Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana oleju z półsyntetycznego na pełen syntetyk
Autor Wiadomość
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-12-2014, 09:34   

Pytanie po co przepłacać, skoro półsyntetyczny Mobil Super 2000 X1 10W-40 ma specyfikację jakościową API SL, a producent zalecał fabrycznie API SG. O 3 klasy wyżej, olej się rozwijał, a silnik nie. Najgorszy półsytentyk jest lepszy, niż najlepszy syntetyk z 2000 roku. Ja używam Mobil Super 2000 X1 10W-40 i pomimo 225.000km na liczniku samochód jest dynamiczny i oszczędny, jak niektórzy słyszeli mój rekord spalania podczas ECO rajdu to 3.88l/100km z pełnym zbiornikiem i 3 osobami na pokładzie.


Poniżej zamieszczam dane ze strony:http://adwa.pl/index.php/...akociowe-wg-api

API SG Olej dla najwyższych wymagań. Jak SF + ochrona przed tworzeniem osadu. Oleje te wprowadzone zostały pod koniec lat 80-tych. (przestarzała)

API SH Specyfikacja wprowadzona w 1993r. Podwyższono wymogi dotyczące odporności na utlenianie oraz ochronę przeciw korozji. (przestarzała)

API SJ Specyfikacja wprowadzona w 1996 roku. Tak samo jak SH + lepsze parametry pracy w niskich i wysokich temperaturach, lepsza współpraca z katalizatorami oraz zwiększona oszczędność paliwa. (obowiązująca)

API SL Specyfikacja wprowadzona w 2001r. zastępująca klasyfikację SJ. Oleje do wszystkich silników używanych obecnie. Doskonała ochrona silnika w wysokich temperaturach oraz zmniejszone zużycie oleju i paliwa. (obowiązująca)
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 17-12-2014, 11:23   

Hmmm...niby w sumie masz rację, że przepłacać nie warto. Ale też IMHO nie ma sensu przesadnie oszczędzać. To, że ktoś w bieżącym użytkowaniu nie widzi/nie słyszy/nie czuje różnicy przy zastosowaniu "gorszego" oleju, to wcale nie oznacza, że silnik tej różnicy nie odczuwa lub w jakimś tam przedziale czasowo/kilometrowym nie odczuje.
Tak całkiem na marginesie - wiem, że cena produktu niekoniecznie jest wyznacznikiem jakości. Ale aż z ciekawości zerknąłem do sklepu internetowego Lucart.pl
I tu wychodzi dość śmiesznie :
półsyntetyczny Mobil Super 2000 X1 10W-40 API SL/SJ/CF cena za 5 litrów 85 zł
http://sklep.lucart.pl/mo...0-5l-p-125.html
mineralny CASTROL GTX 15W40 API SL/CF cena za 5 litrów 87 zł
http://sklep.lucart.pl/ca...40-5l-p-21.html
Wiem, to w ogóle inna firma, inna technologia, inna marża, ale czyżby ten olej mineralny Castrola był lepszy, niż półsyntetyk Mobila ? ;) Specyfikację jakościową spełniają tą samą.

A serio, to uważasz, że kwota którą się zaoszczędzi lejąc semi zamiast syntetyka (nawet HC) jest w dłuższym przedziale czasowym (lub kilometrowym) warta oszczędzania ?
CASTROL EDGE TD 5W40 5L API SM/CF cena za 5 litrów 125 zł
http://sklep.lucart.pl/ca...40-5l-p-15.html
MOBIL SUPER 3000 X1 5W40 API SM/SL/SJ/CF cena za 5 litrów 105 zł
http://sklep.lucart.pl/mo...0-5l-p-131.html
SHELL HELIX ULTRA 5W40 API SM/CF cena za 5 litrów 118 zł
http://sklep.lucart.pl/sh...0-5l-p-186.html
TOTAL QUARTZ ENERGY 9000 5W40 API SM/CF cena za 5 litrów 87 zł
http://sklep.lucart.pl/to...0-5l-p-200.html
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
sebek7667 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Kwi 2017
Posty: 12
Skąd: bytom
Wysłany: 26-04-2017, 06:36   [Cari 1.6] Wymiana oleju

Witam chcę się poradzić czy można zmienić olej półsyntetyk mobil 1 10w40 na syntetyk shell 10w60 zapala mi się kontrolka oleju na rozgrzanym silniku i niskich obrotach olej ostatnio wymieniony był 2 lata temu ?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-04-2017, 07:41   

sebek7667 napisał/a:
Witam chcę się poradzić czy można zmienić olej półsyntetyk mobil 1 10w40 na syntetyk shell 10w60
Można. Nic się nie stanie z silnikiem, może co najwyżej lepiej pracować, ale lepszy byłby olej 5W30 lub 5W40, chyba, że chcesz katować tą Cari na torze.
 
 
raigy66 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 Did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2016
Posty: 57
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 30-04-2017, 09:54   

To może ja coś napiszę. Otóż posiadam Cari II DID 02r. Autko kupiłem od kolesia, który jeździł nią 6 lat. Brykał na 10w40 Castrol. Ja po kupnie zalałem LM 10w40 Leichtlauf. Jedyny przeciek jaki miałem to z simmeringu między wałem a skrzynią. Po pół roku wymieniłem wszystkie filtry na ori łącznie z filtrem oleju, który ori jest 2,5 raza większy niż tandetny filtron. Zastosowałem płukankę Penrite z cynkiem. Olej zalałem 5w40 SPECOL. Wyciek spod silnika znikł. Olej ten cechuje się znakomitymi właściwościami. Narazie na tym oleju zrobiłem ok400-450km. I dalej jest czysty na bagnecie. Pozdrawiam.
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 30-04-2017, 10:50   

raigy66 napisał/a:
Po pół roku wymieniłem wszystkie filtry na ori łącznie z filtrem oleju, który ori jest 2,5 raza większy niż tandetny filtron.

Wybacz, ale gratulacje oceniania jakości filtrów po wielkości zamiennika który dobrał Ci sprzedawca, jeśli chcesz mieć jak najbardziej zbliżony wielkościowo filtr oleju, to musisz zmierzyć wymiary oryginału, gwint i doprać odpowiedni, często sprzedawcy ufają jedynie temu co mają w systemie i mogą się mylić, dlatego dobrze jest mieć wymiary oryginalnego jaki chcesz mieć zamontowany.
No i na jakość produktu składa się wiele czynników, jak to z czego jest zbudowany, jak i z jaką dokładnością został wykonany.
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
raigy66 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 Did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2016
Posty: 57
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 30-04-2017, 11:20   

Filtr sam dobierałem po numerze OEM. O coś takiego.
http://sklep.gezet.pl/pl/...tar-M851139/855
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.