Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki pistolet lakierniczy
Autor Wiadomość
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24365
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-10-2012, 22:08   

Marcino napisał/a:
Brać nisko czy wysoko ciśnieniowy?
nisko z reduktorem
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14384
Skąd: Pruszków
Wysłany: 29-10-2012, 23:11   

Ja wziąłem ten: http://allegro.pl/sico-to...2729541119.html

Dokładnie tym był malowany. Oczywiście HP, ale nie pamiętam czy 1.3 czy 1.4. Wtedy nie było wyboru a tamtej aukcji nie ma w archiwum. Ale z tego co pamiętam to był 1.3. Zapytam kolegi bo malował niedawno tym pistoletem więc może pamięta.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10746
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 30-10-2012, 08:57   

NO to jak w koncu HP czy HVLP wybrac ??? Co zyskuje na HVLP, ? CZY metalic tez połoze HP?
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 30-10-2012, 09:07   

Ja mam SATAjet i jest ok. :lol:
Robi punkty 0,5cm, niezawodny w każdej sytuacji.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14384
Skąd: Pruszków
Wysłany: 30-10-2012, 09:20   

Bierz HP. HVLP jest bardziej precyzyjny, ale dla profesjonalistów. Spokojnie położysz metalic. Moja baza to czarna perła. Znajomy malował hondę w metaliku i bardzo fajnie się kładło. Ale koniecznie kup ciśnieniomierz do tego i odwadniacz:
http://allegro.pl/redukto...2728068448.html

Ja kupiłem też odolejacz http://allegro.pl/ckd-odo...2695118278.html

My malowaliśmy na 3 atmosfery na pistolecie.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10746
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 30-10-2012, 10:13   

Student,
Na stata mnie nie stać..:D nie przy tej skali co chce malowac.

Owczar,
Tak włsnie wyczytałem ze bedzuie mi łatwiej HP. A jak bedzie dobrze szło to moze w przyszłym roku sie zdecyduję na wieksze malowanko galanta. Puki co beda to zaprawki. Moze z pracy uda sie mi się pozyczyć pistolet mini.... do zapawek byłby jak znalazł.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14384
Skąd: Pruszków
Wysłany: 30-10-2012, 10:17   

Obejrzyj filmiki na YT o przygotowaniu i sposobie malowania ;) Potem to kwestia wprawy w prowadzeniu pistoletu.

Jak poćwiczysz i masz gdzie malować to wszystko da radę :)
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 31-10-2012, 08:44   

Panowie
Każdym pistoletem da się zrobić kwestia wprawy, czym bardziej dokładny tym mniej kłopotów i tyle.
Natomiast większość lakierników to partacze, nie potrafią równo i bez cieni położyć. Robią zacieki a potem co : polerka w ruch i jazda.
Marcio nie przejmuj się : zrób tak jak chłopaki mówią kup pistolet z dyszą 1,35 - 1,4 , reduktor ciśnienia i odwadniacz.
Pomaluj drzwi od garażu a potem samochód. Pamiętaj , że lakier płynie po 1-4 min po położeniu więc nie przesadzaj z grubością.
Jak malujesz w garażu zmocz podłogę i wszystko co jest w pobliżu aby się nie unosiło podczas malowania.
Jak duże powierzchnie kładź na krzyż będzie ok.
Podstawa to oświetlenie najlepiej na dworze , tylko tutaj mamy pyłki, owady itd.


Jak ktoś nie ma dobrego kompresora polecam : BUTLĘ z TLENEM (techniczne gazy spawalnicze) a ma więcej zalet niż wad.
Starcza na cały samochód. :mrgreen:
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10746
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 31-10-2012, 10:23   

Owczar, Student,
Dałbym pomógł!!!
Moje pierwsze kroki w lakierowaniu to było 126p, starym kompresorem i pistoletem od wuja.... wyszło nieżle jak na tamte czasy. Myśle wiec ze dam rady.... trochę się już naczytałem i naogladałem:), reszta to praktyka, oraz spokój i dokładność której z wiekiem wydaje mi sie mam coraz wiecej:)
Pozdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14384
Skąd: Pruszków
Wysłany: 31-10-2012, 10:44   

Marcino, tak naprawdę najwięcej pracy to przygotowanie auta do lakierowania ;) Samo malowanie to już przyjemność :)
 
 
FTOrek 
Forumowicz

Auto: COLT CJ5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2010
Posty: 668
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 31-10-2012, 12:58   

Zauważcie,że ze wszystkim w życiu tak jest.Przygotowanie jest najważniejsze,pochłania najwięcej czasu,wymaga dokładności,skupienia.Potem to już sama przyjemność-radzę nie zapomnieć o skupieniu. :)
_________________
161261
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.