Przesunięty przez: harpagan 15-10-2007, 11:25 |
Stozek raz jeszcze |
Autor |
Wiadomość |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20-04-2008, 21:24
|
|
|
Ja powiem tak. Nie zakładać stożka do C5x. Popatrzcie sobie jak to wszystko w C5x jest rozwiązane. Powietrze jest zazysane zza przedniego błotnika, czyli jest chłodniejsze od tego w silniku. Gdy ładujesz stożek powietrze jest pobierane prosto z komory silnika. Tam jak wiadomo jest porządnie nagrzane przez silnik i chłodnice. A co się robi po pierwsze by poprawić osiągi?? Chłodzi się powietrze. Tak jest w przypadku intercoolerów w silnikoch z turbinami. Powietrze jest wtedy chłodniejsze i więcej jego da się "upchać". Powietrze brane przez stożek z komory silnika jest cieplejsze przez co gorsze. Więc montaż ten jest raczej nieopłacalny...
Zresztą filtr w C5x jest wydajny i wg mnie nie ma potrzeby zmiany. |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 20-04-2008, 22:13
|
|
|
Filip_S napisał/a: | Ja do Lancera 1,5 c62a założyłem stożek K&N (dzięki Pawel`85) i wszystko fajnie, ale nie wiem czy się coś z przepustnicą nie blokuje bo jak naciskam pedał gazu to słychać takie głuche podwójne stuknięcie puk-puk. Aha zrobiłem tak, że wywaliłem puszkę.
Dziwna jest konstrukcja, że w środku jest przepływomierz i nie wiem czy takie rozwiązanie nie daje złych odczytów, ale coś nie gra. Tzn. samochód idzie ładnie, ale to pukanie mnie przeraża |
Zdjęcia!!
(mogoł być komórkoł) |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
Filip_S [Usunięty]
|
Wysłany: 21-04-2008, 00:19
|
|
|
tomusn napisał/a: |
Zdjęcia!!
(mogoł być komórkoł) |
Zrobię jutro, natomiast to co napisał docencik87 jest racją, że filtr stożek zamontowany w miejscu normalnego zasysa cieplejsze, niż normalnie (jeśli nie ma puchy), więc tego K&N chyba jako wydajniejszy zamiennik normalnego filtra zamontuje do puszki, bo nie mam dodatkowego dolotu, który poszedłby do samego rogu pod maską. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21959 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 21-04-2008, 10:15
|
|
|
docencik87 napisał/a: | Nie zakładać stożka do C5x. Popatrzcie sobie jak to wszystko w C5x jest rozwiązane. Powietrze jest zazysane zza przedniego błotnika, czyli jest chłodniejsze od tego w silniku. Gdy ładujesz stożek powietrze jest pobierane prosto z komory silnika. Tam jak wiadomo jest porządnie nagrzane przez silnik i chłodnice. A co się robi po pierwsze by poprawić osiągi?? Chłodzi się powietrze. Tak jest w przypadku intercoolerów w silnikoch z turbinami. Powietrze jest wtedy chłodniejsze i więcej jego da się "upchać". Powietrze brane przez stożek z komory silnika jest cieplejsze przez co gorsze. Więc montaż ten jest raczej nieopłacalny... | To się tyczy każdego auta. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 07-05-2008, 01:03
|
|
|
docencik87 napisał/a: | Ja powiem tak. Nie zakładać stożka do C5x. Popatrzcie sobie jak to wszystko w C5x jest rozwiązane. Powietrze jest zazysane zza przedniego błotnika, czyli jest chłodniejsze od tego w silniku. Gdy ładujesz stożek powietrze jest pobierane prosto z komory silnika. Tam jak wiadomo jest porządnie nagrzane przez silnik i chłodnice. A co się robi po pierwsze by poprawić osiągi?? Chłodzi się powietrze. Tak jest w przypadku intercoolerów w silnikoch z turbinami. Powietrze jest wtedy chłodniejsze i więcej jego da się "upchać". Powietrze brane przez stożek z komory silnika jest cieplejsze przez co gorsze. Więc montaż ten jest raczej nieopłacalny... | a ja bym założył. powietrze dalej bym ciągnął zza błotnika (jakis system bym wymyślił), problem to sprawa przepływomierza - tego nie potrafię wykombinować.
a czemu jest nieopłacalny? wiele "rzeczy" przy aucie jest nieopłacalne, ale sprawia frajdę
Filip_S napisał/a: | tomusn napisał/a: |
Zdjęcia!!
(mogoł być komórkoł) |
Zrobię jutro, natomiast to co napisał docencik87 jest racją, że filtr stożek zamontowany w miejscu normalnego zasysa cieplejsze, niż normalnie (jeśli nie ma puchy), więc tego K&N chyba jako wydajniejszy zamiennik normalnego filtra zamontuje do puszki, bo nie mam dodatkowego dolotu, który poszedłby do samego rogu pod maską. |
zapodaj jak zrobiłeś |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 08-05-2008, 12:20
|
|
|
tomusn napisał/a: | a czemu jest nieopłacalny? wiele "rzeczy" przy aucie jest nieopłacalne, ale sprawia frajdę |
No chyba, że to ładnie wygląda pod maską...ale to wszystko |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Koton
Forumowicz
Auto: Bez auta. Kiedys 92` CA5A
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 356 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-05-2008, 14:21
|
|
|
Niektórzy lubią dzwięk stożka. Są tacy i bynajmniej nie jest to nic nadzwyczajnego. |
|
|
|
 |
|