Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie można odpalić auta
Autor Wiadomość
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 23-03-2015, 13:44   

duzo szczęścia miałeś prawdopodobnie pasek spadł całkiem jak próbowałeś odpalić po zgaśnięciu ,zagraj w totka :D
_________________

 
 
Komandor 
Mitsumaniak

Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 493
Skąd: Z morza
Wysłany: 23-03-2015, 20:39   

bonito napisał/a:


Co prawda zrobił się totalny off-top, ale za to ciekawy. Kolega rezon ma oczywiście rację - producent zaleca jakieś tam interwały przeglądu i lepiej się tego trzymać.

Pozostaje jednak małe ale - czasami te interwały nie są do końca przemyślane (wynikają z przyczyn marketingowych a nie technicznych). Nie dysponując testami, przytoczę może szeroko znany w motoryzacji przykład silnika 1.9 diesel produkcji Renault - w autach osobowych (np. Laguna) totalna porażka i duża awaryjność w autach dostawczych (ten sam silnik) - wzór bezawaryjności. Powód? (jeden z kilku) - w dostawczakach interwał wymiany oleju silnikowego co 15 tys. w osobowych co 30 tys.

bonito


Wg mnie problem interwałów wymiany jest nieco szerszy...

1. Mechanicy często leją taki olej za jaki mają bonusy od dostawcy a niekoniecznie zgodny z tym co zaleca producent. Long Life do wydłużonych przebiegów albo Low Saps to terminy na które nie kazdy warsztat zwraca uwage. Klient ufa, płaci a potem płacze, warsztat znów kasuje tym razem za naprawę np. turbo
2. Interwały producenta dotyczą silnika wraz z osprzętem w dobrym stanie technicznym. Niesprawności układu zasilania, smarowania czy wydechu znacznie skracają czas życia oleju i silnika.
3. Jazda na krótkich odcinkach, żyłowanie silnika i często tuning pogarszają stan oleju i silnika. Lepiej kiedy olej jest wymieniany wg. wskazań komputera, częściej niestety wg. przebiegu.
4. Biorąc pod uwagę powyższe oraz marketing producenta samochodu (i oleju) należałoby traktować interwały z instrukcji jako górną granicę dla auta nowego. Powyżej 100 kkm warto skrócić chociaż wszystko zależy od stanu konkretnego auta.
_________________
Wolność ma zapach benzyny...
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 23-03-2015, 21:35   

slonikdendi napisał/a:
Okazało się że w rolce napinającej pasek śruba była odkręcona. Pasek wyskoczył z rolki i koniec nie odpalił. Mechanik był zszokowany że nic nie zostało uszkodzone - szczęście.
i gratulacje. Niech przy okazji Ci osłucha rolki stetoskopem. Ja wymieniałem napinającą przy 120kkm, bo już wyraźnie szumiała - niestety są tylko ori.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
and 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi outlander 2.0 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 95
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 23-03-2015, 22:07   

rezon napisał/a:
niestety są tylko ori.


Nie tylko ori.W zeszłym roku w ASO wymieniali w moim samochodzie i założyli zamiennik.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 24-03-2015, 07:41   

zamiennik napinającej ? Jak ja wymieniałem to nie było :( . Prowadząca pasowała od Nissana
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21023
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 24-03-2015, 07:51   

rezon napisał/a:
Jak ja wymieniałem to nie było :(

Teraz już są :D :
http://allegro.pl/listing...-3-default-0113
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 24-03-2015, 10:12   

Sorry - nie wiem dlaczego ale skojarzyło mnie się z rolką napinającą paska - ale osprzętu. Napinające i prowadzące rozrządu oczywiście były. Kupowałem komplet SKF + pasek Gates + pompa Rouville. Natomiast do wymiany miałem też rolkę napinającą osprzętu i ta niestety była tylko ori.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
slonikdendi 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlandern
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 13
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 24-03-2015, 13:07   

Witajcie ponownie ostatnio zakończyłem mój problem z rozrządem, lecz muszę Wam jeszcze coś dorzucić. Wczoraj odebrałem Outlandera z warsztatu a dziś ponownie dostałem telefon aby jak najszybciej przyjechać. Okazuje się, że po nowo założonym rozrządzie mechanik zadzwonił do serwisu Mitsubishi, bo nie pasowało mu to iż śruby od rolek były poluzowane. W serwisie powiedzieli,że trzeba jak najszybciej zmienić mocowanie rolek na inne śruby, że to jest wada fabryczna. Ja nie znam się na tym za bardzo więc jutro jadę aby to zmienić.
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 24-03-2015, 15:37   

no nie wiem czy to prawda przecież to silnik VW nie słyszałem o takich problemach ,nie było też wezwań naprawczych ani w mitsu ani u vw
_________________

 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 24-03-2015, 17:01   

Bo nie było, a już serwis Mitsu w naszym regionie z wielu rzeczy słynie, ale niekoniecznie fachowości. slonikdendi, niech Twój mechanik podzwoni do serwisu VW albo Skody. Tych silników znacznie więcej naprawiają ;) I na pewno nie wracałem do ASO Mitsu w Tarnowie, aby zmieniali mocowanie rolek po wymianie na zestaw, który im przywiozłem. Ta wada fabryczna to mi wygląda jak temat mojego wątku z linkiem poniżej. Chyba, że mieli na myśli ori śruby
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
and 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi outlander 2.0 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 95
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 24-03-2015, 17:57   

rezon napisał/a:
Sorry - nie wiem dlaczego ale skojarzyło mnie się z rolką napinającą paska - ale osprzętu. Napinające i prowadzące rozrządu oczywiście były. Kupowałem komplet SKF + pasek Gates + pompa Rouville. Natomiast do wymiany miałem też rolkę napinającą osprzętu i ta niestety była tylko ori.


A ja miałem na myśli właśnie rolkę napinającą osprzętu.,że jest zamiennik.
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 29-03-2015, 14:14   

A ja od zawsze wymieniam olej co 10 tyś lub co rok a tu jest nieżle to powiedziane i opisane jak olej ma wpływ na bezawarie w nowoczesnych autach http://www.auto-swiat.pl/...o-logika/tr1219
_________________

 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 30-03-2015, 10:43   

fajnie, na razie jestem całkowitym zaprzeczeniem tezy o konieczności częstszych wymian oleju. Chyba znacznie ważniejsze od tego co ile kkm wymiana oleju jest:
1. Co się leje - oleje z beczki nie zawsze są zgodne z tym co powinno być, nie mówiąc już o oszustach nie wymieniających oleju jak trzeba (tylko odsysających połowę i dolewających) czy "zapominających" o wymianach filtrów oleju, ale bynajmniej nie zapominających o zafakturowaniu wszystkiego (to np. ASO Rzeszów się zdarzyło). Nie należy też zapominać o podróbkach oleju - to już w ogóle nie wiadomo co jest. Nie wszyscy oszuści są tak uczciwi jak Ci bodajże z Oławy, którzy "konfekcjonowali" Castrola, ale w przeciwieństwie do innych faktycznie zawartość była zgodna z etykietami :) Tyle, że rozlew był chałupniczy ;) . Dlatego od bardzo dawna jeżdżę na przeglądy ze swoimi olejami.
2. Jak się jeździ - zarówno gaz do dechy, jak i piórko na gazie szkodzą. Jeżdżę ciężko, ale tylko po rozgrzewce i daję odpoczywać po ostrej jeździe.
3. Gdzie się jeździ - dzienne przebiegi na poziomie 20km to niekoniecznie to co silniki lubią najbardziej. 40kkm rocznie to trudno robić po 20km dziennie ;)

W Outku wymieniałem olej co 20kkm, olej Motul do 120kkm, później Millers - 5W30 504/507 - wg co niektórych samo zło. Na dodatek silnik po tuningu przy 62kkm. Efekt 155kkm bezproblemowej jazdy i żadnych oznak zużycia turbiny.
Obecnie Superb - serwisowany jeszcze gorzej bo co ok. 30kkm. Olej Millers - przy 93kkm ani nie dolewam oleju, ani silnik czy turbina nie wykazuje żadnych oznak zużycia. Wymienione ostatnio świece były w stanie wręcz wzorcowym, ale wg wykazu czynności należało je wymienić. A podobno 1,8TSI to samo zło i cudem jeździ ;) :?:

Co 10kkm to wymieniałem olej - Selektol Plus w Maluchu ;) . Nawet Łada miała interwał co 15kkm. A oleje zdecydowanie były inne niż obecne - znaaaaacznie gorsze.
Za to częściej niż zalecane wymieniam filtry powietrza - wg wyglądu, kabinowy - co rok. I dla spokoju sumienia co kilkadziesiąt kkm dolewam LM Ceratec - czy coś daje czy nie? Nie wiem, ale LM robi dobrą inną chemię, więc może jednak coś daje :)
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.