Gumy i tuleje - polecane firmy |
Autor |
Wiadomość |
smk
Mitsumaniak

Auto: Lancer CS3A, 4G18 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Maj 2012 Posty: 195 Skąd: Skądinąd
|
Wysłany: 02-12-2015, 22:27
|
|
|
Firma acor to chyba tylko firma handlowa |
_________________ SMK |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 03-12-2015, 20:28
|
|
|
Z rozpędu źle napisałem. Powinno być AKOR. O tym mowa:
http://www.akor.pl/ |
|
|
|
 |
Iwonka
Forumowicz
Auto: był Lancer kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 10 Maj 2008 Posty: 183 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 04-12-2015, 14:20
|
|
|
Janq napisał/a: | sla, poli jest też dużo trwalsze niż guma i nie zarabiałoby się na częściach zamiennych |
nie bylbym tego taki pewny. Poli trzeba dobrze nasmarowac to raz inaczej moga skrzypiec a to potrafi wkurzac. Poli pracuja w pewnym sensie jak lozyska slizgowe (poliuretan nie jest zawulkanizowany z metalowymi tulejami tak jak guma!) i poliuretan sie stopniowo wyciera. Proces nastepuje szybciej jesli miedzy poli a tuleje metalowe dostanie sie np. piasek. Podobnie jesli dostanie sie woda i skoroduje metalowa tuleja ktora po skorodowaniu dziala jak pilnik. A wytarta wkladka poliuretanowa to luzy w zawieszeniu.
Poliuretan ma sens do auta sportowego gdzie pewnosc prowadzenia jest wazniejsza niz komfort i trwalosc. CZasem bywa dobra opcja gdy fabryczne tuleje sa mega drogie albo dostepne tylko razem z wahaczem a zamienniki nic nie warte. Przerabialem temat kiedys w Prelude i takie mam doswiadczenia.
pozdr
Alex |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 15-12-2015, 18:54
|
|
|
Iwonka napisał/a: | Poli trzeba dobrze nasmarowac to raz inaczej moga skrzypiec a to potrafi wkurzac |
A czy gumę też trzeba smarować ? Od jakiegoś czasu walczę ze skrzypieniem chyba prawego przodu. Gumy od których zacząłem ten wątek wyskoczyły właśnie podczas poszukiwań "skrzypka". Gumy wymienione, skrzypek został. Po nocnym przymrozku to już w ogóle jakaś masakra. Diagności i warsztat twierdzą że wsio ok. Skrzypienie pojawia się w momencie wpadania prawego (i tylko prawego) przedniego koła do zagłębień. Wjazd/zjazd obu kół np z progu zwalniającego nie daje takiego dźwięku. Wkurza to niesamowicie a pomysłów brak... |
|
|
|
 |
smk
Mitsumaniak

Auto: Lancer CS3A, 4G18 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Maj 2012 Posty: 195 Skąd: Skądinąd
|
Wysłany: 15-12-2015, 21:20
|
|
|
Mam to samo ale z lewa strona ☺ Mnie sie wydaje ze to guma ktora lezy miedzy siodłem a sprezyna lub osłony,odboje na amorku. Jak namoknie to skrzypi. Jak jest sucho to nic nie slychac. To samo bylo z tylnymi tulejami wahacza poprzecznego. |
_________________ SMK |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 17-12-2015, 21:25
|
|
|
smk, ja u siebie wczoraj posmarowałem miejsca o których mówisz smarem silikonowym do uszczelek (taki w spray-u) i jakby lepiej. Na bank nie dotarłem wszędzie. Zobaczymy co będzie jak znowu temperatura spadnie.
I jeszcze takie pytanko "techniczne": W jaki sposób odbój trzyma się amortyzatora? Na wcisk, czy są tam jakieś podcięcia? |
|
|
|
 |
Lancuś
Forumowicz
Auto: Lancer kombi 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2014 Posty: 46 Skąd: Kolbudy
|
Wysłany: 30-12-2015, 21:51
|
|
|
Nie polecam TED-GUM. Włozyłem je do tylnego wahacza poprzecznego przy kole. Montowane w maju wczoraj zmieniałem bo się rozlazły. Zauważyłem przy okazji wymiany oleju. Teraz znalazłem FEBI, wcześniej nic innego nie było. Zobaczymy ile te wytrzymają |
|
|
|
 |
maciej_edi
Mitsumaniak

Auto: LANCER CS "06
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 82 Skąd: siedlce
|
Wysłany: 07-02-2017, 08:26
|
|
|
Odświeżę schabowego.
Zmówiłem w Olkuszu poli na stabilizatory przód i tył i z racji ze co 10kkm wymieniam tuleję tylną wahacza przedniego panowie z produkcji zrobią mi prototypy do przetestowania. Zobaczymy jak długo wytrzymają, teraz czekam na przesyłkę. Jak zamontuję to dam znać. |
_________________ Lancer Invite+ CS3W 2006 1,6 z Grafix-u
Carisma 2000 1,9TD - klekocik sprzedany
 |
|
|
|
 |
Carloss
Forumowicz insane

Auto: Lancer Sport, Kadett E, Astra
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sie 2015 Posty: 166 Skąd: TSK
|
Wysłany: 10-02-2017, 13:33
|
|
|
Koniecznie, koniecznie !! |
_________________
 |
|
|
|
 |
maciej_edi
Mitsumaniak

Auto: LANCER CS "06
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 82 Skąd: siedlce
|
Wysłany: 21-02-2017, 19:51
|
|
|
Bym wstawił zdjęcie ale nie wiem jak:(
Towar po małych problemach dotarł wkrótce montaż
Jestem ciekaw jak się sprawdzą?? No i przede wszystkim czy wszystko się spasuje?
Twarde czyli będzie sztywno no ale taki w końcu był zamysł ze ma być sztywno i stabilnie
No to nazie miniaturka😛 |
_________________ Lancer Invite+ CS3W 2006 1,6 z Grafix-u
Carisma 2000 1,9TD - klekocik sprzedany
 |
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-02-2017, 22:04
|
|
|
maciej_edi napisał/a: | Jestem ciekaw jak się sprawdzą | Najważniejsze, żeby zbytnie usztywnienie nie rozwaliło czegoś innego w zawieszeniu. Z jakiegoś powodu nikt tych wynalazków nie montuje fabrycznie. |
|
|
|
 |
se7en
Mitsumaniak
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 01 Kwi 2015 Posty: 619 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 21-02-2017, 22:09
|
|
|
sla napisał/a: | maciej_edi napisał/a: | Jestem ciekaw jak się sprawdzą | Najważniejsze, żeby zbytnie usztywnienie nie rozwaliło czegoś innego w zawieszeniu. Z jakiegoś powodu nikt tych wynalazków nie montuje fabrycznie. |
nie montuja fabrycznie bo oczekuje sie komfortu a nie twardości
ja mialem juz w aucie przez 5 lat poli kompletnie na całe zawiesznie w tym wielowahaczowe, jak i łaczniki staba , i bardzo polecam to rozwiazanie, mimo wiekszej sztywności to 6 lat gwarancji (tyle mialem) mowiło za siebie chociaz u mnie po 5 latach i tak wygladały jak nowe |
|
|
|
 |
Carloss
Forumowicz insane

Auto: Lancer Sport, Kadett E, Astra
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sie 2015 Posty: 166 Skąd: TSK
|
Wysłany: 22-02-2017, 14:28
|
|
|
No i przede wszystkim z powodu kosztów ! Poli są znacznie droższe od zwykłych..
[ Dodano: 22-02-2017, 16:41 ]
ps. ile zapłaciłeś za ten zestawik ?? |
_________________
 |
|
|
|
 |
se7en
Mitsumaniak
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 01 Kwi 2015 Posty: 619 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 22-02-2017, 20:26
|
|
|
Carloss napisał/a: | No i przede wszystkim z powodu kosztów ! Poli są znacznie droższe od zwykłych..
[ Dodano: 22-02-2017, 16:41 ]
ps. ile zapłaciłeś za ten zestawik ?? |
700 zł, jak na kompletne auto to nie było zle, szczegolnie ze żywotność ich to bez problemu 10 lat spokoju. |
|
|
|
 |
cobretti
Mitsumaniak

Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 211 Skąd: NR
|
Wysłany: 23-02-2017, 01:27
|
|
|
maciej_edi napisał/a: | Odświeżę schabowego.
Zmówiłem w Olkuszu poli na stabilizatory przód i tył i z racji ze co 10kkm wymieniam tuleję tylną wahacza przedniego panowie z produkcji zrobią mi prototypy do przetestowania. Zobaczymy jak długo wytrzymają, teraz czekam na przesyłkę. Jak zamontuję to dam znać. |
Ja ponad pół roku temu to robiłem ale komplet pasował z gala tylko nie 8 a 12 tulejek kupiłem. Jak dotąd żadnych śladów zużycia. |
_________________ Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 |
|
|
|
 |
|