty na biegu jałowym się zmniejszy do prawie prawidłowych- zobaczymy jak będzie przy niższych temperaturach.
 
 
 
asec69 
Forumowicz

Auto: GALANT V6 2,5, 1998 E95/LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 198
Skąd: Z dużego pokoju
Wysłany: 08-12-2011, 13:22   

HEJ
Obroty w moim galancie falowwały mi jak morze, więc wymieniłem akus i przeprowadziłem nauke obrotów w/g wskazówek Big Tomali (DZIĘKI KOLEGO!) i obroty auta trzymają się super. Poprawiła się dynamika auta. itd.
Niestety nadal szarpie mi autem (choc mniej niż przed nauka obrotów), szczególnie na 3 biegu, najczęściej przy zimnym silniku, gdy nie dodaję gazu lub schodzę z wyższych na niższe. Próbuję trzymać obroty na stałym poziomie i wtedy zaczyna sie szarpanina. Przyspieszam i szarpanie ustaje. Rzecz nie zawsze ma miejsce. Przyczytałem tutaj, że przyczyną mogą byc kable do świec, więc chyba je wymienię. Tymardziej, że zimne auto, parkuje na parkingu, kable wilgotnieją, więc może to jest przyczyną.

ps. świece mialem wymienione
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 09-12-2011, 07:33   

asec69 napisał/a:
wymieniłem akus
co to jest?
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 09-12-2011, 09:58   

polaff napisał/a:
asec69 napisał/a:
wymieniłem akus
co to jest?


Pewnie akumulator (zdrobniale) :lol:
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
asec69 
Forumowicz

Auto: GALANT V6 2,5, 1998 E95/LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 198
Skąd: Z dużego pokoju
Wysłany: 12-12-2011, 08:11   

Zgadza się, to akumulator.
 
 
cerber
[Usunięty]

Wysłany: 12-12-2011, 23:42   

Hugo napisał/a:
Przy przepustnicy coś nie było grzebane?


OK A gdyby było grzebane to co to może być ?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 13-12-2011, 08:16   

cerber napisał/a:
OK A gdyby było grzebane to co to może być ?
Rozregulowana przepustnica, czujnik TPS.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.