[EA2A/W 2.0] Mój galant zaliczył zgon:( skrzynia lub sprzegł |
Autor |
Wiadomość |
marcinsz08
Nowy Forumowicz
Auto: Galant kombi 97r, 2.0 PB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2010 Posty: 16 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 29-01-2012, 14:26
|
|
|
Olej zalałem texaco taki jak jest polecany na forum, pytanie moje czy podczas wymiany sprzęgła trzeba spuścić olej ?
Co do hałasów ze skrzyni, to nic nadzwyczajnego dotychczas nie zauważyłem, ale wczoraj już tak. Może po prostu nie zwróciłem wcześniej na to uwagi, chociaż lubię sobie czasami podnieść maskę i posłuchać jak silniczek pracuje. A przed dłuższymi trasami zawsze sprawdzam samochód czy nie wydaje jakiś podejrzanych dźwięków.
Wczoraj był hałas podczas dodawania gazu, czyli tak jak pisałem według mnie pod obciążeniem. Tak jak pisał satsun przy wciśniętym sprzęgle przestawało hałasować.
Aktualnie stan jest taki że na luzie muszę wcisnąć sprzęgło bo jak puszczę to zaczyna szarpać i silnik gaśnie, biegi wchodzą wszystkie oprócz czwórki.
Ruszyć nie można na żadnym, na każdym szarpie (oprócz czwórki której nie ma) jakby się ruszało bez sprzęgła.
Zastawiam się tylko jeszcze czy skrzynia mogła się całkowicie rozsypać jak jeszcze jechałem gdy chrobotało, czy lepiej naprawiać starą czy kupić używkę (na wiadomym portalu aukcyjnym ceny oscylują w okolicach tysiąca plus dochodzi wymiana).
W sumie nie miałem wielkiego wyboru jak tylko zjechać z autostrady i doczłapać się na jakiś parking (trzy histeryzujące osoby na pokładzie -dwójka dzieci i zona) wiec spróbowałem, konsekwencją tego może być rozwalona skrzynia. |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 29-01-2012, 15:18
|
|
|
Podczas wymiany sprzęgła nie trzeba spuszczać oleju ,tez jeżdżę na Texaco
Po prostu blokuje Ci się skrzynia najlepiej rozebrać i ocenić stan ,nie zawsze musi być do wymiany skrzynia |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 29-01-2012, 15:23
|
|
|
milo napisał/a: | Podczas wymiany sprzęgła nie trzeba spuszczać oleju | Pod warunkiem, że wyciągniesz skrzynie razem z kielichami półosi wewnętrznych, prawda jest taka, że mało któremu mechanikowi chce się w to bawić, bo nie chce ryzykować rozsypania się kamieni, dlatego lepiej spuścić olej i przy ponownym montazu załozyć nowe uszczelnienia półosi. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 29-01-2012, 15:58
|
|
|
Już nie raz wyciągałem skrzynie w poprzednim galancie , w hyundaiu i nigdy kielichów nie wyciągałem ze skrzyni ,jak kto woli i jak jest wygodniej
robertdg napisał/a: | że mało któremu mechanikowi chce się w to bawić, bo nie chce ryzykować rozsypania się kamieni, |
Przecież przegub wewnętrzny jest zrobiony na łożyskach igiełkowych zabezpieczone są segerami |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-01-2012, 16:06
|
|
|
milo napisał/a: | Już nie raz wyciągałem skrzynie w poprzednim galancie , w hyundaiu i nigdy kielichów nie wyciągałem ze skrzyni ,jak kto woli i jak jest wygodniej |
Czyli mam rozumiec ze np. do wymiany sprzegła i demontazu skrzyni , nie zlewasz oleju tylko wszystko cieknie po gaciach |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 29-01-2012, 16:16
|
|
|
milo napisał/a: | Przecież przegub wewnętrzny jest zrobiony na łożyskach igiełkowych zabezpieczone są segerami | Niektórzy wolą na zimne dmuchać |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 29-01-2012, 16:21
|
|
|
deejay napisał/a: | Czyli mam rozumiec ze np. do wymiany sprzegła i demontazu skrzyni , nie zlewasz oleju tylko wszystko cieknie po gaciach |
Przy wymianie sprzęgła nie spuszczam oleju
Jak mam zamiar rozbierać skrzynie biegów ( remont) to wtedy spuszczam
deejay wymieniałeś kiedyś sprzęgło |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-01-2012, 16:26
|
|
|
milo napisał/a: | deejay wymieniałeś kiedyś sprzęgło |
Przynajmniej 2 sztuki tygodniowo
milo napisał/a: | Przy wymianie sprzęgła nie spuszczam oleju |
A co sie dzieje jak demontujesz skrzynie biegów i wyciagasz ja a auta nic nie cieknie na kolana ... , no chyba ze jest to plan wymiany jak w Astrze że tylko odsuwasz . |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 29-01-2012, 16:36
|
|
|
deejay napisał/a: | A co sie dzieje jak demontujesz skrzynie biegów i wyciagasz ja a auta nic nie cieknie na kolana |
Jakim cudem ma ciec skąd |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-01-2012, 16:44
|
|
|
Olej w skrzyni Galanta i nie tylko jest powyżej lini przegubu wewnętrzenego , więc po wyjeciu półosi olej bedzie leciał ( wycieknie ok 0,5 -0,7L ) , no chyba ze jest go za mało .
Nawet automaty Galanta maja taki "problem" ze trzeba upiścic troche oleju do zdemontowania półosi . Wszystko zalezy od konstrukcji skrzyni w przypadku automatu. |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 29-01-2012, 16:52
|
|
|
deejay napisał/a: | więc po wyjeciu półosi olej bedzie leciał |
Tylko ja nie wyciągam przegubu wewnętrznego i tu jest różnica
Mieliśmy pomagać a nie się wspierać |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-01-2012, 16:56
|
|
|
milo napisał/a: | Tylko ja nie wyciągam przegubu wewnętrznego i tu jest różnica
Mieliśmy pomagać a nie się wspierać |
To po co sobie robisz tyle roboty , nie lepiej poswięcic 2 min i zlac olej do pojemnika , ale kazdy robi jak lubi i jak mu wygodniej |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 30-01-2012, 06:59
|
|
|
marcinsz08, widze że zrobił sie lekki OT i nikt nie dał ci konkretnej odpowiedzi.
Niestety ja miałem podobny problem pare dni temu, też mi skrzynia padła i na 90% była to wina zmielonych łożysk(a) na wałku sprzęgłowym, tyle że u mnie te łożyska chrobotały już kilka dobrych tygodni więc dziwi mnie to że wcześniej nie zaobserwowałeś takiego zjawiska(wciśnięte sprzęgło=cisza-puszczone sprzęgło=przynajmniej szum aż do chrobotania)
Prawdopodobnie jakieś opiłki lub nawet kulka z łożyska wpadła ci w któreś tryby i zablokowała bieg(bardzo częstym objawem padniętych łożysk jest np. wypadanie 4 biegu(u mnie np.1 i wsteczny też potrafiły wypaść))
Jeśli chodzi o konkretną odpowiedź co masz teraz zrobić to wszystko zależy od tego ile km dziennie jeździsz i na jak szybko potrzebne ci jest auto.
Ja np. robie dużo km i nie moge sobie pozwolić na przestój dlatego musze kupić drugą skrzynie,wrzucić ja na auto a starą spróbować naprawiać u Japaneze, w razie awarii tej "nowej",zawsze będe miał "starą-zregenerowaną" na szybką przekładke.
Możesz też spróbować zrzucić starą skrzynie i u kogoś (pewnego,polecanego) naprawić.
Koszt naprawy to min.300, a pewnie coś koło 600zł +części+olej.
Tu masz linka do aukcji Japaneze z przykładowymi częściami do skrzyni:
http://allegro.pl/skrzyni...2066937730.html
Jeśli zdecydujesz sie na zakup używanej skrzynie pamiętaj że szły 2 rodzaje skrzyń:
F5M421xx
i
F5M422xx
ps. pamiętasz jaki masz rozmiar sprzęgła? |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24344 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 30-01-2012, 07:33
|
|
|
marcinsz08 napisał/a: | Olej zalałem texaco | to nie jest dokładna informacja... olejów texaco jest bardzo wiele
milo napisał/a: | Przecież przegub wewnętrzny jest zrobiony na łożyskach igiełkowych zabezpieczone są segerami | nie są to typowe segery, ale faktem jest, że zabezpieczenie tam jest
jednak jak robiłem swoje przeguby, to kolega mechanik od niemieckiej motoryzacji też panikował, że się rozsypią ... - widać tam jest to inaczej rozwiązane
a kiedyś osobiście wyciągałem magnesem igiełki ze skrzyni renault w carismie 1.6... |
|
|
|
 |
marcinsz08
Nowy Forumowicz
Auto: Galant kombi 97r, 2.0 PB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2010 Posty: 16 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 30-01-2012, 09:09
|
|
|
Według nr VIN moja skrzynia powinna mieć symbol F5M421F7N
Olejów texaco jest bardzo dużo, ale na forum polecany chyba jeden Texaco MTF94 (i taki zalałem), w silniku mam valvoline maxlife (nie pamiętam dokładnie jaki na pewno półsyntetyk, zresztą też polecany na forum).
Co do chrobotania, to audiofilem nie jestem , ale jeżeli miało to brzmieć jak podczas ostatniej przejażdzki to raczej trudno tego nie zauważyć (usłyszeć). Radia w samochodzie nie słucham bo dwa tygodnie temu wybili mi szybę i moje radyjko cieszy teraz kogoś innego, a mi na otarcie łez pozostała tylko szyba do wymiany.
A wracając do tematu, czy łożyska na wałku sprzęgłowym to te które wymienia się przy wymianie sprzęgła? A jeśli tak to czy można je założyć nieprawidłowo(za mocno, za lekko itp).
Chodzi generalnie o to czy mogło to mieć wpływ na zablokowanie skrzyni, bo jeżeli rozpadło się łożysko od sprzęgła i to ono coś zablokowało to wtedy tak (pytam, bo nie wiem jaka jest konstrukcja skrzyni).
Samochodem dojeżdżam codziennie do pracy, teraz aktualnie jestem na urlopie ponieważ wyjeżdżaliśmy na ferie z dzieciakami, ale bez samochodu za tydzień będzie ciężko, bo po drodze zawożę starszaka do przedszkola. Reasumując mam tydzień na uruchomienie samochodu. Budżet na naprawę to max 1tys., czyli mniej więcej tyle ile używana skrzynia, więc chyba pozostaje naprawa jeżeli w ogóle będzie możliwa.
Pytanie do Krzyżaka i m6riano: Jeżeli skrzynia będzie kwalifikowała się do wymiany to brać
tą
http://allegro.pl/galant-...2033388962.html
czy tą
http://allegro.pl/mitsubi...2086894937.html
obie pasują po VIN-ie |
|
|
|
 |
|