 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
wymiana oleju z półsyntetycznego na pełen syntetyk |
Autor |
Wiadomość |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17-12-2014, 09:34
|
|
|
Pytanie po co przepłacać, skoro półsyntetyczny Mobil Super 2000 X1 10W-40 ma specyfikację jakościową API SL, a producent zalecał fabrycznie API SG. O 3 klasy wyżej, olej się rozwijał, a silnik nie. Najgorszy półsytentyk jest lepszy, niż najlepszy syntetyk z 2000 roku. Ja używam Mobil Super 2000 X1 10W-40 i pomimo 225.000km na liczniku samochód jest dynamiczny i oszczędny, jak niektórzy słyszeli mój rekord spalania podczas ECO rajdu to 3.88l/100km z pełnym zbiornikiem i 3 osobami na pokładzie.
Poniżej zamieszczam dane ze strony:http://adwa.pl/index.php/...akociowe-wg-api
API SG Olej dla najwyższych wymagań. Jak SF + ochrona przed tworzeniem osadu. Oleje te wprowadzone zostały pod koniec lat 80-tych. (przestarzała)
API SH Specyfikacja wprowadzona w 1993r. Podwyższono wymogi dotyczące odporności na utlenianie oraz ochronę przeciw korozji. (przestarzała)
API SJ Specyfikacja wprowadzona w 1996 roku. Tak samo jak SH + lepsze parametry pracy w niskich i wysokich temperaturach, lepsza współpraca z katalizatorami oraz zwiększona oszczędność paliwa. (obowiązująca)
API SL Specyfikacja wprowadzona w 2001r. zastępująca klasyfikację SJ. Oleje do wszystkich silników używanych obecnie. Doskonała ochrona silnika w wysokich temperaturach oraz zmniejszone zużycie oleju i paliwa. (obowiązująca) |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 17-12-2014, 11:23
|
|
|
Hmmm...niby w sumie masz rację, że przepłacać nie warto. Ale też IMHO nie ma sensu przesadnie oszczędzać. To, że ktoś w bieżącym użytkowaniu nie widzi/nie słyszy/nie czuje różnicy przy zastosowaniu "gorszego" oleju, to wcale nie oznacza, że silnik tej różnicy nie odczuwa lub w jakimś tam przedziale czasowo/kilometrowym nie odczuje.
Tak całkiem na marginesie - wiem, że cena produktu niekoniecznie jest wyznacznikiem jakości. Ale aż z ciekawości zerknąłem do sklepu internetowego Lucart.pl
I tu wychodzi dość śmiesznie :
półsyntetyczny Mobil Super 2000 X1 10W-40 API SL/SJ/CF cena za 5 litrów 85 zł
http://sklep.lucart.pl/mo...0-5l-p-125.html
mineralny CASTROL GTX 15W40 API SL/CF cena za 5 litrów 87 zł
http://sklep.lucart.pl/ca...40-5l-p-21.html
Wiem, to w ogóle inna firma, inna technologia, inna marża, ale czyżby ten olej mineralny Castrola był lepszy, niż półsyntetyk Mobila ? Specyfikację jakościową spełniają tą samą.
A serio, to uważasz, że kwota którą się zaoszczędzi lejąc semi zamiast syntetyka (nawet HC) jest w dłuższym przedziale czasowym (lub kilometrowym) warta oszczędzania ?
CASTROL EDGE TD 5W40 5L API SM/CF cena za 5 litrów 125 zł
http://sklep.lucart.pl/ca...40-5l-p-15.html
MOBIL SUPER 3000 X1 5W40 API SM/SL/SJ/CF cena za 5 litrów 105 zł
http://sklep.lucart.pl/mo...0-5l-p-131.html
SHELL HELIX ULTRA 5W40 API SM/CF cena za 5 litrów 118 zł
http://sklep.lucart.pl/sh...0-5l-p-186.html
TOTAL QUARTZ ENERGY 9000 5W40 API SM/CF cena za 5 litrów 87 zł
http://sklep.lucart.pl/to...0-5l-p-200.html |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
sebek7667
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Kwi 2017 Posty: 12 Skąd: bytom
|
Wysłany: 26-04-2017, 06:36 [Cari 1.6] Wymiana oleju
|
|
|
Witam chcę się poradzić czy można zmienić olej półsyntetyk mobil 1 10w40 na syntetyk shell 10w60 zapala mi się kontrolka oleju na rozgrzanym silniku i niskich obrotach olej ostatnio wymieniony był 2 lata temu ? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 26-04-2017, 07:41
|
|
|
sebek7667 napisał/a: | Witam chcę się poradzić czy można zmienić olej półsyntetyk mobil 1 10w40 na syntetyk shell 10w60 | Można. Nic się nie stanie z silnikiem, może co najwyżej lepiej pracować, ale lepszy byłby olej 5W30 lub 5W40, chyba, że chcesz katować tą Cari na torze. |
|
|
|
 |
raigy66
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 Did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2016 Posty: 57 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 30-04-2017, 09:54
|
|
|
To może ja coś napiszę. Otóż posiadam Cari II DID 02r. Autko kupiłem od kolesia, który jeździł nią 6 lat. Brykał na 10w40 Castrol. Ja po kupnie zalałem LM 10w40 Leichtlauf. Jedyny przeciek jaki miałem to z simmeringu między wałem a skrzynią. Po pół roku wymieniłem wszystkie filtry na ori łącznie z filtrem oleju, który ori jest 2,5 raza większy niż tandetny filtron. Zastosowałem płukankę Penrite z cynkiem. Olej zalałem 5w40 SPECOL. Wyciek spod silnika znikł. Olej ten cechuje się znakomitymi właściwościami. Narazie na tym oleju zrobiłem ok400-450km. I dalej jest czysty na bagnecie. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 30-04-2017, 10:50
|
|
|
raigy66 napisał/a: | Po pół roku wymieniłem wszystkie filtry na ori łącznie z filtrem oleju, który ori jest 2,5 raza większy niż tandetny filtron. |
Wybacz, ale gratulacje oceniania jakości filtrów po wielkości zamiennika który dobrał Ci sprzedawca, jeśli chcesz mieć jak najbardziej zbliżony wielkościowo filtr oleju, to musisz zmierzyć wymiary oryginału, gwint i doprać odpowiedni, często sprzedawcy ufają jedynie temu co mają w systemie i mogą się mylić, dlatego dobrze jest mieć wymiary oryginalnego jaki chcesz mieć zamontowany.
No i na jakość produktu składa się wiele czynników, jak to z czego jest zbudowany, jak i z jaką dokładnością został wykonany. |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
raigy66
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 Did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2016 Posty: 57 Skąd: Wałbrzych
|
|
|
|
 |
|
|