Evoscan w aucie bez laptopa |
Autor |
Wiadomość |
norbiolo
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 97 Skąd: On jest
|
Wysłany: 04-03-2012, 15:45
|
|
|
REWELACJA NA SUFICIE !!!
Kolego no to przed Tobą nieograniczone możliwości po pewnych modyfikacjach UKP nie umywa się do twojej maszynki.
Naprawdę jestem pod wrażeniem. Jest możliwość przesłania na priv opisu ramki danych może części kodu ? Bardzo mnie interesuje logowanie do kompa jak i sposób wymiany danych.
Napisz proszę, na czym to pospawałeś (użyty kontroler)
Pozdrawiam jak dla mnie jesteś MISTRZEM. |
_________________ --------> |
|
|
|
 |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 05-03-2012, 10:06
|
|
|
A ja mam takie pytanko do kolegi. Skoro kolega zrobił to na mikroprocesorach to czy dało by się napisać program do galanta z z np 1998 roku o tym samym działaniu na np palmtopa ? Wiem że taki temat już jest ale chyba trochę zastał się w miejscu.
A tak poza tym to odwaliłeś kupę dobrej roboty. |
_________________ Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 |
|
|
|
 |
mackbeth
Mitsumaniak

Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 686 Skąd: Wrocław/Łęknica
|
Wysłany: 05-03-2012, 10:36
|
|
|
Da się, jeśli palm ma wyjście na RS-232 albo USB.. ale ja nie siedzę w takim programowaniu, tylko mikroprocesory...
Pewnie jakbym się postarał, to coś bym sklecił.. ale nie mam czasu żeby dokończyć logowanie na SD a co dopiero od nowa rzeźbić:)
Na razie będę rozwijał wersję stand-alone urządzenia:) |
_________________ 三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 |
|
|
|
 |
eddisson
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 166 Skąd: Szn
|
|
|
|
 |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 05-03-2012, 13:58
|
|
|
eddisson, z jedną różnicą że w galu z 1997-2001 mamy "JOBD" a po 2001 (jak nie pomyliłem dat) OBD2 a tu jest pod ALDL. A one chyba obsługują inne protokoły. Ja osobiście mam nawigacje garmin z systemem palm OS Posiada ono usb a w podstawce są rozpisane piny do rs-232 |
_________________ Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 |
|
|
|
 |
eddisson
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 166 Skąd: Szn
|
Wysłany: 05-03-2012, 18:41
|
|
|
Zgadza się, po lifcie JOBD zostało zastąpione OBDII ale protokół MUT-II nadal jest obsługiwany.
Do póki komunikacja nie weszła na CANa tylko MUTem można wywołać testy czy czytać szczegółowe dane pracy silnika, czy programować IMMO. EvoScan na ten przykład działa zarówno działa ze starymi ECU migającymi błędy jak i tymi zwracającymi błędy w formacie OBDII więc to jest na to dowód
Ja u siebie w Galu '97 mam złącze 12PIN starego standardu (tylko do reflasha ENGINE ECU bo są aż 2 piny) oraz 16PIN w standardzie OBDII, chodź tylko zasilanie i 7 pin jest zgodny ze standardem... |
_________________ Elektronik dewastator
2 x EA5A,
1x EA2A,
2x D53A |
|
|
|
 |
|