W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
Wysłany: 04-06-2013, 02:13
Ale silnik nie młodnieje i jest bardziej czuły na najmniejsze niedoskonałości układu zapłonowego. W szczególności ma znaczenie cewka, która może z czasem działać trochę gorzej.
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
Wysłany: 04-06-2013, 09:13
Jeden ma najechane 130kkm, a drugi 330kkm. Badaliśmy z Bartkiem impulsy zapłonowe i na biegu jałowym są drastycznie skracane. Obserwowałem też iskrę, która co jakiś czas zamiast fioletowa jest czerwona.
Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 04-06-2013, 09:22
Mam 205kkm na liczniku być może jest to już 270kkm. Jeżdzę od 2006r (113kkm), od początku na LPG i nie zaglądnąłem jeszcze do kopułki i apratu zapłonoowego..:D, przy 150kkm wymieniłem kable i świece choć nie było takiej potrzeby bo nic mu nie dolegało, ale to za namową gazownika. A to że zapłon wypada.... olewam i zwalam na Valteki.
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
Ostatnio zmieniony przez Marcino 04-06-2013, 09:29, w całości zmieniany 1 raz
Auto: *
Kraj/Country: Polska Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
Wysłany: 04-06-2013, 09:23
czyli komp skraca czas ładownia cewki by zaoszczędzić jej cierpień? Czy może po prostu coś niedomaga bo jest zużyte?
Ja mam przejechane 360kkm, jak kupowałem auto na liczniku było 220 czy 230 i telepie cały czas tak samo. Mimo wymiany świec przewodów i kopułki, a nawet kompletnego aparatu.
Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 04-06-2013, 09:30
Polaf, dokładnie u mnie świece i kable nic nie zmieniły. Bazując na twoich doświdczeniach i tym co pisali wczesniej nie warto z tym walczyć.
Jedynie projekt Owczara ma powodzenia z nowymi cewkami.
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
Auto: *
Kraj/Country: Polska Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
Wysłany: 04-06-2013, 09:37
A moim zdaniem nie. Nie sądzę, że one z salony z drganiami wyjeżdżały więc pewnie jest na to sposób prostszy niż Owczara.
Gdyby patent OWczara był tak wspaniały to już by funkcjonował, a z tego co wiem to tak nie jest(no chyba, że się mylę....).
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
Wysłany: 04-06-2013, 09:52
polaff napisał/a:
A moim zdaniem nie. Nie sądzę, że one z salony z drganiami wyjeżdżały więc pewnie jest na to sposób prostszy niż Owczara.
Oczywiście, że nie. Założysz nową oryginalną cewkę i resztę układu WN i podejrzewam, że będzie po problemie (bodajże deejay tak zrobił). W końcu ten element jak każdy inny się zużywa. Podejrzyj iskrę i zobacz czy za każdym razem jest identyczna.
Na filmie poniżej widać jak wąskie są sygnały PT na biegu jałowym. Według mnie zaprojektowane po bandzie bez uwzględnienia, że cewka straci parametry po latach i po danym przebiegu.
polaff napisał/a:
Gdyby patent OWczara był tak wspaniały to już by funkcjonował, a z tego co wiem to tak nie jest(no chyba, że się mylę....).
Nikt nie pisał, że ten patent jest tak wspaniały, a szczerze mówiąc w ostatni weekend dopiero zamocowałem wszystkie cewki pod maską oraz dokończyłem wiązkę. Podczas pierwszych prób okazało się, że sam układ nie działa jak powinien. Jeszcze bardziej skraca impulsy i od czasu do czasu się zatyka. Niestety bez oscyloskopu nie mam jak diagnozować w którym miejscu układ się przytyka. Czekam aż Bartek znajdzie chwilę.
Ale optymistyczne jest to, że po podłączeniu sygnału z PT 1:1 na cewkę z sejaka układ daje piękną iskrę. Silnik pracował już na 4 cylindrach z kopułki i 2 z cewki seicento. Każdy z cylindrów na cewce od sejaka dostawał po 6 iskier na cykl pracy. Na biegu jałowym bez problemu, ale tak nie może być. Musi być separacja impulsów, którą ma realizować układ. Brak czasu i zaplecza powoduje, że projekt posuwa się bardzo wolno. Przykładowo czekałem 3 tygodnie żeby powiększyć otwory mocujące w cewkach z braku wiertarki. W końcu sobie kupiłem wiertarkę
Auto: *
Kraj/Country: Polska Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
Wysłany: 04-06-2013, 10:05
Owczar, wszystko sie zgadza, ale MArcin czy finansowo jest to również uzasadnione?
Ile kosztuje cewka do gala i palec z kopułką?
W celach ambicjonalno - reklreacyjno - eksperymentalnych ma to sens - tu się zgadzam.
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
Wysłany: 04-06-2013, 10:24
Czy ma to sens? Z punktu widzenia działania auta pewnie nie. Bo jeśli nie zrobisz tego sam to finansowo się nie opłaca.
Cewka od gala dostępna jest pewnie tylko w aso- mowa o oryginale. Podejrzewam, że cewka, palec i kopułka to koszt na pewno wyższy niż 500zł.
Tutaj wydałem póki co 150zł na oryginalne włoskie cewki, 80zł na moduł od audi. Około 150zł kosztowała budowa modułu, ale w tym koszt narzędzi, których nie miałem, a które mi zostaną na inne zabawy. Same graty może ze 40zł z obudową.
Ja to traktuję jako zabawę, tak jak napisałeś. Nawet jeśli wszystko się uda zrobić, będzie działało, to wątpię by ktoś chciał się w to bawić i przerabiać zapłon. Ja chcę potem jeszcze bardziej agresywnie pojechać z kątem wyprzedzenia zapłonu na LPG, a kopułka mnie ogranicza w tej chwili. Możliwości determinuje szerokość palca rozdzielacza. Swoją drogą to już od jakiegoś czasu siedzi tam customowy palec z szerszą końcówką od Matiza Niedługo w sklepie z częściami będę wyjmował listę z numerami VIN żeby kupić części do jednego auta
W tej chwili znam na pamięć ten właściwy i od Anglika
Jednak tak czy inaczej, po długiej i nierównej walce, myślę, że udało się znaleźć przyczynę wypadających zapłonów na biegu jałowym. Które tak na prawdę nie są całkowitym wypadaniem zapłonu, tylko gorszym zapłonem. Jeśli projekt wypali to będzie potwierdzał lub negował te tezę. Choć też nie do końca, bo bez wydłużenia czasów impulsów nie będzie można mieć pewności na tych cewkach, które fabrycznie dostają dłuższe impulsy. Bartek rozpoczął programowanie nowego procka który by wydłużał impulsy tak jak należy. Ten moduł ma taką opcję, ale przez opóźnianie zbocza opadającego PT.
Auto: *
Kraj/Country: Polska Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
Wysłany: 04-06-2013, 10:54
Ja chyba jednak jak mnie zmęczą te drgania to kupię cewkę - na alledrogo można kupić co prawda zamiennik ale za 250zł więc warto spróbować, choć moze okzać się uszkodzony np. tranzystor mocy...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony. Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.