Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czujnik ABS - komunikat ASC OFF SERVICE REQUIRED
Autor Wiadomość
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-07-2019, 17:16   

W ramach oszczędności zawsze możesz kupić używkę sondy która jako nowa kosztuje ok 100 zł, Zapłacisz 20 zł i będzie super.
 
 
misiek962 
Nowy Forumowicz


Auto: lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2016
Posty: 29
Skąd: sanok
Wysłany: 10-07-2019, 11:55   

Panowie szybkie pytanie padł mi czujnik w tylnym lewym kole, gdzie jest wtyczka od tego czujnika, co trzeba rozebrać siedzenie, boczek?
 
 
misiek962 
Nowy Forumowicz


Auto: lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2016
Posty: 29
Skąd: sanok
Wysłany: 13-07-2019, 16:31   Procedura kasowania błędu abs

Chłopaki jaka jest procedura bo zdiagnozowano u mnie ze tylny czujnik jest walniety, wymieniłem ale abs dalej świeci, nie pomogło odpiecie aku ani jazda 30 km dystansu
 
 
mentolo84 
Nowy Forumowicz
mentolo84

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Cze 2019
Posty: 5
Skąd: OŚWIĘCIM
Wysłany: 16-07-2019, 22:37   

pompa abs? prawa lewa strona? przekladales czujnik z jednej na druga strone ze wiesz ze na bank walniety?
 
 
diablovv 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2019
Posty: 14
Skąd: Luboń
Wysłany: 27-08-2019, 17:22   

(c2116 napiecie zasilania silniczka pompy ) zarówki bezpieczniki sprawdzone czyżby faktycznie pompa ??
 
 
apikus 
Mitsumaniak


Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 1925
Skąd: Staniszów
Wysłany: 30-08-2019, 10:04   

Ja mam ten sam błąd C2116 i dodatkowo C2101. Pojawiają się co jakiś czas. Podobno to może być wilgoć na kostce pompy
 
 
Golotheman 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 143KM Sportback+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2015
Posty: 448
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-01-2020, 20:39   

Niestety 3 dni przed przeglądem rejestracyjnym mnie też dosięgnęła klątwa wrednego absa. Dziękuję za informacje kolegów, którzy przeszli proces - dużo ułatwiło mi to w spokojnym podejściu do pracy i rozwiązaniu tego problemu.

Błąd abs wywaliło na stałe kilka sekund po odpaleniu zapłonu i nie zgasł do końca. Nie znając przyczyny, podjechałem do sąsiada który dysponował czytnikiem błędów (nie fabryczny). Bo oczywiście na obd2 nic mi się nie świeciło. Błędów u niego też nie było, jedyne co - to po przejechaniu paru metrów, wykazał zerowe prędkości obrotowe na tylnim prawym kole.

Czujnik zamówiłem na alledrogo pasującego do numeru katalogowego 4670A580 - mam lancera CX3A sportback. Sąsiad skasował 20 zł, czujnik kosztował 40 zł.

stary czujnik:
https://naforum.zapodaj.net/7e35ca4e11fa.jpg.html

droga przewodu:
https://naforum.zapodaj.net/2370dfb12308.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/146fa8466107.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/ea4255333fb9.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/017e766b7455.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/fc52189ddb58.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/24eefade65a2.jpg.html

kostka czujnika pod tapicerką bagażnika ( aby go rozpiąć, trzeba podważyć zieloną spinkę od spodu i całość przesunąć w dół. wtedy z drugiej strony pojawia się druga spinka, która po naciśnięciu uwalnia gniazdo)
https://naforum.zapodaj.net/a0cf0887064a.jpg.html

ujście przewodu w nadwozie
https://naforum.zapodaj.net/8a2bf463df51.jpg.html

Jak to ktoś napisał - "wystarczy" zdjąć tapicerkę. Gratuluję sarkazmu - jest troche rozbierania, jak robiłem to po raz pierwszy, to z 1,5h delikatnie szukałem zaczepów itp. Generalnie da się zdjąć tapicerkę bez beżowej maskowinicy poduszki pow tylnej w słupku. Warto przy całej operacji odkręcić śrubę, która jest pod siedziskiem pasażera zaraz przy drzwiach - wtedy wyjdzie nam cała tapicerka i można spokojnie działać.
https://naforum.zapodaj.net/93859502fee0.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/03a95b97c06b.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/0dc1475a6918.jpg.html

nowy czujnik na miejscu:
https://naforum.zapodaj.net/0cccfd50442c.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/3b66349ab80d.jpg.html

niestety ukręciłem śrubę - tu złapane tymczasowo dwoma trytkami zanim dobiorę śrubę - ukręciła się w połowie i skończyło się rozwiercaniem. dostęp dosyć kiepski :(
https://naforum.zapodaj.net/7561a8d77c8d.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/7245f6ec67e3.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/e791bbadeaa9.jpg.html

Całość zajęła mi 2,5h po uprzednim demontażu kilka dni temu w celu sprawdzenia połączeń, nauczenia rozbierania się całości oraz wyczyszczenia czujnika - co oczywiscie nic nie dało.

Uszkodzony czujnik nie dawał oporu - czyli przerwa. Nowy czujnik dawał 53kohm.

Mam nadzieję, że komuś pomoże ten poradnik.

Błąd zniknął od razu po przekręceniu zapłonu po uprzednim wpięciu nowego czujnika. Test drogowy dopiero przeprowadzę - ale jestem optymistą. :twisted:

test drogowy przeszedł pomyślnie w dniu dzisiejszym.
_________________
Obecnie pomykam:
2012 - do dziś / Seat Ibiza 6J Reference COPA '2012 1.4 86KM + BRC Sequent 24.11
2015- do dziś / Lancer Sportback INTENSE '2009 1.8 143KM 4B10 + Stag 4Qbox Plus
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 13-01-2020, 12:23   

Golotheman, Dzięki za relację z wymiany czujnika =D>
Jaki kupiłeś czujnik (marka, typ, oznaczenie) :?:
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
Golotheman 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 143KM Sportback+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2015
Posty: 448
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-01-2020, 14:37   

Czujnik firmy NTY LTD
numer katalogowy HCA-MS-022, odpowiednik oryginału 4670A580.
_________________
Obecnie pomykam:
2012 - do dziś / Seat Ibiza 6J Reference COPA '2012 1.4 86KM + BRC Sequent 24.11
2015- do dziś / Lancer Sportback INTENSE '2009 1.8 143KM 4B10 + Stag 4Qbox Plus
 
 
veego26 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer VIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2019
Posty: 6
Skąd: Piotrków Pierwszy
Wysłany: 30-04-2020, 18:35   komunikat ASC OFF SERVICE REQUIRED

Odświeżam temat. Przeczytałem go od deski do deski i widziałem kilka osób z podobnym problemem co ja, a mianowicie po podczepieniu komputera wyskakuje mi błąd o numerze:

C2116 Opis: Napięcie silnika el pompy niskie Status: Active.

I teraz moje pytanie brzmi - czy ktoś miał ten błąd i serio po wymianie żarówek on zniknął? Bo to dość dziwna sprawa (przynajmniej dla mnie , jestem człowiekiem opierającym się na logice, a to jest mało logiczne). Jak ktoś miał taki problem i bez wymiany lub naprawy pompy wyszedł z tej sytuacji, to proszę o podzielenie się wiedzą z takim laikiem jak ja :) Dziękuje wszystkim, którzy pochylą się nad moim postem. Pozdrawiam.
 
 
Asx_owner_quite 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.8 DiD 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2020
Posty: 1
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 08-06-2020, 17:41   

Golotheman napisał/a:
mógłbyś przehostowac zdjęcia na inną stronę? Linki poumierały po 0.5 roku :/
 
 
jacekb7 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2016
Posty: 1
Skąd: Toruń
Wysłany: 16-07-2020, 12:00   wtyczka ABS

Witam wszystkich posiadaczy i pasjonatów. Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu z wtyczką ABS. Mianowicie pojawił się komunikat o uszkodzeniu ABS, podłączenie do złącza OBD wykazuje błąd C102B, czyli koło prawy tył. Pomiar rezystancji na wtyczce sterownika jest prawidłowy. Chciałem sprawdzić prawidłowość połączenia złącza, jednak po kilkukrotnym odłączaniu odłamał się przycisk na górze wtyczki, który odblokowywał hebel i go nie znalazłem. Teraz hebel pozostaje zablokowany. Próbowałem na wszystkie sposoby. Jak odblokować? Pozdrawiam.
 
 
tomalik 
Forumowicz
tomalik

Auto: Mitsubishi ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2019
Posty: 43
Skąd: Małopolska
Wysłany: 17-08-2021, 08:16   

Witam, podepnę się. Błąd tylne koło (ASX Mitsubishi) . Zdjąłem koło celem sprawdzenia , okazało się ,że czujnik jest wypięty. Bardzo kiepkie dojście tam jest ,ale " wymacałem " ,że on się mocuje w coś jakby pierścień , który po prostu przerdzewiał. I nie mogę nigdzie namierzyć czegoś takiego jako część wymienną. Chyba ,ze coś w ogóle źle popatrzyłem. Wie ktoś jak to jest ?



Wiem już : ten pierścień jest zintegrowany z piastą ,więc wymiana całej piasty .
W Mitsubishi 1200zł sama piasta, gdzieś indziej od 160zł + 100 wymiana
 
 
zuqu 
Nowy Forumowicz

Auto: szukam
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2017
Posty: 4
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 01-03-2022, 09:17   

U mnie w trakcie jazdy wyskoczył komunikat o serwisie ASC i ABS.
Po sprawdzeniu wyszły błędy C100A i C1011. Czujnik prędkości obrotowej koła z przodu.
Do wymiany czujnik ABS. Wycena usługi w Gdańsku 380 złotych.
 
 
okta7 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2008, 1.8 benzyna, CY0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2015
Posty: 12
Skąd: Białystok
Wysłany: 04-10-2022, 16:24   

Golotheman napisał/a:
Niestety 3 dni przed przeglądem rejestracyjnym mnie też dosięgnęła klątwa wrednego absa. Dziękuję za informacje kolegów, którzy przeszli proces - dużo ułatwiło mi to w spokojnym podejściu do pracy i rozwiązaniu tego problemu.

Błąd abs wywaliło na stałe kilka sekund po odpaleniu zapłonu i nie zgasł do końca. Nie znając przyczyny, podjechałem do sąsiada który dysponował czytnikiem błędów (nie fabryczny). Bo oczywiście na obd2 nic mi się nie świeciło. Błędów u niego też nie było, jedyne co - to po przejechaniu paru metrów, wykazał zerowe prędkości obrotowe na tylnim prawym kole.

Czujnik zamówiłem na alledrogo pasującego do numeru katalogowego 4670A580 - mam lancera CX3A sportback. Sąsiad skasował 20 zł, czujnik kosztował 40 zł.

stary czujnik:
https://naforum.zapodaj.net/7e35ca4e11fa.jpg.html

droga przewodu:
https://naforum.zapodaj.net/2370dfb12308.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/146fa8466107.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/ea4255333fb9.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/017e766b7455.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/fc52189ddb58.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/24eefade65a2.jpg.html

kostka czujnika pod tapicerką bagażnika ( aby go rozpiąć, trzeba podważyć zieloną spinkę od spodu i całość przesunąć w dół. wtedy z drugiej strony pojawia się druga spinka, która po naciśnięciu uwalnia gniazdo)
https://naforum.zapodaj.net/a0cf0887064a.jpg.html

ujście przewodu w nadwozie
https://naforum.zapodaj.net/8a2bf463df51.jpg.html

Jak to ktoś napisał - "wystarczy" zdjąć tapicerkę. Gratuluję sarkazmu - jest troche rozbierania, jak robiłem to po raz pierwszy, to z 1,5h delikatnie szukałem zaczepów itp. Generalnie da się zdjąć tapicerkę bez beżowej maskowinicy poduszki pow tylnej w słupku. Warto przy całej operacji odkręcić śrubę, która jest pod siedziskiem pasażera zaraz przy drzwiach - wtedy wyjdzie nam cała tapicerka i można spokojnie działać.
https://naforum.zapodaj.net/93859502fee0.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/03a95b97c06b.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/0dc1475a6918.jpg.html

nowy czujnik na miejscu:
https://naforum.zapodaj.net/0cccfd50442c.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/3b66349ab80d.jpg.html

niestety ukręciłem śrubę - tu złapane tymczasowo dwoma trytkami zanim dobiorę śrubę - ukręciła się w połowie i skończyło się rozwiercaniem. dostęp dosyć kiepski :(
https://naforum.zapodaj.net/7561a8d77c8d.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/7245f6ec67e3.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/e791bbadeaa9.jpg.html

Całość zajęła mi 2,5h po uprzednim demontażu kilka dni temu w celu sprawdzenia połączeń, nauczenia rozbierania się całości oraz wyczyszczenia czujnika - co oczywiscie nic nie dało.

Uszkodzony czujnik nie dawał oporu - czyli przerwa. Nowy czujnik dawał 53kohm.

Mam nadzieję, że komuś pomoże ten poradnik.

Błąd zniknął od razu po przekręceniu zapłonu po uprzednim wpięciu nowego czujnika. Test drogowy dopiero przeprowadzę - ale jestem optymistą. :twisted:

test drogowy przeszedł pomyślnie w dniu dzisiejszym.


Czy ma ktoś może te fotki pokazujące demontaż wewnatrz auta?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.