za (avancowany) galant gls by savagger |
Autor |
Wiadomość |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 08-08-2015, 21:40
|
|
|
savagger995 napisał/a: | Btw. Sveno miałem
przyjemność podziwiać twój samochód na auto-moto show Skaryszew w 2014, | wtedy to jeszcze jakoś wyglądał, obecnie nie jest już tak fajnie. savagger995 napisał/a: | rejestrację na WLI, mieszkasz niedaleko Lipska? | Dużo bliżej Iłży niż Lipska, na granicy powiatów. Stamtąd pochodzę, obecnie mieszkam daleko. E3xx Mój obecny sąsiad ma takiego w wersji 2.0 16V 4x4 w stanie kolekcjonerskim, namawiam go od dawna, ale nie chce sprzedać |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
booohal
Forumowicz ale o co chodzi?

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1186 Skąd: ELW / ESI
|
Wysłany: 08-08-2015, 23:11
|
|
|
savagger995 napisał/a: | 17-tkami dodatkowo bym go jeszcze zamulił |
W jaki sposób? |
_________________ Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 |
|
|
|
 |
savagger995
Forumowicz Savagger
Auto: Galant 99', 6a13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Lis 2014 Posty: 204 Skąd: Iłża
|
Wysłany: 09-08-2015, 11:05
|
|
|
szersza opona = wieksza powierzchnia przylegania opony do podloza = wieksze opory toczenia |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2309 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 09-08-2015, 11:57
|
|
|
booohal napisał/a: | szersza opona = wieksza powierzchnia przylegania opony do podloza = wieksze opory toczenia |
Za to lepsza skuteczność hamowania
Poza tym, w tym wypadku R17 to średnica opony w calach. Dając większe opony niekoniecznie musisz zaraz dać dwukrotnie szersze Ba, możesz nawet dać większą oponę o mniejszej szerokości.
Kalkulatory i przeliczniki bez problemu znajdziesz na necie, zresztą, wystarczy porządny oponiarz/wulkanizator. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
booohal
Forumowicz ale o co chodzi?

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1186 Skąd: ELW / ESI
|
Wysłany: 09-08-2015, 12:28
|
|
|
savagger995 napisał/a: | szersza opona = wieksza powierzchnia przylegania opony do podloza = wieksze opory toczenia |
Oryginalna opona w większości szła 205/60/15.
Przy 205/45/17 gwarantuję Ci, że dynamika byłaby lepsza. A przy zastosowaniu względnie lekkich felg masa nieresorowana byłaby niższa i właściwości jezdne polepszyłyby się
Rozumiem komfort, niższą cenę opon, mniejszą podatność felg na uszkodzenia itp. ale argument z ''zamuleniem'' jest kompletnie nietrafiony.
Nie traktuj tego jako jakiś atak na Ciebie tylko tak informacyjnie piszę |
_________________ Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 |
|
|
|
 |
savagger995
Forumowicz Savagger
Auto: Galant 99', 6a13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Lis 2014 Posty: 204 Skąd: Iłża
|
Wysłany: 09-08-2015, 12:41
|
|
|
Rozumiem . Swoje spostrzeżenia opierałem właśnie na przykładzie poloneza. Oryginalne rozmiar to 13' dodatkowo z niewielkim "balonem". Założyłem mu 14' też ze stosunkowo
szeroką oponą i niestety nie dość że był mułem to dodatkowo stracił ze 40% mocy |
|
|
|
 |
booohal
Forumowicz ale o co chodzi?

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1186 Skąd: ELW / ESI
|
Wysłany: 09-08-2015, 13:03
|
|
|
Najważniejsze żeby zachować obwód koła.
Pomoże Ci w tym:
http://www.v10.pl/narzedz...u,opon,204.html
Z szerokością też nie ma co przesadzać ale nieodpowiednim obwodem można się nieźle załatwić
Jakie aktualnie masz opony? |
_________________ Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 |
|
|
|
 |
savagger995
Forumowicz Savagger
Auto: Galant 99', 6a13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Lis 2014 Posty: 204 Skąd: Iłża
|
Wysłany: 09-08-2015, 16:21
|
|
|
195 65 r 15 |
|
|
|
 |
booohal
Forumowicz ale o co chodzi?

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1186 Skąd: ELW / ESI
|
Wysłany: 09-08-2015, 17:31
|
|
|
Czyli już masz za duże o 8mm w stosunku do serii
W Galu jeździłem na 225/45/17, 215/45/17, 205/50/17, 205/60/15, 195/65/15 i wg. mnie najlepiej jest na 205/60/15.
Jednak sporo osób pakuje 195/65/15 ze względu na cenę. |
_________________ Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 |
|
|
|
 |
savagger995
Forumowicz Savagger
Auto: Galant 99', 6a13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Lis 2014 Posty: 204 Skąd: Iłża
|
Wysłany: 06-11-2015, 21:58
|
|
|
Dawno nic nie pisałem a pojawiło się kilka nowych modów gala więc warto by o nich wspomnąć:
* Srebrne logo na grilu
* Dokładka tłumika. Miała być jak najbardziej zbliżona do oryginału.
* I najważniejsze efekt HC® na zwykłym zegarze. Na paskach diodowych 5050 RGB. Kolor zegarów
można zmieniać pilotem. Wskazówki pomalowane lakierem do paznokci na błękitno.
 |
|
|
|
 |
Kylu
Mitsumaniak
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 615 Skąd: Radom
|
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 07-11-2015, 11:41
|
|
|
savagger995 napisał/a: | Na paskach diodowych 5050 RGB. Kolor zegarów
można zmieniać pilotem. | bajer, a teraz zrób tak, żeby po odpaleniu auta było białe podświetlenie, a jak wskazówka obrotomierza przekroczy za załóżmy 6 tys rpm zmieniało się samo na czerwone
jakiś spocik w święta? |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
savagger995
Forumowicz Savagger
Auto: Galant 99', 6a13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Lis 2014 Posty: 204 Skąd: Iłża
|
Wysłany: 07-11-2015, 19:28
|
|
|
sveno napisał/a: | savagger995 napisał/a: | Na paskach diodowych 5050 RGB. Kolor zegarów
można zmieniać pilotem. | bajer, a teraz zrób tak, żeby po odpaleniu auta było białe podświetlenie, a jak wskazówka obrotomierza przekroczy za załóżmy 6 tys rpm zmieniało się samo na czerwone
Cytat: |
Niestety nie jestem elektronikiem ,żebym potrafił coś takiego zrobić. Poza tym przy mojej "emeryckiej" jeździe to nigdy bym tego efektu nie uświadczył Udało mi się zakupić taśmę Ledową za bardzo niską cenę więc postanowiłem ,że będzie w sam raz nadawać się do licznika. Ale nie obyło się bez przeszkód niestety uszkodziłem silnik licznika benzyny i musiałem zakupić drugi licznik na podmianę
|
jakiś spocik w święta? |
Nie ma problemu, to w końcu gdy zobaczyłem twojego gala postanowiłem ,że mój musi być taki sam . |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11114 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 08-11-2015, 14:59
|
|
|
Nie denerwuje Cię fakt,że światło odbija się w maskownicy zegara ? Mam podświetlenie zrobione w podobny sposób,i efekt jest fajny,oprócz tego jednego mankamentu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
savagger995
Forumowicz Savagger
Auto: Galant 99', 6a13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Lis 2014 Posty: 204 Skąd: Iłża
|
Wysłany: 08-11-2015, 18:10
|
|
|
Szybka zegara i tak jest przyciemniona o 45%. Nie przeszkadza mi to |
|
|
|
 |
|