Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
"Security package" dla pompy wtryskowej Pajero
Autor Wiadomość
Grzegorz76 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3,2 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Paź 2014
Posty: 102
Skąd: Ostróda
Wysłany: 14-02-2015, 18:27   

Podczas wymiany zbiornika miałem zdjętą osłonę wlewu i nic z zewnątrz nie wypatrzyłem niepokojącego Świeciłem latarką w rurę wlewowa od dołu i można powiedzieć ,że jest aż wypolerowana przez wlewające się paliwo. Nie widać żeby się coś odwarstwiało tak jak w baku. Przelało się tam już sporo paliwa ( 300 tyś przejechane) i może już wypłukało warstwę ochronną. Z drugiej strony myślę, że warstwa ochronna wlewu ma tylko przez chwilę styczność z paliwem, podczas tankowania i nie zdąży się rozpuścić chyba że opary ropy oddziaływują na nią.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 15-02-2015, 21:10   

zobacz ja na zewnątrz.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Grzegorz76 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3,2 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Paź 2014
Posty: 102
Skąd: Ostróda
Wysłany: 16-02-2015, 21:14   

Wymontowałem wlew i rzeczywiście przy środkowym mocowaniu był przegnity Nie widać tego na aucie, dopiero po demontaż wlewu widać co się kryje. Dodatkowo konserwacja którą ktoś nałożył daje złudzenie, że wlew jest OK. Przeciąłem wlew i musze stwierdzić że warstwa ochronna jest nienaruszona.” Nowy” wlew i pozostałe trzy rurki zrobiłem z gumowych węzy przeznaczonych do paliwa. Łączny koszt za węże i opaski 87,00 zł + wypity czteropak tyskiego podczas roboty. Węże kupione w sklepie z art. do maszyn rolniczych Agroma. Średnica węża wlewowego 35mm w środku .
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 17-02-2015, 08:54   

Grzegorz76 napisał/a:
” Nowy” wlew i pozostałe trzy rurki zrobiłem z gumowych węzy przeznaczonych do paliwa.

Mógłbyś wrzucić jakieś fotki? :wink:
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
Grzegorz76 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3,2 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Paź 2014
Posty: 102
Skąd: Ostróda
Wysłany: 17-02-2015, 19:37   

W sobotę będę zakładał plastikowa osłonę to pstryknę fotkę. Na razie chce przetestować wlew podczas tankowania czy wszystko jest ok.
 
 
PIOTR_FOTO 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5V6 i PajeroII 3.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2011
Posty: 152
Skąd: Łuków
Wysłany: 19-02-2015, 09:27   

Najlepszy "Security package" dla Pajero III to nowy zbiornik i wlew paliwa. A później tylko dbać i cieszyć się wspaniałym autem.
 
 
konrad.klusek 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero III 3.2 long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 26
Skąd: Brzesko
Wysłany: 19-02-2015, 13:10   

Czekam na relację jak wygląda użytkowanie tak zmodyfikowanego wlewu - sam w lecie wymieniłem zbiornik na nowy, wyczyściłem nastawnik a wlew został nie zmieniony i chętnie wprowadzę taką modyfikację jeśli zdaje ona egzamin :mrgreen:
 
 
 
Grzegorz76 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3,2 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Paź 2014
Posty: 102
Skąd: Ostróda
Wysłany: 21-02-2015, 20:36   

Wlew przetestowany, sprawuję się dobrze. Link do fotek http://istorage.pl/gallery/?id_gallery=1424546906 Dwa ostatnie zdjęcia przedstawiają stary wlew i kawałek rury z którego zrobiłem nowy.
Pozdrawiam
 
 
kedas1 
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 64
Skąd: Lublin
Wysłany: 27-02-2016, 17:23   

Witam, czy ma ktoś wiedze jaki jest index filtra który ma wyjście i wejście 10mm lub może ktoś zna jakies inne rozwiązanie na dodatkowy filtr paliwa. Wiem wymienie zbiornik ale ... musze jakiś czas przetrwać na starym....

[ Dodano: 27-02-2016, 17:45 ]
włąsnie wpadłem na nieco inny pomysł - kupic na allegro podstawe filtra paliwa kupic kolejny filtr paliwa i już będą dwa w układzie i o średnicy 12mm !! co myślicie o tej opcji??
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 27-02-2016, 20:35   

kedas1 napisał/a:
(...) wyjście i wejście 10mm (...) o średnicy 12mm (...)

Nie ulegałbym zbytnio magii średnic...
Okazało się, że od jakiego czasu, przy wymianach mechanik zakłada mi filtry o króćcach 8-milimetrowych - wyjawił, że ma kłopoty z zakupem większych.

ps. Na szafie tymczasem przybywa tysięcy kilometrów z bezawaryjną pracą pompy i silnika. :wink: :wink: :wink:
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
kedas1 
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 64
Skąd: Lublin
Wysłany: 27-02-2016, 21:12   

Czyli organizować zestaw filtrów z kroccami 8mm i powinno śmigać? Jak odbiorę filtry napisze ich index co by następnej osobie to pomogło w szybkiej lokalizacji potrzebnych części

[ Dodano: 01-03-2016, 16:32 ]
WItam, zestaw bezpieczeństwa zamontowany- co do uwag
Auto ma pełną moc, bez zastrzeżeń nawet przy pełnym obciążeniu ;) )

ale.... jedyne co zauważyłem to auto nie odpala tak jak wcześniej to znaczy ze przed zamontowaniem zestawu odpalał na dotyk, teraz powiedzmy ze musi zrobić z 3/4 obrotu.

Pytanie do Georg czy tez cos takiego ma u siebie.
Pytanie do Georg i Zbyszek czy może to mieć jakiś wpływ na żywotność któregoś z elementów np pompy ??

Nie przeszkadza mi ten objaw ale jeśli zwiększa ryzyko uszkodzenia pompy ......

Z góry dziękuje ze odpowiedz.
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 01-03-2016, 17:34   

kedas1 napisał/a:
jedyne co zauważyłem to auto nie odpala tak jak wcześniej to znaczy ze przed zamontowaniem zestawu odpalał na dotyk, teraz powiedzmy ze musi zrobić z 3/4 obrotu. Pytanie do Georg czy tez cos takiego ma u siebie.
.
Po prostu trzy filtry w szeregu wymagają nieco dokładniejszego (dłuższego) odpowietrzenia. Jak to zrobisz będzie odpalało na dotyk - u mnie tak jest. :wink:
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
volvox_globator 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DI-D 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 34
Skąd: Puławy
Wysłany: 09-03-2016, 13:07   

U mnie zbiornik był wymieniany w 2011roku, obawiam się więc że znów zacznie mieć problemy z rdzą lub obłażącą warstwą ochronną (przy wymianie filtra paliwa z filtru wyleciało trochę paliwa o rdzawym kolorze). Postanowiłem, w oczekiwaniu na nowy zbiornik i rurę wlewu, zostosować "safety package" o którym mowa w niniejszym wątku- dodatkowy filtr paliwa. Postanowiłem nie iść w stronę filtrów o króccach 8 lub 10mm, zamiast tego zastosowany został fabryczny filtr od pajero 3.2, razem z całą "podstawką" wraz z pompką odpowietrzenia.
Niestety o jego pracy narazie nie jestem w stanie dużo powiedzieć, przejechalem na nim jakies 200km, samochod odpala normalnie, pracuje normalnie, nie odczuwam wogole spadkow mocy. Druga sprawa ze nogę mam raczej lekką i zapotrzebowanie na paliwo u mnie male więc mam nadzieję że dodatkowy filtr nie będzie powodował niedostatkow paliwa dla pompy (ostatnio średnia z trasy 800km + troche jazdy po Warszawie i Olsztynie wyszło 8l/100km).
Jak już przejadę więcej kilometrów postaram się napisać coś więcej.
pozdrawiam

poniżej zdjęcia:



_________________

 
 
Filateam 
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 94
Skąd: Internet
Wysłany: 10-03-2016, 22:47   

Witaj… Też myślałem o takim rozwiązaniu. Proste i nie komplikuje sprawy ze sztukowaniem przejściówek i średnicami. Byłem jednak trochę sceptyczny… Moje wątpliwości wynikały z paru spostrzeżeń. Ok, dodałeś dodatkowy filtr, czyli taki sam jak oryginał, który nie zatrzymuje metalicznych zabrudzeń z takich czy innych powodów- rozmoczenie medium filtrującego przez zalegającą wodę, mechaniczne uszkodzenie itd. Teraz masz dwa filtry, które nie są do końca pewnym środkiem zaradczym na pozbycie się „brokatu”, a pompa, choć posiada pewien zapas, musi się więcej napracować, aby zassać paliwo. Przy najbliższej wymianie filtrów sprawdź, czy w drugim nie będzie „brokatu”. Zapewne tam się znajdzie, skoro pierwszy zawsze przepuszcza do nastawnika. Nie masz zatem pewności, że filtr drugi wszystko wyłapie. Pojawiały się różne patenty, ale stosowane filtry były zawsze inne niż oryginał i zamienniki. Do mnie przemawiało stosowanie filtra do pieca CO z sitem wykonanym z materiału syntetycznego odpornego na H2O i mechaniczne uszkodzenia. Wyłapywał wszystko. Po przeczytaniu paru postów i przemyśleniu sprawy zdecydowałem się jednak na wymianę baku, który wykonałem z nierdzewki, nowy wlew paliwa z Lanosa oraz nowe przewody zasilania także z nierdzewki. Trochę drożej, ale mam spokój. To, co zobaczyłem po demontażu felernych części przekonało mnie, że podjęta decyzja była dobra. Czekam na sprawozdanie z Twoich doświadczeń po przejechaniu paru tysi… Pozdrawiam!
 
 
kedas1 
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 64
Skąd: Lublin
Wysłany: 11-03-2016, 06:41   

dlatego sposób Georg`a wydaje się być najlepszy. Przetestowany na wielu tys kilomentrów, Filtry były rozcinane i udowodnił "naukowo", ze trzy filtry usuną całkowicie brokat !! Więc po co przepłacać ?? Koszt patentu z trzema filtrami ok 120pln

[ Dodano: 11-03-2016, 06:49 ]
chodź pomysł volvox tez jest git, jeden warunek markowe filtry. Ludzie piszą ze filtr paliwa jest nieodporny na wode ale wezmy pod uwagę, ze duża liczba ludzi stosuje tanie zamienniki filtrów, które często jakościowo znacznie odbiegają od zamienników markowych Knecht, Mann itp.dlatego dla zestawu z dwoma filtrami postawiłbym na jakość ;)

[ Dodano: 11-03-2016, 06:56 ]
a jeszcze dodam jedna rzecz, którą wyczytałem tu na forum. Ktoś opisał ze łuszczy się pompa i dostał odpowiedz, ze to zbiornik bo w Pajero III jest pokryty wartstą niklu i stąd się biorą opiłki. A jak wytłumaczyć te same opiłki w samochodach marki Renault, które maja plastikowe zbiorniki i przewody paliwowe, brokat w wkładach paliwa jest jak w PIII. i tam pompa CR potrafi się łuszczyc ze 150kkm zanim umrze i rozwali wtryski ;) aa to tak do przemyślenia...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.