Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] ,,cykanie'' w silniku
Autor Wiadomość
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-05-2013, 18:32   

ross, poniekąd. OD wszelkich syfów masz filtr oleju. Stosujesz płukankę przed wymianą oleju. Następnie zmieniasz olej z filtrem. Moja ma 231kkm i jeździ na 5W30.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
robert78 
Mitsumaniak


Auto: Eclipse 4g
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 1171
Skąd: Stargard
Wysłany: 05-05-2013, 19:12   

dlatego przed zmiana z 10w40 na 5w30 trzeba zastosowac plukanke
_________________
Eclipse 4g 07r
 
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 05-05-2013, 19:32   

robert78, Tu masz rację , ale silnik w środku musi być idealnie czysty - jakoś nie do
końca mnie płukanka przekonuje.

[ Dodano: 05-05-2013, 19:36 ]
Piwor, Filtr olejowy czyści olej w magistrali olejowej a rozbryzgowego smarowania nie zabezpiecza.
_________________
Ross
 
 
mitsufree 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma II 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 45
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 05-05-2013, 20:11   

a na czym polega ta plukanka ??
_________________

 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-05-2013, 20:15   

Panowie , uważajcie tylko aby syntetyk nie wypalił wam dziur w bloku :) Pozdrawiam wszystkich dbających o auto :)
 
 
robert78 
Mitsumaniak


Auto: Eclipse 4g
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 1171
Skąd: Stargard
Wysłany: 05-05-2013, 20:20   

plecho1, ja wlasnie mam zamiar przejsc z 10w40 na 5w30 na liczniku ponad 240000 tez pozdrawiam wszystkich bojacych
_________________
Eclipse 4g 07r
 
 
 
mitsufree 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma II 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 45
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 05-05-2013, 21:26   

no to jak tak straszycie to ja zostaje przy 10W40 :P haha :D tylko producenta zmienie :D
_________________

 
 
nashkarol 
Forumowicz


Auto: Mitsu Cari 1.8 GDI 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 122
Skąd: NBR
Wysłany: 05-05-2013, 23:17   

Plecho i Robert, załapałem podtekst i aluzje ... Jak już wcześniej pisałem nie jestem fachowcem i bazuje na opiniach. Zbieram je i staram się wyważyć "złoty środek". Ja w swojej dziedzinie jestem mocny i też mógłbym się podśmiewać i szydzić z ludzi, którzy wydaje mi się słusznie, podchodzą z dozą niepewności do tematu traktowanego raczej hobbystycznie niżeli fachowo ... Po to są takie fora, żeby podyskutować, zderzyć opinie itp to zbyt proste, żeby na ten temat pisać.

Większość opinii usłyszałem właśnie takich, że jak nie jestem pewien co zalać, to lepiej zostawić margines bezpieczeństwa i zastosować półsyntetyk. To mówili ludzie, którzy naprawdę siedzą w temacie wiele lat, a nie "Pan Heniu" z małego zakładziku, który Polonezy naprawia i zawsze taki lał, to i do tego się nada ... a czy to GDI czy GLI, co to za różnica.

Z pewnością nikt z Was nie da sobie uciąć ręki jaka będzie reakcja silnika na zmianę oleju. W dziewięciu jednostkach nic się nie stanie a ta jedna jak to się mówi - da du** i zaczną się schody i niepotrzebne koszta.

Taka jest moja opinia, wywnioskowana z opinii fachowców. Chciałbym zatem poznać rzetelna wypowiedź, dlaczego się mylę :)
_________________

 
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 06-05-2013, 07:42   

Nagar robi się z benzyny a nie oleju, dzisiejsze oleje spełniają normy sprzed 10 lat. Te gorsze to te marketowe, reszta ma prawie identyczne normy. Jedynie paramatrami lekko się różnią.
Na cykanie nie ma rady, będzie cykać i tyle.
Jeżeli silnik nie spala oleju to spokojnie mozna przejśc na 5w30.
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-05-2013, 07:48   

Olej powinno się zalewać taki jaki teoretycznie zaleca producent lub lepszy o podobnych parametrach. Przeważnie nasze auta mają już kilka czy nawet kilkanaście lat i przeważnie w czasie ich produkcji były inne normy, oleje. Najczęściej też jest tak, że producent podaje olej o najniższej specyfikacji jaki możemy jeszcze zalać i nie stracimy gwarancji. Więc jeśli mam sprawne auto, to wolę mu zalać lepszy olej a jeśli silnik by przeciekał to wymienił bym zużytą uszczelkę. Syntetyk nie syfi tak silnika jak półsyntetyk czy minerał z których wytrącają się różne substancje i odkładają się w silniku które wytrącają się głównie przez niższą temperaturę zapłonu. Jest to jeden z powodów cykających zaworów w GDI ponieważ te substancje zalepiają wąskie kanały olejowe czy same regulatory luzu zaworowego.
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 06-05-2013, 10:19   

plecho1, A jaki to jest ten lepszy ? Gdi jest zabijene przez kiepską benzynę.
Stukanie hydropopychaczy silnika jeszcze nie zabiło.
Wystarczy co 10 tys zmieniać olej.
Każdy olej w GDI będzie czarny jak smoła juz po 1 tys km.
To jest od nagaru i wyższej temp. spalania w komorze.
Im lepsze paliwo tym nagaru mniej.

Jeżeli się mylę to prosze o poprawienie.
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
nashkarol 
Forumowicz


Auto: Mitsu Cari 1.8 GDI 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 122
Skąd: NBR
Wysłany: 06-05-2013, 11:03   

Nareszcie jakies konkrety :) Morfi, czyli mam rozumiec ze nie dokonca bylem w bledzie ? Uwazam, ze jezeli juz od kilku lat jest lany 10w40, to moge dalej to kontynuowac, tylko zmieniac ten olej mozliwie czesto ?

Z drugiej strony strasznie zaawansowany ten silnik, ciekawa technologia tylko trzeba dbac. Przyznam ze w sumie to mnie sklonilo do zakupu (chcialem sie przekonac ile prawdy jest w opiniach internautow). Odpukac, poza drobnymi problemami z cisnieniem paliwa, nic wiecej zlego sie nie dzieje i fajnie sie jezdzi Cari. Martwi mnie troche problem z ewentualna sprzedaza, wiem ze ludzie podchodza do tego silnika z duuuuzym dystansem :)
_________________

 
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 06-05-2013, 11:09   

nashkarol, jeżeli nie masz ubytku oleju to spokojnie możesz zmienic olej na 5w30. Popychacze troszke ucichną, ale nie zamilkną.
Ja tam wolałem jeżdzić na 10w40 za 65zł z mobila 1, ale tankować pb98
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
nashkarol 
Forumowicz


Auto: Mitsu Cari 1.8 GDI 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 122
Skąd: NBR
Wysłany: 06-05-2013, 12:11   

Przepala mi olej delikatnie (jak pisalem, zrobilem na tym oleju ok 15 tys i przepalil z tego ponad litr - tyle juz dolalem). Wiem, ze 15 tys to duzo za duzo, ale w tym tygodniu zmieniam olej z filtrem i przy okazji filtr paliwa. Cos mi sie wydaje, ze popychacze i tak przycichna znacznie, jak zmienie mu olej na swiezutki - jaki by on nie byl :) syntetyk, czy polsyntetyk.

[ Dodano: 06-05-2013, 12:14 ]
... mialem na mysli, ze przy okazji filtr powietrza ;) filtr paliwa zmienialem ostatnio razem z pompka w baku.
_________________

 
 
 
mitsufree 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma II 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 45
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 06-05-2013, 16:03   

ja też zostane przy swoim 10W40, mimo ze przez 10 tys nie dolewałem nic i mam olej w normie :) nashkarol na jakiego producenta zmieniasz ?? ja mam teraz motul i chyba zostane przy tym albo zmienie na mobil1
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.