przekladka napedu FWD na 4x4 |
Autor |
Wiadomość |
telewizoor
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Wrz 2014 Posty: 397 Skąd: Jurków/Kraków
|
Wysłany: 28-10-2014, 19:18
|
|
|
Czyli Gala po 99 roku, tak? A gdybym miał innego dawcę? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-10-2014, 22:18
|
|
|
telewizoor napisał/a: | Czyli Gala po 99 roku, tak? A gdybym miał innego dawcę? |
Nie, po 2002 roku.
Zapomnij o katalizatorze oraz przyszykuj worek kasy dla blacharza. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
telewizoor
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Wrz 2014 Posty: 397 Skąd: Jurków/Kraków
|
Wysłany: 29-10-2014, 07:58
|
|
|
Z tego co piszesz wnoszę, że cała robota wymaga tyle zachodu co uturbianie zwykłego Galanta, czyli przerost formy nad treścią dzięki, pozdro |
_________________
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 29-10-2014, 18:06
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | telewizoor napisał/a: | Czyli Gala po 99 roku, tak? A gdybym miał innego dawcę? |
Nie, po 2002 roku.
Zapomnij o katalizatorze oraz przyszykuj worek kasy dla blacharza. |
Dokładnie to listopad 2000 roku (JDM), na EU to będą już roczniki od 2001 w górę.
[ Dodano: 29-10-2014, 17:16 ]
W skrócie, następujące kryteria musisz spełniać:
- biorca: Galant z rocznika 2001 wzwyż w wersji V6, a jeśli nie, to posiadać magiel i sanki z takiego Galanta
- dawca: idealnie kompletny VR4
Do przełożenia:
- silnik z vr4
- osprzęt silnika vr4
- zrobienie hybrydy z wiązek v6 i vr4
- przełozenie ecu, plus niektórych pinów we wtyczce ecu
- orurowanie intercoolera
- intercooler
- dolot (kolektor, przepustnica, pucha filtra, maf, kominek)
- wzmocnione sprzęgło z FTO, np. ACT
- downpipe z vr4 i katalizator z vr4
- zderzak przedni z Avance, lub vr4 co by zmieścił intercooler
Przeróbka/dorabianie:
- mocowanie wastegate actuatora z przedniego turbo
- węże wodne do turbo
- układ wydechowy od kata do tłumika
Tyle co pamiętam, tak z głowy... |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-10-2014, 19:08
|
|
|
Dodatkowo ogarnięty blacharz musi zrobić dwie rzeczy:
1. Wspawanie idealnie w linii zgodnej z tym co było w VR4 podpór wału
2. Wstawienie kotew w podłużnice pod tylne sanki
Zabawa z wiązką będzie trochę bardziej skomplikowana bo wiązkę z VR4 trzeba przełożyć całą i poprzedłużać ją do LHD
Katalizator w żaden sposób się nie zmieści do tunelu więc przegląd będzie kłopotem. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 29-10-2014, 19:47
|
|
|
Nie musi Hubercie.
Pytanie dotyczyło zrobienia tzw. VR2 czyli 6A13TT z napędem FWD Przynajmniej ja to tak zrozumiałem.
W innym przypadku czyli robienie szczepa AWD... masz całkowitą rację.
Ale generalnie to, ośka będzie się słabo prowadziła na mokrym (w 2 przypadkach które znam, chłopaki ściągali z USA przedni mechanizm różnicowy LSD za jakieś koszmarne pieniądze), a szczep AWD będzie większą rzeźbą niż VW z przystanku autobusowego. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 29-10-2014, 19:52
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Pytanie dotyczyło zrobienia tzw. VR2 czyli 6A13TT z napędem FWD
|
Niestety Tomek, pytanie dotyczyło 6a13 N/A 4WD czyli o przekładkę napędów. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 29-10-2014, 21:07
|
|
|
Nie dramatyzujcie dobry fachowiec plus potrfel z dolarami i mozna cuda działać, z pasji rózne rzeczy mozna stworzyć wtedy nie patrzy sie na koszt wykonania porównując do kosztu zakupu równego "egzotyka" |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
danino88
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sty 2007 Posty: 1315 Skąd: Częstochowa/Wrocław
|
Wysłany: 29-10-2014, 22:00
|
|
|
możesz zrobić w swojej budzie ale będzie duuzo trudniej... |
_________________ Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365
Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
|