"Security package" dla pompy wtryskowej Pajero |
Autor |
Wiadomość |
Grzegorz76
Forumowicz

Auto: Pajero III 3,2 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Paź 2014 Posty: 102 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 14-02-2015, 18:27
|
|
|
Podczas wymiany zbiornika miałem zdjętą osłonę wlewu i nic z zewnątrz nie wypatrzyłem niepokojącego Świeciłem latarką w rurę wlewowa od dołu i można powiedzieć ,że jest aż wypolerowana przez wlewające się paliwo. Nie widać żeby się coś odwarstwiało tak jak w baku. Przelało się tam już sporo paliwa ( 300 tyś przejechane) i może już wypłukało warstwę ochronną. Z drugiej strony myślę, że warstwa ochronna wlewu ma tylko przez chwilę styczność z paliwem, podczas tankowania i nie zdąży się rozpuścić chyba że opary ropy oddziaływują na nią. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 15-02-2015, 21:10
|
|
|
zobacz ja na zewnątrz. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Grzegorz76
Forumowicz

Auto: Pajero III 3,2 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Paź 2014 Posty: 102 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 16-02-2015, 21:14
|
|
|
Wymontowałem wlew i rzeczywiście przy środkowym mocowaniu był przegnity Nie widać tego na aucie, dopiero po demontaż wlewu widać co się kryje. Dodatkowo konserwacja którą ktoś nałożył daje złudzenie, że wlew jest OK. Przeciąłem wlew i musze stwierdzić że warstwa ochronna jest nienaruszona.” Nowy” wlew i pozostałe trzy rurki zrobiłem z gumowych węzy przeznaczonych do paliwa. Łączny koszt za węże i opaski 87,00 zł + wypity czteropak tyskiego podczas roboty. Węże kupione w sklepie z art. do maszyn rolniczych Agroma. Średnica węża wlewowego 35mm w środku . |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 17-02-2015, 08:54
|
|
|
Grzegorz76 napisał/a: | ” Nowy” wlew i pozostałe trzy rurki zrobiłem z gumowych węzy przeznaczonych do paliwa. |
Mógłbyś wrzucić jakieś fotki? |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
Grzegorz76
Forumowicz

Auto: Pajero III 3,2 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Paź 2014 Posty: 102 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 17-02-2015, 19:37
|
|
|
W sobotę będę zakładał plastikowa osłonę to pstryknę fotkę. Na razie chce przetestować wlew podczas tankowania czy wszystko jest ok. |
|
|
|
 |
PIOTR_FOTO
Forumowicz

Auto: Galant 2.5V6 i PajeroII 3.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2011 Posty: 152 Skąd: Łuków
|
Wysłany: 19-02-2015, 09:27
|
|
|
Najlepszy "Security package" dla Pajero III to nowy zbiornik i wlew paliwa. A później tylko dbać i cieszyć się wspaniałym autem. |
|
|
|
 |
konrad.klusek
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero III 3.2 long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2013 Posty: 26 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 19-02-2015, 13:10
|
|
|
Czekam na relację jak wygląda użytkowanie tak zmodyfikowanego wlewu - sam w lecie wymieniłem zbiornik na nowy, wyczyściłem nastawnik a wlew został nie zmieniony i chętnie wprowadzę taką modyfikację jeśli zdaje ona egzamin |
|
|
|
 |
Grzegorz76
Forumowicz

Auto: Pajero III 3,2 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Paź 2014 Posty: 102 Skąd: Ostróda
|
|
|
|
 |
kedas1
Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 27-02-2016, 17:23
|
|
|
Witam, czy ma ktoś wiedze jaki jest index filtra który ma wyjście i wejście 10mm lub może ktoś zna jakies inne rozwiązanie na dodatkowy filtr paliwa. Wiem wymienie zbiornik ale ... musze jakiś czas przetrwać na starym....
[ Dodano: 27-02-2016, 17:45 ]
włąsnie wpadłem na nieco inny pomysł - kupic na allegro podstawe filtra paliwa kupic kolejny filtr paliwa i już będą dwa w układzie i o średnicy 12mm !! co myślicie o tej opcji?? |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 27-02-2016, 20:35
|
|
|
kedas1 napisał/a: | (...) wyjście i wejście 10mm (...) o średnicy 12mm (...) |
Nie ulegałbym zbytnio magii średnic...
Okazało się, że od jakiego czasu, przy wymianach mechanik zakłada mi filtry o króćcach 8-milimetrowych - wyjawił, że ma kłopoty z zakupem większych.
ps. Na szafie tymczasem przybywa tysięcy kilometrów z bezawaryjną pracą pompy i silnika. |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
kedas1
Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 27-02-2016, 21:12
|
|
|
Czyli organizować zestaw filtrów z kroccami 8mm i powinno śmigać? Jak odbiorę filtry napisze ich index co by następnej osobie to pomogło w szybkiej lokalizacji potrzebnych części
[ Dodano: 01-03-2016, 16:32 ]
WItam, zestaw bezpieczeństwa zamontowany- co do uwag
Auto ma pełną moc, bez zastrzeżeń nawet przy pełnym obciążeniu )
ale.... jedyne co zauważyłem to auto nie odpala tak jak wcześniej to znaczy ze przed zamontowaniem zestawu odpalał na dotyk, teraz powiedzmy ze musi zrobić z 3/4 obrotu.
Pytanie do Georg czy tez cos takiego ma u siebie.
Pytanie do Georg i Zbyszek czy może to mieć jakiś wpływ na żywotność któregoś z elementów np pompy ??
Nie przeszkadza mi ten objaw ale jeśli zwiększa ryzyko uszkodzenia pompy ......
Z góry dziękuje ze odpowiedz. |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 01-03-2016, 17:34
|
|
|
kedas1 napisał/a: | jedyne co zauważyłem to auto nie odpala tak jak wcześniej to znaczy ze przed zamontowaniem zestawu odpalał na dotyk, teraz powiedzmy ze musi zrobić z 3/4 obrotu. Pytanie do Georg czy tez cos takiego ma u siebie. | .
Po prostu trzy filtry w szeregu wymagają nieco dokładniejszego (dłuższego) odpowietrzenia. Jak to zrobisz będzie odpalało na dotyk - u mnie tak jest. |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
volvox_globator
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DI-D 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2016 Posty: 34 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 09-03-2016, 13:07
|
|
|
U mnie zbiornik był wymieniany w 2011roku, obawiam się więc że znów zacznie mieć problemy z rdzą lub obłażącą warstwą ochronną (przy wymianie filtra paliwa z filtru wyleciało trochę paliwa o rdzawym kolorze). Postanowiłem, w oczekiwaniu na nowy zbiornik i rurę wlewu, zostosować "safety package" o którym mowa w niniejszym wątku- dodatkowy filtr paliwa. Postanowiłem nie iść w stronę filtrów o króccach 8 lub 10mm, zamiast tego zastosowany został fabryczny filtr od pajero 3.2, razem z całą "podstawką" wraz z pompką odpowietrzenia.
Niestety o jego pracy narazie nie jestem w stanie dużo powiedzieć, przejechalem na nim jakies 200km, samochod odpala normalnie, pracuje normalnie, nie odczuwam wogole spadkow mocy. Druga sprawa ze nogę mam raczej lekką i zapotrzebowanie na paliwo u mnie male więc mam nadzieję że dodatkowy filtr nie będzie powodował niedostatkow paliwa dla pompy (ostatnio średnia z trasy 800km + troche jazdy po Warszawie i Olsztynie wyszło 8l/100km).
Jak już przejadę więcej kilometrów postaram się napisać coś więcej.
pozdrawiam
poniżej zdjęcia:
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
Filateam
Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 94 Skąd: Internet
|
Wysłany: 10-03-2016, 22:47
|
|
|
Witaj… Też myślałem o takim rozwiązaniu. Proste i nie komplikuje sprawy ze sztukowaniem przejściówek i średnicami. Byłem jednak trochę sceptyczny… Moje wątpliwości wynikały z paru spostrzeżeń. Ok, dodałeś dodatkowy filtr, czyli taki sam jak oryginał, który nie zatrzymuje metalicznych zabrudzeń z takich czy innych powodów- rozmoczenie medium filtrującego przez zalegającą wodę, mechaniczne uszkodzenie itd. Teraz masz dwa filtry, które nie są do końca pewnym środkiem zaradczym na pozbycie się „brokatu”, a pompa, choć posiada pewien zapas, musi się więcej napracować, aby zassać paliwo. Przy najbliższej wymianie filtrów sprawdź, czy w drugim nie będzie „brokatu”. Zapewne tam się znajdzie, skoro pierwszy zawsze przepuszcza do nastawnika. Nie masz zatem pewności, że filtr drugi wszystko wyłapie. Pojawiały się różne patenty, ale stosowane filtry były zawsze inne niż oryginał i zamienniki. Do mnie przemawiało stosowanie filtra do pieca CO z sitem wykonanym z materiału syntetycznego odpornego na H2O i mechaniczne uszkodzenia. Wyłapywał wszystko. Po przeczytaniu paru postów i przemyśleniu sprawy zdecydowałem się jednak na wymianę baku, który wykonałem z nierdzewki, nowy wlew paliwa z Lanosa oraz nowe przewody zasilania także z nierdzewki. Trochę drożej, ale mam spokój. To, co zobaczyłem po demontażu felernych części przekonało mnie, że podjęta decyzja była dobra. Czekam na sprawozdanie z Twoich doświadczeń po przejechaniu paru tysi… Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
kedas1
Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 11-03-2016, 06:41
|
|
|
dlatego sposób Georg`a wydaje się być najlepszy. Przetestowany na wielu tys kilomentrów, Filtry były rozcinane i udowodnił "naukowo", ze trzy filtry usuną całkowicie brokat !! Więc po co przepłacać ?? Koszt patentu z trzema filtrami ok 120pln
[ Dodano: 11-03-2016, 06:49 ]
chodź pomysł volvox tez jest git, jeden warunek markowe filtry. Ludzie piszą ze filtr paliwa jest nieodporny na wode ale wezmy pod uwagę, ze duża liczba ludzi stosuje tanie zamienniki filtrów, które często jakościowo znacznie odbiegają od zamienników markowych Knecht, Mann itp.dlatego dla zestawu z dwoma filtrami postawiłbym na jakość
[ Dodano: 11-03-2016, 06:56 ]
a jeszcze dodam jedna rzecz, którą wyczytałem tu na forum. Ktoś opisał ze łuszczy się pompa i dostał odpowiedz, ze to zbiornik bo w Pajero III jest pokryty wartstą niklu i stąd się biorą opiłki. A jak wytłumaczyć te same opiłki w samochodach marki Renault, które maja plastikowe zbiorniki i przewody paliwowe, brokat w wkładach paliwa jest jak w PIII. i tam pompa CR potrafi się łuszczyc ze 150kkm zanim umrze i rozwali wtryski aa to tak do przemyślenia... |
|
|
|
 |
|