Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Opel Omega 2,5 TDS
Autor Wiadomość
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 27-06-2013, 19:32   

Iron.Falcon napisał/a:
nie narzuca mu się agresywnego stylu jazdy. W każdym innym przypadku będą z nim same problemy.

Sam więc sobie odpowiedziałeś, po co komu taki silnik?

[ Dodano: 27-06-2013, 19:36 ]
mjsystem napisał/a:
Te silniki co dziwne, psuły się głównie w Oplach. Powód? Źle dobrana chłodnica i przegrzewanie się na każdym kilometrze

:arrow:
cns80 napisał/a:
Pierwsza generacja miała oznaczenie 25TD (czasem spotykany jako U) ponieważ nie był to silnik Opla. Jedyny jej problem to zły bilans cieplny pomiędzy pierwszym i ostatnim cylindrem. Silnik po modyfikacjach opla doczekał się numeru X25TD zgodnie z oplowską nomenklaturą i tam już było trochę więcej problemów z "oszczędności". Z tego co pamiętam to były oferowane równocześnie.
Y25TD to zdaje się 24V i zupełnie inna bajka.

No widzisz, ja tylko zasłyszłem od wielu mechaników(chciałem go kupić), a Ty wytłumaczyłeś dokładniej :wink:
 
 
Iron.Falcon 
Mitsumaniak
Brummi Fahrer


Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 427
Skąd: Bad Rothenfelde
Wysłany: 27-06-2013, 19:46   

mjsystem napisał/a:
Sam więc sobie odpowiedziałeś, po co komu taki silnik?

głównie do jeżdżenia... wiesz, że ludzie czasami kupują auto do przemieszczania się z punktu A do B tak zgodnie z przepisami nawet.... a przynajmniej nie bardzo od nich odbiegając. Bez "czipów", od świateł do świateł z nogą w podłodze itp.

[ Dodano: 27-06-2013, 19:50 ]
mjsystem napisał/a:
No widzisz, ja tylko zasłyszłem od wielu mechaników(chciałem go kupić)

a ja go użytkowałem przez sporo kilometrów i nadal twierdzę, że silnik mieści się w granicach akceptowalności
 
 
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 28-06-2013, 06:43   

Iron.Falcon napisał/a:
ludzie czasami kupują auto do przemieszczania się z punktu A do B tak zgodnie z przepisami nawet.... a przynajmniej nie bardzo od nich odbiegając. Bez "czipów", od świateł do świateł z nogą w podłodze itp.

Zgadzam się. Ja też tak jeżdżę. Jednak nie mogę sobie pozwolić na awaryjne auto. Zazwyczaj starałem się kupować auta niezawodne. Moja praca wymaga ścisłej dyspozycyjności.

Iron.Falcon napisał/a:
a ja go użytkowałem przez sporo kilometrów i nadal twierdzę, że silnik mieści się w granicach akceptowalności


Dla mnie to za mało.
Wiele lat temu chciałem kupić Omegę kombi z tym silnikiem. Wziąłem zaprzyjaźnionego mechanika (jeden to na na hasło omega 2.5td w ogóle nie chciał ze mną rozmawiać) żeby ocenił auto. Wypas, opcja z telefonem i innymi bajerami. Siłą mnie wyrywał, bo prawie go kupiłem. Ale w końcu mnie przekonał. Później rozmawiałem z wieloma mechanikami, żaląc się, że go nie kupiłem. Niestety wszyscy jednogłośnie stwierdzili, że dobrze, że nie kupiłem tego modelu.
Tak więc nie zrobiłem ani jednego kilometra tym autem i nie dla tego, że mi się nie podobał, lecz przez przestrogę. Nie wątpię, że ten silnik potrafi służyć długo i solidnie. Dla mnie jednak liczy się nieprzypadkowość. I uwierz mi, żaden silnik mi nie padł od czasu, kiedy sprzedałem trupowatego Poloneza. :wink:
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 28-06-2013, 08:01   

Iron.Falcon napisał/a:
głównie do jeżdżenia... wiesz, że ludzie czasami kupują auto do przemieszczania się z punktu A do B tak zgodnie z przepisami nawet.... a przynajmniej nie bardzo od nich odbiegając. Bez "czipów", od świateł do świateł z nogą w podłodze itp.
Najlepsza będzie Panda ;) A jak chcesz to robic wygodnie i z klasą to też jest parę aut wygodniejszych, ekonomiczniejszych i jednocześnie zrywniejszych za podobne pieniądze.
Omega to słaba oferta.

Iron.Falcon napisał/a:
a ja go użytkowałem przez sporo kilometrów i nadal twierdzę, że silnik mieści się w granicach akceptowalności
Kumpla ojciec jeździł nim od nowości, a później kumpel go użytkował (tak jak piszesz z punktu a do B) ale blachy poleciały mimo że nie bity, w zawieszeniu utopił 30% wartości samochodu, a ten silnik w automacie mimo lekkiej nogi i kapelusza i tak mu chłeptał grubo ponad 8 litrów.
Jak dla mnie to porażka na całej linii.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Iron.Falcon 
Mitsumaniak
Brummi Fahrer


Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 427
Skąd: Bad Rothenfelde
Wysłany: 28-06-2013, 08:21   

cns80 napisał/a:
Najlepsza będzie Panda A jak chcesz to robic wygodnie i z klasą to też jest parę aut wygodniejszych, ekonomiczniejszych i jednocześnie zrywniejszych za podobne pieniądze.
Omega to słaba oferta.

no takie wyposażenie jak zostało wymienione w pierwszym poście za 3500 będzie ciężko... no coś by tam znalazł.

cns80 napisał/a:
blachy poleciały mimo że nie bity, w zawieszeniu utopił 30% wartości samochodu, a ten silnik w automacie mimo lekkiej nogi i kapelusza i tak mu chłeptał grubo ponad 8 litrów.
Jak dla mnie to porażka na całej linii.

generalnie omega to jedno z tańszych aut do utrzymania.... a koszty zawieszenia są niczym przy A6 C5, czy alfie 166. 8l to dobry wynik :lol: ja w miescie ponizej 11 nie schodziłem

[ Dodano: 28-06-2013, 09:02 ]
sampler napisał/a:
Silnik w tej omedze to legendarne tds z beemki. Legenda oczywiscie negatywna.

mlun napisał/a:
Omijać z daleka. Ten silnik jest tak jak czytałaś jest nie udaną konstrukcją.

cns80 napisał/a:
Kumpel właśnie się takiego pozbył z wielką ulgą.

mjsystem napisał/a:
No widzisz, ja tylko zasłyszłem od wielu mechaników


Właśnie dzięki takim opiniom, można kupić za śmieszne pieniądze auto.... które jak już pisałem wcześniej najgorsze nie jest :lol: Tak więc 2.5 TD to zło, GDI to zło... nie kupować :D :wink: :!: a jeśli ktoś nie jest owcą powtarzającą za stadem to auto jest beeee, beeee, beeee..... to temat jak najbardziej do przemyślenia
 
 
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 28-06-2013, 09:12   

Iron.Falcon napisał/a:
a koszty zawieszenia są niczym przy A6 C5, czy alfie 166.
Czy aby nie pomyliłeś generacji aut ? ;) To jednak drobne 5 lat różnicy.

Iron.Falcon napisał/a:
8l to dobry wynik :lol: ja w miescie ponizej 11 nie schodziłem
Kto tu mówi o mieście ? 90-100 km/h w trasie z kapeluszem jak sombrero. W mieście 11 to tylko na wiosnę i na jesieni jak klimy się nie używa a jest wystarczająco ciepło dla silnika :)
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Iron.Falcon 
Mitsumaniak
Brummi Fahrer


Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 427
Skąd: Bad Rothenfelde
Wysłany: 28-06-2013, 09:19   

cns80 napisał/a:
Czy aby nie pomyliłeś generacji aut ? To jednak drobne 5 lat różnicy.


nie, nie pomyliłem. Mówimy o autach z lat 99-00 tak samo jak opel o którym jest mowa w pierwszym poście.

cns80 napisał/a:
Kto tu mówi o mieście ? 90-100 km/h w trasie z kapeluszem jak sombrero. W mieście 11 to tylko na wiosnę i na jesieni jak klimy się nie używa a jest wystarczająco ciepło dla silnika

90-100 to nigdy nie robiłem spalania większego niż 7.3 - 7.5. Niestety profil na spritmonitor.de juz jest skasowany

tu jeśli dobrze się przyjrzysz to widać 7.1 na komputerze - to co prawda chwilowe ale one cały czas się utrzymywało w przedziale +/- 1l w zależności jak nogę "oparłem" o gaz.
 
 
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 28-06-2013, 09:25   

Iron.Falcon napisał/a:
Mówimy o autach z lat 99-00 tak samo jak opel o którym jest mowa w pierwszym poście.
Tylko że ten opel wszedł do produkcji 5 lat wcześniej. To tak jakbyś porównywał Peugeota 205 produkowanego w Brazylii z 2000 roku do 206 poliftowego tylko dlatego że mają taką samą datę produkcji. Technologia się jednak zmieniła.

Iron.Falcon napisał/a:
90-100 to nigdy nie robiłem spalania większego niż 7.3 - 7.5. Niestety profil na spritmonitor.de juz jest skasowany
To gratuluję :) u kolegi litr więcej wychodził i to z tankowan a nie z kompa.

Iron.Falcon napisał/a:
tu jeśli dobrze się przyjrzysz to widać 7.1 na komputerze

Jak się dobrze przyjrzę to widzę łysy łeb, czarno, czarno, czarno, trochę szarego, 12 8 2006 :P
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Iron.Falcon 
Mitsumaniak
Brummi Fahrer


Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 427
Skąd: Bad Rothenfelde
Wysłany: 28-06-2013, 09:27   

OK :-) poddaje się :lol :lol:
 
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-06-2013, 18:37   

Słowem podsumowania Omega 2.5TD to auto o wątpliwej blacharce, osiągach niewspółmiernych do założeń, paliwożerny, czyli tak jakby spuścić telefon w kibelku i jeszcze próbowac go łowić na żywca gołą ręką :P Mowa tu o przeznaczeniu środków pieniężnych rzędu 3.5tyś zł plus mnóstwo możliwych problemów, ich rozwiązanie też kosztuje, a nie gwarantuje spokoju ducha. Skoro ma to być samochód rezprezentujący jakąs dynamikę, osiągi, wygodę, zadowolenie z jazdy, to czemu nie dorzucić grosza i kupić coś co może nie jest piękne, a o wiele lepiej się prezentuje w stosunku do wad Omegi 2.5 TD. Tutaj bardzo dobrym konkurentem, wrecz niezaprzeczalnym jest Volvo V70 Ph1 2.5TDi z silnikiem Audi R5, większa moc, mniejsze spalanie, może na minus napęd przedni, ale blacharka obustronnie ocynk, podzespołów do silnika mnóstwo, pozostałe częsci eksploatacyjne może i droższe ale mało kłopotliwe i trwałe, dodatkowy minus, cene trzeba pomnożyć conajmniej 2-u krotnie.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-06-2013, 22:40   

robertdg, omega tez nie jest tania. A takie stare padło, to proszę, ale to musi być tragedia...
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 30-06-2013, 20:59   

Od momentu kupna, auto przejechało do dnia dzisiejszego 1135 kilometrów. Jak na razie bez awarii. Spalanie to 7.6l/100km. Ale na pewno wzrośnie ponieważ zacznie poruszać się więcej po mieście.
_________________
Niebiańska robota
 
 
Iron.Falcon 
Mitsumaniak
Brummi Fahrer


Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 427
Skąd: Bad Rothenfelde
Wysłany: 30-06-2013, 21:12   

miłego użytkowania !!! :D
 
 
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 01-07-2013, 16:13   

robertdg napisał/a:
Tutaj bardzo dobrym konkurentem, wrecz niezaprzeczalnym jest Volvo V70 Ph1 2.5TDi z silnikiem Audi R5, większa moc, mniejsze spalanie, może na minus napęd przedni, ale blacharka obustronnie ocynk, podzespołów do silnika mnóstwo, pozostałe częsci eksploatacyjne może i droższe ale mało kłopotliwe i trwałe, dodatkowy minus, cene trzeba pomnożyć conajmniej 2-u krotnie.

Miałem, potwierdzam. Niezawodne, tanie, mało pali, wygodne. Zamieniłem na lancera :P Ale to dlatego, że chciałem nowe :wink:
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 02-07-2013, 12:18   

robertdg napisał/a:
Tutaj bardzo dobrym konkurentem, wrecz niezaprzeczalnym jest Volvo V70 Ph1 2.5TDi
Świetny samochód.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.