| [Cari 1.8 GDI] Pytanie o przepustnice 1.8 gdi 125km. | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | parys2007   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1,8GDI 125KM.po lifcie
 Kraj/Country: Holland
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 19 Lut 2012
 Posty: 38
 Skąd: rotterdam
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-11-2012, 16:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | u mnie przepustnica się nie domyka dopiero jak włacze zapłon wtedy słychać jak silniczek krokowy ją ustawia i auto jeździ normalnie tylko przy starcie mam troche wysokie obroty. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | i9i   Mitsumaniak
 Szary Obywatel
 
  
 Auto: Reno
 Kraj/Country: Holland
 Pomógł: 46 razy
 Dołączył: 19 Sie 2010
 Posty: 2219
 Skąd: Kerkrade
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-11-2012, 16:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | ale jak już się zagrzeje to spadają na 750-900 i trzymają poziom? |  
				| _________________ Pozdrawiam
 Adrian
 
 Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | parys2007   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1,8GDI 125KM.po lifcie
 Kraj/Country: Holland
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 19 Lut 2012
 Posty: 38
 Skąd: rotterdam
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-11-2012, 21:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | tak jak się zagrzeje obroty są bez zarzutu. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ross   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1.8 GDI 97
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 7 razy
 Dołączył: 13 Kwi 2012
 Posty: 314
 Skąd: Sandomierz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-11-2012, 13:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | 122KM 	  | parys2007 napisał/a: |  	  | po lift elektroniczna 125km. | 
 |  
				| _________________ Ross
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | volve   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Colt CZC 1.5T
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 47 razy
 Dołączył: 31 Sty 2010
 Posty: 4047
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-11-2012, 13:50 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | ross napisał/a: |  	  | parys2007 napisał/a: po lift elektroniczna 125km.
 122KM
 | 
 
 Zależy który rok. Do bodajże 2001r było 125 KM.
 
 [ Dodano: 26-11-2012, 13:55 ]
 
  	  | MKonrad napisał/a: |  	  | Czy niedomykająca się przepustnica = jej uszkodzenie ? | 
 
 Ty masz przepustnicę elektroniczną, więc ona będzie niedomknięta. Jak chcesz, to możemy sprawdzić ustawienie TPS:
 
 1. Rozgrzej auto.
 2. Zgaś
   3. Zdejmij rurę z przepustnicy.
 4. Odepnij kabel od sterowania przepustnicy.
 5. Stacyjka do pozycji ON, włącz EvoScana, niech zczytuje logi.
 6. Domknij palcem przepustnicę i tak potrzymaj przez chwilę.
 
 Później możemy odczytać wartość TPS. Powinna być w okolicach 0,52, ja mam 0,527 i jest dobrze. U kolegów czasem ustawiałem minimalnie niżej i też nie było źle.
 |  
				| _________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MKonrad   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1,8GDI 00' Avance
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 29 Lip 2011
 Posty: 21
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-12-2012, 23:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | Na zupełnie zimnym silniku przed uruchomieniem rano - TPS kanał pierwszy daje 1,333V. Czy to dobrze ? źle ?
 http://www.sendspace.pl/f...72179a11805bbf7
 
 Pełny test:
 http://www.sendspace.pl/f...-11-20-08-06-32
 
 Jutro wleje Pb98 i zrobie reset kompa.
 Octan level jest obecnie kiepski.
 
 Jeśli to nic nie zmieni - sprawdzę TPS tak jak piszesz.
 
 Objawy u mnie to przymulanie na niskich obrotach. Ogólnie też auto czasem zachowuje sie lepiej, czasem gorzej.
 Co ciekawe na wykresach widać że kąt wyprzedzenia zapłonu przyjmuje wartości ujemne.
 Jeśli dobrze rozumiem kąt wyprzedzenia zapłonu mówi o momencie zapłonu przed osiągnięciem przez tłok górnego punktu (normalnie wartości to ok 5-25st). Czyli ujemny kąt wyprzedzenia zapłonu powodowałby wybuch mieszanki już w momencie gdy tłok idzie w dół - to by mogło troche tłumaczyć chwilowe zamulenia (spadki mocy).
 Czy ma sens to co piszę ?
   |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tl32   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma GDI
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 15 Lip 2017
 Posty: 3
 Skąd: płock
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-07-2017, 07:23   [Cari 1.8 GDI] podbija obroty |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam wszystkich Mam problem z moja cari po czyszczeniu przepustnicy i dolotu zwariowała. Obroty utrzymują się na poziomie 1300 przy klimie 1000-800. Programowanie przepustnicy zgodne z instrukcja. Wszystko było by ok żeby nie to ze podczas dojazdu do skrzyżowania i naciśnięciu hamulca podbija sobie obroty od 2300 do 1000 i tak z 3 razy po czym zatrzymuje się na tych 1300. Druga sprawa po osiągnięciu tem 85 stopni gdy stoi na wolnych podbija sobie obroty do 2200 i schodzi do 1300 i tak w kółko. Przepustnica sterowana elektronicznie bez linki gazu brak błędów po podpięciu pod koma. Czy to wina nieszczelnego układu dolotowego czy czujnika położenia przepustnicy ? Może ktoś spotkał się z podobna sytuacja proszę o opinie i wnioski.
 Dzięki za pomoc wszelkiego rodzaju oczywiście z góry.
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |