[EA5A/W 2.5] Regulacja obrotów. Czyszczenie przepustnicy |
Autor |
Wiadomość |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 18-09-2014, 20:46
|
|
|
Jaki stan przewodów WN/ fajkocewek/ świec.
Ale w pierwszej kolejności sprawdź pasek balansowy. |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 18-09-2014, 22:32
|
|
|
Bo to są czujniki binarne - tzn. albo działają albo nie. Nie można nimi wyeliminować następstw natury chaotycznej, wielopoziomowej. |
|
|
|
 |
nix
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 SE 99'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 172 Skąd: FSW
|
Wysłany: 19-09-2014, 12:02
|
|
|
arturj123 napisał/a: | Jaki stan przewodów WN/ fajkocewek/ świec.
Ale w pierwszej kolejności sprawdź pasek balansowy. |
Przewody itd sprawdzę, o pasku słyszałem ale gdzie on się znajduje dokładnie?
KsiadzRobak napisał/a: | Bo to są czujniki binarne - tzn. albo działają albo nie. Nie można nimi wyeliminować następstw natury chaotycznej, wielopoziomowej. |
Rozumiem, tyle że uszkodzony czujnik może już nie działać tak jak piszesz i dawać błędne dane do komputera, a ten na ich podstawie może błędnie przestawiać punkt zapłonu.
We wspomnianym Tipo sprawa wyglądała tak, że czujnik po nagrzaniu się silnika ( i tym samym podniosła się temperatura jego otoczenia) zaczynał świrować, facet na serwisie wyłapał temat w ten sposób że mokrą szmata ochłodził czujnik i momentalnie obroty się uspokoiły. |
_________________ Galant 2.0 SE '99 - był jest i nigdzie się nie wybiera
 |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 19-09-2014, 12:32
|
|
|
Być może w Tipo nie są to czujniki binarne. Ew. szwankowała elektronika w czujniku - bo zależnie od wykonania (opto czy magneto) musi tam być coś więcej niż tylko sama czujka.
Jak w Mitsubishi padnie czujnik wału to nie odpalisz auta. Koniec i kropka.
Jak czujnik wałka padnie to masz wtrysk i zapłon symultaniczny do par cylindrów - tylko na podstawie czujnika wału. Ew. silnik gaśnie po 5 sek. od uruchomienia. |
|
|
|
 |
nix
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 SE 99'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 172 Skąd: FSW
|
Wysłany: 19-09-2014, 12:36
|
|
|
Ok, to samo odnośnie padniętych czujników pisano na forum . Gwoli ścisłości pasek balansowy to ten od wałka wyrównoważającego? Dzięki za podpowiedzi, czas na działanie. |
_________________ Galant 2.0 SE '99 - był jest i nigdzie się nie wybiera
 |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 19-09-2014, 13:29
|
|
|
nix napisał/a: | Gwoli ścisłości pasek balansowy to ten od wałka wyrównoważającego? | Masz 2 wałki - jeden napędzany paskiem a drugi od pompy oleju (czyli paskiem rozrządu). |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 19-09-2014, 15:30
|
|
|
Musisz zdemontować osłonę rozrządu i sprawdzić ten pasek balansowy. Jeżeli pękł to często uszkadza czujnik położenia wału, a na samym końcu może uszkodzić pasek rozrządu. Tu masz zdjęcie jak to wygląda (pasek balansowy to ten po lewo, czujnik też widać gdzie jest)
 |
|
|
|
 |
nix
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 SE 99'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 172 Skąd: FSW
|
Wysłany: 19-09-2014, 16:18
|
|
|
Tak, to miałem na myśli, dzieki |
_________________ Galant 2.0 SE '99 - był jest i nigdzie się nie wybiera
 |
|
|
|
 |
matrixadam
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Sty 2012 Posty: 103 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 12-11-2014, 15:51
|
|
|
Panowie mam zamiar czyścić w tym tygodniu przepustnicę w swoim Galancie ze względu na dziwne zjawiska występujące w nim od niedługiego czasu (nierówna praca silnika, dodatkowo dzisiaj błąd check engine oraz kontrolka TCL Off się pali po odpaleniu). Dodam również, że nie wymieniałem jeszcze świec, nie wiem czy ma to jakiś związek z powyższą sytuacją, obiecuję je jak najszybciej wymienić.
Wracając do tematu, chciałem jednak zapytać jak to zrobić (czyszczenie przepustnicy), gdyż mam założoną instalację podtlenku eL Pe Dżi i jest tam jakaś część od gazu domontowana i nie wiem co z tym zrobić, odkręcać czy zostawić, może uważać jakoś na to? Poniżej fotografia.
 |
_________________ Galant 2.5 V6 automat kombi 2000 rok |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 12-11-2014, 20:58
|
|
|
Na zdjęciu nie widać śladu instalacji LPG. Ten "grzybek" to zawór podciśnieniowy od tempomatu. |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 12-11-2014, 21:07
|
|
|
Hugo napisał/a: | Ten "grzybek" to zawór podciśnieniowy od tempomatu. | chyba raczej siłownik tempomatu, a nie zawór... |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 12-11-2014, 21:10
|
|
|
Niech Ci będzie. Brakowało mi odpowiedniego słowa. |
|
|
|
 |
matrixadam
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Sty 2012 Posty: 103 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 12-11-2014, 21:43
|
|
|
Trzeba to odkręcać przed czyszczeniem przepustnicy czy nie ruszać? |
_________________ Galant 2.5 V6 automat kombi 2000 rok |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 12-11-2014, 21:49
|
|
|
matrixadam, to urządzenie akurat jest niegroźne |
|
|
|
 |
dmi
Mitsumaniak

Auto: Avance 2.5 V6 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 475 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 13-11-2014, 02:22
|
|
|
jak wygląda sprawa z drganiami ?
Świece + przewody nowe (wymienione 4k km temu) Denso K20tt + kable NGK niebieskie, kopułka + palec rozdzielacza nie ruszane, nie wiadomo ile km temu wymienione/oczyszczone, bezn + lpg V6
Drgania są na prawdę minimalne, dla typowego laika niewyczuwalne, lecz jak się człowiek skupi to minimalnie czuć, pytanie czy zawracać sobie tym głowę
obroty ustawione na odpowiednim poziomie jakby co. |
|
|
|
 |
|