[EAxx] Stuki w ukladzie kierowniczym |
Autor |
Wiadomość |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 12-11-2013, 17:43
|
|
|
Hugo napisał/a: | Owczar napisał/a: | dokręciłem i odkręciłem bo kierownica ciężko chodziła, a luz pozostał | . |
Też chyba przesadziłem bo kiera ciężko chodzi... zaraz popuszcze... echhhh |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
zimn
Forumowicz
Auto: Galant EA5W AT @LPG '02
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 58 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 21-03-2015, 19:18
|
|
|
jestem świeżo po wymianie kolumny kierowniczej i chciał bym się podzielić moimi obserwacjami.
mianowicie na kierownicy był minimalny luz, stuki były takie bardziej plastikowe niż jak uderza metal o metal. Stukania słychać było praktycznie z całej lewej strony, i ciężko było je zlokalizować, podejrzenia padały na wahacze zawiasy drzwi i maglownicę. Trzymając za krzyżaki lub wieloklin praktycznie nie było czuć luzów. Dodatkowo jak jedna osoba ruszała kierownica to trzymając za drążek kierowniczy miało się wrażenie ze luz jest na połączeniu drążka z maglownicą a nie gdzieś w kolumnie, no i oczywiście przyjemność z jazdy malała wraz ze wzrostem prędkości kiedy auto pływało coraz bardziej.
po jej wyjęciu luz można było wyczuć na każdym elemencie (np. zginając krzyżak do końca u szarpiąc). po wymianie ustały stukania pukania i wrażenia ze coś wali w kierownicę. |
_________________ Galant 2,5 @ 160 HP AT kombi |
|
|
|
 |
Ewcia80
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015 Posty: 560 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 27-02-2016, 07:59
|
|
|
Hejka.Udalo mi sie zastosowac ten patent made by Owczar i Spider.Generlanie jest ok.Ale zauwazylam jeden proble.Otoz nie jest to regularne pojedyncze stukniecie/pykniecie.Pojawia sie to tylko w sytuacji gdy krece kierownica na postoju w lewo prawie do konca i gdy wraca do pozycji wyjsciowej to jest to pykniecie.Gdy krece w prawo i wraca do pozycji wyjs iowej to tego pykniecia nie ma.Czasami jak skrecone mam w lewo i sie tocze to sobie pyknie.Co to moze byc? |
|
|
|
 |
Mandrake
Forumowicz
Auto: Galant 2.5V6 kombi Black Matte
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2014 Posty: 170 Skąd: Międzyzdroje
|
Wysłany: 28-02-2016, 19:52
|
|
|
Przekładnia.... Ja mam podobnie i właśnie poszukuje pewnej używki |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 28-02-2016, 19:58
|
|
|
W przekładni jest regulacja luzu tylko nie wolno przesadzić z dokreceniem |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Ewcia80
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015 Posty: 560 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 28-02-2016, 20:45
|
|
|
Mandrake,a czy oprocz tego masz jakies inne objawy wskazujace na maglownice?Jakie sa typowe objawy w galancie wskazujace ze to na 100% maglownica?a moze to jesr krzyzak?u mnie auto jedzie i hamuje prosto.Nawet jak jade 160 to nic mi auto nie plywa.Jak to zweryfikowac ze to maglownica? |
|
|
|
 |
Mandrake
Forumowicz
Auto: Galant 2.5V6 kombi Black Matte
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2014 Posty: 170 Skąd: Międzyzdroje
|
Wysłany: 29-02-2016, 08:17
|
|
|
U mnie też nie pływa ale są coraz głośniejsze stuki. Prawdę mówiąc to jest to takie uderzenie,ze czuć je na drążkach kierowniczych jak skaczą
Ewcia podjedź na warsztat i zweryfikuj, tak można tylko gdybać.
Milo wiem i będę próbował go kasować zwłaszcza, że magiel nie cieknie i nie zacina się. Ale na wszelki wypadek wolę też mieć jakiegoś używanego pewniaka jakby coś poszło nie tak |
|
|
|
 |
Ewcia80
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015 Posty: 560 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 29-02-2016, 08:21
|
|
|
A takiej maglownicy to nie da sie zregenerowac?bo uzywana po 2 lifcie to ciezko kupic i nie wiadomo w jakim stanie bedzie |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 29-02-2016, 09:33
|
|
|
Ewcia80 napisał/a: | A takiej maglownicy to nie da sie zregenerowac? | Da się, są warsztaty, które to robią, ogłaszają się na All... |
|
|
|
 |
Ewcia80
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015 Posty: 560 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 29-02-2016, 11:10
|
|
|
Mandrake,a Tobie stuka podczas jazdy na dolkach?u mnie tak nie ma a to pojedyncze pykniecie to jest takie nieregularne.podjade na kanal.moze to jakas koncowka,drazek a moze ten dolny krzyzak.Sama nie wiem.Dziwna sprawa.Plynu mi nie ubywa,kierownica ladnie powraca.Luzu na kierowncy nie mam. |
|
|
|
 |
Mandrake
Forumowicz
Auto: Galant 2.5V6 kombi Black Matte
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2014 Posty: 170 Skąd: Międzyzdroje
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 29-02-2016, 14:23
|
|
|
Ewcia80 napisał/a: | Plynu mi nie ubywa,kierownica ladnie powraca.Luzu na kierowncy nie mam. | Byłoby trochę tłumaczenia jak wygląda przekładnia w środku, więc w skrócie - powyższe nie mają większego znaczenia, stuka najczęściej miejsce gdzie listwa w przekładni przechodzi przez teflonowe wkładki działające jak ślizgi i ją centrujące. Teflon się wyrabia.
Od wycieków są specjalne uszczelniacze do maglownicy.
Od luzu jest wiele miejsc - m.in. to styk zębatka główki z zębatką listwy - widać masz OK. |
|
|
|
 |
Ewcia80
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015 Posty: 560 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 29-02-2016, 20:06
|
|
|
Krzyzak,wytlumacz mi prosze co miales na mysli piszac "widac masz OK"? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-03-2016, 12:26
|
|
|
Ewcia80 napisał/a: | "widac masz OK" | że skoro nie masz luzu na kole kierownicy to połączenie głowicy do listwy maglownicy jest OK
natomiast ew. stuki mogą być kwestią czegoś innego:
https://www.youtube.com/watch?v=ScL9GbnK8Xk |
|
|
|
 |
Ewcia80
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015 Posty: 560 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 01-03-2016, 12:43
|
|
|
Krzyzak teni filmik to pokazuje maglownice galanta?Co to jest za luz?Na jakich elementach?Czy ten luz Twoim zdaniem powodowalby permanentne stuki na nierownosciach? |
|
|
|
 |
|