[MSS DID] Oceńcie proszę tego Space Stara :) |
Autor |
Wiadomość |
tomwasz
Mitsumaniak
Auto: MSS 1.8 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 221 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 25-03-2014, 21:31
|
|
|
A jak z awaryjnością? Myślałem nawet o 1.3... |
_________________ Archiwum:
- Galant EA2W '97 |
|
|
|
 |
pablo eldiablo
Forumowicz

Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 413 Skąd: WPI
|
Wysłany: 27-03-2014, 10:40
|
|
|
tomwasz napisał/a: | A jak z awaryjnością? Myślałem nawet o 1.3... |
1.3, 1.6 i 1.8 MPI (nie GDI!) to pokrewne silniki, co do zasady bezawaryjne. Ja miałem i 1.3 i 1.6 - i polecam 1.6. Pod tą samą nogą (moją ) palił zauważalnie mniej niż 1.3, bo jazda odbywała się na niższych obrotach przy tych samych predkościach przelotowych. Przyśpieszenie i komfort wyprzedzania też lepszy.
Podejrzewam, że 1.8 MPI byłby jeszcze fajniejszy - tylko niestety jest najmniej popularny, pojawił się dopiero pod koniec produkcji MSS.
Co do poprzednich wypowiedzi w tym wątku odnośnie Pb vs. ON - też raczej nieufnie podchodziłbym do starych, ale już nowoczesnych diesli. To takie proszenie się o kłopoty przy praktycznie żadnych oszczędnościach na paliwie.
Dla przykładu: jeździłem swego czasu służbowym dieslem Peugeot 307 SW 2.0 HDI 90HP. Opinia o nim panuje, że to bardzo oszczędny silnik. Palił mi po Warszawie więcej, niż MSS 1.6. W trasie był oszczędniejszy - ale raptem o 0,5-1,0 litr/100km. Przy tych samych cenach benzyny i oleju na stacjach - nie warto ryzykować kosztownych napraw wtryskiwaczy, kól dwumasowych, turbin itp... |
|
|
|
 |
kisian
Mitsumaniak kisian 00537
Auto: MSS 1.6 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 546 Skąd: Wola Dębińska
|
Wysłany: 28-03-2014, 18:21
|
|
|
1,8 nie jest pokrewny, to motor z rodziny 4G9x. Pozostałe są bliźniacze z rodziny 4G1x. |
|
|
|
 |
tomwasz
Mitsumaniak
Auto: MSS 1.8 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 221 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28-03-2014, 19:05
|
|
|
To znaczy, że który bardziej żywotny?
I jeszcze mam pytanie do doświadczonych: czy fabrycznie był montowany tempomat? W jakich wersjach? |
|
|
|
 |
kisian
Mitsumaniak kisian 00537
Auto: MSS 1.6 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 546 Skąd: Wola Dębińska
|
Wysłany: 29-03-2014, 10:39
|
|
|
To znaczy że 1,3 i 1,6 będą po pewnym przebiegu paliły olej a 1,8 tego problemu nie ma. Są to słowa mechanika z ASO w Boguchwale, mój 1,6 pali olej... |
|
|
|
 |
RaVciO
Mitsumaniak

Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 1254 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 29-03-2014, 10:52
|
|
|
Określił jakoś bliżej "po pewnym przebiegu" ? |
|
|
|
 |
kisian
Mitsumaniak kisian 00537
Auto: MSS 1.6 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 546 Skąd: Wola Dębińska
|
Wysłany: 29-03-2014, 20:11
|
|
|
Mój ma 180000 i pali olej. Według pewnych przekazów takie sytuacje miewają miejsce nawet po przekroczeniu 120000km. Być może u mnie sytuacja wynikła z przejścia z Castrola rallye 10w60 na Elfa 10W40. Teraz przeszedłem na Mobila. Miał być 5W50, mechanik walnął się i wlał 5W40. Wypaliło - olej. Fakt że mocy zyskał. Nie wiem czy z Ceramizera czy oleju. Po skończeniu zapasu 5W40 z bańki, dolewam 5W50 Peak Life. Chyba mniej go zużywa. Następny wleje znów 10W60 i zobaczymy. Baz jest od przebiegu 18000km do dziś. |
|
|
|
 |
RaVciO
Mitsumaniak

Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 1254 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 29-03-2014, 22:50
|
|
|
Ile dolewasz oleju na 10.000km? |
|
|
|
 |
|