Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Koło pasowe wału korbowego - pomocy!
Autor Wiadomość
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 13-09-2012, 09:21   

Ja swoje na aucie już "zaoszczędziłem". Każdy ma swoje auto i o nie dba, po prostu uważam że ten tłumik drgań tam jest tam, bo ma tam być, jak go nie ma to drgania przechodzą na wał i obrywa.
Za te porównania do panów C. i G. sorry mmatulek, nie mam pojęcia czemu tak napisałem
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 13-09-2012, 09:52   

Już pisałem co i jak z aluminium ,stalą itd etc - osobiście uważam po oglądnieciu n-ty raz tego silnika, że to raczej chodzi o osprzęt niż sam wał - a jeśli koło jest połowę lżejsze, to i nie wpadnie w drgania o takiej częstotliwości która by mu zagrażała. ten wał ciągnie silniki tt gdzie jest 320 hp i działa - nie przesadzajmy :P

ale nic nie mówię ,że jak ktoś chce wulkanizować to jest be :P - po prostu ja wybrałem tak a można i wulkanizować :P tylko moim skromnym zdaniem nie ma sensu :P (a kto wyważy ? )
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 13-09-2012, 10:03   

Cytat:
Za te porównania do panów C. i G. sorry mmatulek, nie mam pojęcia czemu tak napisałem
Spoko, przy soczystej dyskusji można czasami popłynąć. :D
_________________
Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 13-09-2012, 20:21   

Ale ...drgania z koła pasowego przenoszą się na łożyska osprzętu ,mogą wycinać paski napędowe oraz zmniejszac skuteczność ich działania - ładowanie ,klima ,pompa wspomagania i napinacze .Fakt ,stosuje się aluminowe koła by zmniejszyć rotacię i siły wirujące na silniku ale to jest znikome bo masa tego też jest znikoma .Jednak samochody tak tuningowane nie robią przebiegów rzędu 200 - 300 tys. tylko 1/3 tych przebiegów od nowości . Zatem coś w tym jest ... a sigmy mają już po 20 lat !
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 13-09-2012, 20:41   

Zbyszek !!!

- pasków nie wycina
- z łożyskami też nie ma problemu
- itd.

Z takim rozwiązaniem zrobiłem ok 50 tys. km, później samochodem jeździł mój znajomy i też nie miał problemów. Także chyba nie jest tak źle jak piszesz. Ważne, zrobić to porządnie i nie zapomnieć wyważyć. Virman też jeździ z podobnym rozwiązaniem i też problemów nie ma. Na jakiej podstawie piszesz to co piszesz, czy masz to poparte jakimś dowodem tak jak ja z Bartkiem :wink:
_________________
Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 13-09-2012, 21:33   

tak btw- ostatnio zdejmowałem paski jak robiłem rolkę rozrządu i popychacze na tylnej głowicy, i muszę powiedzieć, że koło nie nosi śladów wytarcia, a paski wyglądają jak nowe, a nowe już nie są. jak mamy silnik I4 , to i wibracje większe itd, ale v6 - naprawdę to jest równy silnik w pracy - może nie v8 ale pracuje równo i nie ma takich problemów.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 14-09-2012, 07:33   

mmatulek napisał/a:
Nikt nie pisał o spawaniu, był bym daleki od tego. Każdy zrobi jak uważa. Wybrałem takie rozwiązanie, działało przez 50kkm i było tanie w związku z tym piszę o nim. Także myślę że nie ma co demonizować i krytykować.

ps. Jestem ciekaw czy forumowi teoretycy też są tak bezkompromisowi w życiu jak na forum?


Ja nowe koło pasowe ściągałem zza Oceanu 6 lat temu :-) Dzięki temu Sigma sobie przestała całą jesień ;)

[ Dodano: 14-09-2012, 07:40 ]
Powiem tak: żeby ocenić czy jest jakiś wpływ koła pasowego na osprzęt lub wał pasowałoby po prostu zrobić z takim kołem 200-250K - ale przy użytkowaniu Miśków to zajmie pewnie jeszcze całą dekadę :)
W amerykach też toczą boje czy "ameliniowe" koła pasowe są dobre dla silnika czy nie - zdania są podzielone, a prawda pewnie leży po środku ;)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-09-2012, 08:18   

lukasz12 napisał/a:
W amerykach też toczą boje czy "ameliniowe" koła pasowe są dobre dla silnika czy nie - zdania są podzielone, a prawda pewnie leży po środku ;)
Tutaj nalezy zadać sobie pytanie, po co wkładka amortyzująca w kole pasowym i w jakich warunkach odgrywa swoją rolę.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 14-09-2012, 09:26   

Myślę, że jednym z celów jest poprawa kultury pracy silnika jak i trwałości układu korbowego jak i samych akcesoriów. Pytanie, które tu należy postawić to o ile % zmniejsza sie żywotność silnika jeśli pozbędziesz się tłumika drgań.

http://en.wikipedia.org/wiki/Harmonic_balancer

[ Dodano: 16-09-2012, 13:40 ]
VirMan napisał/a:
tak btw- ostatnio zdejmowałem paski jak robiłem rolkę rozrządu i popychacze na tylnej głowicy, i muszę powiedzieć, że koło nie nosi śladów wytarcia, a paski wyglądają jak nowe, a nowe już nie są. jak mamy silnik I4 , to i wibracje większe itd, ale v6 - naprawdę to jest równy silnik w pracy - może nie v8 ale pracuje równo i nie ma takich problemów.


Każdy układ cylindrów silnika ma swoje charakterystyczne wibracje i sposoby aby je niwelować. Jedyne konfiguracje które nie potrzebują dodatkowego wyważenia to B6, B12, I6, V12,

Tutaj jest ciekawy artykuł
http://www.autozine.org/t...ine/smooth1.htm
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 08-06-2013, 22:20   

Tak dziś wpadłem przez przypadek na taką aukcję ;)

http://www.ebay.com/itm/C...9&_qi=RTM759770

czyżby kopia mojego koła ? :D
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 13-10-2013, 14:28   

Czytuje czasem forum 3000gt i natknąłem się na ciekawy temat, dotyczący koła pasowego, mam nadzieję że się nie obrażą jak Wam to pokażę

http://www.3000gt-forum.c...der=asc&start=0
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 13-10-2013, 17:03   

mazda10000 napisał/a:
Czytuje czasem forum 3000gt i natknąłem się na ciekawy temat, dotyczący koła pasowego, mam nadzieję że się nie obrażą jak Wam to pokażę

http://www.3000gt-forum.c...der=asc&start=0


Nie wiadomo, w końcu to elitarne forum - tylko dla posiadaczy 3000GT,a nie dla "szaraków" co Sigmami jeżdżą.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 13-10-2013, 19:21   

Heh :D Mniejsza o to, w każdym razie wiadomo, że można kupić nowy zamiennik i to nawet w Polsce, za w miarę ludzkie pieniądze i nie jesteśmy zdani tylko na używki i wątpliwej skuteczności regenerację
 
 
katzenjammer 
Nowy Forumowicz
katzenjammer


Auto: Mitsubishi Sigma Wagon 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2015
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-12-2016, 09:53   

Co do koła pasowego od Hyundaia Sonaty 89-98, to które oglądałem różniło się od tego w Sigmie, bieżnia o większej średnicy nie jest na wieloklin. SOHC 12V

Pozdrawiam!
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 05-12-2016, 20:15   

No właśnie.... nie dla szaraków. Trzeba się zarejestrować.... mazda10000 podrzuć tekst co piszą, a przynajmniej esencję.
_________________
Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.