Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sigma nie odpala
Autor Wiadomość
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 08-05-2015, 00:19   

KsiadzRobak napisał/a:
po co chcesz mierzyć ciśnienie, skoro komputer sam się zgłasza, że jest uszkodzony? - ew. zgłasza problem z jakimś czujnikiem, przez który nie może uruchomić auta
jednak obecne temperatury wskazują, że nie powinno być problemu z uruchomieniem przez np. czujnik temp., więc na 99% masz uszkodzony komputer wtrysku
do abs czy poduszek są osobne sterowniki


Komputer nie zgłasza własnych uszkodzeń, zgłasza jedynie jakieś błędy. Tylko dziwne jest to zachowanie które opisał kolega.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
chalex 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma V6 12V '92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Wysłany: 08-05-2015, 13:58   

lukasz12 - jakie zachowanie jest dziwne? Paląca się non stop dioda? bo nie wiem... :(

Póki co ECU wygrzebane spod schowka. MD161382 (E2T35777) na swoje pocieszenie powiem, że nie było wcześniej rozkręcane. Kondensatory nie są powybrzuszane i wyglądają niewinnie ale pod lupką widać na nich zwęglenia i małe dziurki. Sam temu nie podołam, bo mój sprzęt jest większego kalibru więc umówiony jestem za 5 dni na wymianę kondensatorów w serwisie komputerowym.

...a w międzyczasie poszukam, bo mam gdzieś taki sam ECU w piwnicy. I mowie zupełnie serio, tamten jest lekko uszkodzony od poprzedniej Sigmy. Silnik na nim nie pali na jeden gar ale się normalnie uruchamia :mrgreen:
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 08-05-2015, 14:01   

Tak, dioda albo powinna migać regularnie - brak błędów, albo powinna wymigiwać błędy. Jeśli masz jeszcze to wymontowane ECU to zrób zdjęcia tych uszkodzeń.

Jeśli to jest 12V to nie ma szans żeby nie paliła na 1 cylinder bo masz rozdzielacz zapłonu (mówiąc inaczej - w 12V jest tylko 1 cewka zapłonowa więc jeśli padnie sterowanie cewki to wtedy w ogóle nie pali). Prawdopodobnie przyczyna niepalenia tkwiła gdzie indziej.

PS. To jest Sigma 91-92? Bo po numerze ECU by tak wychodziło - do 92.11 bez EGR.
Wrzuć VIN jak masz pod ręką.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 08-05-2015, 14:19   

może nie sterować wtryskiwaczem i nie będzie palił na jeden garek ;)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 08-05-2015, 15:58   

VirMan napisał/a:
może nie sterować wtryskiwaczem i nie będzie palił na jeden garek ;)


W sumie też prawda :)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
chalex 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma V6 12V '92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Wysłany: 08-05-2015, 16:05   

Ufff :P znalazłem stary ECU. O ile pamiętam i przeglądam stare maile to właśnie nie palił 1 garnek ale nie znam się na tym więc kłócić się nie mam zamiaru. W każdym razie historia była taka: ECU został wysłany do Redy i tam go "naprawili", a ściślej mówiąc naprawiali. Po włożeniu do auta radość była krótka i silnik pracował nierówno. "Mechanicy" rwali włosy i z żalu o stan ich owłosienia zakupiłem inne ECU. Samochód pracował na nowym ECU do chwili sprzedaży bez zarzutu.
Tak więc mam przed sobą stare ECU. Zerwałem plomby z serwisu w Redzie. Został wymieniony 1 kondensator ten największy - 100uF (na 99 proc. był rozlany, bo był elektrolit na płytce) oraz jeden 47uF ten większy na 105 stopni C rozlutowany (chyba do sprawdzenia) i wlutowany z powrotem. Kolejny kondensator nieruszany 47uF mniejszy ewidentnie się rozlał (elektrolit na płytce). Jedynie 22uF nie budzi zastrzeżeń. Dlaczego nie zostały wymienione wszystkie kondensatory nie wiem.
Na razie płytkę umyłem z rozlanego elektrolitu, zamierzam poskładać ECU wsadzić do Sigmy i spróbuję sczytać błędy :twisted:

g. 19:20 błędy ze starego ECU sczytane. Wymigało mi 41. Próba uruchomienia: długo kręciłem i jakby czegoś brakowało (paliwa???) ale się udało. Silnik pracuje nierówno lekko klekocze i trzęsie się. Trzęsienie przenosi się na całą budę. Od biedy pojazdem można jechać. Instalacja gazowa zgłasza błąd i się nie uruchamia. Po ostygnięciu silnika pojazd uruchomił się bez problemów. Silnik pracuje dalej nierówno.

Pokusiłem się na wmontowanie z powrotem fabrycznego ECU. Silnik nie daje się uruchomić. Dioda pali się cały czas.

Przyznam się, że teraz mam zagwozdkę. Które ECU bardziej rokuje. Które naprawiać?
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 08-05-2015, 20:28   

kup drugie i wymień kondensatory i problem z głowy a tak to tylko wyrzucanie kasy
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 08-05-2015, 22:44   

Przynajmniej wiadomo gdzie jest problem - na pewno leży jedno ECU - z drugim - albo też jest nie halo, albo coś jest z układem paliwowym. Błąd 41 to wtryskiwacze.
Nie powinien pojawiać się podczas pracy na benzynie. Jaką masz instalację gazową?
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
chalex 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma V6 12V '92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Wysłany: 08-05-2015, 23:35   

Sekwencja komp. Stag-300. ECU co pokazuje błąd 41 bym nie wierzył, bo jak napisałeś "jest nie chalo" i w poprzedniej Sigmie dawał takie same objawy. W środku tragedia - "naprawiany" na poziomie Indii a może Pakistanu. Powylewane kondensatory. Szczerze to sam bym lepiej to zrobił nawet moją duuużą lutownicą :biggrin: Cóż pokuszę się o naprawę fabrycznego ECU a jak to nie przyniesie rezultatu to zakupię inne. Ciekawe po ile teraz chodzą używki :?:
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 10-05-2015, 10:21   

chalex napisał/a:
Sekwencja komp. Stag-300. ECU co pokazuje błąd 41 bym nie wierzył, bo jak napisałeś "jest nie chalo" i w poprzedniej Sigmie dawał takie same objawy. W środku tragedia - "naprawiany" na poziomie Indii a może Pakistanu. Powylewane kondensatory. Szczerze to sam bym lepiej to zrobił nawet moją duuużą lutownicą :biggrin: Cóż pokuszę się o naprawę fabrycznego ECU a jak to nie przyniesie rezultatu to zakupię inne. Ciekawe po ile teraz chodzą używki :?:


Pytałem dlatego bo właśnie STAG ma problem z emulacją wtryskiwaczy, wiec błąd 41 podczas pracy na gazie jest dość typowy (jeśli ktoś nie zamontował dodatkowego) emulatora.
Pytanie czy ktoś Ci naprawi skutecznie to ECU za możliwie niskie pieniądze?
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 11-05-2015, 08:10   

chalex napisał/a:
Dioda pali się cały czas.
uszkodzony komputer
 
 
chalex 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma V6 12V '92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-05-2015, 21:09   

Po wymianie ECU Sigma ożyła. Silnik pracuje równo na gazie i benzynie. Brak błędów - dioda miga jednostajnie. Temat do zamknięcia. Dziękuję wszystkim za pomoc. Wiedza zdobyta - bezcenna :twisted:
 
 
misiu_wisi 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 3.0 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2013
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-09-2016, 12:12   

Panowie,
piszę w tym poście by nie dublować wątku. Mam podobny problem - Sigma sedan '91 V6 24V nie odpala na zimnym silniku. Da się odpalić, i to z trudem, psikając samostartem; jak się nagrzeje silnik to odpala 'od strzału'. Mechanik (w Krakowie) siedział nad nią prawie dwa miesiące i nie dał rady. Własnoręcznie wcześniej wymieniłem kondensatory w ECU wg instrukcji z forum, zczytałem błędy silnika - wymigało 13,14,21,25. Podałem mechanikowi co oznaczają - mierniki temp. silnika i powietrza, czujniki ciśnienia pow. i przepustnicy - sprawdził wszystko i... bez efektów. Pompę paliwa wymienił, bo oryginalna dawała za małe ciśnienie, zdjął listwe i przeczyścił wtryski i dalej nic. Jednym słowem - załamka :( . Pomóżcie proszę, bo mnie szlag z tym autem trafi :evil: . Zależy mi bardzo, żeby jeździła, ale ile można się użerać? Może ktoś z Krk lub okolic mógłby podjechać, spojrzeć, poradzić?
Pozdrawiam,
Michał
 
 
angelos 
Forumowicz


Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 578
Skąd: Kraków\Biecz
Wysłany: 15-09-2016, 17:45   

A odłączyłeś akumulator przed odczytem błedów?. Chodzi o to żeby były aktualne. I może na początek warto by przeczyścić "masy" pod maską.
_________________
"Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 16-09-2016, 11:38   

13 i 25 mogą być efektem odłączenia przepływomierza bądź jego uszkodzenia (brak zasilania na przykład).

Tak czy inaczej lepiej to na żywo sprawdzić.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.