Przesunięty przez: akbi 23-06-2007, 23:37 |
[CB4W 1.6] Linki od szyb elektrycznych |
Autor |
Wiadomość |
HamanN
Mitsumaniak Jacek
Auto: Lancer 1.6 GLXi KOMBI 94'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 173 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 03-12-2008, 08:30
|
|
|
Panie alfer znajdź Pan taką używkę w cenie 80-120 zł ....
Teraz na allegro ceny zaczynają się od 150 zł ...
Ps. Dzisiaj będzie podjęta próba przełożenia linki z mechanizmu z Lancera model wcześniej |
|
|
|
 |
stary alfer
Mitsumaniak Szkiełko i oko.

Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 5211 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 03-12-2008, 08:56
|
|
|
HamanN napisał/a: | Panie alfer znajdź Pan taką używkę w cenie 80-120 zł ....
Teraz na allegro ceny zaczynają się od 150 zł ... |
Ja za tyle kupiłem, fakt, że rok wcześniej
Gdyby poszukać w autach sprzedawanych na części (podzwonić do sprzedających) to myślę, że jest do wyszarpania za taką cenę.
PRZYKŁADOWA AUKCJA
Fakt, jest to tył, ale na bank jest szansa
HamanN napisał/a: | Ps. Dzisiaj będzie podjęta próba przełożenia linki z mechanizmu z Lancera model wcześniej |
Jesli mechanizm jest z Lancera C6x to leżysz, bo go nie przykręcisz.
Jeśli sama linka to nie wiem... |
_________________ Dwie zasady gwarantujące sukces:
1. Nigdy nie mów nikomu wszystkiego,
2. ...
Ogarniam prawy ALT |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 13-04-2009, 18:12
|
|
|
Odświeżę temat ponieważ w sumie dopiero teraz będę się zabierał za wymianę linek (profilaktycznie również u kierowcy zrobię). Muszę to zrobić zanim wygłuszę drzwi, ponieważ później dostęp będzie znacznie utrudniony. Bardzo bym prosił o instrukcję krok po kroku od osób które już linki wymieniały co i jak trzeba zrobić, bo szczerze powiedziawszy teraz nawet nie mam pojęcia jak wyciągnąć szybę:) Tak więc będę stokrotnie wdzięczny za takową instrukcję. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
stary alfer
Mitsumaniak Szkiełko i oko.

Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 5211 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14-04-2009, 07:48
|
|
|
idas, z wymianą linki to Ci nie pomogę, ponieważ wymieniałem cały mechanizm, ale co do szyby do sprawa nie jest zbyt skomplikowana.
Zaczynasz od odkręcenia klamki od środka i wyrwania boczka. Delikatnie odpinasz wtyczkę od e. szyb jeśli masz wersję GLxi i masz już tylko drzwi i mechanizm w nich umieszczony.
Jeśli dobrze pamiętam najłatwiej dobrać się do szyby jeśli cały mechanizm znajduje się na dole. Szyba przykręcona jest do prowadnicy mechanizmu na śruby. Nic nie zepsujesz, deinstalacja jest bardzo prosta. Jeśli rwiesz się z wymianą samych linek, które są zanitowane w mechanizmie to będzie to dla Ciebie przysłowiowa bułka z masłem
Dobra rada to pomocnik do wyjęcia szyby z drzwi |
_________________ Dwie zasady gwarantujące sukces:
1. Nigdy nie mów nikomu wszystkiego,
2. ...
Ogarniam prawy ALT |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 14-04-2009, 12:37
|
|
|
Cytat: | Jeśli rwiesz się z wymianą samych linek, które są zanitowane w mechanizmie to będzie to dla Ciebie przysłowiowa bułka z masłem |
Mógłbym prosić o rozwinięcie tej kwestii?:) Bo wydawało mi się iż takie proste to nie jest:) |
|
|
|
 |
stary alfer
Mitsumaniak Szkiełko i oko.

Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 5211 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14-04-2009, 12:52
|
|
|
Generalnie będziesz musiał rozwiercić nity na mechanizmie, aby złożyć nową linkę do kupy. Pamiętaj, że nowa linka musi odpowiadać długością starej
TUTAJ masz poglądowe fotki.
Wszystko zobaczysz dokładnie jak dorwiesz się do mechanizmu. |
_________________ Dwie zasady gwarantujące sukces:
1. Nigdy nie mów nikomu wszystkiego,
2. ...
Ogarniam prawy ALT |
|
|
|
 |
pyjte
Mitsumaniak Klaun Szyderca

Auto: demo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Gru 2008 Posty: 556 Skąd: Bojtom.
|
Wysłany: 05-04-2011, 18:34
|
|
|
Up!
Ogarniam Linki w Colcie (zerwana od kierowcy) Mam do was pytanie, bo widziałem że takie linki są w obi, ale bez krańcówek, Jak je dobieraliście ? I czy ewentualnie wiecie jaka długość ma linka bo moja jest już tak poszarpana że nic nie da rady zmierzyć |
_________________ Prawda jest jak tyłek - każdy ma swoj i czasami śmierdzi. |
|
|
|
 |
qpal
Forumowicz Mariusz
Auto: SEAT IBIZA 6L FR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 130 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 08-04-2011, 10:38
|
|
|
Koszt materiałów to ok. 5 złotych. Linki w lancerze wychodzi ok 1,8 metra. Końcówki do zaprasowania- sklep elektryczny albo rowerowy. Przed demontarzem zrób zdjęcia bo pancerze mają różną długość i nie pogób sprężynek przy pancerzach! Linkę kupiłem w metalowym w plastikowej osłonie ( plastik obrałem ). Nic nie tzreba rozwiercać. Potrzebny wkrętak Krzyżak, kluch nasadowy 10, młorek przecinak i samozaparcie.
Problemy stwarza odkręcenie silnika od bębna ( WD40 ) i zaprasowanie linki i jej naciągnięcie. Mnie się udało złożyć za 2 razem Musiałem wprowadzić jedną poprawkę. Miast 1 tulejki w sierodku prowadnicy szyby wprowadziłem 2 na skrajach. Powód to rozwalenie uchwytu tulejki w plastikowej prowadnicy ( to do czego przykręcasz szybę ). |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 11-04-2011, 20:12
|
|
|
qpal napisał/a: | Linkę kupiłem w metalowym w plastikowej osłonie ( plastik obrałem ) |
Jakiej grubości linka? Użyłem te od hamulców rowerowych i chyba są zbyt sztywne, miałbym jeszcze pytanie o te końcówki do zaprasowywania, czym to się zaprasowuje? Może być imadło?:-) Trzyma to dobrze? Ja stosowałem fragmenty kostek elektrycznych (te tulejki ze śrubką), ale opisane przeze mnie metody się nie sprawdzily za bardzo bo nie zalutowałem linki w okolicach tulejek i się porozwarstwiała co doprowadziło do kolejnych problemów i konieczności ponownej regeneracji...teraz chciałbym to zrobić porzadnie, a Twoja metoda się taka wydaje:-) |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
qpal
Forumowicz Mariusz
Auto: SEAT IBIZA 6L FR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 130 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 11-04-2011, 21:37
|
|
|
Linka nie więcej niż 1,8 mm po obraniu z PCV. Większa nie wejdzie w pancerz. Ja zaprasowywałem praską do tulejek HI. W rowerowym coś dobierzesz. Tak. Lepiej jest dla pewności lutowć. Ja miałem praskę. |
|
|
|
 |
czarnymotyl
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer GLX 1994 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2010 Posty: 14 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 28-04-2011, 21:08
|
|
|
Panowie rada !
Jeśli chcecie już prawie gotowe linki, idzcie do rowerowego i zakupcie linke hamulca tylnego. główkę troszkę pilnikiem zetrzyjcie wejdzie wam w plastik od wewnątrz. Następnie nawińcie wszystko oraz trzeba wyregulować i dobrze naciągnąć !
Gotowe
Koszt linki 2 metrowej to 3/4 zł (zależy od regionu) Naprawienie ... bezcenne .
Powodzenia |
|
|
|
 |
archi_voo
Mitsumaniak electropope

Auto: CB4W 1996, CB4W 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 108 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 08-06-2011, 14:13
|
|
|
popękało mi to kółeczko ślimakowe, na które nawija się linka. Czy to kółeczko od lewego i prawego podnośnika jest takie same bo nie wiem czy kupować tylko prawy czy mogę kupić lewy też dla tego kółka? |
_________________  |
|
|
|
 |
czarnymotyl
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer GLX 1994 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2010 Posty: 14 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 10-06-2011, 10:00
|
|
|
Mogę się mylić, ale z tego co ja widziałem, to ślimaki są jednakowe bo każde nawijasz tak samo. |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 13-06-2011, 13:36
|
|
|
Mam pytanie, czy ślimak w który nawinięta jest linka w mechanizmie manualnym jest taki sam jak w elektrycznym? Czy ktoś już to może sprawdzał? Tzn chodzi mi o to czy można bez większych przeszkód (roznitowanie i ponowne zanitowanie tudzież skręcenie śrubami) przełożyć ślimak z linką i pacerzami z wersji manual do elektrycznej? |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
Procu
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer kombi 2.0D '92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 5 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 27-07-2011, 21:58
|
|
|
Co do linek poradziłem sobie z tym problemem (poszły wszystkie po kolei ^^) w prosty sposób.
Linka to 1,5 mm^2, końcówki zrobiłem z wkładu kostki elektrycznej na kable 2,5mm^2 przecięte na pół.
Długośc linki bez problemu dobrałem podczas samego montażu, wystarczy zaczepić linkę o ślimak, przeciągnąć gdzie trzeba (pancerzyki, prowadnica) i dobrze naciągając nawinąć na ślimak i odznaczyć miejsce gdzie linka wchodzi w ślimak.
Warto z tej strony założyć końcówkę z 2 mm wcześniej niż zaznaczenie. Na prowadnicy zdjąć linkę z jednego kółka prowadzącego (na górne jest chyba prościej założyć ją później) pozakładać wszystko jak trzeba a na te kółko założyć na końcu.
Gdyby ktoś chciał mogę opisać krok po kroku jak to zrobić. Do smarowania linki wziąłem smar grafitowy, może jest lekko ścierny ale jest dobry na mocne tarcie i nie lepi się jak tawot. |
|
|
|
 |
|