Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Stuki w ukladzie kierowniczym
Autor Wiadomość
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 12-11-2013, 17:43   

Hugo napisał/a:
Owczar napisał/a:
dokręciłem i odkręciłem bo kierownica ciężko chodziła, a luz pozostał
.

Też chyba przesadziłem bo kiera ciężko chodzi... zaraz popuszcze... echhhh
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
zimn 
Forumowicz

Auto: Galant EA5W AT @LPG '02
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 58
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21-03-2015, 19:18   

jestem świeżo po wymianie kolumny kierowniczej i chciał bym się podzielić moimi obserwacjami.

mianowicie na kierownicy był minimalny luz, stuki były takie bardziej plastikowe niż jak uderza metal o metal. Stukania słychać było praktycznie z całej lewej strony, i ciężko było je zlokalizować, podejrzenia padały na wahacze zawiasy drzwi i maglownicę. Trzymając za krzyżaki lub wieloklin praktycznie nie było czuć luzów. Dodatkowo jak jedna osoba ruszała kierownica to trzymając za drążek kierowniczy miało się wrażenie ze luz jest na połączeniu drążka z maglownicą a nie gdzieś w kolumnie, no i oczywiście przyjemność z jazdy malała wraz ze wzrostem prędkości kiedy auto pływało coraz bardziej.

po jej wyjęciu luz można było wyczuć na każdym elemencie (np. zginając krzyżak do końca u szarpiąc). po wymianie ustały stukania pukania i wrażenia ze coś wali w kierownicę.
_________________
Galant 2,5 @ 160 HP AT kombi
 
 
Ewcia80 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015
Posty: 560
Skąd: Lublin
Wysłany: 27-02-2016, 07:59   

Hejka.Udalo mi sie zastosowac ten patent made by Owczar i Spider.Generlanie jest ok.Ale zauwazylam jeden proble.Otoz nie jest to regularne pojedyncze stukniecie/pykniecie.Pojawia sie to tylko w sytuacji gdy krece kierownica na postoju w lewo prawie do konca i gdy wraca do pozycji wyjsciowej to jest to pykniecie.Gdy krece w prawo i wraca do pozycji wyjs iowej to tego pykniecia nie ma.Czasami jak skrecone mam w lewo i sie tocze to sobie pyknie.Co to moze byc?
 
 
Mandrake 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5V6 kombi Black Matte
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2014
Posty: 170
Skąd: Międzyzdroje
Wysłany: 28-02-2016, 19:52   

Przekładnia.... Ja mam podobnie i właśnie poszukuje pewnej używki :roll:
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 28-02-2016, 19:58   

W przekładni jest regulacja luzu tylko nie wolno przesadzić z dokreceniem
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Ewcia80 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015
Posty: 560
Skąd: Lublin
Wysłany: 28-02-2016, 20:45   

Mandrake,a czy oprocz tego masz jakies inne objawy wskazujace na maglownice?Jakie sa typowe objawy w galancie wskazujace ze to na 100% maglownica?a moze to jesr krzyzak?u mnie auto jedzie i hamuje prosto.Nawet jak jade 160 to nic mi auto nie plywa.Jak to zweryfikowac ze to maglownica?
 
 
Mandrake 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5V6 kombi Black Matte
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2014
Posty: 170
Skąd: Międzyzdroje
Wysłany: 29-02-2016, 08:17   

U mnie też nie pływa ale są coraz głośniejsze stuki. Prawdę mówiąc to jest to takie uderzenie,ze czuć je na drążkach kierowniczych jak skaczą :roll:
Ewcia podjedź na warsztat i zweryfikuj, tak można tylko gdybać.
Milo wiem i będę próbował go kasować zwłaszcza, że magiel nie cieknie i nie zacina się. Ale na wszelki wypadek wolę też mieć jakiegoś używanego pewniaka jakby coś poszło nie tak :wink:
 
 
Ewcia80 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015
Posty: 560
Skąd: Lublin
Wysłany: 29-02-2016, 08:21   

A takiej maglownicy to nie da sie zregenerowac?bo uzywana po 2 lifcie to ciezko kupic i nie wiadomo w jakim stanie bedzie
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-02-2016, 09:33   

Ewcia80 napisał/a:
A takiej maglownicy to nie da sie zregenerowac?
Da się, są warsztaty, które to robią, ogłaszają się na All...
 
 
Ewcia80 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015
Posty: 560
Skąd: Lublin
Wysłany: 29-02-2016, 11:10   

Mandrake,a Tobie stuka podczas jazdy na dolkach?u mnie tak nie ma a to pojedyncze pykniecie to jest takie nieregularne.podjade na kanal.moze to jakas koncowka,drazek a moze ten dolny krzyzak.Sama nie wiem.Dziwna sprawa.Plynu mi nie ubywa,kierownica ladnie powraca.Luzu na kierowncy nie mam.
 
 
Mandrake 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5V6 kombi Black Matte
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2014
Posty: 170
Skąd: Międzyzdroje
Wysłany: 29-02-2016, 12:45   

Stuka jak skręcę koła, na postoju lub podczas jazdy. Też nie mam luzu, nie pływa i płyn nie cieknie.
Używkę do polifta powinien mieć Hugo:

http://allegro.pl/przekla...6018139658.html
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-02-2016, 14:23   

Ewcia80 napisał/a:
Plynu mi nie ubywa,kierownica ladnie powraca.Luzu na kierowncy nie mam.
Byłoby trochę tłumaczenia jak wygląda przekładnia w środku, więc w skrócie - powyższe nie mają większego znaczenia, stuka najczęściej miejsce gdzie listwa w przekładni przechodzi przez teflonowe wkładki działające jak ślizgi i ją centrujące. Teflon się wyrabia.
Od wycieków są specjalne uszczelniacze do maglownicy.
Od luzu jest wiele miejsc - m.in. to styk zębatka główki z zębatką listwy - widać masz OK.
 
 
Ewcia80 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015
Posty: 560
Skąd: Lublin
Wysłany: 29-02-2016, 20:06   

Krzyzak,wytlumacz mi prosze co miales na mysli piszac "widac masz OK"?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-03-2016, 12:26   

Ewcia80 napisał/a:
"widac masz OK"
że skoro nie masz luzu na kole kierownicy to połączenie głowicy do listwy maglownicy jest OK
natomiast ew. stuki mogą być kwestią czegoś innego:
https://www.youtube.com/watch?v=ScL9GbnK8Xk
 
 
Ewcia80 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015
Posty: 560
Skąd: Lublin
Wysłany: 01-03-2016, 12:43   

Krzyzak teni filmik to pokazuje maglownice galanta?Co to jest za luz?Na jakich elementach?Czy ten luz Twoim zdaniem powodowalby permanentne stuki na nierownosciach?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.