Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
06-04-2006, 22:44
Maglownica i pompa wody
Autor Wiadomość
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 29-09-2005, 18:14   

ROMEL napisał/a:
rozsądek kosztujący 100 - 150PLN nie jest zabójczy dla portfela...

Pasek rozrządu MSS 1.9 DI-D - brutto: 411,59. Cena ASO, stan na czerwiec 2004.
Tak dla porównania ... gdyby ktoś, nie daj Boże, chciał lub musiał w ASO.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 29-09-2005, 20:46   

ROMEL napisał/a:
rozsądek kosztujący 100 - 150PLN nie jest zabójczy dla portfela...


tutaj naprawde przesadziles ;)

koszt paska MitsubOshi - 77 pln
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 30-09-2005, 07:11   

Normalnie ja kogoś kiedys powiesze... za co? i na czym? to już moja słodka tajemnica :twisted: :twisted: :lol: :twisted: :twisted:

ICH - owszem pasek w ASO nie tylko do DID będzie kosztował... do i nnych również bo to poprostu ASO, a paski z tego co sie oriętuje dokładnie te same...

Rafał_Szczecin... 77PLN OK - ja podałem średnią ważoną :wink: brałem również pod uwage np: że jakiś uszczelniaczek przy okazji sie zmieni na wałku, na wale itd.... acha.. porównując do mojego pasek kosztuje gruubo ponad 100PLN - dlatego tez wypośrodkowałem....

Jeszcze jedno - wiecie tak sobie pomyslałem... mam od cho$@#^ pasków rozrządu przechodzonych, baaardzo różnych i z różnych autek jakby dobrze pokombinawał, jakieś ciachu, ciachu później "kropelka" i dla każdego by sie coś wymodziło... już teraz moge podać cene za jeden taki pasek 5PLN brutto, ale wydaję jedynie za pokwitowaniem "Testamentu" silnika do którego będzie założony :roll: :lol: :lol: :lol: ...
Acha .... rolki tez mam - coś sie przesmaruje, w oleju wygotuje - i będą jako gratisy do wyzej opisanych pasków...
Normalnie - chyba zaczne wystawiać na allegro....

Pozdro
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 30-09-2005, 09:01   

ROMEL napisał/a:

Jeszcze jedno - wiecie tak sobie pomyslałem... mam od cho$@#^ pasków rozrządu przechodzonych, baaardzo różnych i z różnych autek jakby dobrze pokombinawał, jakieś ciachu, ciachu później "kropelka" i dla każdego by sie coś wymodziło... już teraz moge podać cene za jeden taki pasek 5PLN brutto, ale wydaję jedynie za pokwitowaniem "Testamentu" silnika do którego będzie założony :roll: :lol: :lol: :lol: ...
Acha .... rolki tez mam - coś sie przesmaruje, w oleju wygotuje - i będą jako gratisy do wyzej opisanych pasków...
Normalnie - chyba zaczne wystawiać na allegro....

Pozdro

Romel nie pisz takich rzeczy bo sie kilku chcetnych znajdzie na wymiane i bedziesz strasznie zapracowany :lol:
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-09-2005, 10:38   

ROMEL napisał/a:
porównując do mojego pasek kosztuje gruubo ponad 100PLN


Do mojego pasek kosztuje hmm kosztował 3 lata temu siakieś 300 :?: I to w zamienniku.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 30-09-2005, 11:38   

Dobra, Wy tu gadu-gadu a ja mam jeszcze pytanie.
Co znajduje się pod gumą ochronną przy maglownicy z prawej strony?
Nie oglądałem jeszcze z kanału ale przy macaniu łapą trochę smaru na niej poczulem...
Tam nie ma na bank nic co można wymienić?
Jak nie to dopchnę tam smaru, ew wymienię gumę i będę dumał czy kupić cały komplet wspomagania (pompa, węże, maglownica itp) za 350zł...
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 30-09-2005, 13:17   

Josie -
tam pod gumą nie ma nic - znaczy sie jest tylko "listwa" poprzeczna do której jest umocowany drążek kierowniczy, jeżeli masz wspomaganie to tam powinien wychodzic lub sie chowac w trakcie kręcenia kierownicą ładny okrągły, gładziutki pręt fi 20mm nie wiem może grubszy może chudszy - nie wiem nie mierzyłem - on własnie pracuje w tuleju (teflonowej albo inne dzidostwo) a za tuleja od zewnetrznej strony jest uszczelniacz. jak wali to znaczy że ta tuleja jest do bani - znaczy sie - zuzyła sie... :lol: :lol: :lol: :lol:
Jak nie masz wspomagania to może być tak że przy mksymalnym skręcie na tym gładziutkim pręcie będą zęby.... bo jest wieksze przęłożenie i nie ma uszczelniaczy - bo nie ma oleju tylko smarek....

Sory ale jakis taki chumorek mam - ale sedno wypowiedzi jest prawdziwe...

Pozdro
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
piotrmas
[Usunięty]

Wysłany: 01-10-2005, 14:24   

wroce na moment do tematu ponownego napinania paska. hmm.. poniekad kazdy ma troche racji w kwestii w jakiej zabral glos natomiast jak wytlumaczyc zastosowanie zaslepki w oslonie rozrzadu po zdjeciu ktorej mamy dostep tylko do nakretki luzujacej rolke napinajaca pasek.w tym celu zastosowano sprezyne ktora wyrecza nas w napinaniu paska po np. 45 tys km.jednym slowem luzujemy ,sprezyna sciaga napinacz kasujac zbytni luz, dokrecamy i jest ok. (przy tzw. przegladzie okresowym) i jak tu wytlumaczyc zakaz napinania paska po raz drugi? technologia produkcji paskow do wiekszosci modeli samochodow lub wyrobow samochodopodobnych jest generalnie ta sama .mysle wiec ze zdrowy rozsadek ma zastosowanie w kazdym przypadku a jednostkowe przypadki urwania paska lub sciecia zabkow paska nie maja odniesienia bezposrednio do kwestii ze to ponowne napiecie bylo tego przyczyna . pozdrawiam wszystkich "moderatorow" swoich misiow ;-)
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-10-2005, 15:04   

Service manual tego silnika nie przewiduje wymiany paska w przypadku wymiany pompy.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 15-10-2005, 17:00   

Dzisiaj wymieniłem pompę.
127zł japońska GMB w Jappartsie.
Paska nie trzeba ściągać, wystarczy lekko go odchylić żeby zmieścić nasadkę na nakrętkę.
Najbardziej upierdliwe jest skrobanie resztek starej uszczelki z bloku silnika...
Wszystko poskładałem, narazie chodzi ok i nie cieknie, mam nadzieję że tak zostanie.
Dzięki wszystkim za info:)
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 16-10-2005, 11:11   

A nie mówilem :)
_________________

 
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-11-2005, 12:22   

Trochę późno się odzywam ale w kwestii ponownego napinania paska poprę ROMELA (ROMLA?? :) ). Przez 5 latek technikum mechanicznego uczono mnie, żeby nigdy nie zakładać ponownie paska rozrządu po jakimś przebiegu. Ktoś może powiedzieć, że to teoria ale są przypadki w których jest ona potwierdzona praktyką. Nawet w Corsiance, która ma rozrząd bezkolizyjny, zakładałem nowy pasek wymieniając termostat (tak, tak chory patent Opla na termostat pod obudową paska rozrządu). Jest to kwestia podejścia do sprawy ale wolę wymienić ten pasek niż potem mieć problemy - zawsze może się zdarzyć, że to własnie mój pasek będzie jednym z tych (w sumie niewielu) potwierdzających teorię.
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
swees 
Mitsumaniak

Auto: Volvo V60 CC T5 2018
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 145
Skąd: PL
Wysłany: 02-08-2006, 21:36   

podepnę się pod temat (sorry za odgrzanie, ale nie chcę otwierać nowego tematu).

z góry proszę, nie śmiejcie się...

zmieniałem rozrząd prawie rok temu. teraz zaczęła cieknąć pompa wody (przy uruchamianu silnika dodatkowo wydaje dziwne odgłosy). mój problem polega na tym, że od wymiany pasków, rolek itd. przejechałem około 3300km :D w związku z tym czy mój pasek w ogóle zdążył się już ułożyć i naciągnąć? czy przy takim przebiegu nie zaszkodzi zdjęcie i ponowne założenie?

opisany problem występuje w E33 '91 4G63 sohc

pozdr
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 02-08-2006, 22:32   

Zaleca się zmienić też pasek, chociaż serwisówka podobno nic o tym nie mówi. Ja też zmieniałem pompę niedługo po zmianie rozrządu ale pasek zostawiłem stary. Najważniejsze jest żeby pasek pracował w tym samym kierunku co przed demontażem.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24313
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 02-08-2006, 22:42   

Pomógł Josiemu - u mnie to samo robiłem. Rozrząd a po 15 tkm pompa wody. Pasek zostawiłem ten sam - ważne, żeby był założony tą samą stroną.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.