Jaki pistolet lakierniczy |
Autor |
Wiadomość |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24365 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 29-10-2012, 22:08
|
|
|
Marcino napisał/a: | Brać nisko czy wysoko ciśnieniowy? | nisko z reduktorem |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14384 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 29-10-2012, 23:11
|
|
|
Ja wziąłem ten: http://allegro.pl/sico-to...2729541119.html
Dokładnie tym był malowany. Oczywiście HP, ale nie pamiętam czy 1.3 czy 1.4. Wtedy nie było wyboru a tamtej aukcji nie ma w archiwum. Ale z tego co pamiętam to był 1.3. Zapytam kolegi bo malował niedawno tym pistoletem więc może pamięta. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10746 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 30-10-2012, 08:57
|
|
|
NO to jak w koncu HP czy HVLP wybrac ??? Co zyskuje na HVLP, ? CZY metalic tez połoze HP? |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 30-10-2012, 09:07
|
|
|
Ja mam SATAjet i jest ok.
Robi punkty 0,5cm, niezawodny w każdej sytuacji. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14384 Skąd: Pruszków
|
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10746 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 30-10-2012, 10:13
|
|
|
Student,
Na stata mnie nie stać..:D nie przy tej skali co chce malowac.
Owczar,
Tak włsnie wyczytałem ze bedzuie mi łatwiej HP. A jak bedzie dobrze szło to moze w przyszłym roku sie zdecyduję na wieksze malowanko galanta. Puki co beda to zaprawki. Moze z pracy uda sie mi się pozyczyć pistolet mini.... do zapawek byłby jak znalazł. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14384 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 30-10-2012, 10:17
|
|
|
Obejrzyj filmiki na YT o przygotowaniu i sposobie malowania Potem to kwestia wprawy w prowadzeniu pistoletu.
Jak poćwiczysz i masz gdzie malować to wszystko da radę |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 31-10-2012, 08:44
|
|
|
Panowie
Każdym pistoletem da się zrobić kwestia wprawy, czym bardziej dokładny tym mniej kłopotów i tyle.
Natomiast większość lakierników to partacze, nie potrafią równo i bez cieni położyć. Robią zacieki a potem co : polerka w ruch i jazda.
Marcio nie przejmuj się : zrób tak jak chłopaki mówią kup pistolet z dyszą 1,35 - 1,4 , reduktor ciśnienia i odwadniacz.
Pomaluj drzwi od garażu a potem samochód. Pamiętaj , że lakier płynie po 1-4 min po położeniu więc nie przesadzaj z grubością.
Jak malujesz w garażu zmocz podłogę i wszystko co jest w pobliżu aby się nie unosiło podczas malowania.
Jak duże powierzchnie kładź na krzyż będzie ok.
Podstawa to oświetlenie najlepiej na dworze , tylko tutaj mamy pyłki, owady itd.
Jak ktoś nie ma dobrego kompresora polecam : BUTLĘ z TLENEM (techniczne gazy spawalnicze) a ma więcej zalet niż wad.
Starcza na cały samochód. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10746 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 31-10-2012, 10:23
|
|
|
Owczar, Student,
Dałbym pomógł!!!
Moje pierwsze kroki w lakierowaniu to było 126p, starym kompresorem i pistoletem od wuja.... wyszło nieżle jak na tamte czasy. Myśle wiec ze dam rady.... trochę się już naczytałem i naogladałem:), reszta to praktyka, oraz spokój i dokładność której z wiekiem wydaje mi sie mam coraz wiecej:)
Pozdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14384 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 31-10-2012, 10:44
|
|
|
Marcino, tak naprawdę najwięcej pracy to przygotowanie auta do lakierowania Samo malowanie to już przyjemność |
|
|
|
 |
FTOrek
Forumowicz
Auto: COLT CJ5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2010 Posty: 668 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 31-10-2012, 12:58
|
|
|
Zauważcie,że ze wszystkim w życiu tak jest.Przygotowanie jest najważniejsze,pochłania najwięcej czasu,wymaga dokładności,skupienia.Potem to już sama przyjemność-radzę nie zapomnieć o skupieniu. |
_________________ 161261 |
|
|
|
 |
|