[E38A 2.0 4WD] Wibracje silnika |
Autor |
Wiadomość |
franek1994
Forumowicz E38A Special Edition

Auto: Galant E38A Special Edition
Kraj/Country: Norway
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Paź 2013 Posty: 128 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 05-12-2014, 09:39
|
|
|
krzychu,
https://www.youtube.com/watch?v=1NUBy-Q3djg
Tutaj jest pokazane jak ustawić prawy wałek balansowy (z pompą olejową)
Ponieważ ten śrubokręt wejście w co 2 lub co 3 obrót (tak się mi wydaje).
Nie zrozumiałem o co chodzi
Znalazłem takie coś: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=18187
Wydawało by się że to to, gdyby nie pisało 4G64
A ja mam 4g63
No chyba że to w ogóle nie ma znaczenia |
_________________ 10,5L/100km przy 4x4 !!!
To jest wyczyn godny kontynuowania inwestycji w skarbonkę bez dna
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 05-12-2014, 10:13
|
|
|
franek1994 - tak dokładnie z tego skorzystaj. Po prostu pompa oleju napędza wałek balansowy, ale przez przekładnię. Dlatego znaki ze śrubokrętem zgadzają się 3 obroty. A to co gość pokazuje to jest ustawienie na ustawienie wałka w pozycji grawitacyjnej (z masa na dole - wtedy śrubokręt przechodzi nad nim wchodząc głęboko). Widać, że jak jest dobrze to sama pompa oleju ustawia się na znak. Jak przekręci o 360 stopni to zaczyna uciekać po ustawieniu na znak. |
|
|
|
 |
franek1994
Forumowicz E38A Special Edition

Auto: Galant E38A Special Edition
Kraj/Country: Norway
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Paź 2013 Posty: 128 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 05-12-2014, 13:30
|
|
|
krzychu, Czyli to by wyglądało tak:
Ustawić wałek balansowy jak na filmiku, sprawdzić w otworze inspekcyjnym.
Jeżeli tam nie wchodzi na glębokość 6/8cm to przekręcić wałkiem 360stopni (ustawiając go znów dobrze)
No i wtedy na bank jest dobrze ustawione (idę sprawdzić znów u otworze inspekcyjnym, dla świętego spokoju)
Dobrze rozumiałem Krzychu kadetem tera |
_________________ 10,5L/100km przy 4x4 !!!
To jest wyczyn godny kontynuowania inwestycji w skarbonkę bez dna
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 05-12-2014, 13:39
|
|
|
franek1994 napisał/a: | Ustawić wałek balansowy jak na filmiku, sprawdzić w otworze inspekcyjnym. |
To raczej metody zamienne bo w niektórych samochodach ten otwór jest zasłonięty wydechem.
franek1994 napisał/a: | Dobrze rozumiałem Krzychu kadetem tera |
kadetem? |
|
|
|
 |
franek1994
Forumowicz E38A Special Edition

Auto: Galant E38A Special Edition
Kraj/Country: Norway
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Paź 2013 Posty: 128 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 05-12-2014, 13:50
|
|
|
krzychu,
Hehe, Lancerkiem
Ja na szczęście mam dobry dostęp do tej śruby inspekcyjnej.
Tylko mnei 2 rzeczy niepokoją
Gdy wszystko będzie ustawione jak nalerzy, to wtedy ten śrobokręt ma wchodzić na 6/8cm.
Ten śrubokręt ma coś tam blokować? (gdy zejdę na dół i obrócę wałkiem)
Co mam zrobić jeżeli wszystko ustawie dobrze, a śrubokręt mi będzie wchodził za daleko/ lub prawie w ogóle w dzure nie zaliczy
(źle się doczytałem rozumiesz) |
_________________ 10,5L/100km przy 4x4 !!!
To jest wyczyn godny kontynuowania inwestycji w skarbonkę bez dna
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 05-12-2014, 14:34
|
|
|
franek1994 - za daleko - jest ok (tam jest chyba min 6-8). Śrubokręt zostawiasz podczas zakładania paska. Jak założysz, wszystko ma być na znaki. Wyciągasz śrubokręt.
A co do lacerka to chyba pomyliłeś mnie z jakimś innych krzychem z forum. Ja od początku na forum Lancerkiem. |
|
|
|
 |
franek1994
Forumowicz E38A Special Edition

Auto: Galant E38A Special Edition
Kraj/Country: Norway
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Paź 2013 Posty: 128 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 07-12-2014, 00:46
|
|
|
No dobra panowie, zakańczamy ten rozdział. Dzięki za pomoc.
Auto na chodzie, bez wibracji. Wałek balansowy źle był ustawiony.
Jutro, a właściwie dzisiaj go odbiorę około 11.00, a później jadę za Holmenkollen pordriftować
Także dla tych następnych po mnie, który będa rozkładali ręce. "Dlaczego mi ten silnik wibruje"
Sprawdzcie to co ja napisałem w pierwszym poście. I naprawdopodobniej będzie to robota mechanika który nie umie ustawiać wałków balansowych |
_________________ 10,5L/100km przy 4x4 !!!
To jest wyczyn godny kontynuowania inwestycji w skarbonkę bez dna
 |
|
|
|
 |
|