Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.8 TD] Jazda na paliwie bez podatku.
Autor Wiadomość
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 06-01-2012, 22:26   

Mirek1275 napisał/a:
bartek2800 napisał/a:


Ja osobiście nie miałem styczności, ale mój kolega pracował Dieslem na "czerwonej" i tylko na jego opinii się "opieram" 8)


Oranżada to jednak nie jest to samo co ON gdyż OO ma inny skład chemiczny.
Olej opałowy ma między innymi nieco większą gęstość więc nie każdy silnik będzie dobrze pracować na OO.


I teraz sprawę mamy klarowną jak ON 8)
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 07-01-2012, 10:41   

http://kontrowersje.wp.tv...d=5db23#m913093
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 07-01-2012, 21:47   

Mirek1275 napisał/a:
Olej opałowy ma między innymi nieco większą gęstość więc nie każdy silnik będzie dobrze pracować na OO.
Z tą gęstością OO to nie wiem, ale na pewno pamiętam z chemii, że większa gęstość/masa węglowodoru=wyższa liczba cetanowa, a im wyższa tym lepiej dla diesla. Powyżej pewnego progu to juz ciało stałe i problem z rozruchem.
Ale z tego co piszesz by wynikało że OO jest czystszy i lepszy niż ON :?:
 
 
Mirek1275 
Forumowicz
Mirek1275


Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 142
Skąd: Świdwin
Wysłany: 08-01-2012, 22:22   

rico.1 napisał/a:
Z tą gęstością OO to nie wiem, ale na pewno pamiętam z chemii, że większa gęstość/masa węglowodoru=wyższa liczba cetanowa, a im wyższa tym lepiej dla diesla. Powyżej pewnego progu to juz ciało stałe i problem z rozruchem.
Ale z tego co piszesz by wynikało że OO jest czystszy i lepszy niż ON :?:


Wniosek jest błędny ale często się zdarza że OO na stacji paliw jest lepszej jakości od ON.
Nie jest to natomiast lepsze paliwo dla silnika, lecz da się go w nim spalać.
Trzeba jednak mieć świadomość że używanie oleju opałowego może mieć niekorzystny wpływ na jakość procesu spalania i żywotność silnika.
Na stronie http://orlenlaboratorium.pl/PL/olej_napedowy.html są opisane cechy ON oraz skutki jakie niesie stosowanie paliw niezgodnych z normą dla silników.
_________________
Jest dobrze :)
 
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 09-01-2012, 21:16   

pomijając liczbę cetanową OO posiada kilka razy więcej związków siarki, które z wodą w OO, a jest jej więcej dopuszczalnie normatywnie tworzy kwas siarkowy, przez co niszczy układy wtryskowe.
_________________

 
 
Mirek1275 
Forumowicz
Mirek1275


Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 142
Skąd: Świdwin
Wysłany: 10-01-2012, 02:22   

tompol34 napisał/a:
pomijając liczbę cetanową OO posiada kilka razy więcej związków siarki, które z wodą w OO, a jest jej więcej dopuszczalnie normatywnie tworzy kwas siarkowy, przez co niszczy układy wtryskowe.


Olej napędowy produkowany w Płocku w pierwszych latach III RP miał większą zawartość siarki niż dzisiejszy olej opałowy z tej samej rafinerii. W okresie 20 lat zawartość siarki w olejach napędowych tam produkowanych spadła ponad tysiąckrotnie. Zawartość wody maksymalna w ON to 150 mg/kg a w OO to max. 200 mg/kg.
Zatem silniki starszej generacji nie powinny ucierpieć z powodu większej zawartości siarki w OO.
Gorszą rzeczą jest łatwiejsze wytracanie się z OO lak w komorze spalania i osadów smolistych i żywicznych w układzie zasilania.
Stosowanie OO do zasilania pojazdów samochodowych jest w UE zabronione a i cena OO nie jest aż tak atrakcyjna aby opłacało się uprawiać ten proceder. Ponadto istnieje ryzyko szybszego zużycia silnika i wystąpienia kłopotów z układem paliwowym niskiego i wysokiego ciśnienia.
_________________
Jest dobrze :)
 
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 10-01-2012, 11:47   

cena jest nie za bardzo atrakcyjna żeby różnica była na pół to może ale na pewno nie do mojego PII :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.