[4G63] Z półsyntetyka na mineralny - zmieniać ?? |
Autor |
Wiadomość |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 30-11-2006, 20:41
|
|
|
Sprawdz uszczelniacze zaworowe a raczej odrazu je wymien Koledzy pisza o sprawdzeniu sprezu to warto zrobic . moze byc jeszcze kwestja z uszczelka pod glowica .
Ja bym to tak zrobil
1 sprawdzam sprez jezeli jest identyczny na wszystkich garach to trzeba sie cieszyc
2 demontuje glowice i wymieniam uszczelniacze robie ogledziny zaworow - prowadniczek jezeli luzy sa male
to skupiam sie na dotarciu zaworkow
3 ogladam dokladnie gladzie w cylindrach jezeli sa ryski moze byc pekniety pierscien
4 jezeli w 1 mialem maly sprez albo rozny na garach to uwzgledniajac stan gladzi /licze kase
5 zrzucam miche wyciagam tloki mierze je wymieniam pierscienie jest kasa wymieniam panewki
6 przed wymiana panewek mierze mikrometrem wal korbowy sprawdzam czy niema jaja na wale /jak jest to szlif -- ale przy takim przebiegu watpie by cos bylo bedzie pewnie nominal/
7montuje dol i tloki /wszystko na oleju/
8 glowica jezeli brak jakis pekniec nierownosci skaz biore linial i sprawdzam jej plaskosc klade na cos klaskiego buja sie czy nie jezeli nie to ok nie daje do planowania, jezeli po wrzuceniu na blok niema widocznych szpar pomiary szczelinomierzem to montuje kolejnosc momenty z madrych ksiazek
zakladam kompl paskow nowy /gates lub cus takiego/ wymieniam filtr oleju i wlewam najtanszy olej
moze byc selektol uruchamiam sucham sprawdzam i tak na tym selektolu jezdze 1000 km
sprawdzam czy go nie ubywa lub przybywa po 1000km wlewam pluczke olejowa robie ok 20-30 km na tym i wymieniam na dowolny wybrany olej, dociagam glowice reguluje zaworki |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
cyberluk [Usunięty]
|
Wysłany: 30-11-2006, 21:09
|
|
|
Podsumuję wszystko w jednym poście, bo nie chce mi się tylu cytatów robić. Jak kupiłem swojego misia (GS 1994), miał zrobione 124 tyś km. Książka serwisowa była do 100 tyś. W Polsce zrobił te 24tyś. Niestety właściciel lał Lotosa pół syntetyka - taki w srebrnej butelce. Efekt? 1 litr na 1000. Natychmiast zmieniłem olej na Valvolin VR1 10W6 pół syntetyk. Przy pierwszej wymianie - 1 litr na 1500, przy drugiej 1 litr na 2000, przy 3 - 1 litr na 2500 km. Potem padła mu uszczelka pod głowicą (3-4 gar). Remont głowicy - łącznie z kompletem 16 zaworów, prowadnic, docieranie, wszystkie uszczelniacze itp itd. Po remoncie Valvoline 10W60 full synth. Do pierwszej wymiany - 1 litr na 1000. Po wymianie - od max do min od wymiany do wymiany. Misio lekko ze mną nie ma - używam raczej górnego zakresu obrotów, a odcinka jest osiągana przynajmniej 2 razy dziennie Jeżdżę po Warszawie, więc potrafię stać 2 godziny w korku nawet latem... W tej chwili 158 tyś, i dzisiaj zmieniłem olej na Valvoline 0W40 na zimę - pełny syntetyk.
Silniczek jest czysty, nie ma nagaru i do daty wymiany trzyma ciśnienie oleju (śmigam z dataloggerem).
Jak sobie poczytasz vfaq, to znajdziesz, że do tych silników zalecany jest 10W30 mineralny (tak podaje producent), a wymiany trzeba dokonywać co 5000 mil (8 tyś km). Of course dzisiejsze oleje są lepsze niż kiedyś, ale jeżeli ktoś ostro ciśnie autko, proponuję zostać przy tych 8 tyś.
Aha - żadnych mobil 1 (a już w ogóle nie z beczki, albo hipermarketu), castrole tylko te z najwyższej pułki. Najlepiej Motul Ale nie wiem czy chcesz inwestować 450 za baniaczek na jedną wymianę To tyle ode mnie |
|
|
|
 |
Bastek [Usunięty]
|
Wysłany: 01-12-2006, 15:57
|
|
|
panowie tak naprade wszystko zalezy od eksploatacji i jakosci mat eksploatacyjnych, przecież można dprowadzić silnik przez 15 tys do stanu agonii, tak więc 150tys jest zupełnie realne i silnik moze byc do remontu, jak jezdził nim jakiś pseudo sportowiec:) |
|
|
|
 |
dziobak26 [Usunięty]
|
Wysłany: 01-12-2006, 17:36
|
|
|
Jeśli zalałem lotosem mineralnym czy mogę teraz zmienić na semisyntetic lub castrol mineralny??? |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 01-12-2006, 18:57
|
|
|
jezeli z oleju X mineralnego przejdziesz na olej Y mineralny to nic sie nie stanie .
tak wiec nie ma przeszkod na zmiane oleju ( jezeli mowimy o tej samej klasie lepkosci ) , bo nie wskazane jest np. przechodzenie z minerala na polsyntetyk . |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-12-2006, 09:55
|
|
|
Prawda tak że każdy chwali olej na którym jeździ chyba zaleje Kujawskim
A poważnie to zaleje jakimś półsyntetykiem dobrej jakości i zobaczymy co się dzieje |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
Truman [Usunięty]
|
Wysłany: 28-06-2007, 17:11
|
|
|
A tu chyba dobre miejsce na takie pytanie żeby nie zakładać kolejnego topicu.
Mam Gala z przebiegiem 227000km i zalany jest Castrol Magnatec 15W40 ...
Czy to dobra opcja? czy może zmienić na coś innego bo niebawem będę zmieniał olej?
pozdrawiam
P.S.
Jak to jest z syntetykami i półsyntetykami i mineralnymi...?
Który kiedy i do jakiego silnika? |
|
|
|
 |
Bastek [Usunięty]
|
Wysłany: 28-06-2007, 18:55
|
|
|
Jak śmigasz na mineralnym to tak zostaw!
15w40 magnatec to najlepszy mineral i spokojnie styka, tylko pamiętać o regularnej wymianie.
Nie zaleca się wymiany mineralnego na semi! |
|
|
|
 |
leon2 [Usunięty]
|
Wysłany: 29-06-2007, 08:10
|
|
|
witam nawiazujac do tematu wymiany oleju ja tez mailem polsyntetyk mabila przy wymianie wymienilel na mineral i jest spoko silniczek pracuje cicho bez zadnych zastrzezen tak ze smialo mozesz zmienic na mineral ja tez bylem niepewny czy wymieniac ale wymienilem i jestem zadowolony. |
|
|
|
 |
Bastek [Usunięty]
|
Wysłany: 29-06-2007, 22:13
|
|
|
W przypadku Eclipse z silnikiem wielozaworowym olej mineralny nie jest dobrą opcją!
Pisaliśmy o starym turbodieslu, a nie o 2 litr. 16-tce! Chociaż jak uważasz, że jest ok to ok |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-06-2007, 23:50
|
|
|
leon2, ile przejechałeś km na tym oleju ?? |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
leon2 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-07-2007, 22:39
|
|
|
jak narazie 3000km. |
|
|
|
 |
conti64 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-08-2007, 14:49
|
|
|
Adaho, dziś spojrzałem na karteczkę z wymianą oleju i okazuje się że jeszcze z jakiś 1000 km i wymiana. Jednak zdecyduję sie na MaxLife'a 10W-40. Za tydzień napiszę Ci jakie sa pierwsze wrażenia.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-08-2007, 15:35
|
|
|
conti64, powiem Ci że ja zalałem MaxLife i jestem zadowolony, po pierwsze tańszy olej i ma ładniejszą butelkę , a tak poważnie zrobiłem 3000 km i narazie nie narzekam. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
conti64 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-08-2007, 17:05
|
|
|
Adaho_krak napisał/a: | zrobiłem 3000 km i narazie nie narzekam |
No to super A jakim Adaho, też 10W-40 |
|
|
|
 |
|