Czujnik ABS - komunikat ASC OFF SERVICE REQUIRED |
Autor |
Wiadomość |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-07-2019, 17:16
|
|
|
W ramach oszczędności zawsze możesz kupić używkę sondy która jako nowa kosztuje ok 100 zł, Zapłacisz 20 zł i będzie super. |
|
|
|
 |
misiek962
Nowy Forumowicz

Auto: lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 29 Skąd: sanok
|
Wysłany: 10-07-2019, 11:55
|
|
|
Panowie szybkie pytanie padł mi czujnik w tylnym lewym kole, gdzie jest wtyczka od tego czujnika, co trzeba rozebrać siedzenie, boczek? |
|
|
|
 |
misiek962
Nowy Forumowicz

Auto: lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 29 Skąd: sanok
|
Wysłany: 13-07-2019, 16:31 Procedura kasowania błędu abs
|
|
|
Chłopaki jaka jest procedura bo zdiagnozowano u mnie ze tylny czujnik jest walniety, wymieniłem ale abs dalej świeci, nie pomogło odpiecie aku ani jazda 30 km dystansu |
|
|
|
 |
mentolo84
Nowy Forumowicz mentolo84
Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Cze 2019 Posty: 5 Skąd: OŚWIĘCIM
|
Wysłany: 16-07-2019, 22:37
|
|
|
pompa abs? prawa lewa strona? przekladales czujnik z jednej na druga strone ze wiesz ze na bank walniety? |
|
|
|
 |
diablovv
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2019 Posty: 14 Skąd: Luboń
|
Wysłany: 27-08-2019, 17:22
|
|
|
(c2116 napiecie zasilania silniczka pompy ) zarówki bezpieczniki sprawdzone czyżby faktycznie pompa ?? |
|
|
|
 |
apikus
Mitsumaniak

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 1925 Skąd: Staniszów
|
Wysłany: 30-08-2019, 10:04
|
|
|
Ja mam ten sam błąd C2116 i dodatkowo C2101. Pojawiają się co jakiś czas. Podobno to może być wilgoć na kostce pompy |
|
|
|
 |
Golotheman
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 143KM Sportback+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2015 Posty: 448 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11-01-2020, 20:39
|
|
|
Niestety 3 dni przed przeglądem rejestracyjnym mnie też dosięgnęła klątwa wrednego absa. Dziękuję za informacje kolegów, którzy przeszli proces - dużo ułatwiło mi to w spokojnym podejściu do pracy i rozwiązaniu tego problemu.
Błąd abs wywaliło na stałe kilka sekund po odpaleniu zapłonu i nie zgasł do końca. Nie znając przyczyny, podjechałem do sąsiada który dysponował czytnikiem błędów (nie fabryczny). Bo oczywiście na obd2 nic mi się nie świeciło. Błędów u niego też nie było, jedyne co - to po przejechaniu paru metrów, wykazał zerowe prędkości obrotowe na tylnim prawym kole.
Czujnik zamówiłem na alledrogo pasującego do numeru katalogowego 4670A580 - mam lancera CX3A sportback. Sąsiad skasował 20 zł, czujnik kosztował 40 zł.
stary czujnik:
https://naforum.zapodaj.net/7e35ca4e11fa.jpg.html
droga przewodu:
https://naforum.zapodaj.net/2370dfb12308.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/146fa8466107.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/ea4255333fb9.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/017e766b7455.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/fc52189ddb58.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/24eefade65a2.jpg.html
kostka czujnika pod tapicerką bagażnika ( aby go rozpiąć, trzeba podważyć zieloną spinkę od spodu i całość przesunąć w dół. wtedy z drugiej strony pojawia się druga spinka, która po naciśnięciu uwalnia gniazdo)
https://naforum.zapodaj.net/a0cf0887064a.jpg.html
ujście przewodu w nadwozie
https://naforum.zapodaj.net/8a2bf463df51.jpg.html
Jak to ktoś napisał - "wystarczy" zdjąć tapicerkę. Gratuluję sarkazmu - jest troche rozbierania, jak robiłem to po raz pierwszy, to z 1,5h delikatnie szukałem zaczepów itp. Generalnie da się zdjąć tapicerkę bez beżowej maskowinicy poduszki pow tylnej w słupku. Warto przy całej operacji odkręcić śrubę, która jest pod siedziskiem pasażera zaraz przy drzwiach - wtedy wyjdzie nam cała tapicerka i można spokojnie działać.
https://naforum.zapodaj.net/93859502fee0.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/03a95b97c06b.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/0dc1475a6918.jpg.html
nowy czujnik na miejscu:
https://naforum.zapodaj.net/0cccfd50442c.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/3b66349ab80d.jpg.html
niestety ukręciłem śrubę - tu złapane tymczasowo dwoma trytkami zanim dobiorę śrubę - ukręciła się w połowie i skończyło się rozwiercaniem. dostęp dosyć kiepski
https://naforum.zapodaj.net/7561a8d77c8d.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/7245f6ec67e3.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/e791bbadeaa9.jpg.html
Całość zajęła mi 2,5h po uprzednim demontażu kilka dni temu w celu sprawdzenia połączeń, nauczenia rozbierania się całości oraz wyczyszczenia czujnika - co oczywiscie nic nie dało.
Uszkodzony czujnik nie dawał oporu - czyli przerwa. Nowy czujnik dawał 53kohm.
Mam nadzieję, że komuś pomoże ten poradnik.
Błąd zniknął od razu po przekręceniu zapłonu po uprzednim wpięciu nowego czujnika. Test drogowy dopiero przeprowadzę - ale jestem optymistą.
test drogowy przeszedł pomyślnie w dniu dzisiejszym. |
_________________ Obecnie pomykam:
2012 - do dziś / Seat Ibiza 6J Reference COPA '2012 1.4 86KM + BRC Sequent 24.11
2015- do dziś / Lancer Sportback INTENSE '2009 1.8 143KM 4B10 + Stag 4Qbox Plus
 |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 13-01-2020, 12:23
|
|
|
Golotheman, Dzięki za relację z wymiany czujnika
Jaki kupiłeś czujnik (marka, typ, oznaczenie) |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
Golotheman
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 143KM Sportback+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2015 Posty: 448 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-01-2020, 14:37
|
|
|
Czujnik firmy NTY LTD
numer katalogowy HCA-MS-022, odpowiednik oryginału 4670A580. |
_________________ Obecnie pomykam:
2012 - do dziś / Seat Ibiza 6J Reference COPA '2012 1.4 86KM + BRC Sequent 24.11
2015- do dziś / Lancer Sportback INTENSE '2009 1.8 143KM 4B10 + Stag 4Qbox Plus
 |
|
|
|
 |
veego26
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer VIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2019 Posty: 6 Skąd: Piotrków Pierwszy
|
Wysłany: 30-04-2020, 18:35 komunikat ASC OFF SERVICE REQUIRED
|
|
|
Odświeżam temat. Przeczytałem go od deski do deski i widziałem kilka osób z podobnym problemem co ja, a mianowicie po podczepieniu komputera wyskakuje mi błąd o numerze:
C2116 Opis: Napięcie silnika el pompy niskie Status: Active.
I teraz moje pytanie brzmi - czy ktoś miał ten błąd i serio po wymianie żarówek on zniknął? Bo to dość dziwna sprawa (przynajmniej dla mnie , jestem człowiekiem opierającym się na logice, a to jest mało logiczne). Jak ktoś miał taki problem i bez wymiany lub naprawy pompy wyszedł z tej sytuacji, to proszę o podzielenie się wiedzą z takim laikiem jak ja Dziękuje wszystkim, którzy pochylą się nad moim postem. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Asx_owner_quite
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 1.8 DiD 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2020 Posty: 1 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-06-2020, 17:41
|
|
|
mógłbyś przehostowac zdjęcia na inną stronę? Linki poumierały po 0.5 roku :/ |
|
|
|
 |
jacekb7
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2016 Posty: 1 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 16-07-2020, 12:00 wtyczka ABS
|
|
|
Witam wszystkich posiadaczy i pasjonatów. Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu z wtyczką ABS. Mianowicie pojawił się komunikat o uszkodzeniu ABS, podłączenie do złącza OBD wykazuje błąd C102B, czyli koło prawy tył. Pomiar rezystancji na wtyczce sterownika jest prawidłowy. Chciałem sprawdzić prawidłowość połączenia złącza, jednak po kilkukrotnym odłączaniu odłamał się przycisk na górze wtyczki, który odblokowywał hebel i go nie znalazłem. Teraz hebel pozostaje zablokowany. Próbowałem na wszystkie sposoby. Jak odblokować? Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
tomalik
Forumowicz tomalik
Auto: Mitsubishi ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2019 Posty: 43 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 17-08-2021, 08:16
|
|
|
Witam, podepnę się. Błąd tylne koło (ASX Mitsubishi) . Zdjąłem koło celem sprawdzenia , okazało się ,że czujnik jest wypięty. Bardzo kiepkie dojście tam jest ,ale " wymacałem " ,że on się mocuje w coś jakby pierścień , który po prostu przerdzewiał. I nie mogę nigdzie namierzyć czegoś takiego jako część wymienną. Chyba ,ze coś w ogóle źle popatrzyłem. Wie ktoś jak to jest ?
Wiem już : ten pierścień jest zintegrowany z piastą ,więc wymiana całej piasty .
W Mitsubishi 1200zł sama piasta, gdzieś indziej od 160zł + 100 wymiana |
|
|
|
 |
zuqu
Nowy Forumowicz
Auto: szukam
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2017 Posty: 4 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 01-03-2022, 09:17
|
|
|
U mnie w trakcie jazdy wyskoczył komunikat o serwisie ASC i ABS.
Po sprawdzeniu wyszły błędy C100A i C1011. Czujnik prędkości obrotowej koła z przodu.
Do wymiany czujnik ABS. Wycena usługi w Gdańsku 380 złotych. |
|
|
|
 |
okta7
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2008, 1.8 benzyna, CY0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2015 Posty: 12 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 04-10-2022, 16:24
|
|
|
Golotheman napisał/a: | Niestety 3 dni przed przeglądem rejestracyjnym mnie też dosięgnęła klątwa wrednego absa. Dziękuję za informacje kolegów, którzy przeszli proces - dużo ułatwiło mi to w spokojnym podejściu do pracy i rozwiązaniu tego problemu.
Błąd abs wywaliło na stałe kilka sekund po odpaleniu zapłonu i nie zgasł do końca. Nie znając przyczyny, podjechałem do sąsiada który dysponował czytnikiem błędów (nie fabryczny). Bo oczywiście na obd2 nic mi się nie świeciło. Błędów u niego też nie było, jedyne co - to po przejechaniu paru metrów, wykazał zerowe prędkości obrotowe na tylnim prawym kole.
Czujnik zamówiłem na alledrogo pasującego do numeru katalogowego 4670A580 - mam lancera CX3A sportback. Sąsiad skasował 20 zł, czujnik kosztował 40 zł.
stary czujnik:
https://naforum.zapodaj.net/7e35ca4e11fa.jpg.html
droga przewodu:
https://naforum.zapodaj.net/2370dfb12308.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/146fa8466107.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/ea4255333fb9.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/017e766b7455.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/fc52189ddb58.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/24eefade65a2.jpg.html
kostka czujnika pod tapicerką bagażnika ( aby go rozpiąć, trzeba podważyć zieloną spinkę od spodu i całość przesunąć w dół. wtedy z drugiej strony pojawia się druga spinka, która po naciśnięciu uwalnia gniazdo)
https://naforum.zapodaj.net/a0cf0887064a.jpg.html
ujście przewodu w nadwozie
https://naforum.zapodaj.net/8a2bf463df51.jpg.html
Jak to ktoś napisał - "wystarczy" zdjąć tapicerkę. Gratuluję sarkazmu - jest troche rozbierania, jak robiłem to po raz pierwszy, to z 1,5h delikatnie szukałem zaczepów itp. Generalnie da się zdjąć tapicerkę bez beżowej maskowinicy poduszki pow tylnej w słupku. Warto przy całej operacji odkręcić śrubę, która jest pod siedziskiem pasażera zaraz przy drzwiach - wtedy wyjdzie nam cała tapicerka i można spokojnie działać.
https://naforum.zapodaj.net/93859502fee0.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/03a95b97c06b.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/0dc1475a6918.jpg.html
nowy czujnik na miejscu:
https://naforum.zapodaj.net/0cccfd50442c.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/3b66349ab80d.jpg.html
niestety ukręciłem śrubę - tu złapane tymczasowo dwoma trytkami zanim dobiorę śrubę - ukręciła się w połowie i skończyło się rozwiercaniem. dostęp dosyć kiepski
https://naforum.zapodaj.net/7561a8d77c8d.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/7245f6ec67e3.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/e791bbadeaa9.jpg.html
Całość zajęła mi 2,5h po uprzednim demontażu kilka dni temu w celu sprawdzenia połączeń, nauczenia rozbierania się całości oraz wyczyszczenia czujnika - co oczywiscie nic nie dało.
Uszkodzony czujnik nie dawał oporu - czyli przerwa. Nowy czujnik dawał 53kohm.
Mam nadzieję, że komuś pomoże ten poradnik.
Błąd zniknął od razu po przekręceniu zapłonu po uprzednim wpięciu nowego czujnika. Test drogowy dopiero przeprowadzę - ale jestem optymistą.
test drogowy przeszedł pomyślnie w dniu dzisiejszym. |
Czy ma ktoś może te fotki pokazujące demontaż wewnatrz auta? |
|
|
|
 |
|