Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pajero II 2.8 za krotko grzeje swiece
Autor Wiadomość
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 22-01-2013, 20:43   


z tego co widzę jest 2 czujniki
górny jest od ecu dolny od wskaźnika
potrzebujesz sprawdzić czujnik ME202053 (10803)
 
 
l300 
Forumowicz

Auto: L300 2.4 4wd i Delica 2.8 4wd
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2011
Posty: 52
Skąd: Chocianów
Wysłany: 22-01-2013, 22:07   

Owszem u góry mam jeden, ale na dole trzy ( w tym jeden jednopinowy). A takie czujniki gdzie moge kupic, tylko serwis ?
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 22-01-2013, 22:40   

ja piszę o czujnikach temperatury które są umiejscowione na schemacie
interesuje cię ten górny
najpierw sprawdź czy jest dobry powinien mieć określoną oporność przy jakiejś temp
ściągnij sobie manual do 4m40 tam wszystko będzie
 
 
l300 
Forumowicz

Auto: L300 2.4 4wd i Delica 2.8 4wd
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2011
Posty: 52
Skąd: Chocianów
Wysłany: 23-01-2013, 13:14   

Czujnik gorny podmieniony i zero reakcji. Glowny przekaznik napewno dobry bo maly plus pojawia sie na nim tylko 2 sek
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 23-01-2013, 14:02   

od jakiego motoru sterownik podmieniałeś , jakie nr masz na swoim sterowniku
 
 
l300 
Forumowicz

Auto: L300 2.4 4wd i Delica 2.8 4wd
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2011
Posty: 52
Skąd: Chocianów
Wysłany: 23-01-2013, 15:02   

Sterowniki podmieniane od takich samych aut i o tych samych numerach. Bo aktualnie mam 3 takie Delice.
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 23-01-2013, 16:22   

masz jakieś zdjęcie żeby silnik było widać
 
 
Mirek1275 
Forumowicz
Mirek1275


Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 142
Skąd: Świdwin
Wysłany: 23-01-2013, 23:27   

pekar1 napisał/a:
A przypadkiem nie maja znaczenia tez świece. To znaczy są takie świece, które szybko sie grzeją ? I sa takie które grzeja się dłużej?


Kolego myślę że masz racje i ma znaczenie jakie się wkręci świece.
Przerabiałem to od zeszłej zimy.
Pod jej koniec wkręciłem jakieś świece marki hkt gdyż poprzednie się spaliły przy mrozach wszystkie.
Pajero odpalał jak złoty ale już nie było większych mrozów.
W tym roku przy pierwszych mrozach palił od dotknięcia ale już wkrótce spaliły się trzy świece.
Na razie mam trzy hipotezy dotyczące ich spalenia:

1. Odpalenie Pajero przy mrozie i pozostawienie go na kilkanaście minut na podwórku aby się nagrzał.
2. Zbyt długie grzanie świec po dwa, trzy razy przed startem.
3. Fatalna jakość świec.

Kupiłem na zapas w międzyczasie komplet świec Denso dg-306 więc je natychmiast wymieniłem.
Poszukałem też informacji producenta i doczytałem się że świece te są ceramiczne (bardzo łatwo pękają przy niestarannym montażu).
Największą temperaturę osiągają po 2 czy 3 sekundach grzania.
Wstępnie nagrzana świeca grzeje dalej ale z temperaturą o 200°C mniejszą.
Są to świece o napięciu znamionowym 11V.

Teraz od ponad miesiąca odpalam Pajero od strzała jak tylko zgaśnie spirala po ok 3 sekundach.
Na razie w moim regionie nie było silniejszych mrozów jak -10°C.
Profilaktycznie też jeżeli nie zamierzam od razu jechać to nie pozostawiam go z włączonym silnikiem dłużej jak dwie minuty.
_________________
Jest dobrze :)
 
 
 
l300 
Forumowicz

Auto: L300 2.4 4wd i Delica 2.8 4wd
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2011
Posty: 52
Skąd: Chocianów
Wysłany: 24-01-2013, 13:49   

Lukas 78 a co chcesz zobaczyc na tym zdjeciu silnika?? Jak cos to moge podeslac na maila :) Silnik taki jak w Pajero 2.8 4M40t
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 24-01-2013, 19:33   

Spytam jeszcze raz...Czy podłączałeś drugi komputer?
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
l300 
Forumowicz

Auto: L300 2.4 4wd i Delica 2.8 4wd
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2011
Posty: 52
Skąd: Chocianów
Wysłany: 24-01-2013, 20:41   

Przeczytac wyzej mozna, ze podmienialem od dwoch takich samych aut i o tych samych numerach :)
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 24-01-2013, 22:00   

l300 napisał/a:
Lukas 78 a co chcesz zobaczyc na tym zdjeciu silnika?? Jak cos to moge podeslac na maila :) Silnik taki jak w Pajero 2.8 4M40t

chciałem się upewnić czy to 4m40 :lol:
pewny jesteś ,że nikt tam przeszczepów nie robił
bo dla mnie sterowanie pasuje idealnie pod 4d56 QGS
 
 
l300 
Forumowicz

Auto: L300 2.4 4wd i Delica 2.8 4wd
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2011
Posty: 52
Skąd: Chocianów
Wysłany: 25-01-2013, 07:46   

Nikt zadnych przeszczepow nie robil, nawet na tabliczce znamionowej jest 4M40. Pozatym Delica 4wd kazda ma 4M40. Wiesz, ale komputer z mojego auta w innym grzeje dlugo tzn. normalnie :)
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 25-01-2013, 08:14   

no to masz gdzieś zmasowany przewód idący od czujnika temperatury z bloku do sterownika. Sprawdź rezystancję samego czujnika po odpięciu kostki, znajdź przewód który idzie od czujnika do sterownika i zmierz rezystancję na tym przewodzie przy sterowniku. Podejrzewam ,że będą to dwie różne liczby. Możesz też spróbować dać nowy przewód bezpośrednio od czujnika do sterownika jeśli nie masz miernika ale ja bym przewodów od razu na pałę nie ciął.
 
 
l300 
Forumowicz

Auto: L300 2.4 4wd i Delica 2.8 4wd
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2011
Posty: 52
Skąd: Chocianów
Wysłany: 25-01-2013, 10:48   

Tak tez mysle ze przewody od czujnika do komputera bo juz nic innego wiecej niema. Po niedzieli posprawdzam to i dam znac co wyniklo.

[ Dodano: 02-02-2013, 17:39 ]
able sprawdzone i są ok. Panowie, a co ma wspólnego alternator do świec?? Jak odłącze wtyczke od alternatora to swiece non stop grzeja jak przekrece kluczyk, aż nie chcą sie rozłaczyć.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.