Kompletny brak przyczepnosci na mokrej nawierzchni |
Autor |
Wiadomość |
Tomii
Mitsumaniak
Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 25-06-2014, 09:05
|
|
|
czemu nikt majacy ww problem nie napisze jakie ma opony ? marka, model, rozmiar ... |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 25-06-2014, 11:47
|
|
|
Bo każdy ma dobre opony.
Moj się nie ślizga na mokrym na prostej mino że mam skopaną zbieżność z tyłu, jedynie muszę uważać na ostrych zakrętach jak jadę za szybko bo mam stare!!! Brigeston Poteza 205 60 15 i po tym sezonie idą do kosza są lekko ścięte po bokach i są z 1997r z zapasówek w galancie. Żero wybrzuszeń czy peknieć, nie bija.
Auto bez modów, tył amorki sachs sprezyny dorabiane. Przód amorki bilstein rok jeżdzone Brigestony chyba ER300 z zapasu z 307sw 195 65 15. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 25-06-2014, 14:53
|
|
|
Kiedyś kupiłem Mazdę 626 na niby dobrych Continentalach, po pierwszym deszczu opony poszły do wymiany, miały około 8 lat. |
|
|
|
 |
WreX
Mitsumaniak Igrający ze śmiercią

Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 1896 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 25-06-2014, 21:13
|
|
|
Tomii napisał/a: | czemu nikt majacy ww problem nie napisze jakie ma opony ? marka, model, rozmiar ... |
Proszę bardzo:
Przód (który idzie jak po szynach) ContiContactSport 2 215/45/17r
Tył Zeeteex HP102 225/45/17r |
_________________ Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ?
 |
|
|
|
 |
Tomii
Mitsumaniak
Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 25-06-2014, 21:36
|
|
|
WreX napisał/a: | Tomii napisał/a: | czemu nikt majacy ww problem nie napisze jakie ma opony ? marka, model, rozmiar ... |
Proszę bardzo:
Przód (który idzie jak po szynach) ContiContactSport 2 215/45/17r
Tył Zeeteex HP102 225/45/17r |
tył w galancie nie lubi złych opon, u mnie na chinolach Wanli też zamiatał. |
|
|
|
 |
sierars1
Forumowicz
Auto: Toyota Avensis T27 D4D-CAT 177
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 07 Maj 2014 Posty: 88 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25-06-2014, 21:42
|
|
|
Tomii napisał/a: | sierars1 napisał/a: | Miałem kiedyś to samo i to przy nowych oponkach na suchym trzymały super |
jakie miałeś te nowe opony ? |
Teraz nawet nie podam nazwy bo troszkę to czasu temu było ale firma nie aż tak znana |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 25-06-2014, 21:45
|
|
|
Galem na kiepskich oponach z tyłu (starych i zmęczonych, ale z górnej półki) można zawijać tyłkiem używając tylko gazu i kierownicy. Nie mając do tego nawet wprawy, bez dotykania ręcznego. Sprawdzone na suchej i przyczepnej nawierzchni. Więc na śliskiej nawierzchni średnio dobrane kapcie mogą nie zmieścić się w granicach bezpieczeństwa.
Btw. kształt bieżnika i ciśnienie w oponach też ma wpływ na trakcję. Kąty z tyłu i zbieżność również. A te przy obniżeniu trzeba skorygować. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
dmi
Mitsumaniak

Auto: Avance 2.5 V6 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 475 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 25-06-2014, 21:53
|
|
|
dlatego lepiej kupić w miarę dobre opony, ja np nie mam z tym problemu, z przodu mam nowe Uniroyal Rainsport 3 225/45/17, a z tyłu już troszkę słabsze Nankang NS-2 235/45/17 z bieżnikiem 6mm/2011 rok |
|
|
|
 |
Mikebambo
Forumowicz Mikebambo

Auto: galant 97 2.5l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 73 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 25-06-2014, 22:34
|
|
|
dobra, jutro postaram sie zrobic zdjecie opon i wrzuce tutaj. Do geometrii podejde na poczatku przyszlego tygodnia. Dzieki za wskazowki |
_________________ Pozdrawiam
 |
|
|
|
 |
bialyjayz
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lip 2013 Posty: 1376 Skąd: Ścinawa
|
Wysłany: 26-06-2014, 06:51
|
|
|
dmi napisał/a: | Nankang NS-2 235/45/17 z bieżnikiem 6mm/2011 rok |
mam to samo bodajże 225 szerokie tylko, też Ci dokuczaja podczas jazdy ?
Bo u mnie jak ktoś siedzi na tyle, to mówi, że łożysko się odzywa a to te opony |
_________________ http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 |
|
|
|
 |
dmi
Mitsumaniak

Auto: Avance 2.5 V6 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 475 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 26-06-2014, 11:38
|
|
|
bialyjayz napisał/a: | mam to samo bodajże 225 szerokie tylko, też Ci dokuczaja podczas jazdy ?
Bo u mnie jak ktoś siedzi na tyle, to mówi, że łożysko się odzywa a to te opony |
szczerze mówiąc, po poprzedni właścicielu miałem jakieś opony mniej znanej firmy(sporo zużyte) i wtedy strasznie było słychać "łożysko", po zmianie na te Nankangi z tyłu już tylko minimalnie słychać, jest to w sumie akceptowalne, będę w sierpniu jechał w dalszą trasę z pasażerami z tyłu to się dopiero okaże |
|
|
|
 |
Tomii
Mitsumaniak
Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 26-06-2014, 15:00
|
|
|
dmi napisał/a: | dlatego lepiej kupić w miarę dobre opony, ja np nie mam z tym problemu, z przodu mam nowe Uniroyal Rainsport 3 225/45/17, a z tyłu już troszkę słabsze Nankang NS-2 235/45/17 z bieżnikiem 6mm/2011 rok |
to lepiej te lepsze daj na tył jak nie chcesz żeby Ci bokiem latał |
|
|
|
 |
dmi
Mitsumaniak

Auto: Avance 2.5 V6 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 475 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 26-06-2014, 15:31
|
|
|
Cytat: | to lepiej te lepsze daj na tył jak nie chcesz żeby Ci bokiem latał |
jedni mówią tak drudzy tak ja z tym nie mam problemu póki co |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 26-06-2014, 18:37
|
|
|
Mikebambo napisał/a: | Dziekiuje za zainteresowanie tematem. Przypuszczam, ze wine za to ponosza faktycznie opony. Problem mam nadzieje rozwiaze na poczatku nadchodzacego tygodnia. Bieznik z tylu wyglada dobrze, ale kolega stwierdzil "wyzabkowanie" (?) rantow. Jeszcze pozostaje mi umowic sie na geometrie i powinno byc lepiej. Zdam relacje |
Jeśli mają Ci od razu ustawiać, to jedź z mimośrodami tylnymi... pewnie do obcięcia... |
|
|
|
 |
bielak930 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-06-2014, 19:42
|
|
|
Tomasz87 napisał/a: |
Jeśli mają Ci od razu ustawiać, to jedź z mimośrodami tylnymi... pewnie do obcięcia... |
Niekoniecznie. U mnie dało się ustawić bez wymiany mimośrodów. |
|
|
|
 |
|