Instalacja gazowa - LPG - Lancer CYxA |
Autor |
Wiadomość |
juar_78
Forumowicz
Auto: MitsubishiLancerKombi2.0 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Posty: 461 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 16-09-2019, 22:11
|
|
|
paweuuu napisał/a: | Dzięki, za odpowiedz.
No niestety we wnęce nie mieści się pełne koło. Muszę się upewnić.
Co do Śląska... Przeraża mnie jeżdżenie na ewentualne regulacje po za Małopolskę. W teorii nie ma problemu, a potem się okazuje, że każdy serwis pracuje 8-16 w tygodniu, a w sobotę w ogolę. |
A jak jest z wnęką w sedanie bez AWD. Ja byłem przekonany, że tam jest wnęka na pełnowymiarowe koło, czyli wejdzie duża butla. Chciałem to potweirdzić i zacząłem szukać po necie. Znalazłem, że owszem, duża wnęka to jest ale w sportbacku, a w sedanie jest zawsze mniejsza? Prawda to? Jakie macie największe butle w sedanie? |
|
|
|
 |
werdenis
Nowy Forumowicz
Auto: 2011 Lancer 1.8 140km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2019 Posty: 4 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 23-09-2019, 16:41
|
|
|
Słuchajcie, czy ktoś będzie w stanie polecić jakiś dobry warsztat w Warszawie lub okolicach, gdzie mogę sprawdzić i ewentualnie zrobić regulację luzów zaworowych w Lancerze z 2011 r 1.8 140 km. Poproszę również o polecenie dobrego warsztatu, gdzie założę LPG. Samochód ma przejechane niecałe 220 tysięcy km, a od poprzedniej właścicielki nie uzyskałem żadnych informacji czy luzy były sprawdzane/robione.
Z góry dziękuję za pomoc. |
|
|
|
 |
HUGIO
Forumowicz

Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Posty: 1024 Skąd: jesteś?
|
Wysłany: 29-01-2020, 17:13
|
|
|
Prawdopodobnie zwiększą mi się przebiegi w najbliższym czasie i zastanawiam się nad gazem (coby jednak trochę przyoszczędzić). Trochę przeglądnąłem ten temat i tylko 2/3 osoby na tym forum mają założony gaz do silnika 4B10 (143KM - wersja niewzmocniona)? W ogłoszeniach sprzedaży aut często pojawiają się opcje z gazem...
Może inni posiadacze by napisali jaką mają instalację, przebieg i ewentualne "remonty"? |
_________________ Moje przygody z Lancerem sportbackiem: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=102303 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 29-01-2020, 18:56
|
|
|
Tu nie jest ważne jakie mają być dokładnie podzespoły bo obecnie jest wiele dobrych i pasujących do tego silnika i do innych o podobnej mocy i pojemności. Najważniejsze kto to będzie montował i ustawiał, nawet najlepszą instalację można tak sknocić że po pół roku będziesz remontował głowicę.
Dobrzy gazownicy najczęściej mają spore kolejki, ostatnio mój szwagier 8 stycznia montował gaz w Insigni 1.8, na montaż umawiał się pod koniec września A jak usłyszysz że termin montażu miał byś za parę dni to lepiej takiemu gazownikowi nie oddawaj auta |
|
|
|
 |
lukaszkalb
Forumowicz
Auto: lancer sportback 1,8 MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2018 Posty: 84 Skąd: Radom
|
Wysłany: 29-01-2020, 19:01
|
|
|
Ja mam gaz z AG centrum instalacia Zenit zrobione juz 35000 I zero problemu |
_________________ mitsubishi lancer sportback 1,8 MIVEC LPG 2009
opel vectra C 1,9 120 8V 2004 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 29-01-2020, 19:05
|
|
|
A ja po nich już dwie instalacje w rodzinie poprawiałem Dlatego trzeba szukać dobrego gazownika a nie konkretnych podzespołów. |
|
|
|
 |
HUGIO
Forumowicz

Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Posty: 1024 Skąd: jesteś?
|
Wysłany: 29-01-2020, 20:27
|
|
|
plecho1,
Wielu znajomych mi poleciło multiserwis w Mielcu, coś poczytałem na necie i krąży opinia, że to najlepszy zakład na Podkarpaciu. Co do terminów, to podobno trzeba czekać ponad 1.5 miesiąca |
_________________ Moje przygody z Lancerem sportbackiem: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=102303 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 29-01-2020, 22:00
|
|
|
To pewnie będzie ok. Tu naprawdę warto poczekać dłużej i czasem wydać trochę więcej aby później nie mieć problemów. Też nie zniechęcam do Zenita bo też mają dobre podzespoły ale uczulam tylko że z gazownikami jest bardzo różnie. |
|
|
|
 |
Qwasir
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8MIVEC 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2020 Posty: 2 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 28-04-2020, 16:38
|
|
|
Doradca techniczny STAG zaproponował mi taką instalację gazową do mojego Lancera Sportback 1.8 140KM z 2011r.
Sterownik- STAG QNEXT PLUS
Reduktor- R02 150hp
Wtryskiwacze- W02
z udziałem benzyny przy wyższych prędkościach obrotowych silnika, na poziomie 20% w celu ochrony gniazd zaworowych.
Co sądzicie o tej instalacji?
Będę chciał zakładać ją w autoryzowanym serwisie STAG'a pod Włocławkiem. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 28-04-2020, 17:20
|
|
|
Instalacja jak wiele innych, nie jest zła. Ważniejsze jednak jest to, kto to będzie montował i regulował. Ważne aby kolektor ssący był zdejmowany do wykonania nawiertów pod wkrętki aby wióry powstałe w tym procesie nie dostały się do silnika i aby nawierty były wykonane jak najbliżej wtryskiwaczy benzynowych i zostały zrobione pod odpowiednim kątem a nie tak jak podeszła wiertarka. Regulacja powinna być wykonana na drodze lub na hamowni z wykorzystaniem podglądu korekt przez złącze OBD oraz z wykorzystaniem zewnętrznej sondy AFR podczas regulacji wysokich obrotów i obciążeń czyli zakresu OL. Jeśli gazownik by się wykręcał z któregoś z powyższych to jest po prostu partaczem. |
|
|
|
 |
Qwasir
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8MIVEC 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2020 Posty: 2 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 28-04-2020, 17:30
|
|
|
Dziękuję za odpowiedź, porozmawiam z nim o wszystkich uwagach zanim oddam mu auto do montażu. |
|
|
|
 |
HUGIO
Forumowicz

Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Posty: 1024 Skąd: jesteś?
|
Wysłany: 07-07-2020, 21:16
|
|
|
Czy to poprawne, że na gazie jest odcinka od razu na czerwonym polu, a na benzynie idzie do końca obrotomierza? Mi to nie przeszkadza, bo i tak na czerwonych obrotach nie jeżdżę, ale dzisiaj chciałem go ostrzej "przedmuchać" i dopiero takie coś zauważyłem.
//Edit
Popytałem znajomego, co się lepiej(ode mnie) zna na LPG i to takie zabezpieczenie, żeby gniazda się za szybko nie wypalały. |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3268 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 09-07-2020, 08:33
|
|
|
HUGIO napisał/a: | na benzynie idzie do końca obrotomierza? |
nie powinno tak być. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10687 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 09-07-2020, 09:32
|
|
|
Uwex napisał/a: | HUGIO napisał/a: | na benzynie idzie do końca obrotomierza? |
nie powinno tak być. |
No własnie zwykle na PB też nie idzie do konca obrotomeirza chyba ze było coś grzebane:) |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
HUGIO
Forumowicz

Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Posty: 1024 Skąd: jesteś?
|
Wysłany: 09-07-2020, 13:56
|
|
|
Aż przy najbliższej okazji sprawdzę, bo w sumie już nie pamiętam kiedy ostatnio cisnąłem go do odcinki, ale wydawało mi się, że gdzieś pomiędzy 7, a 8tys. (bliżej 8 ) odcinało. |
|
|
|
 |
|