Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Regulacja obrotów. Czyszczenie przepustnicy
Autor Wiadomość
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 18-09-2014, 20:46   

Jaki stan przewodów WN/ fajkocewek/ świec.
Ale w pierwszej kolejności sprawdź pasek balansowy.
 
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 18-09-2014, 22:32   

Bo to są czujniki binarne - tzn. albo działają albo nie. Nie można nimi wyeliminować następstw natury chaotycznej, wielopoziomowej.
 
 
nix 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 SE 99'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 172
Skąd: FSW
Wysłany: 19-09-2014, 12:02   

arturj123 napisał/a:
Jaki stan przewodów WN/ fajkocewek/ świec.
Ale w pierwszej kolejności sprawdź pasek balansowy.


Przewody itd sprawdzę, o pasku słyszałem ale gdzie on się znajduje dokładnie? :)

KsiadzRobak napisał/a:
Bo to są czujniki binarne - tzn. albo działają albo nie. Nie można nimi wyeliminować następstw natury chaotycznej, wielopoziomowej.


Rozumiem, tyle że uszkodzony czujnik może już nie działać tak jak piszesz i dawać błędne dane do komputera, a ten na ich podstawie może błędnie przestawiać punkt zapłonu.
We wspomnianym Tipo sprawa wyglądała tak, że czujnik po nagrzaniu się silnika ( i tym samym podniosła się temperatura jego otoczenia) zaczynał świrować, facet na serwisie wyłapał temat w ten sposób że mokrą szmata ochłodził czujnik i momentalnie obroty się uspokoiły.
_________________
Galant 2.0 SE '99 - był jest i nigdzie się nie wybiera
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 19-09-2014, 12:32   

Być może w Tipo nie są to czujniki binarne. Ew. szwankowała elektronika w czujniku - bo zależnie od wykonania (opto czy magneto) musi tam być coś więcej niż tylko sama czujka.
Jak w Mitsubishi padnie czujnik wału to nie odpalisz auta. Koniec i kropka.
Jak czujnik wałka padnie to masz wtrysk i zapłon symultaniczny do par cylindrów - tylko na podstawie czujnika wału. Ew. silnik gaśnie po 5 sek. od uruchomienia.
 
 
nix 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 SE 99'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 172
Skąd: FSW
Wysłany: 19-09-2014, 12:36   

Ok, to samo odnośnie padniętych czujników pisano na forum :roll: . Gwoli ścisłości pasek balansowy to ten od wałka wyrównoważającego? Dzięki za podpowiedzi, czas na działanie.
_________________
Galant 2.0 SE '99 - był jest i nigdzie się nie wybiera
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 19-09-2014, 13:29   

nix napisał/a:
Gwoli ścisłości pasek balansowy to ten od wałka wyrównoważającego?
Masz 2 wałki - jeden napędzany paskiem a drugi od pompy oleju (czyli paskiem rozrządu).
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 19-09-2014, 15:30   

Musisz zdemontować osłonę rozrządu i sprawdzić ten pasek balansowy. Jeżeli pękł to często uszkadza czujnik położenia wału, a na samym końcu może uszkodzić pasek rozrządu. Tu masz zdjęcie jak to wygląda (pasek balansowy to ten po lewo, czujnik też widać gdzie jest)
 
 
 
nix 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 SE 99'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 172
Skąd: FSW
Wysłany: 19-09-2014, 16:18   

Tak, to miałem na myśli, dzieki
_________________
Galant 2.0 SE '99 - był jest i nigdzie się nie wybiera
 
 
matrixadam 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sty 2012
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 12-11-2014, 15:51   

Panowie mam zamiar czyścić w tym tygodniu przepustnicę w swoim Galancie ze względu na dziwne zjawiska występujące w nim od niedługiego czasu (nierówna praca silnika, dodatkowo dzisiaj błąd check engine oraz kontrolka TCL Off się pali po odpaleniu). Dodam również, że nie wymieniałem jeszcze świec, nie wiem czy ma to jakiś związek z powyższą sytuacją, obiecuję je jak najszybciej wymienić.

Wracając do tematu, chciałem jednak zapytać jak to zrobić (czyszczenie przepustnicy), gdyż mam założoną instalację podtlenku eL Pe Dżi i jest tam jakaś część od gazu domontowana i nie wiem co z tym zrobić, odkręcać czy zostawić, może uważać jakoś na to? Poniżej fotografia.

_________________
Galant 2.5 V6 automat kombi 2000 rok
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-11-2014, 20:58   

Na zdjęciu nie widać śladu instalacji LPG. Ten "grzybek" to zawór podciśnieniowy od tempomatu.
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 12-11-2014, 21:07   

Hugo napisał/a:
Ten "grzybek" to zawór podciśnieniowy od tempomatu.
chyba raczej siłownik tempomatu, a nie zawór...
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-11-2014, 21:10   

Niech Ci będzie. Brakowało mi odpowiedniego słowa.
 
 
matrixadam 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sty 2012
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 12-11-2014, 21:43   

Trzeba to odkręcać przed czyszczeniem przepustnicy czy nie ruszać?
_________________
Galant 2.5 V6 automat kombi 2000 rok
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 12-11-2014, 21:49   

matrixadam, to urządzenie akurat jest niegroźne :)
 
 
dmi 
Mitsumaniak


Auto: Avance 2.5 V6 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 475
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 13-11-2014, 02:22   

jak wygląda sprawa z drganiami ?
Świece + przewody nowe (wymienione 4k km temu) Denso K20tt + kable NGK niebieskie, kopułka + palec rozdzielacza nie ruszane, nie wiadomo ile km temu wymienione/oczyszczone, bezn + lpg V6

Drgania są na prawdę minimalne, dla typowego laika niewyczuwalne, lecz jak się człowiek skupi to minimalnie czuć, pytanie czy zawracać sobie tym głowę :)

obroty ustawione na odpowiednim poziomie jakby co.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.