Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
21-03-2007, 02:02
Lambda - pytanie
Autor Wiadomość
konrad1704 
Mitsumaniak


Auto: Colt`95 CA0 1.6 16 V benzyna
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 1002
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 09-03-2007, 22:49   

to i ja sie podlacze pod temat:
czy jest mozliwosc sprawdzenia czy sonda jest zepsuta? czy wymienia sie ja jak sie cos dzieje bez sprawdzania? moj colcik troche duzo pali (jakies 11l w miescie) i jestem troche zaniepokojony i pomyslalem ze to moze to. co o tym myslicie?

thx
pozdrawiam
_________________

 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 10-03-2007, 00:14   

konrad1704 napisał/a:
zy jest mozliwosc sprawdzenia czy sonda jest zepsuta?


Jest - podpięcie pod PC lub palmtopa, lub tzw tester sondy lambda.
Lub po prostu elektryk samochodowy który takie urządzenie powinien posiadać i zbadać sondę
 
 
konrad1704 
Mitsumaniak


Auto: Colt`95 CA0 1.6 16 V benzyna
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 1002
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 10-03-2007, 09:56   

a macie moze jakies pomysly co moze byc jeszcze odpowiedzialne za tak duze spalanie?
_________________

 
 
 
piotruś 
Forumowicz
,DZIECI KWIATY.''

Auto: ford S-Max.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 243
Skąd: ZGIERZ
Wysłany: 10-03-2007, 11:23   

Oczywiście moga to być wtryski . :o
 
 
 
 
sruba 
m3m&mitsumaniak
football is a drug

Auto: Toyota Auris II TS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 14 Wrz 2005
Posty: 5702
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Wysłany: 14-03-2007, 21:38   

to i ja sie podlacze.
moj CA0 1,6 16V od pewnego juz czasu pali mi prawie 14 litrow.
co prawda nie przemierzam nim zbyt duzych dystansow, niemniej zaczyna mnie to spalanie troche uderzac po kieszeni.
dzisiaj podlaczylem samochod pod komputer - nie ma zadnych bledow, sonda dziala normalnie, w trakcie jazdy CE sie nie zapala, silnik pracuje rowno... jedynie co mnie zaniepokoilo (nie wiem czy slusznie, nie mam manuala), to czas (czestotliwosc ?) wtryskow - 2,6 msec. jaki powiniem byc prawidlowy ?
a z drugiej manki - gdy awaria sondy zostala wykluczona, gdzie zaczac szukac przyczyny tak wysokiego spalania (przed usterka/awaria samochod palil ok. 8 litrow w miescie) ?
_________________
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 15-03-2007, 01:45   

Sruba napisał/a:
nie ma zadnych bledow, sonda dziala normalnie


Jaki zakres napięć odczytałeś na sondzie?
Jaki okres zmian napięcia na sondzie na wolnych obrotach?
 
 
burst
[Usunięty]

Wysłany: 15-03-2007, 07:03   

josie napisał/a:
Musisz wiedzieć czy ta sonda ma zakres pracy 0-1V, bo były też inne.
Moim zdaniem bardziej się opłaca kupić nową uniwersalną NTK na Allegro za około 80żł i mieć spokój. Też jest 4-przewodowa. 2 dodatkowe przewody (tego samego koloru) to grzałka sondy - powoduje, że zaczyna wcześniej pracować. Grzałkę podłącza się pod 12V pojawiające się po przekręceniu stacyjki. Np cewka lub pompa paliwa.


A ta grzałka nie powinna pracować na jakimś układzie czasowym ?

Sruba 2.6ms to normalny czas wtrysku na wolnych obrotach, przy przyśpieszaniu potrafi podskoczyć nawet do 9ms
 
 
sruba 
m3m&mitsumaniak
football is a drug

Auto: Toyota Auris II TS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 14 Wrz 2005
Posty: 5702
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Wysłany: 15-03-2007, 09:19   

josie napisał/a:
Jaki zakres napięć odczytałeś na sondzie?


cholera nie pamietam (ok. 100-850 mV?).
ale wykres przedstawial ladna i rowna amplitude...
_________________
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 15-03-2007, 10:02   

konrad1704 napisał/a:
a macie moze jakies pomysly co moze byc jeszcze odpowiedzialne za tak duze spalanie?

A filtr powietrza to kiedy zmieniałeś?
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
konrad1704 
Mitsumaniak


Auto: Colt`95 CA0 1.6 16 V benzyna
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 1002
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 15-03-2007, 10:39   

filtra jeszcze nie zmienialem (mam miska dopiero do ok. 1,5 miesiaca) i jeszcze nie bardzo sie znam co trzeba zrobic i kiedy.
myslisz ze to moze byc przyczyna? check engine nie wyswietla zadnych bledow, silnik pracuje rowno tylko przed rozgrzaniem obroty sa na ok. 2 tysiacach ale po rozgrzaniu spadaja na jakies 700-800.
_________________

 
 
 
sruba 
m3m&mitsumaniak
football is a drug

Auto: Toyota Auris II TS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 14 Wrz 2005
Posty: 5702
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Wysłany: 15-03-2007, 10:45   

konrad1704 napisał/a:
jeszcze nie bardzo sie znam co trzeba zrobic i kiedy


to z miejsca powinienes wymienic wszystkie filtry (paliwa, powietrza, oleju), oczywiscie sam olej i pasek rozrzadu.
_________________
 
 
konrad1704 
Mitsumaniak


Auto: Colt`95 CA0 1.6 16 V benzyna
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 1002
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 15-03-2007, 10:55   

olej jest nowka takze mysle ze nie trzeba go wymieniac. tylko czy oprocz tego ze te czesci sie wymienia z "zasady" to czy maja one realny wplyw na spalanie?
_________________

 
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 15-03-2007, 11:12   

Filtr powietrza ma baardzo duzy wplyw na spalanie. Gdy jest zanieczyszczony drastycznie zmienia się stan pracy silnika i składu mieszanki, silnik by zachowac moc przy mniejszym dostarczeniu powietrza nadrabia spalaniem benzyny.
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
konrad1704 
Mitsumaniak


Auto: Colt`95 CA0 1.6 16 V benzyna
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 1002
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 15-03-2007, 11:18   

a czy z wymiana takiego filtra moze sobie poradzic nowicjusz (taki jak ja) czy trzeba sie udac do mechanika? czy po takiej wymianie trzeba cos regulowac, podlaczac pod komputer lub cos w tym stylu? jakiej firmy filtr byscie polecilil? sa jakies specjalnie dedykowane to miskwo (coltow) czy to sa uniwersalne czesci?
 
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 15-03-2007, 11:32   

Spokojnie sam wymienisz, otwierasz puche, wyciagasz stary, wkladasz nowy. Filtry masz od różnych producentów, ale jezeli filtr jest standardowy (papierowy) to w zasadzie różnicy nie ma, jezeli bys natomiast wrzucil jakies wkładki sportowe (juz są to siateczki metalowe) lub nawet stożek, to firma juz ma znaczenie. Regulacji nie musisz przeprowadzać, silnik sam sie zaadaptuje do nowych waryunków pracy.
Dla przykładu powiem ci, ze cif mojej żony jeździł na lpg na brudnym filtrze i palił 12l LPG, po zmianie na nowy filtr, spalanie spadło do 9l. Oczywiscie wiązało się to z przestawieniem parametrów instalacji, ale komp benzynowy w silniku to sam zrobi
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.