Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: akbi
23-06-2007, 23:37
[CB4W 1.6] Linki od szyb elektrycznych
Autor Wiadomość
HamanN 
Mitsumaniak
Jacek

Auto: Lancer 1.6 GLXi KOMBI 94'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 173
Skąd: Szczecin
Wysłany: 03-12-2008, 08:30   

Panie alfer znajdź Pan taką używkę w cenie 80-120 zł ....
Teraz na allegro ceny zaczynają się od 150 zł ...
Ps. Dzisiaj będzie podjęta próba przełożenia linki z mechanizmu z Lancera model wcześniej :P
 
 
 
stary alfer 
Mitsumaniak
Szkiełko i oko.


Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 5211
Skąd: Szczecin
Wysłany: 03-12-2008, 08:56   

HamanN napisał/a:
Panie alfer znajdź Pan taką używkę w cenie 80-120 zł ....
Teraz na allegro ceny zaczynają się od 150 zł ...


Ja za tyle kupiłem, fakt, że rok wcześniej :P

Gdyby poszukać w autach sprzedawanych na części (podzwonić do sprzedających) to myślę, że jest do wyszarpania za taką cenę.

PRZYKŁADOWA AUKCJA

Fakt, jest to tył, ale na bank jest szansa ;)

HamanN napisał/a:
Ps. Dzisiaj będzie podjęta próba przełożenia linki z mechanizmu z Lancera model wcześniej :P


Jesli mechanizm jest z Lancera C6x to leżysz, bo go nie przykręcisz.

Jeśli sama linka to nie wiem... :oops:
_________________
Dwie zasady gwarantujące sukces:
1. Nigdy nie mów nikomu wszystkiego,
2. ...


Ogarniam prawy ALT
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 13-04-2009, 18:12   

Odświeżę temat ponieważ w sumie dopiero teraz będę się zabierał za wymianę linek (profilaktycznie również u kierowcy zrobię). Muszę to zrobić zanim wygłuszę drzwi, ponieważ później dostęp będzie znacznie utrudniony. Bardzo bym prosił o instrukcję krok po kroku od osób które już linki wymieniały co i jak trzeba zrobić, bo szczerze powiedziawszy teraz nawet nie mam pojęcia jak wyciągnąć szybę:) Tak więc będę stokrotnie wdzięczny za takową instrukcję. Pozdrawiam
 
 
 
stary alfer 
Mitsumaniak
Szkiełko i oko.


Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 5211
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14-04-2009, 07:48   

idas, z wymianą linki to Ci nie pomogę, ponieważ wymieniałem cały mechanizm, ale co do szyby do sprawa nie jest zbyt skomplikowana.

Zaczynasz od odkręcenia klamki od środka i wyrwania boczka. Delikatnie odpinasz wtyczkę od e. szyb jeśli masz wersję GLxi i masz już tylko drzwi i mechanizm w nich umieszczony.
Jeśli dobrze pamiętam najłatwiej dobrać się do szyby jeśli cały mechanizm znajduje się na dole. Szyba przykręcona jest do prowadnicy mechanizmu na śruby. Nic nie zepsujesz, deinstalacja jest bardzo prosta. Jeśli rwiesz się z wymianą samych linek, które są zanitowane w mechanizmie to będzie to dla Ciebie przysłowiowa bułka z masłem ;)

Dobra rada to pomocnik do wyjęcia szyby z drzwi :)
_________________
Dwie zasady gwarantujące sukces:
1. Nigdy nie mów nikomu wszystkiego,
2. ...


Ogarniam prawy ALT
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 14-04-2009, 12:37   

Cytat:
Jeśli rwiesz się z wymianą samych linek, które są zanitowane w mechanizmie to będzie to dla Ciebie przysłowiowa bułka z masłem ;)


Mógłbym prosić o rozwinięcie tej kwestii?:) Bo wydawało mi się iż takie proste to nie jest:)
 
 
 
stary alfer 
Mitsumaniak
Szkiełko i oko.


Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 5211
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14-04-2009, 12:52   

Generalnie będziesz musiał rozwiercić nity na mechanizmie, aby złożyć nową linkę do kupy. Pamiętaj, że nowa linka musi odpowiadać długością starej ;)

TUTAJ masz poglądowe fotki.

Wszystko zobaczysz dokładnie jak dorwiesz się do mechanizmu.
_________________
Dwie zasady gwarantujące sukces:
1. Nigdy nie mów nikomu wszystkiego,
2. ...


Ogarniam prawy ALT
 
 
pyjte 
Mitsumaniak
Klaun Szyderca


Auto: demo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 556
Skąd: Bojtom.
Wysłany: 05-04-2011, 18:34   

Up!

Ogarniam Linki w Colcie (zerwana od kierowcy) Mam do was pytanie, bo widziałem że takie linki są w obi, ale bez krańcówek, Jak je dobieraliście ? I czy ewentualnie wiecie jaka długość ma linka bo moja jest już tak poszarpana że nic nie da rady zmierzyć
_________________
Prawda jest jak tyłek - każdy ma swoj i czasami śmierdzi.
 
 
qpal 
Forumowicz
Mariusz

Auto: SEAT IBIZA 6L FR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 130
Skąd: Włocławek
Wysłany: 08-04-2011, 10:38   

Koszt materiałów to ok. 5 złotych. Linki w lancerze wychodzi ok 1,8 metra. Końcówki do zaprasowania- sklep elektryczny albo rowerowy. Przed demontarzem zrób zdjęcia bo pancerze mają różną długość i nie pogób sprężynek przy pancerzach! Linkę kupiłem w metalowym w plastikowej osłonie ( plastik obrałem ). Nic nie tzreba rozwiercać. Potrzebny wkrętak Krzyżak, kluch nasadowy 10, młorek przecinak i samozaparcie.
Problemy stwarza odkręcenie silnika od bębna ( WD40 ) i zaprasowanie linki i jej naciągnięcie. Mnie się udało złożyć za 2 razem :mrgreen: Musiałem wprowadzić jedną poprawkę. Miast 1 tulejki w sierodku prowadnicy szyby wprowadziłem 2 na skrajach. Powód to rozwalenie uchwytu tulejki w plastikowej prowadnicy ( to do czego przykręcasz szybę ).
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 11-04-2011, 20:12   

qpal napisał/a:
Linkę kupiłem w metalowym w plastikowej osłonie ( plastik obrałem )

Jakiej grubości linka? Użyłem te od hamulców rowerowych i chyba są zbyt sztywne, miałbym jeszcze pytanie o te końcówki do zaprasowywania, czym to się zaprasowuje? Może być imadło?:-) Trzyma to dobrze? Ja stosowałem fragmenty kostek elektrycznych (te tulejki ze śrubką), ale opisane przeze mnie metody się nie sprawdzily za bardzo bo nie zalutowałem linki w okolicach tulejek i się porozwarstwiała co doprowadziło do kolejnych problemów i konieczności ponownej regeneracji...teraz chciałbym to zrobić porzadnie, a Twoja metoda się taka wydaje:-)
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
qpal 
Forumowicz
Mariusz

Auto: SEAT IBIZA 6L FR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 130
Skąd: Włocławek
Wysłany: 11-04-2011, 21:37   

Linka nie więcej niż 1,8 mm po obraniu z PCV. Większa nie wejdzie w pancerz. Ja zaprasowywałem praską do tulejek HI. W rowerowym coś dobierzesz. Tak. Lepiej jest dla pewności lutowć. Ja miałem praskę.
 
 
czarnymotyl 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer GLX 1994 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 14
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 28-04-2011, 21:08   

Panowie rada !


Jeśli chcecie już prawie gotowe linki, idzcie do rowerowego i zakupcie linke hamulca tylnego. główkę troszkę pilnikiem zetrzyjcie wejdzie wam w plastik od wewnątrz. Następnie nawińcie wszystko oraz trzeba wyregulować i dobrze naciągnąć !
Gotowe
Koszt linki 2 metrowej to 3/4 zł (zależy od regionu) Naprawienie ... bezcenne .
Powodzenia
 
 
archi_voo 
Mitsumaniak
electropope


Auto: CB4W 1996, CB4W 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 108
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-06-2011, 14:13   

popękało mi to kółeczko ślimakowe, na które nawija się linka. Czy to kółeczko od lewego i prawego podnośnika jest takie same bo nie wiem czy kupować tylko prawy czy mogę kupić lewy też dla tego kółka?
_________________
 
 
czarnymotyl 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer GLX 1994 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 14
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 10-06-2011, 10:00   

Mogę się mylić, ale z tego co ja widziałem, to ślimaki są jednakowe bo każde nawijasz tak samo.
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 13-06-2011, 13:36   

Mam pytanie, czy ślimak w który nawinięta jest linka w mechanizmie manualnym jest taki sam jak w elektrycznym? Czy ktoś już to może sprawdzał? Tzn chodzi mi o to czy można bez większych przeszkód (roznitowanie i ponowne zanitowanie tudzież skręcenie śrubami) przełożyć ślimak z linką i pacerzami z wersji manual do elektrycznej?
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
Procu 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer kombi 2.0D '92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 5
Skąd: Tychy
Wysłany: 27-07-2011, 21:58   

Co do linek poradziłem sobie z tym problemem (poszły wszystkie po kolei ^^) w prosty sposób.

Linka to 1,5 mm^2, końcówki zrobiłem z wkładu kostki elektrycznej na kable 2,5mm^2 przecięte na pół.

Długośc linki bez problemu dobrałem podczas samego montażu, wystarczy zaczepić linkę o ślimak, przeciągnąć gdzie trzeba (pancerzyki, prowadnica) i dobrze naciągając nawinąć na ślimak i odznaczyć miejsce gdzie linka wchodzi w ślimak.
Warto z tej strony założyć końcówkę z 2 mm wcześniej niż zaznaczenie. Na prowadnicy zdjąć linkę z jednego kółka prowadzącego (na górne jest chyba prościej założyć ją później) pozakładać wszystko jak trzeba a na te kółko założyć na końcu.

Gdyby ktoś chciał mogę opisać krok po kroku jak to zrobić. Do smarowania linki wziąłem smar grafitowy, może jest lekko ścierny ale jest dobry na mocne tarcie i nie lepi się jak tawot.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.