Mitsubihi Endeavor 3.8 l SUV:) |
Autor |
Wiadomość |
tresorex
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2006 Posty: 2066 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16-02-2013, 16:55
|
|
|
Nawet w przetłoczeniu błotnika zmieściła się klapka wlewu paliwa to musi być wielkie bydle
Piszesz że cena litra paliwa to $0,95, a ile zarabia miesięcznie przeciętny Amerykanin np taki jak Ty? |
_________________
 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 16-02-2013, 17:01
|
|
|
Przy dzisiejszych cenach wachy w Polsce porównywalnie płacisz około połowę mniej za litr Co za kraj |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
matraks
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Endeavor '07 3,8l
Kraj/Country: USA
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Sty 2012 Posty: 138 Skąd: Chicago
|
Wysłany: 16-02-2013, 23:10
|
|
|
tresorex napisał/a: |
Piszesz że cena litra paliwa to $0,95, a ile zarabia miesięcznie przeciętny Amerykanin np taki jak Ty? |
Przeciętny Amerykanin za 1 godzinę pracy kupi ok 12-14 litrów paliwa. Ja nie zaliczam się do statystycznego Amerykanina bo mogę kupić ok. 20 litrów paliwa za 1 godz. pracy
Ale muszę przyznac, że coraz więcej samochodów z dislem jezdzi. I to takich jak Porsche Cayenne
londolut napisał/a: | Przy dzisiejszych cenach wachy w Polsce porównywalnie płacisz około połowę mniej za litr Co za kraj |
Wszystkiemu winne są dodatkowe opłaty , podatki i akcyza w cenie paliwa. W USA suma wszystkich podatków to 12% ceny paliwa, w Polsce 48%. Tu właśnie kształtuje się ta spora różnica w cenie między Polską a USA. |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 17-02-2013, 18:43
|
|
|
Musisz jeszcze wziąć pod uwagę, że statystyczny polak kupi 2-3 litry paliwa za godzinę roboty To jest zło... |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 17-02-2013, 20:30
|
|
|
matraks napisał/a: | Teraz jest $0,95/litr a ma skoczyć na $1,2/litr |
Za litr czy galon....?Na stacjach w stanach dystrybutory mają liczniki podane w litrach czy jak na filmach w galonach..?;-) |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
matraks
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Endeavor '07 3,8l
Kraj/Country: USA
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Sty 2012 Posty: 138 Skąd: Chicago
|
Wysłany: 18-02-2013, 03:30
|
|
|
m6riano napisał/a: | matraks napisał/a: | Teraz jest $0,95/litr a ma skoczyć na $1,2/litr |
Za litr czy galon....?Na stacjach w stanach dystrybutory mają liczniki podane w litrach czy jak na filmach w galonach..?;-) |
Na dystrybutorach zawsze podawane są galony. Ja przeliczyłem od razu na litry bo nam Europejczykom tak łatwiej Galon (3,78l) kosztuje tutaj ok $3,6. Teraz skoczył już na $4
londolut napisał/a: | Musisz jeszcze wziąć pod uwagę, że statystyczny polak kupi 2-3 litry paliwa za godzinę roboty To jest zło... |
I to mnie właśnie edit ekhm... denerwuje
[ Komentarz dodany przez: Hubeeert: 19-02-2013, 08:59 ]
Zasady Forum są jednoznaczne. Nie używamy wulgaryzmów. |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 19-02-2013, 08:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Paweł W.
Mitsumaniak
Auto: MSS 1,6 2002, Nissan Note 1,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Paź 2013 Posty: 433 Skąd: z Warszawy
|
Wysłany: 18-12-2015, 16:37
|
|
|
Witaj,
Oj, Matraksie, auto przepiekne, mam nadzieje ze sprawia Ci wiele frajdy a radochy.
Z zewnatrz- masywny, ale dynamiczny. Wewnatrz...Bajka.
Dla mnie M A R Z E N I E.
Gratuluje I zycze Ci wiele radosci I satysfakcji z ENDEAVOUR-a.
Najserdeczniej Pozdrawiam
Pawel |
_________________ Pavcio SS1,6 |
|
|
|
 |
matraks
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Endeavor '07 3,8l
Kraj/Country: USA
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Sty 2012 Posty: 138 Skąd: Chicago
|
Wysłany: 06-09-2016, 03:27
|
|
|
Czas na małą aktualizację. Z racji tego, że minęły właśnie 4 lata od kiedy mam Endeavora, postanowiłem trochę podsumować cały ten okres eksploatacji. Przejechałem łącznie 66 tys. mil czyli jakieś 106 tys. km. Stan licznika na dziś to 141 tys. mil czyli około 228 tys. km. Misiek nie sprawił praktycznie ŻADNYCH większych problemów.
Zostało wymienione lub naprawione:
- wymiana oleju - 119 tys. km
- łącznik stabilizatora przód/lewy - 130 tys. km
- wymiana oleju - 132 tys. km
- wymiana oleju - 141 tys. km
- wymiana oleju w skrzyni biegów - 150 tys. km
- wymiana oleju - 150 tys. km
- 2 nowe opony z przodu - 150 tys. km
- ustawienie zbieżności - 150 tys. km
- wymiana oleju i filtra powietrza - 166 tys. km
- wymiana paska rozrządu, paska osprzętu, pompy wody, napinacz - 168 tys. km
- wymiana oleju - 179 tys. km
- wymiana przednich klocków hamulcowych na ceramiczne - 185 tys. km
- wymiana oleju - 195 tys. km
- wymiana łączników stabilizatora tył lewy/prawy - 202 tys. km
- wymiana klocków hamulcowych z tyłu na ceramiczne - 202 tys. km
- komplet 4 nowych opon - 205 tys. km
- naprawa skorodowanej rury przy tłumiku końcowym - 205 tys. km
- wymiana oleju - 210 tys. km
- wymiana oleju w skrzyni biegów i nowy filtr powietrza - 215 tys. km
Oprócz tego musiałem wymienić opornik od dmuchawy bo działała tylko na najwyższej prędkości. Powód awarii to korozja . Musiałem również regularnie czyścić odpływ wody z kondensatora klimatyzacji. Zapychanie skutkowało zbieraniem się wody w desce rozdzielczej od strony pasażera i mokra wykładziną. Podobno to wada konstrukcyjna. To samo jest w Galantach po 2004 roku.
No i najgorsza rzecz jakiej nienawidzę, a nie mam właściwie na nią żadnego wpływu, czyli korozja
tylne nadkole
ranty drzwi tylnych
Musze coś z tym zrobić jeszcze przed zimą bo go schrupie całego
Dosyć już tego narzekania. Czas na pozytywy, a tych jest całe mnóstwo. Przede wszystkim ogromny komfort jazdy. Długie trasy po 1000 km w jeden dzień to żaden problem. Endeavor jest pod tym względem nawet lepszy niż BMW 7 e38, którym również pokonywałem takie trasy.
Prowadzenie i trzymanie się drogi tez są zaskakująco dobre jak na ciężki i wysoki SUV.
Prostota budowy i łatwość napraw. Ceny części odrobinę wyższe niż do najpopularniejszych marek amerykańskich.
Bardzo dynamiczny silnik i świetna automatyczna skrzynia biegów. Chociaż dość prymitywna i tylko 4-biegowa. Reakcja na dodanie gazu jest wyśmienita. Moje BMW e92 mogłoby buty czyścić pod tym względem Endeavorowi
Całkiem rozsądne zużycie paliwa - 12,7 l/100km to średnia z całego okresu eksploatacji.
Podsumowując jest to świetne auto, które początkowo miło służyć 2-3 lata. Teraz jednak zostawiam go do końce jego dni. Póki koła mu nie odpadną. Mam nadzieje że dotrwa do 500 tys. km. Chyba, że go wcześniej ruda zeżre...
Kilka aktualnych zdjeć
pozdrawiam |
_________________ Zobacz moją Endeavorę:)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=78230
2009 Volvo s40 2.4i-->2016-do teraz
2011 BMW 328i xDrive e92-->2013-do teraz
2007 Mitsubishi Endeavor-->2012-do teraz
2001 BMW 740iL-->2009-2011
2000 Mercedes S430 Long-->2009-2009
2002 Mitsubishi Lancer-->2008-2012
1995 Dodge Neon:)-->2007-2008 |
Ostatnio zmieniony przez matraks 25-09-2016, 01:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 06-09-2016, 08:19
|
|
|
Nie do wiary, auto niespełna 10 letnie i tak mu rdza zżera drzwi na dole... Niestety na dłuższą metę nic z tym nie zrobisz. Tylko wycięcie korozji i wspawanie zdrowej blachy lub wymiana drzwi na zdrowe. |
|
|
|
 |
matraks
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Endeavor '07 3,8l
Kraj/Country: USA
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Sty 2012 Posty: 138 Skąd: Chicago
|
Wysłany: 06-09-2016, 14:17
|
|
|
Hugo, dziwi mnie tylko, że rudy nalot pojawił sie tylko w tych dwóch miejscach. Pozostałem drzwi i nadkola są nietknięte. Nauczyłem sie już z tym zyć. Nie ma siły. Japońce nie potrafią zabezpieczyc samochodów przed korozją i tyle |
_________________ Zobacz moją Endeavorę:)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=78230
2009 Volvo s40 2.4i-->2016-do teraz
2011 BMW 328i xDrive e92-->2013-do teraz
2007 Mitsubishi Endeavor-->2012-do teraz
2001 BMW 740iL-->2009-2011
2000 Mercedes S430 Long-->2009-2009
2002 Mitsubishi Lancer-->2008-2012
1995 Dodge Neon:)-->2007-2008 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 06-09-2016, 14:35
|
|
|
Dziwne, dziwne. A sprawdzałeś czy nie są zapchane odpływy wody na dole drzwi albo czy nie ma dużo syfu na dole wewnątrz? Wtedy masz tam non stop wilgoć i pojawia się korozja. Garażujesz go czy stoi np. pod drzewami? |
|
|
|
 |
matraks
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Endeavor '07 3,8l
Kraj/Country: USA
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Sty 2012 Posty: 138 Skąd: Chicago
|
Wysłany: 06-09-2016, 16:11
|
|
|
Nie sprawdzałem tych otworów. Garazowalem go tylko przez pierwszy rok a pózniej musiał zwolnić miejsce na inne samochody. Teraz stoi cały czas na zewnątrz pod drzewami. Do tego dochodzi ogromna ilośc soli która sypia na potegę na drogi zimą. Ten rdzawy nalot pojawił sie niedawno, kilka miesięcy temu. Wyczyszczę dokładnie te miejsca i pomaluje. Może jeszcze nie jest za późno. |
_________________ Zobacz moją Endeavorę:)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=78230
2009 Volvo s40 2.4i-->2016-do teraz
2011 BMW 328i xDrive e92-->2013-do teraz
2007 Mitsubishi Endeavor-->2012-do teraz
2001 BMW 740iL-->2009-2011
2000 Mercedes S430 Long-->2009-2009
2002 Mitsubishi Lancer-->2008-2012
1995 Dodge Neon:)-->2007-2008 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 07-09-2016, 09:09
|
|
|
matraks napisał/a: | Wyczyszczę dokładnie te miejsca i pomaluje. Może jeszcze nie jest za późno. | Jak to jest świeże to powinno się udać. I nie zapomnij zakonserwować drzwi od środka. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Ziemowit
Mitsumaniak
Auto: VIPajero III 3.5 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2016 Posty: 56 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 15-09-2016, 12:45
|
|
|
Sympatyczne autko ten Endeavor No i osiągi, kurde masz dosłownie troszkę więcej KM i nM od mojego a 0-100 1,5 sek lepiej. Całkiem całkiem Dodatkowo spalanie litr mniejsze i to pomimo automatu. Jakby to wszystko zebrać, to albo ten silnik i skrzynia są geniuszem inżynierii, albo to autko nie wygląda, ale jest sporo lżejsze niż mój. Mimo krytyki wnętrza, ja się nie wypowiem, gdyż do rzetelnej oceny potrzeba by było mi tam po prostu wsiąść
Co do rdzy - jak mój był w podobnym wieku to podjąłem z nią walkę, którą wygrałem i do teraz się z tego bardzo cieszę, więc jeżeli naprawdę planujesz na długo się związać z Endeavorkiem to od tego zacznij.
Życzę przyjemnej, bezpiecznej i bezawaryjnej eksploatacji! |
_________________ One Love - Pajero!
VIPajero III 3.5 GDI '00, 10.2011r. - 10.2061r.
Prace nad projektem:
https://www.facebook.com/...09312115847482/ |
|
|
|
 |
SLAW205
Forumowicz
Auto: Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2016 Posty: 31 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 15-09-2016, 19:41
|
|
|
Moze był podtopiony w każdym razie chcąc dłużej jezdzic trzeba zakonserwować auto i nie tylko Mitsubishi ,kolegi tata ma jetke 6 lat i juz ma dziury ,audi też już mają korozję ,szczególnie z przodu |
|
|
|
 |
|