Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mitsubishi Lancer X ES Sport 2009r.
Autor Wiadomość
Kielbik 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubischi Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2014
Posty: 8
Skąd: Kamienna Góra
Wysłany: 17-10-2014, 10:55   

Teraz już sam nie wiem co zrobić:) Czy lepszą opcją jest zmiana opon czy może jednak obniżenie samochodu. Jeśli zmienię opony na wyższe wydaje mi się że wtedy odpada obniżenie, a jak wspomniałem chciałbym go jeszcze utwardzić bo zawieszenie w dalszym ciągu jest zbyt miekkie.

krzychu napisał/a:
a powiedz mi jak się zachowuje CVT przy zjeździe z górki, co się dzieje z prędkością i obrotami (chodzi mi o taki zjazd z prędkością 50-80km/h z dość stromej górki)?


Autko hamuje silnikiem utrzymując początkowo obroty na danym poziomie, następnie obroty spadają cały czas wytracając prędkość.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 17-10-2014, 14:15   

Kielbik napisał/a:

Autko hamuje silnikiem utrzymując początkowo obroty na danym poziomie, następnie obroty spadają cały czas wytracając prędkość.


Ale jadąc po prosty bez przyśpieszania obroty będą przyjmijmy ~2000. Zaczyna się z góry puszczasz gaz i co wtedy (np. u mnie niektóre zjazdy z górki 70-90km/h wymagają np. 3-biegu i obrotów około 3000-3500 aby utrzymywać prędkość a nie przyśpieszać)? Bo tak idealnie to skrzynia powinna zwiększyć obroty i utrzymywać przełożeniami zadaną prędkość zwiększając lub zmniejszając obroty. Ale wydaje mi się to utopią (bo by to działało jak tempomat) i zastanawiam się jak reaguje? Napisałeś obroty spadają (ale przy dość stromej górce raczej powinny rosnąć przynajmniej do pewnego momentu aby zrównoważyć przyśpieszenie) więc wydaje mi się, że to sytuacja małej górki, a jak jest z większymi zjazdami?
 
 
Kielbik 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubischi Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2014
Posty: 8
Skąd: Kamienna Góra
Wysłany: 21-10-2014, 20:42   

krzychu napisał/a:
Ale jadąc po prosty bez przyśpieszania obroty będą przyjmijmy ~2000. Zaczyna się z góry puszczasz gaz i co wtedy (np. u mnie niektóre zjazdy z górki 70-90km/h wymagają np. 3-biegu i obrotów około 3000-3500 aby utrzymywać prędkość a nie przyśpieszać)? Bo tak idealnie to skrzynia powinna zwiększyć obroty i utrzymywać przełożeniami zadaną prędkość zwiększając lub zmniejszając obroty. Ale wydaje mi się to utopią (bo by to działało jak tempomat) i zastanawiam się jak reaguje? Napisałeś obroty spadają (ale przy dość stromej górce raczej powinny rosnąć przynajmniej do pewnego momentu aby zrównoważyć przyśpieszenie) więc wydaje mi się, że to sytuacja małej górki, a jak jest z większymi zjazdami?


Sory że tak puźno odpisuje ale nie byłem dostępny dłuższą chwilę. Hmm jeśli chodzi o Twoje pytanie to faktycznie przy stromej górce auto przyspiesza zamiast hamować. Nie ma możliwości na standardowym D przy stromej górze hamować silnikiem. Natomiast w skrzyni oprócz wspomnianego wcześniej D mam jeszcze L. To takie jakby niższe przełożenia. Na tym ,,biegu'' auto nawet z ogromnej górki hamuje silnikiem do kilku kilometrów na godzinę. Nie wiem czy dokładnie o taką odpowiedz Ci chodziło :D
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 21-10-2014, 20:48   

Kielbik - a nie ma problemu z czasem, tak się tym interesuje bo się zastanawiam czy to skrzynia dla mnie. Czyli jakie mniej więcej wtedy są obroty (przy hamowaniu silnikiem)? Około 1000 czy wyżej?

A w Twojej wersji są łopatki? Tam rozumiem z hamowaniem silnikiem po przejściu na łopatki nie ma problemu?
 
 
Kielbik 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubischi Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2014
Posty: 8
Skąd: Kamienna Góra
Wysłany: 21-10-2014, 21:13   

Według mnie podstawowym plusem tej skrzyni jest wygoda. Przy skrzyni CVT nigdy nie zdażyło mi się żeby auto choć delikatnie szarpneło. Autko jeździ zawsze bardzo płynnie. Na początku jednak wydawała mi się trochę mułowata jednak gdy nauczyłem się jeździć takim automatem odczucie to minęło.

krzychu napisał/a:
Czyli jakie mniej więcej wtedy są obroty (przy hamowaniu silnikiem)? Około 1000 czy wyżej?


Tak około 1000 w momęcie gdy auto już wyhamuje, bo wiadomo że podczas hamowania obroty są wyższe aż stopniowo spadają aż osiągną okolice 1tyś.

Cytat:
A w Twojej wersji są łopatki? Tam rozumiem z hamowaniem silnikiem po przejściu na łopatki nie ma problemu?


W mojej wersji niestety nie ma łopatek. Przy łopatkach z tego co wiem nie ma takiego problemu. Wystarczy zrzucić za jej pomocą przełożenie i wio:). Zastanawiałem się nad domontowaniem łopatek do mojego Lancera bo widziałem że wiązkę z wtyczką mam podciągniętą pod kierownicę, tylko zastanawiam się czy wystarczy tylko dołożyć łopatki czy wymaga to może jeszcze jakichś zabiegów :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.