 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Zamknięty przez: mkm 29-09-2013, 18:43 |
3000GT SL 91' MT |
Autor |
Wiadomość |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 20-03-2013, 14:50
|
|
|
Derpin napisał/a: | masz tylną tarczę większą niż gale z przodu | zależy czyje - u mnie akurat z tyłu też większa |
|
|
|
 |
kleryk-3kgt
Forumowicz

Auto: 3000GT VR-4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 231 Skąd: Pyrzyce
|
Wysłany: 22-03-2013, 11:18
|
|
|
Swap przodu przewiduje na kwiecień. Zaciski 4 tłoczkowe i reparaturki zamówione, tarcze carbotech nawiercane/nacinane już dogadałem i też będą Na tył wziąłem od kolegi po przebiegu 500km, jak nowe były Na przód muszę zakupić nowe.
Adaptery w fazie sprawdzania projektu.
Moje waży 1450kg. |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 28-03-2013, 15:10
|
|
|
A w serii ile ważył ? Myślę że ok. 1500 kg . Czyli troszkę zszedłeś z wagi ale dodajesz nowe rzeczy i waga znowu skoczy do góry ... żeby ciągneło dobrze to trzeba by było dobić do 1200kg. - wywalić wszystko zbędne i zrobić streetcara . Ogólnie projekt ciekawy - ale nie wydaje mi sie zeby zmiana dolotu powietrza , mocniejsza pompa i takie tam inne ustrojstwa dały mocy silnika większą niz ta seryjna , trochę laik jestem w tych sprawach ale na mój łeb wolnossaka najlepiej podkręcili w mitsubishi - lata lęca na samochodzie i moc też spada - ty go po prostu przywracasz do stanu mocy z fabryki , stąd odczucie że moc jest większa . Bez turbin dla mnie osobiście mija się z celem zmienianie wszystkiego na inne niż fabryka dała - być moze moment obrotowy troszkę się podniesie ale mocy wiecej niz 2-5 km nie przybedzie ,wręcz przeciwnie - ubędzie .. Nie to żebym się czepiał ale jak patrzę na kolegi auto i to ile kasy i czasu wkłada zeby podnieść moc na benzynie / audi s4 / to mnie to przerasta - ciagłe strojenie i rozbieranie silnika . Ale fakt - samochód nie jezdzi na codzień a własciciel ma własne paliwo .
Ostatnio też był jakis program / tvn turbo / gdzie hamowali nowe samochody / panamera ,mesiek , lexus ... / na hamowni i też sie zdziwiłem że raz moc auta nowego była mniejsza , innego zaś auta wieksza - czyli wierzyć - nie wierzyć w te hamownie - napewno będzie 3/4 wyniku wiarygodne
Ale jak pisałem wyzej - auto podoba mi się bardzo i ciekaw jestem finału . |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
kleryk-3kgt
Forumowicz

Auto: 3000GT VR-4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 231 Skąd: Pyrzyce
|
Wysłany: 29-03-2013, 08:56
|
|
|
Stary, weź zobacz wykres z dyno, wyszło 207whp co daje pi razy oko 240hp na silniku. Zmiana kolektora, doprężenie silnika (200PSI), pompa itd. Wtryski osiągają max 100% a mogą do 110 nawet więc jeszcze trochę da się wycisnąć.
Myślisz ze ważył 1500kg, od spekulacji i wahań mamy nasz rząd. A od konkretów, serwisówki
Waga skoczy przy swapie hamulców, o suchym pysku powinno być 1460kg. A żeby dobić do 1200kg musiał bym wywalić wszystko, zostawić kierownicę i jeden fotel a i tak tyle by nie wyszło. Mam dokładny diagram z wagą niemal każdego elementu.
Chciałbym osiągnąć 1400kg ale nie wiem czy się uda bez ruszania wnętrza, czego nie chce robić, to jest gran turismo, a nie gram wieś.
Nie kupię VR-4 bo w PL nikt nie sprzeda dobrego egzemplarza, z doświadczenia wiem że na sell są same miny. Więc odpuszczam sobie zakup i kasę przeznaczam na podnoszenie mocy w SL'u. Plan jest żeby wstawić kompresor i zobaczymy ile z tego się uda.
Hamownia jest wiarygodna ( nie inercyjna ) w stanach dawno temu wypieli się na liczenie mocy na silniku. Popularna metoda to taka moc która jest na kołach CZYLI whp.
Dla porównania, zdrowy SL ma 180whp.
Stan fabryki osiągnął (moc) osiągnął rok temu. |
|
|
|
 |
mystek
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 1933 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-03-2013, 09:41
|
|
|
Wróćiłem się nieco w tył i tak reasumując to auto zostaje u Ciebie mam rozumieć i modzisz dalej? Czym ten silnik różni się od doładowanej wersji? Wszystko jest tak mocne jak w TT? Jeśli tak, ot nie szukałbym też TT a po prostu to doładował i cieszył się mocą . Z kilogramów pewnie nie zejdziesz, skoro chcesz zostawić poziom "cywilności" auta, ale jak moc podniesiesz to będzie dobrym wariatem |
_________________ Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
|
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 29-03-2013, 18:48
|
|
|
Jestem ciekawy więc drąze dalej - piszesz o doprężeniu ... wiem że wiecej niż te 10 KM po solidnej obróbce głowic nie przybędzie , wałki wymieniłeś na ostre czy siedzi seria, Same szlifowanie gniazd , polerowanie kanałów bez turbo itp. dużo nie daje , wiem z doświadczenia rozbierania własnego silnika . A znowu aż tak to nie zauważyłem u siebie żeby cokolwiek przybyło zalewając paliwo lepsze i gorsze .
Ciekawy zatem jestem , kiedyś na forum był kolega kosior ,który w sigmie podkręcił moc na ok.250 KM / tak pisał /
http://www.polskajazda.pl...shi/Sigma/58917
ale to włożyłem między bajki
Wykresy wykresem a ciekawość moja jest - grzebnął bym troszkę przy swoim silniku , hamować jej teraz nie hamowałem bo 200konne gti vw nie da jej rady więc nie hamuje , golf waży mniej wieć w 6g72 trochę mocy jest mimo 20 lat eksploatacji , Kompresor wchodzi w grę , wiem że wtedy moc przybędzie dosłownie - myślę że o ok.30 koni w stosunku do serii - zatem 250 KM byłoby realne ale w inny sposób M yślę ze oprócz momentu obrotowego to niewiele się ugra . |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
kleryk-3kgt
Forumowicz

Auto: 3000GT VR-4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 231 Skąd: Pyrzyce
|
Wysłany: 30-03-2013, 10:02
|
|
|
Zbyszek, pisz pisz sobie dobrze się bawimy
Ciekawy pomysł żeby wstawić większe wtryski bez świnki Na tych wtryskach, pb lało mu się strumieniem do cylindrów. 250hp to raczej marzenia niż realna moc, bez zmiany kolektora i doprężaniu.
Ten koleś kosior to osioł, koledze z zsz naprawiał 1,5 roku skrzynie i w rezultacie, jeszcze bardziej ją popsuł.
Jak edit kompresor da 30 koni? Człowieku co Ty za bzdury piszesz! Dla 30hp nikt by się nie babrał z zamontowaniem czegoś takiego i wydawał 5000zł. Raz to max. ciśnienie jakie wytrzyma nieodprężony silnik i dwa, przełożenie tego na moment i moc. Około pół bara można dmuchnąć bez stuków w N/A od SL. Najlepiej w silnik 4bolt.
Mystek, mój silnik bardzo się różni o TT, najważniejsze dla mnie jest to że ma mniej momentu o który toczę walkę.
Z kg zejdę, jest pomysł żeby zostawić 1400kg bez ruszania wnętrza.
Misiek był na sell za 24tyś, nie zszedł i nie dziwię się bo ludzie wolą kupić strupka z marzeniami sprzedającego za 8 tyś hehe.
W kolejności:
Swap tylnych hamulców, tarcze carbotech naw/nac 286mm ( zrobione )
Swap przednich hamulców, zaciski 4 tłoczkowe, tarcze naw/nac carbotech 297mm
Sprężyny vogtland
Zawias na poliuretanie
Zobaczymy ile czasu mi zejdzie z tym |
Ostatnio zmieniony przez mkm 30-03-2013, 14:01, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 30-03-2013, 10:45
|
|
|
kleryk-3kgt, wykropkowany nadal pozostaje wulgaryzmem, a tych nie używamy
Wynik 4G92 na kompresorze.
Seria 113KM
 |
|
|
|
 |
kleryk-3kgt
Forumowicz

Auto: 3000GT VR-4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 231 Skąd: Pyrzyce
|
Wysłany: 30-03-2013, 12:09
|
|
|
Mkm skąd to takie cudo?
Piękny przyrost mocy, trochę mało momentu ale i tak, wynik jest rewelacyjny. Jakieś 70% więcej na szybko liczone.
Podaj link jak możesz do tego auta. |
|
|
|
 |
mystek
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 1933 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-03-2013, 16:55
|
|
|
http://coltmania.pl/archi...g92-t87351.html
W Stanach nie dmuchają tych silników, co Ty masz?
Kompresor nie kosztuje 5000zł, tzn pewnie da się i taki za 10000zł zamontować, ale raczej ludzie biorą kompresory z mercedesów, a takie są w cenach ~1000zł. Do tego montaż + strojenie trzeba doliczyć, chyba, że sam umiesz sobie pospawać, to ci odpada koszt robocizny montażu.
Druga sprawa - 30KM dmuchnie, jak doładujesz 0,3 bara. Tak się mniej więcej ocenia doładowanie, że 0,1 bara daje przyrost około 10KM.
A da się przerzucić fanty z tego silnika TT do Twojego? czy nie bardzo? Albo może po prostu kupić cały taki kompletny silnik, ale z UK przytargać coś na swap? |
_________________ Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
|
|
|
|
 |
kleryk-3kgt
Forumowicz

Auto: 3000GT VR-4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 231 Skąd: Pyrzyce
|
Wysłany: 30-03-2013, 18:02
|
|
|
5tys PLN kompresor, wtryski, świnka, pompa, strojenie.
Dziwne trochę, kolega z forum dmucha prawie 2bary a nie ma 500hp zdaję się że 2x tyle Takie przeliczniki można sobie darować.
Druga sprawa, kij z mocną, ważne żeby było dużo momentu.
Zakup silnika od TT to kosztowna loteria. |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
|
|
|
 |
kleryk-3kgt
Forumowicz

Auto: 3000GT VR-4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 231 Skąd: Pyrzyce
|
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 31-03-2013, 13:28
|
|
|
Jednak kompresor daje te 30 koni i można je ugrać bez strat dla silnika - 0,3 bara jest do przyjecia .
A co ty się tak irytujesz kleryk ? Piszesz fajnie ...ja chciałbym sie dowiedzieć jak ci się udaje podnieść az tak moc na silniku 6g72 bez turbo . Zauważ ,że przy dwóch turbinach moc 6g72tt to 285-320 KM a w n/a 205/226 KM - różnica ok.100 KM - chodzi mi os serię ...
Więc, jak zwiększyć moc silnika 6g72 bez doładowania ? Jestem ciekawy twoich osiagów i doświadczenia , obserwuje ten temat w nadziei że dowiem się czegoś ciekawego
a pro po kompresora - to własnie myślałem o mercedesowskim i założeniu go tak jak w linku kleryka - tylko - jak go kurcze założyć kiedy nie pasuje
proszę :
http://www.youtube.com/watch?v=UAQRR08Yrn4 |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
kleryk-3kgt
Forumowicz

Auto: 3000GT VR-4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 231 Skąd: Pyrzyce
|
Wysłany: 31-03-2013, 16:17
|
|
|
Bo silnik TT ma około 150psi na cylinder a mój ma 200psi stąd róznica.
Plany plany i jeszcze raz plany hehe. Z wyliczeń wynika że lepiej będzie uturbić silnik. Oczywiście wyliczeń $
No cóż, puki czas to knuję co będzie najlepszym rozwiązaniem.
Najgorsze jest strojenie świnki, trzeba albo sprowadzić tunera do siebie albo wieźć samochód laweta. No i najlepiej żeby tuner dysponował hamownią |
|
|
|
 |
|
|