Sigma nie odpala |
Autor |
Wiadomość |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 08-05-2015, 00:19
|
|
|
KsiadzRobak napisał/a: | po co chcesz mierzyć ciśnienie, skoro komputer sam się zgłasza, że jest uszkodzony? - ew. zgłasza problem z jakimś czujnikiem, przez który nie może uruchomić auta
jednak obecne temperatury wskazują, że nie powinno być problemu z uruchomieniem przez np. czujnik temp., więc na 99% masz uszkodzony komputer wtrysku
do abs czy poduszek są osobne sterowniki |
Komputer nie zgłasza własnych uszkodzeń, zgłasza jedynie jakieś błędy. Tylko dziwne jest to zachowanie które opisał kolega. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
chalex
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma V6 12V '92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 19 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 08-05-2015, 13:58
|
|
|
lukasz12 - jakie zachowanie jest dziwne? Paląca się non stop dioda? bo nie wiem...
Póki co ECU wygrzebane spod schowka. MD161382 (E2T35777) na swoje pocieszenie powiem, że nie było wcześniej rozkręcane. Kondensatory nie są powybrzuszane i wyglądają niewinnie ale pod lupką widać na nich zwęglenia i małe dziurki. Sam temu nie podołam, bo mój sprzęt jest większego kalibru więc umówiony jestem za 5 dni na wymianę kondensatorów w serwisie komputerowym.
...a w międzyczasie poszukam, bo mam gdzieś taki sam ECU w piwnicy. I mowie zupełnie serio, tamten jest lekko uszkodzony od poprzedniej Sigmy. Silnik na nim nie pali na jeden gar ale się normalnie uruchamia |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 08-05-2015, 14:01
|
|
|
Tak, dioda albo powinna migać regularnie - brak błędów, albo powinna wymigiwać błędy. Jeśli masz jeszcze to wymontowane ECU to zrób zdjęcia tych uszkodzeń.
Jeśli to jest 12V to nie ma szans żeby nie paliła na 1 cylinder bo masz rozdzielacz zapłonu (mówiąc inaczej - w 12V jest tylko 1 cewka zapłonowa więc jeśli padnie sterowanie cewki to wtedy w ogóle nie pali). Prawdopodobnie przyczyna niepalenia tkwiła gdzie indziej.
PS. To jest Sigma 91-92? Bo po numerze ECU by tak wychodziło - do 92.11 bez EGR.
Wrzuć VIN jak masz pod ręką. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 08-05-2015, 14:19
|
|
|
może nie sterować wtryskiwaczem i nie będzie palił na jeden garek |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 08-05-2015, 15:58
|
|
|
VirMan napisał/a: | może nie sterować wtryskiwaczem i nie będzie palił na jeden garek |
W sumie też prawda |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
chalex
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma V6 12V '92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 19 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 08-05-2015, 16:05
|
|
|
Ufff znalazłem stary ECU. O ile pamiętam i przeglądam stare maile to właśnie nie palił 1 garnek ale nie znam się na tym więc kłócić się nie mam zamiaru. W każdym razie historia była taka: ECU został wysłany do Redy i tam go "naprawili", a ściślej mówiąc naprawiali. Po włożeniu do auta radość była krótka i silnik pracował nierówno. "Mechanicy" rwali włosy i z żalu o stan ich owłosienia zakupiłem inne ECU. Samochód pracował na nowym ECU do chwili sprzedaży bez zarzutu.
Tak więc mam przed sobą stare ECU. Zerwałem plomby z serwisu w Redzie. Został wymieniony 1 kondensator ten największy - 100uF (na 99 proc. był rozlany, bo był elektrolit na płytce) oraz jeden 47uF ten większy na 105 stopni C rozlutowany (chyba do sprawdzenia) i wlutowany z powrotem. Kolejny kondensator nieruszany 47uF mniejszy ewidentnie się rozlał (elektrolit na płytce). Jedynie 22uF nie budzi zastrzeżeń. Dlaczego nie zostały wymienione wszystkie kondensatory nie wiem.
Na razie płytkę umyłem z rozlanego elektrolitu, zamierzam poskładać ECU wsadzić do Sigmy i spróbuję sczytać błędy
g. 19:20 błędy ze starego ECU sczytane. Wymigało mi 41. Próba uruchomienia: długo kręciłem i jakby czegoś brakowało (paliwa???) ale się udało. Silnik pracuje nierówno lekko klekocze i trzęsie się. Trzęsienie przenosi się na całą budę. Od biedy pojazdem można jechać. Instalacja gazowa zgłasza błąd i się nie uruchamia. Po ostygnięciu silnika pojazd uruchomił się bez problemów. Silnik pracuje dalej nierówno.
Pokusiłem się na wmontowanie z powrotem fabrycznego ECU. Silnik nie daje się uruchomić. Dioda pali się cały czas.
Przyznam się, że teraz mam zagwozdkę. Które ECU bardziej rokuje. Które naprawiać? |
|
|
|
 |
Slaw
Forumowicz Śmigma

Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 08-05-2015, 20:28
|
|
|
kup drugie i wymień kondensatory i problem z głowy a tak to tylko wyrzucanie kasy |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 08-05-2015, 22:44
|
|
|
Przynajmniej wiadomo gdzie jest problem - na pewno leży jedno ECU - z drugim - albo też jest nie halo, albo coś jest z układem paliwowym. Błąd 41 to wtryskiwacze.
Nie powinien pojawiać się podczas pracy na benzynie. Jaką masz instalację gazową? |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
chalex
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma V6 12V '92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 19 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 08-05-2015, 23:35
|
|
|
Sekwencja komp. Stag-300. ECU co pokazuje błąd 41 bym nie wierzył, bo jak napisałeś "jest nie chalo" i w poprzedniej Sigmie dawał takie same objawy. W środku tragedia - "naprawiany" na poziomie Indii a może Pakistanu. Powylewane kondensatory. Szczerze to sam bym lepiej to zrobił nawet moją duuużą lutownicą Cóż pokuszę się o naprawę fabrycznego ECU a jak to nie przyniesie rezultatu to zakupię inne. Ciekawe po ile teraz chodzą używki |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 10-05-2015, 10:21
|
|
|
chalex napisał/a: | Sekwencja komp. Stag-300. ECU co pokazuje błąd 41 bym nie wierzył, bo jak napisałeś "jest nie chalo" i w poprzedniej Sigmie dawał takie same objawy. W środku tragedia - "naprawiany" na poziomie Indii a może Pakistanu. Powylewane kondensatory. Szczerze to sam bym lepiej to zrobił nawet moją duuużą lutownicą Cóż pokuszę się o naprawę fabrycznego ECU a jak to nie przyniesie rezultatu to zakupię inne. Ciekawe po ile teraz chodzą używki |
Pytałem dlatego bo właśnie STAG ma problem z emulacją wtryskiwaczy, wiec błąd 41 podczas pracy na gazie jest dość typowy (jeśli ktoś nie zamontował dodatkowego) emulatora.
Pytanie czy ktoś Ci naprawi skutecznie to ECU za możliwie niskie pieniądze? |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 11-05-2015, 08:10
|
|
|
chalex napisał/a: | Dioda pali się cały czas. | uszkodzony komputer |
|
|
|
 |
chalex
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma V6 12V '92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 19 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15-05-2015, 21:09
|
|
|
Po wymianie ECU Sigma ożyła. Silnik pracuje równo na gazie i benzynie. Brak błędów - dioda miga jednostajnie. Temat do zamknięcia. Dziękuję wszystkim za pomoc. Wiedza zdobyta - bezcenna |
|
|
|
 |
misiu_wisi
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma 3.0 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2013 Posty: 15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-09-2016, 12:12
|
|
|
Panowie,
piszę w tym poście by nie dublować wątku. Mam podobny problem - Sigma sedan '91 V6 24V nie odpala na zimnym silniku. Da się odpalić, i to z trudem, psikając samostartem; jak się nagrzeje silnik to odpala 'od strzału'. Mechanik (w Krakowie) siedział nad nią prawie dwa miesiące i nie dał rady. Własnoręcznie wcześniej wymieniłem kondensatory w ECU wg instrukcji z forum, zczytałem błędy silnika - wymigało 13,14,21,25. Podałem mechanikowi co oznaczają - mierniki temp. silnika i powietrza, czujniki ciśnienia pow. i przepustnicy - sprawdził wszystko i... bez efektów. Pompę paliwa wymienił, bo oryginalna dawała za małe ciśnienie, zdjął listwe i przeczyścił wtryski i dalej nic. Jednym słowem - załamka . Pomóżcie proszę, bo mnie szlag z tym autem trafi . Zależy mi bardzo, żeby jeździła, ale ile można się użerać? Może ktoś z Krk lub okolic mógłby podjechać, spojrzeć, poradzić?
Pozdrawiam,
Michał |
|
|
|
 |
angelos
Forumowicz

Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 578 Skąd: Kraków\Biecz
|
Wysłany: 15-09-2016, 17:45
|
|
|
A odłączyłeś akumulator przed odczytem błedów?. Chodzi o to żeby były aktualne. I może na początek warto by przeczyścić "masy" pod maską. |
_________________ "Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 16-09-2016, 11:38
|
|
|
13 i 25 mogą być efektem odłączenia przepływomierza bądź jego uszkodzenia (brak zasilania na przykład).
Tak czy inaczej lepiej to na żywo sprawdzić. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
|