 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Zamknięty przez: mkm 08-09-2014, 14:00 |
mystek - Rover 216 GTi d16a8 |
Autor |
Wiadomość |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 19-02-2014, 11:24
|
|
|
mystek, przy jeździe 120-130 (A/T) jakieś 10LPG. |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
mystek
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 1933 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-02-2014, 13:13
|
|
|
kurde, to mogłem Galanta kupić na to samo by wyszło . Ewentualnie - o ile się tak da - sprzedać tą instalację gazową, a zamontować coś porządnego, jakąś sekwencję. |
_________________ Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
|
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
mystek
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 1933 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-02-2014, 13:29
|
|
|
Na razie nic pewnie nei będę robił, ale z czasem na pewno coś trzeba ruszyć w tym temacie, może po prostu trzeba wymienić jakieś podzespoły, wyregulować i będzie ok. Bo np jest tak, że jak niekiedy depnę mu, to 1 i 2 bieg są ok, ciągnie na LPGu, ale na trzecim biegu gdzieś przy 4000rpm zaczyna szarpać, przerywać i po chwili dopiero znowu ciągnie. Ta instalacja to chyba najtańsza, najzwyklejsza instalacja, słyszałem, że to może być z tego powodu również. Tj im większa moc samochodu tym wypadałoby mieć już coś lepszego.
Swoją droga przed chwilą zacząłem szukać coś po googlach itrafiłem na forum LPG i... znalazłem kolesia, którego ludzie chwalą w ... Luton. A co najciekawsze - jeździ Galantem VR4 spadł mi chyba z nieba |
_________________ Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
|
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
mystek
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 1933 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-02-2014, 21:22
|
|
|
#Tomek - no LPG nie jest raczej popularne w UK, to fakt. Jak wpisuję "LPG service Luton" w google maps, to znajduje mi tylko 1 firmę . Stacje są chyba z 4, raczej na wyjazdach z miasta, jedną stację mam ~4-5km od domu, także luzik.
Co teraz mam, to Ci nie powiem, bo się zbytnio nie znam . Mam pełno papierów do auta i występują nazwy Lovato, Tomasetto, Irene i Bingo S4 czy jakoś tak.
Czy to jest mikser, to nie wiem, muszę zasięgnąć wiedzy na forum LPG, bo to moje pierwsze auto z gazem, więc temat mnie zupełnie wcześniej nie interesował. Poziom wiedzy - 0% ... Słyszałem coś o tych całych mikserach, ale nei wiem jakie są rodzaje? Mikser, zwykły gaz i sekwencja?
Jak się sprawuje gaz? Ciężko powiedzieć. W zeszłym roku w październiku jeździłem oglądać auta z LPG do kupienia, to każdy samochód, który oglądałem po przełączeniu na gaz dziwnie chodził. Tj albo obroty spadały, albo auto gasło, albo obroty mocno falowały itp.
Ten Rover to drugie auto, które oglądałem, w którym ten gaz chodził w miarę dobrze (idealnie chyba nigdy nie ma...?).
Ogólnie jeździ spoko na tym gazie. Moc ma, jedzie dość żwawo, ogólnie jestem zadowolony, bo nie żal jednak tych kilometrów, bo wiem że tankuję podzielone przez 2 . To co zauważam, to:
- check engine zapala się na rozgrzanym silniku (nie wpływa to zupełnie na nic, ot po prostu się zapala i tyle. Strzelam, że może to być wina wyciętego kata, albo sonda pada), po przełączeniu na benzynę CE nie znika.
- byłem na regulacji gazu, tzn koleś musiał mi podkręcić wolne obroty na gazie, dał większą dawkę paliwa, bo auto potrafiło zgasnąć podczas jazdy i wciśnięciu sprzęgła np.
- obroty nieco falują. Niekiedy trzymają się dobrze, z delikatnymi wychyłami, a niekiedy potrafią spaść na te 200-300rpm by po chwili wzrosnąć.
- jak go depnę na gazie, to tak jak pisałem: 1 i 2 bieg ok, auto ciągnie w całym zakresie obrotów, natomiast na 3 biegu gdiześ powyżej 4000 czy 5000rpm chwilę go poszarpie i znowu jedzie dalej już normalnie.
PS: Odnośnie CE i falowanai obrotów, to może być to ze sobą związane, bo czytam na forum Hondy CRX, że może wyskoczyć CE podczas falowania obrotów na ciepłym i wypada przeczyścić krokowiec i przepustnicę. Może tu jest wina. Tego nie wiem.
W zasadzie to tyle. Tak to jeździ się nim ok, ale muszę poczytać jak ogólnie użytkuje się gaz, kiedy się powinno przełączać itp. |
_________________ Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
|
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 20-02-2014, 22:30
|
|
|
mystek, to co zauważyłeś to wina gazu.
Tak sie zaczyna, a potem bummm i szukamy przepływki i obudowy filtra.
Sprawdź czy masz całą klapkę i uszczelkę antywybuchową.
Chronią przed kosztami |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 21-02-2014, 00:15
|
|
|
Mystek...
Co do instalacji LPG w Luton, to monterem jest kolega fassi1 (Krzysiek) również obecny na tutejszym forum.
Dostępność LPG w UK... powtarzasz mity o dostępności.
Silniki serii 1.6 i 1.8 to nie są silniki Hondy a Rovera, one tylko bazują na licencji Hondy. Niestety produkcja w fabryce Rovera w UK. Co do jakości wykonania...
Współczuję wyboru. Bez ironii, naprawdę szczerze |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
mystek
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 1933 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-02-2014, 11:50
|
|
|
#Mkm - chyba odwiedzę Fassiego czym prędzej na LPG się nie znam, także dobrze, że opisałem co da się zauważyć.
#Swinks - jak to dobrze jest być na MM w takim razie na pewno się z nim dogadam. Muszę do niego podjechać czym prędzej. Jego ksywka na MM to "Krzysiek" właśnie?
Co do dostępności, to nie wiem czy to mit, czy nie, ale jeśli mieszkasz w Polsce i w co trzecim mijanym aucie widzisz korek od LPG, a jeżdżąc po Anglii i nie widząc w ogóle tych korków, ponadto pracownik stacji paliw pyta się dlaczego jest to takie popularne w Polsce, to wydaje mi się, że coś jest na rzeczy. Wiadomo, że nie jest tak, że najbliższy serwis masz 200km od miejsca zamieszkania, znajdziesz coś bliżej.
Niemniej porównując do Polski, gdzie serwisów LPG masz przynajmniej 10 w promieniu 4km od domu, to jednak jest różnica
Skąd info o d16a8 w Roverze, że to produkcja UK? Co czytałem o samochodzie przed zakupem i co gadam ze znajomym, który siedzi w Roverach od lat i co internet wskazuje, to ok - może nigdzie nie pisze gdzie silniki były produkowane, ale wszędzie piszą "w Roverze 216 był silnik Hondy".
Może mylisz z K-serią roverowską? Bo to były faktycznie ich jednostki, które nie słynęły z niezawodności. Rover 216 GTi miał silnik d16a8 1.6 122KM montowany w Hondach Concerto i CRXach.
W latach 1989 - 1995 czyli z tej generacji, z której ja mam Rovera były montowane tylko takie silniki:
1.4 L K-Series I4 (petrol)
1.6 L K-Series I4 (petrol)
1.6 L Honda D16A6 I4 (petrol)
1.6 L Honda D16A8 I4 (petrol)
2.0 L M-Series I4 (petrol)
2.0 L T-Series I4 (petrol)
1.8 L PSA XUD I4 (t/c diesel)
1.9 L NA Diesel I4 (diesel)
(Wikipedia)
W tej generacji od 1995 roku, o której wydaje mi się, że piszesz już były 1.8 i to były roverowskie jednostki faktycznie. |
_________________ Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
|
|
|
|
 |
Torp12
Mitsumaniak

Auto: Galant Elegance 2.0 Sedan 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 09 Gru 2010 Posty: 2448 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-02-2014, 11:56 Re: mystek - Rover 216 GTi d16a8
|
|
|
mystek napisał/a: |
SILNIK: d16a8 czyli silnik z CRXa + LPG
|
A ja myślałem to był SWAP na silnik z CRX-a :D:D:D |
_________________ Mój Rekin
Escort 1.6 1987r 07.2013 -
Galant 2.0 2001r 12.2010 -
Daewoo Espero 1.5 1996r 07.2005-12.2010 sprzedany
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 21-02-2014, 12:25
|
|
|
mystek napisał/a: |
#Swinks - jak to dobrze jest być na MM w takim razie na pewno się z nim dogadam. Muszę do niego podjechać czym prędzej. Jego ksywka na MM to "Krzysiek" właśnie? |
Jego nick to właśnie fassi1, a imię Krzysztof. Obecny regularnie na CVR4
mystek napisał/a: |
Niemniej porównując do Polski, gdzie serwisów LPG masz przynajmniej 10 w promieniu 4km od domu, to jednak jest różnica |
To wynika z norm jakości i wymogów w stosunku do monterów. Co wcale nie wpływa na jakość, czy finezję w montażu instalacji LPG. Wyspiarze to raczej lewusy w tym temacie.
W UK znajdziesz też 2-gie tyle lewych warsztatów prowadzonych przez naszych rodaków. Niestety.
mystek napisał/a: |
Skąd info o d16a8 w Roverze, że to produkcja UK? Co czytałem o samochodzie przed zakupem i co gadam ze znajomym, który siedzi w Roverach od lat i co internet wskazuje, to ok - może nigdzie nie pisze gdzie silniki były produkowane, ale wszędzie piszą "w Roverze 216 był silnik Hondy".
Może mylisz z K-serią roverowską? Bo to były faktycznie ich jednostki, które nie słynęły z niezawodności. Rover 216 GTi miał silnik d16a8 1.6 122KM montowany w Hondach Concerto i CRXach.
|
Nie, nie mylę.
Sam dość długo ujeżdżałem Rovera. Jak i wielu moich znajomych z pracy. To był bardzo popularny wózek 10 lat temu jak się na Wyspy sprowadzałem.
Tak więc, silniki rzekomo Hondy, były całkowicie budowane przez Rovera na Wyspach na ich licencji. Są różnice w detalach. Jedynie Hondowska 2.7 litra była sprowadzana z Japonii (montaż w 827).
Jak jakość wykonania się popsuła w latach 1993-1995, to Honda wycofała swą licencję na te silniki (licencję na kopiowanie) i Rover na podstawie konstrukcji tych silników opracował własną linię silników K i T, które były dość nieudaną kopią. K seria to pełna katastrofa, a T seria wymagała jedynie zastąpienia uszczelki pod głowicą przez jakąkolwiek podróbę metalową zgniatalną.
Musze przyznać, że jedyną zaletą tych silników jest bajecznie prosty serwis (remont).
Tyle w skrócie. W latach 2003 - 2005 jak upadał Rover to ta historia była dość szeroko opisywana w lokalnej prasie.
Acha, i uważaj na pompę wspomagania. Padają jak muchy. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
mystek
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 1933 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-03-2014, 21:33
|
|
|
Piszę nowego posta, bo przedwczoraj przyszły mi zakupki, tj zestaw kosmetyków (rękawica wełniana Megs, 2x aplikator do wosku, Fluffy Dryer, Collinite 476s i szampon Sonaxa) i wczoraj Rover nareszcie został porządnie umyty. Nie myłem go od przyjazdu nim do UK, czyli od miesiąca! Syfior był straszny
Niemniej, dzisiaj wybrałem się na sesję. Oto lepsza odsłona Rovera:
Autem pokonałem już 5000km od zakupu, ogólnie sprawuje się w porządku, zero kaprysów. Ale bierze olej. Hondziarze mówią, że to norma. Wlałem mu jakoś 3l na te 5000km. Poprzedniemu właścicielowi też tak brało, jak mówił przed moim zakupem. Dość sporo, ale mam już przyzwyczajenie z Mirage'a . I co najśmieszniejsze, to też puszcza chmurę po tym, jak np jadę na puszczonym gazie z górki, np na 3 biegu i tak jadę przez chwilę hamując silnikiem właśnie. Zaraz się zatrzymam przed rondem np, ruszam i chmura. Tak samo jak Mirage, też na schodzeniu z obrotów. Generalnie się nie przejmuję zbytnio z tego względu, że Rover to na pewno auto "przejściowe", bo na pewno będę chciał wrócić do czegoś stricte japońskiego po jakimś czasie. Dbam jak o każde auto, na ile potrafię i coś tam chcę dlubnąć w nim. Wyczaiłem dolot dedykowany K&N za 80funtów, pewnie zamówię niedługo |
_________________ Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
|
|
|
|
 |
|
|